Miten selviätte morkkiksista??

Raukkis

Tässä paniikissa kirjoittelen tänne kun en muutakaan enää keksi ,jos jostain saisin apua tähän ahdinkooni.
Olen mokannut oikein kunnolla kun otin alkoholia,tarkkaa muisti kuvaa ei siis ole.
Mutta seuraavana päivänä soi puhelin ja en raukka edes pystynyt kuuntelemaan,kaikkkea en edes tiedä.
Olen nyt ihan paniikissa tiedän että pitäisi selvittää asiat,mutten pysty.
Olen niin usein koettanut päästä viinasta eroon olen menettänyt ystäviä,nuorena jopa työpaikkani.
Minne päin minun pitäisi suunnata miten saisin elämäni hallintaan?
Kiitos jos joku vastaisi.

17

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörhör..

Marssi huomenna A-klinikalle, niin saat rauhottavat ja nukahtamislääkkeet.
      Kovan kännäämisen ja töppäilyjen jälkeiset ahdistus ja hysteria ovat tietenkin rankkoja, ja siinä olotilassa kaikki mieltä vaivaavat kuvitteelliset kauheudet paisuvat hirvittäviin mittasuhteisiin, ja pysyvät päässä kuin naula.
      Aika kuitenkin hoitaa tämänkin vaivan, ja myöhemmin rauhottuneena usein voi todeta, että ei tässä mitään maailmanloppua tullutkaan, vaan tuli harrastettua perinteistä kännisekoilua muistamattomassa tilassa.
      Juo vähemmän, ja selvitä asiasi muutaman päivän päästä, kun olet jo rauhallisempi.

• opittu on

Et totisesti ole poikkeus. Muutaman päivän päästä pahin helpottaa, ehkä jo huominen on parempi. Sitten vain tekemään elämällesi jotakin. Sinulla lienee jotain selvittämättömiä asioita, ne pitäisi pystyä käsittelemään selvänä. Muuten purkautuvat kännissä. Itse olen selvittänyt, nyt olen kännissä vain vähän hassu, en tee mitään tyhmää.

• 18 vee jee jee

Luonnollista, että näitä tulee aina sunnuntaina viimeistään tänne. :D

• 777

Itseinhossa ja -syytöksissä kieriminen ja rypeminen ei auta mitään, vaan päinvastoin pahentaa paniikkimielialoja.
      Tehtyä ei saa tekemättömäksi, käynyt miten käynyt, mutta et ole edes tappanut ketään.
      Päivä se on huomennakin, ja elämä jatkuu.
      Ehkä opit jotain.

• opittu on

777, Tietenkin itseinhossa ja syyllisyydessä rypeminen pahentaa huonoa oloa, mutta eihän sitä saa katkastuksi. Et taida tietää mistä tässä puhutaan. Ajatukset kiertävät kurjuudessa, syyllisyydessä ja huonommuuden tunteessa. Vaikka kuinka yrittäsi ajatella positiivisesti, ankeat mietteet vain jylläävät. Se kurjuus on vain käytävä läpi.

• 777

Osaan varsin hyvin formatoida lootani, vaikka päällä olisi maanjäristyskrapula ja takana känniapinointia julkisillakin paikoilla.
        Viime putki oli todella pitkä ja paha. Siinä sukulaiset ramppasivat kämpälläni, joka oli kuin sikolätti. Kuskasivat sairaalaan, josta vaadin lähtemään pois. Kaveri vei katkon selviämisasemalle, josta karkasin viinakauppaan. Sammuin jalkakäytävän viereen kuset housuissa, katselijoita naapurustosta oli riittänyt, ambulanssi korjasi talteen, mutta kuulemma olivat taluttaneet ovelle.
        Siinä sitten tuijotin TV:tä aamusta iltaan neljä päivää kuin kuvakirjaa, ja en ajatellut sikailujani ollenkaan.
        Selväpäisenä ilman krapulaa asioiden käsittely on helpompaa.
        Krapulassa se on itsekidutusta.

• Aunuksen Karjala

Turhaan otat ressiä.Jos et mokan takia joudu oikeuteen niin kyseessä on yleensä vain hauska tapahtuma jonka kaikki unohtavat.Rasittavat tyypit kyllä aina muistaa kertoa mokista.

• .....

Aikalailla näin. Ja kyllähän sitä voi tuntea morkkista vaikka ois käyttäytynyt asiallisestikkin kännissä.

• J.Tukiainen

Reippaasti vain uudestaan ryyppäämään ja mokailemaan, niin vanhat unohtuu uusien tullessa tilalle.

• Jos on ihan tappokrapula ja morkkis etkä jaksa/uskalla lähteä mihinkään niin soitat kaverille että tuo olutta. Eihän siinä ole mitään järkeä alkaa turhaa kärsimään ja mahdollisesti paniikissa lanssia soittamaan pelkkien pannareiden vuoksi.
      Kunhan et juomalla juo ja säästät yöksikin muutaman pullon.

