Rintakipu - ei löydöksiä, mikä vaivaa?

huolissaan

Esitietoja: Olen nainen, 24v, ei perussairauksia. Lähisuvussa diabetesta, sepelvaltimotautia. Ei aiempia kuvatunlaisia oireita.

Viime torstaista asti ollut kohtauksittaista rintakipua, johon liittyy hengenahdistusta, hengitys on kohtauksen aikana työlästä. Rintakipu on puristavaa, painavaa, "raskasta" ja tuntuu koko rintalastan alueella. Kohtaukset kestää paristakymmenestä minuutista pariin tuntiin, alkavat hissuksiin ja loppuvat hissuksiin. Kipuasteikolla vaikea kuvailla, ehkä 3,5 mutta epämukavuus-asteikolla pahimpien kohtauksien aikana ehkä 9, eli ei oikeastaan rintakipua, vaan voimakasta epämukavuuden tunnetta rinnassa. Olo ollut muutenkin viime aikoina vetämätön, hengästyn helposti mm. pyykkejä laittaessa olin ihan loppu, hengästytti kuin raskaan jumpan jälkeen.

Eilen illalla lanssi kävi tarkistamassa voinnin kun rintakipu jatkui jatkumistaan (ja toki helpotti kun lanssi perillä..). Ensimmäisessä sydänfilmissä sinustakykardia ja joku muu muutos, hetken päästä otetussa toisessa ei enää huomautettavaa. Tänään kävin päivystyksessä tutkimuksissa joista ei lopulta löytynyt mitään mikä voisi nämä oireet aiheuttaa. Veriarvot kunnossa, crp nollissa, ne jotkut merkkiaineet jotka viittaisivat sydämen hapenpuutteeseen keuhkoemboliaan nollissa, ekg normaali.
1,5kk sitten sairastettu keuhkokuume, mutta keuhkoista ei nyt kuulunu mitään ja kipu on muutenkin aivan erilaista kuin keuhkokuumeen aikana. Ei kuumeilua, flunssaa.

Jatkosta lääkäri totesi vaan että seuraile. Jos oireet jatkuu täysin samanlaisina niin voin seurailla pitempäänkin, jos oireistossa merkittävä muutos niin hakeuduttava jatkotutkimuksiin.
Mutta kuinka kauan nyt sitten uskallan seurata tätä omaa lamaannuttavaa oireistoani? Ideoita mikä mahdollisesti saattaisi löytyä oireiden taustalta? Kaikki spekulointi on tervetullutta!

28

2018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aa ja oo

      Et mainitse, onko millaisia kriisejä menossa... omaisen kuolema
      ero, lemmikin lopetus/kuolema.. voiko olla että hyperventiloit
      jotain tuskaa? sitten jotain psykosomaattista oiretta, voisko
      joku sellanen aiheuttaa rintaan? .. entä siitepöly herkistys, kun se
      keuhkokuume taustalla vielä.. jotain pelkoa ehkä siitäkin vielä
      muistissa

      • aa ja oo

        Niin, vielä siitä hyperventiloinnista.. siinä kai hengitys
        lyhenee... eli palleahengitys puuttuu.. oletko seurannut?


      • huolissaan

        Ei ole kriisejä elämässä, normaalia arkea.
        Psykosomaattisuutta minäkin rupesin pohdiskelemaan, mutta oireet ovat niin voimakkaat, että en voi uskoa niiden olevan psykosomaattisia.. Hyperventilaatiota ei ole, hengenahdistuksella siis viittaan hengityksen olevan työlästä ja raskasta.

        Ja tuntemukset tosiaan alkoivat torstaina (tai silloin tiedostin ensimmäisen kohtauksen), oletin niiden aluksi olevan keuhkoperäisiä ja meinasin että odottelen ensi viikkon josko vielä jatkuvat, ajattelin että saattaisi se keuhkokuume tehdä mahdollisesti paluutaan. Lauantaina iltapäivällä vasta havahduin kohtausten voimakkuuteen ja tajusin että kivut ja olot vastaavat sydänperäistä rintakipua.


