Eikös tämä Futuro kaluste vaihtanut nimensä ennen konkurssia Z-kalusteeksi ja sitten jatkavat taas uudestaa Futuro kalusteen nimellä? Kätevää, vastuu ja takuut loppuu aina siihen.
Futuro kaluste, Z-Kaluste Oy konkurssipesä. Onko sama?
18
1606
Vastaukset
- keittiömasentaja
Normaali menettely, vaihdetaan nimeä ennen konkkaa niin tunnettu ja markkinoitu nimi pysyy puhtaana. Yleensä monikaan ei tajua tätä temppua..
- Sama on
Tekivät nimiveivauksen ennen konkkaa. Kyllä, sama on.
- yksityisaku ankka
nimellä mitään väliä oo y-tunnus ratkasee, paitsi yksityisasiakas voi luulla kaikkee ihmeellisträ mutta ette te muutenkan mistään mitään tajua, luulette vaan....
- Roope-Setä
Mee sää akuankka muualle selittään...
- K. Ankka
Tietenkin nimi ratkaisee, kuka nyt y-tunnuksen perusteella keittiön ostaa. Futuro keittiön voi joku erehtyä ostamaan.
- Ihmettelijä
Montako näitä firmoja oikein on? Kauppalehden yrityshaku ilmoittaa Futuro kaluste Oy y-tunnus 0969558 yrityksen tilaksi : lakannut. Samoin ilmoittaa ettei ole ennakkorekisterissä. Aku voisi varmaan kertoa kun tuntuu tietävän.
- Ilmaista faktaa
Katso ytj.fi. Futuro kaluste Oy y-09695558 liiketoiminta lakannut ja sulautunut 30.12.99 Z-kaluste Oy y-0962078-3 joka on konkurssissa 19.2.13.
- Lisää faktaa
Futuro Kaluste Oy (Y: 0962078-3) on muuttanut toiminimeään Z-kaluste Oy:ksi. Muutos on rekisteröity 4.2.2013.
Jukron Oy on rekisteröinyt 4.2.2013 aputoiminimen: Futuro Kaluste. - Hyvä ytj.fi
Siis jos tilaat Futuro kalusteen nimellä keittiön, ym. niin saat laskun Jukron Oy:ltä koska sehän on silloin juridinen kauppakumppanisi? Jukron Oy y-25172167 on perustettu 20.12.2012 ja osakepääoma 3500euroa? En kyllä tajua miksi roikottavat tota konkurssinimeä mukana tai ylipäätänsä luovat tollaista mielikuvaa. Herättää vaan epäluuloja. Toi ytj.fi on muutenkin hyvä. Sieltä voi helposti ja ilmaiseksi tarkistella yritysten tietoja.
- Lykka till
Tilaat sitten mistä vaan, niin tarkista ensin:
Koska yritys perustettu?
Osakepääoma?
Yrityksen taustahenkilöt, monessako muussa firmassa mukana?
Takuu ja sen kattavuus sekä loppuuko kun rahat saatu?
Uskallatko maksaa ennakkomaksua? Sitä ei palauteta vaikka et saisi tuotteita.
Miten pitkään toiminut ja mikä palaute firmalla on?
Todennäköisyys kaupan luotettavuudelle? Mielikuvamarkkinointi vai jokin muu?
Ja monta muuta juttua ....
Nämä saa helposti tarkistettua netissä. Se ilmainen ja heti valmis suunnittelija ei aina ole ehkä parhain. Vahingosta viisastunut.