Vapisevat krapulaiset kuormittaa muutenkin päivystyksiä etkä sinä sieltä mitään saisi pelkän tipan käsivarteen jos olet kuivunut.

Jos joku irvailija soittaa ja alkaa selittämään mitä tuli tehtyä sano sille kylmästi että painu vittuun.

Darran jälkeen alat selvittämään asioita.

• dry apple

Ai tuon takiako ? joo nyt selvisi yks juttu. Lauantaina olin tekemässä töihin lähtöä ja siinä facessa pyörähin. Tuli semmoselta puolitutulta suurinpiirtein vaatimus kysymys että mitä teet ? ilmoitin että töihin lähhössä tässä.. suurinpiiretin rukoili, aneli että tuo hälle edes yksi olut. Minä siihen ihmettelemään että etkös sinä ite saa haettua jos oot vapaalla ? No lopulta myönnyin, kaivelin kaapista läpimän lonkeron (en juo olutta) ja vein se menonmatkalla. Klunks klunks ja sinne meni kun hohtimet kaivoon. Laitoin puhelimen äänettömälle .. en kuitenkaan oo mikään sosssutoimisto.
        Vaikka illalla ois ollut baarikierroksella niin aamulla sitten ei jaksa ite hakea.

Oma aika pettämätön konsti on se että nukkumaan mennessä pitää olla selvin päin. Vaikka valvoo ja katsoo leffaa että ennättää pää selvitä.

Ihan kiva on vapaalla maistella viiniä vaikka päivällä- jos se on mahollista muuten- mutta illan viimeiset sitten jäävettä.

Jostain luin että noilla morkkiksilla on yhteys serotoniiniin, jota alkohoilin käyttäjä kuluttaa enempi. Eli käytännössä:et välttämättä ole mokannut mitään, se vaan tuntuu että olisit. Siis vaikka kotona yksin tissuttelet niin seuraavana päivänä on morkkis.

• olovi
        dry apple kirjoitti:

Ai tuon takiako ? joo nyt selvisi yks juttu. Lauantaina olin tekemässä töihin lähtöä ja siinä facessa pyörähin. Tuli semmoselta puolitutulta suurinpiirtein vaatimus kysymys että mitä teet ? ilmoitin että töihin lähhössä tässä.. suurinpiiretin rukoili, aneli että tuo hälle edes yksi olut. Minä siihen ihmettelemään että etkös sinä ite saa haettua jos oot vapaalla ? No lopulta myönnyin, kaivelin kaapista läpimän lonkeron (en juo olutta) ja vein se menonmatkalla. Klunks klunks ja sinne meni kun hohtimet kaivoon. Laitoin puhelimen äänettömälle .. en kuitenkaan oo mikään sosssutoimisto.
        Vaikka illalla ois ollut baarikierroksella niin aamulla sitten ei jaksa ite hakea.

Oma aika pettämätön konsti on se että nukkumaan mennessä pitää olla selvin päin. Vaikka valvoo ja katsoo leffaa että ennättää pää selvitä.

Ihan kiva on vapaalla maistella viiniä vaikka päivällä- jos se on mahollista muuten- mutta illan viimeiset sitten jäävettä.

Jostain luin että noilla morkkiksilla on yhteys serotoniiniin, jota alkohoilin käyttäjä kuluttaa enempi. Eli käytännössä:et välttämättä ole mokannut mitään, se vaan tuntuu että olisit. Siis vaikka kotona yksin tissuttelet niin seuraavana päivänä on morkkis.

Olen minäkin vienyt kaverille pari kertaa olutta mutta muistutin että pitää maksaa takaisin en ole sossu minäkään. Hän oli niin häpeissään että raotti vain ovea että sain laitettua yksitellen pullot sisään. Hänellä oli kyllä pitkä putki takana ja se taitaa ollakin erona yhden tai kahden illan juomiselle.
        Ei ole morkkiksista kovin paljoa kokemusta aina olen liikkeelle päässyt.

• lisukeella

juo paljon vettä ja jos on diapemeja yks ,rentoudu ja ajattele ettei ole sun vika, tsemppiä-

• Elmä voittaa aina

Kyllä se siitä, massiivisimmat mokatkin aika parantaa, kuvittele että se olis sattunut jollekin tutullesi, paljonko uhraisit aikaasi hänen mokiensa setvimiseen?

• tenu100

voin kans sanoo että ku tenuttelee ja ahdistaa nii mikä istesääli ja itseinho on.. sitä siihen sitte loiventaa ja oho outki voi olla pitkäki ja siitä vaikee ylös nousta ja krapulassa se on aina kamala. tenuuttelu on paha sairaus vois sanoo itte

• itkujen itku

Rukoile,väsymättä.Viimein saat tahtosi mukaan.

• Kännimestari

Juomalla uudet kännit.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27