    • huolissaan

      Lisäyksenä vielä; kohtaukset alkaa levossa. Varsinaisen rasituksen vaikutuksesta kohtauksen alkuun/kohtauksen aikana ei tietoa, ei ole tehnyt vielä rasittaa itseään yhtään.
      Sairaanhoitaja joka otti ekg:n, sanoi että filmissä ei näy mitään varsinaista vikaa, mutta jokin siinä viittaisi sydämen hapenpuutteeseen. Voiko olla että lääkäriltä on jäänyt jotain huomaamatta? Tai sh puhunut mitä sattuu?
      Unohdin myös näyttää eiliset lanssista saamani filmit, joissa siis toisessa näkyy sinustakykardia ja ala/sivuseinän st-t-poikkeavuutta. Näitä siis ei näkynyt toisessa ambulanssissa otetussa filmissä joka otettiin kun antureiden paikkoja oltiin vaihdeltu.
      Olisiko tuolla poikkeavuudella filmissä saattanut olla jotain vaikutusta tämän päivän tutkimuksiin?

      Tyhmä, tyhmä minä kun unohdin noita filmejä lääkärille esitellä..

      Tosiaan, mikä vaan tieto tai arvelu on tervetullutta. Jonkun kanssa haluaisin näistä puhua, mutta ei ole ketään jonka kanssa näitä voisi henk.koht. pohdiskella.

      • aa ja oo

        Voit hyvin tietysti olla oikeassa.. ajattelin vaan jos oireet
        olisi kuitenkin muuta kuin sydämestä, niin silloin ne jopa vielä
        pahenee kun huolestuu.. kun en lääketieteestä mitään tiedä :)
        tarkoitanko nyt itsekään ihan sitä hyperventilointia.. no niin,
        siis kriisejä ei ole.. sen keuhkokuumeen lisäksi.. näyttäis että
        sillä on selkeä osa sun aprikoinneissa.. eikä ihme.

        Jospa tänne löytäis joku minua viisaampi :)


    • huolissaan

      Niin, psykosomaattisuuden olleessa kyseessä voisi pelko oireista ja niiden voimistumisesta lisätä oireita jo itsessään, mutta oireet olivat jatkuneet melkein kolme päivää vastaavanlaisina ennen kuin tajusin ruveta epäilemään että kyseessä voisi olla joku vakavampikin juttu ja ylipäätään huolestuin edes koko asiasta.

      Omaan terveyteen liittyvissä asioissa tämä epätietoisuus on kaikista kurjinta. :/

      Tottakai ensimmäisenä vaihtoehtona oireille pidin sitä sairastettua keuhkokuumetta, joka tosin tuli sairastettua pois päiväjärjestyksestä suht mallikkaasti eikä sairaalahoitoakaan tarvittu.

      Kiitos Sinulle "aa ja oo" kuitenkin pohdinta-avusta! :)

      • aa ja oo

        No sen verran vielä.. mä nyt yritän etsiä jotain, ettei se sydänjuttu
        olisi totta :) miten sulla koivuallergia? Se ei suinkaan ole vain
        nenän tukkoisuutta tai silmien turpoamista... se voi aiheuttaa pahaa
        hengenahdistusta.. ja sitten tosiaan, vaikka se keuhkokuume on ohi...
        niin jotenkin tuntuu, että se on tässä jonkinlaisessa osassa.. tai voisi..
        Katsoppa tuolta allergiakeskusteluista,
        ja just nyt koivuallergia... on se mikä ihmisiä kiusaa..


    • huolissaan

      Ei ainakaan tietääkseni ole mitään allergioita. Lapsena oli mansikat, sitrushedelmät, kala, mutta ne poistui kuvioista ennen kouluikää eikä sen jälkeen ole oireillut nuo jo olleet allergiat eikä mitkään muutkaan.
      Toki käyn lukemasssa noista allergioista, josko sieltä löytyisi jotain mikä voisi muistuttaa tätä omaa oireistoani. :)
      Voihan sekin olla että se on jotenkin tässä taustalla, mutta kyllähän ne tulehdusarvot olisi koholla olleet jos siellä keuhkoissa joku vielä myllää, kai.

