1. Sopiiko ensimmäiseksi koiraksi?
2. Sairaudet?
3. Voiko pitää vapaana pihassa? (Käytäisiin kuitenkin lenkeillä)
4. Koulutettavuus? (Helppo, vaikea)
5. Voisiko asua kissojen kanssa?
Pari kysymystä irlanninsusikoirasta
7
475
Vastaukset
- 14+16
Parhaimmat vastaukset saat rotujärjestön/yhdistyksen sivuilta.
http://www.irlanninsusikoirat.org/
Ensimmäiseksi koiraksi sopii mikä vain, jos todella olet motivoitunut. Ole rehellinen itsellesi omista kyvyistäsi.
Löysinkin hyvän aiheen, jossa on paljon tietoa http://keskustelu.suomi24.fi/node/689697 - 7+2
1. Jos elopainosi ylittää koiran elopainon ja luonteesi tarvittaessa lievästi fasistinen. Sekä tiedät etkä vain luule tietäväsi mitä milloinkin olet tekemässä.
2. Tämä riippuu yksilöstä ja sen perimästä. Kukaan ei voi sanoa mitkä sairaudet koiraasi kohtaavat.
3. Jos pihasi on aidattu, muuten pidä kytkettynä.
4. Tämä riippuu hankkimasi yksilön luonteesta, mutta pääsääntöisesti suhteellisen iisi.
5. Aika hyvin, ei juuri paimen eikä metsästysviettiä.- IRLANNINSUSIKOIRA
Kiitos molemmat :)
- 5+27
Vastaan ystäväni näkökulmasta, jolla siis on irlis.
1) sopii, mikäli todella ymmärtää kuinka iso ja vaativa rotu kaikinpuolin on. Ei aggressiivinen mutta painava, kova syömään, ylettyy joka paikkaan, kallis omistaa jne. Itse en ottaisi käytännön ongelmien takia, mihinkään en saisi hoitoon, ja kellekään en uskaltaisi antaa talutettavaksi.
2) ymmärtääkseni lonkkavikaa ainakin. Lyhytikäinen rotu, en siksikään ottaisi itse kun kohta joutuu luopumaan kuitenkin.
3) mitä vaan koiraa voi pitää vapaana sopivassa paikassa missä ei pääse häiritsemään muita ja jos koira tottelee hyvin. Tottelematonta ei, enkä suosittele myöskään tottelevaista jos on esimerkiksi ohikulkuliikennettä. Koirapuistot eri asia.
4) väittäisin että medium-tasoa, ehkä enemmän vaikea kuin helppo. Ystäväni koira ainakin erittäin itsepäinen.
5) mikä vaan rotu tottuu kissoihin kun pienestä asti totuttaa. Irliksellä voi jonkinlaista jahtaustaipumusta olla, vaikkakin tekisi sen leikillään, voi kissa jäädä jalkoihin. Ystävälläni on myös kissa, hyvin tulevat toimeen. Minun koirani jahtaavat kissaa kun eivät niihin ole tottuneet :)- IRLANNINSUSIKOIRA
Kiitos! Seurailen nyt tässä vielä kun naapureilla on irlis pentu, ja kyselen että minkälainen koira se on.
- sndkspollly
Tarvitsee voimakkaan taluttajan , muuten vie mennessään.Ei pysy pihalla vapaana ilman aitaa.Ei välttämättä tule kaikkien koirien kanssa toimeen.
Iso koko tuo hankaluuksia, ruoka kallista, jos sairastaa, kallista jne . - Katinka
Korjaan että metsästysviettiä ON koska on nimeomaan metsästyskoira alunperin.
Ehken suosittelisi mitään vinttaria ekaksi koiraksi.
Ja kyllä nämä tarvii sitä vapaata liikuntaa (kuten kaikki rodut), mutta ehkä jopa enemmän kun ovat juoksijoita.
Niin moneen asiaan auttaa hyvä sosiaalistaminen joten pärjääminen aikuisen kanssa on paljon kiinni omistajastaan. Talutusta voi helpottaa kuonopannalla, mutta vain lisätueksi siis.
Itselläni on 3 borzoita joten vinttarimaailma on jokseenkin tuttu.
Käänny irliskasvattajien puoleen, saat varmasti oikeaa, rehellistä tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6402964- 1101605
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721566Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831410- 1171323
- 1401282
- 1051165
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381061- 48980
- 49959