Ostin kotimaisen keittiön paikalle suunniteltuna ja asennettuna "avaimet käteen". Oli myöhässä ja kerran purkivat ja tekivät uudestaan. Vasta kun olisi juttu siirtynyt oikeuteen. Romaanin voisi kirjoittaa aiheesta. Järkyttävä kokemus kun en edes halunnut halvinta vaan parhaan. Oli kallein. Kun uskoin myyjää, luotin. Ei ollut kuitenkaan tämä keskustelun avaus firma. Oli toinen firma. Kirjeenvaihto vielä tallessa joten fakta juttu. Niin, pitkän ja tarpeettoman mielipahan jälkeen tuli hyvä keittiö. Olisi vaan ollut mukavaa kun olisi tullut heti, niin kuin se myytiin. - Malttia, tarkkuutta
Muista myös tarkistaa koko kauppaketju. On tapana, että itsenäinen yrittäjä myy tehtaan tavaraa sen nimellä. Mielikuva mitä luodaan ostotilanteessa on luonnollisesti kauppiaan puhetta. Samoin asennusketju. Mikä yritys ottaa vastuun mistäkin. Jos toimittajatehdas, myyjä, asentaja, putkifirma, sähköfirma, ym on kaikki omia yrittäjiä työmaallasi, niin kuka ottaa lopullisen vastuun? Kuka vastaa mitoituksesta, kosteuseristeistä, aikatauluista, lisälaskujen syistä, virheistä, vahingoista, ym. Esim. joku henkilö voi rikkoa jonkun osan työmaalla asennusvaiheessa ja sitten sanoo vaan: oli viallinen tuote. Näitäkin voi käydä ja varmaan käykin. Laadi tarkka kauppasopimus missä kaikki on kirjattu selkeästi ylös kirjallisesti, niitä myyntipuheita ei sitten kuitenkaan kukaan toteennäytä jälkikäteen. Tee se lisäpaperi itse, sillä myyjän kauppasopimuksesta nämä kaikki melko varmasti puuttuu. Jos ei puutu olet osunut todennäköisesti hyvään firmaan. Toivottavasti. Voit myös nauhoittaa myyntitapahtuman vaikka kännykällä, niin pääset toivottavasti helpoimmin todistamaan mitä luvattiin. Ensin käyt sovitut asiat läpi ja sitten sanot , että sopiiko jos nauhoitan nämä sovitut asiat ja käydään tämä keskustelu uudestaan nauhalle. Myyjän naaman ilme kyllä kertoo heti kannattaako juttua jatkaa.
- Ihmettelijä
Kuinka lakannut firma voi jatkaa toimintaansa? Jos kerta liiketoiminta lakannut 30.12.1999. Eihän sen jälkeen kyseistä firmaa ole??? Nimi voi jäädä henkiin, mutta voiko laskuttaa? Tietääkö kukaan kuinka tämä menee? Varmaan voi kun yritys vielä pyörii.
- Hetken huuma
Maltti on valttia. Ostajalle jää kuitenkin lopullinen vastuu.
- Näin se menee
Vastuu jää aina kuulijalle ; ))))
- Kuluttajat venkoilee
Oikein urakalla ihmetellään ja mietitään jonkun yrityksen konkurssia, niin istukaas hetki alas miettikääpäs tätä yleistä taloudellista tilannetta. Jos yritys ja yrittäjät ovat toimineet vuosikymmenet, niin ei ne mitään koijareita ole. Kyllä sellainen toiminta olisi jo ajat sitten loppunut.
Itse olen toiminut rakennus / kalustealalla yli 20 vuotta. Vaihdoin alaa pari vuotta sitten ihan sen vuoksi, että kyllästyin kuluttajien (lue ostajien) tapaan toimia. Ensin juostaan kaikki mahdolliset keittiökaupat ja valmistajat läpi. Jokainen saa tehdä tuntikaupalla myyntityötä ja tarjouslaskentaa ilmaiseksi. Yksi saa kuitenkin saa vaan kaupan. Jo ensi käynnin yhteydessä ronkitaan ja purnataan joka tuotteesta. Kyseenalaistetaan kaikki asiat, vaikka mitään kauppaa ei olisi tehty, eikä ensimmästäkään kaappia koskaan edes toimitettu.
Kun aikansa on sitä tarjous / myymäläkierrosta tehty, niin sitten on jo toimitusaika käsillä. Sitten aletaan tinkimään, että saisiko tuotteet jo ensi viikolla, kun on kiirekin homman kanssa. Kun kauppa vihdoista viimein on saatu lyötyä kiinni ja sovittua toimituksesta, niin kuinkas ollakaan, niin sitten alkaakin se muutosten rumba. Ei me otettukaan sitä liesitasoa ja jääkappikin muutettiin toiseksi. Voisiko ne yläkaapit sittenkin muuttaa korkeaksi jne. Sähköpostia ja tekstiviestiä työnnetään oikein urakalla. Jollet niihin ehdi lähimmän tunnin aikana vastata, niin jo soitetaan, etteikö homma kiinnosta...
Sähkömies, putkimies on jo tilattu valmiiksi, vaikka kaappien todellinen toimitusaika olisi vasta viikon päästä. Kuluttajat eivät edes kuuntele asioita ja toimitusaikoja. Siinä siunaamassa jo soitetaan myyjälle, että eikö kotimaista keittiötä kyetä toimittamaan viikossa, eikä asiakaspalvelu pelaa... Kiroillaan ja haistatellaan puhelimessa, vaikka mitään syytä ei olisi sellaiseen.
Kun toimituksen aika sitten koettaa, niin kuinkas ollakaan paikat eivät olekaan alkuunkaan siinä kunnossa, että kalusteita voisi ottaa vastaan. Täysin keskeneräinen työmaa ja ihan naurettavaa teatteria pidetty yllä. Huh huh ! Sitten toimitusaikaa lykätään pari viikkoa, jotta tilat olisi edes jossakin säädyllisessä kunnossa, mutta ei silloinkaan. Kalusteet työnnetään johonkin väliaikaiseen ja onnettomaan väliaikaissäilöön. Kalusteet saavat kolhuja ja kosteutta. Betonihiekka rapisee kaapistojen päälle pahimmassa tapauksessa.
Kun 5 viikon kuluttaja saapuu sitten kaiken tietävä ja osaava sukulaistimpurimestari asentamaan kaapistoja talkootyönä, niin ongelmat vasta alkavatkin. Siinä ollaan ensimmäistä kertaa kaapistojen kanssa tekemisissä. Jokainen hiukankin moderni mekanismi aiheuttaa soitto / sähköpostitulvan, että tämä ei toimi ja mihis tämä kuuluu... Kun ei jotakin hyllylevyä ensimmäisellä silmäyksellä löydetä, niin on taas helpompi soittaa myyjälle ja purkaa koko viikon paha mieli samalla kertaa siinä puhelimessa.
Kun sitten 7 viikon päästä se viheliäinen keittiö on saatu sinne seinälle, niin on jo ehditty useammat kerrat ehditty syyllistää myyjä asiasta, jos toisesta. Purettu naapureille info siinä muodossa, että muutoin olisi valmista, mutta kun tämä perhanan keittiö oli myöhässä.
Laskun maksua on jo ehditty siinä vaiheessa vetkuttaa eräitä kertoja vetoamalla, jos johonkin syyhyn. On ehditty jo haukkua myyjääkin, että kehtaat laskuttaa keskeneräisestä työstä, vaikka omat hommat ovat olleet aivan syvältä...
Tällaista on keittiömyynnion arki. Missähän ne koijarit, huijarit ja vedättäjtä ovatkaan. Ei ihme, jos aika monelle tulee väsy tuollaisen asiakaspalvelutyön kanssa. Kyllä toimeentulonsa saa helpommallakin ;) - Myyntikonsultti
Edellä mainittu kuvastaa kuinka homma etenee jos kaikkea ei kirjata tarkkaan ylös. Jos sopimuksessa on kirjattu tarkat päivämäärät ja kuinka tilaus etenee. Ei tarvitse kyseistä kokea. Mitä maksaa suunnittelu, mihin asti tilausta voi muuttaa, milloin toimitus tulee, kuka vastaa asennuksesta, ym. helppoa kuin heinän teko. Aina kun puhelin pirahtaa voi sopimuksesta lukea kuinka on sovittu. Ja tottakai siinä on myös selkeästi kerrottu mitä mikäkin maksaa ja kuka mistäkin vastaa. Lasku lähtee eräpäivän jälkeen perintään ja siinä se. Nuo edellä mainitut asiat tulevat esille vain siinä tapauksessa jos myyjä ei tee tarkkaa sopimusta asiakkaan kanssa ja puhuu muuta kuin tekee. Kaikki tykkäykset lienee myyjiltä : )
Kuinka tämä vuodatus liittyi keskustelun aloitukseen? Asiakas on jo lähtökohtaisesti väärässä ja hankala. Kenen vika jos myyjä ei tarkkaa sopimusta laadi? Onnea ja menestystä Asiakaspalvelutyölle. Ai niin, missä kohtaa tuossa vuodatuksessa oli se PALVELU ; )))) - Vilperin perikunta
Firmani ei konkkaan mee, nimi vain sen vaihtuu........
Kyllä firma menee oikeasti konkkaan ja nimi säilyy, mutta vastuut loppuu aina siihen ; ) sama nimi voi jatkaa loputtomasti toimintaansa uuden osakeyhtiön nimissä. Kunhan siirtävät sen ennen konkkaa uudelle yhtiölle. Näin se laulu jatkuu..... eli laulu on väärässä. Firma konkassa, mutta nimi sama. mot.
Sama pätee kaikkeen bisnekseen, tuomitsematta tiettyä toimialaa ja ottamatta kantaa tähän keskusteluun. Joskus tuntuu siltä, että olisi parempi käyttää jo heti alussa lakimiestä kun tilaa mitä tahansa mikä maksaa yli 3000e. Tulee loppupelissä kuitenkin halvemmaksi? Tinkii hinnan ja varaa tonnin siihen mikä ennen oli "vastaavan mestarin " palkka. Se menee sitten lakimiehelle joka laatii sopimukset. Lakimies kuitenkin antaa sitovan hinnan toimeksiannolle, ei tule yllätyksenä. On kuitenkin helppo olla jos jotain sattuu. Vastuu siirtyy. Kotivakuutus (oikeusturva) kuntoon ja eikun shoppailemaan. - ??????????????
Miten se nyt tähän ketjuun liittyy?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850