      • aa ja oo

        Just kuten sanoit, niin se voisi olla taustalla.. ei pääsyynä..
        vaan yksi osa.. toisena sun keuhkoissa jokin tekijä?, että ne
        ovat nyt herkemmät.. osittain oma tiedostavuutesi niistä.. kun
        et vielä ole rasittanut itseäsi kertomasi mukaan...
        monen tekijän summa saa pahat oireet. Vaikka mies olenkin :),
        niin tunnistan itsessäkin psykosomaattiset oireet.. vuosien
        myötä oppinut jo jonkin kriisin myötä odottamaan.. alkaako oireet
        vatsasta, rinnasta vai kenties jotain lihassärkyä yleensä..
        ja erikoista.. kun osaa odottaa etukäteen oireiden ilmaantumista..
        niin ne tulevatkin lievempänä.. onko opittua, vai myös iän karttuminen
        yhdessä, että näin tapahtuu? Psykosomaattiset oireet voivat olla vahvoja,
        mutta se ei poista sitä, että otat oireesi myös elimellisesti vakavasti,
        sehän on selvä :)


    • tsemppiä.

      paniikkihäiriö?
      kireät rintalihakset?

      Miten liikunta ja ruokavalio ja vitamiinit?

      Magnesiumin ja D-vitamiinin puute?

      Diabetes ja sepelvaltimotauti ovat elintasosairauksia, EI geenien aiheuttamia.

      Siitepölyallergia noin niinku keuhkokuumeen takia?

      Mistä sait keuhkokuumeen?

      Ei ole terveen sairaus?

      Oletko lihava ja elät viljalla?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    • huolissaan

      Ei ole paniikkihäiriötä. Syksyllä minulla oli sydämentykyttelyjä, lihasheikoutta, pahoinvointia, huimasta, jotka lääkäri tutkimusten jälkeen pisti paniikkihäiriön piikiin. Ikinä aiemmin minulla ei ole mitään paniikkihäirön tapaista ollut, enkä ymmärrä mistä tuokaan muka yhtäkkiä ilmestyi.. Nämä viime aikojen kohtaukset ovat aivan erilaisia, ei tykyttelyjä eikä minkäänlaista pelon/paniikin/(henkisen) ahdistuksen tunnetta. Lihasjumeja ei ole.

      Liikun riittävästi, käyn ratsastamassa 2-5 kertaa viikossa. Syön hyvin ja monipuolisesti. En tupakoi, alkoa käytän harvoin.

      Purkista syön D-, B- ja C-vitamiinia, seleeniä, sinkkiä, kalaöljykapseleita. D:tä menee 125mcg, C:tä 1g päivässä.

      Keuhkokuume tuli sinnikkään flunssan jälkitautina (5päivää korkeaa kuumetta, nuhaa, yskää, kurkkukipua jne), samaan syssyyn oli lisäksi tulehdus kummassakin korvassa jonka seurauksena tärykalvotkin puheksi. Keuhkokuumeen jälkeen olin tässä välissä kuitenkin ihan hyvinvoiva, ilman mitään sen kummempia kolotteluja tai muita oireita. Toissa viikolla olin alkuviikosta 3 päivää flunssassa, eli nenä vain oli tukossa, välillä valui ja aivastelin, se tuli ja meni nopeasti.
      Tulehduksia ollut viimeisen puolen vuoden aikana enemmän kuin tähän asti nuorena aikuisena yhteensä: silmätulehdus, korvatulehdus, keuhkokuume, vti.. Mitään noista en ole koskaan ennen sairastanut, korvatulehduksiakaan ei lapsena ollut nimeksikään.

      BMI 19,3, eli hoikka.

      • aa ja oo

        Se sun flunssa? Ettei sittenkin siitepölystä aiheutunut, riippuu millä korkeudella Suomea olet, ei välttämättä koivu?


    • huolissaan

      Niin siis se toissa viikkoinen pari päivää kestänyt? Alkoi siis kaksi viikkoa sitten maanantaina ja jatkui kolmisen päivää, perus "pää-täynnä-räkää"-flunssa. Etelä-Suomessa asun.

      Tämä päivä sujui melkolailla mallikkaasti. Koitin koko päivän ottaa suht rauhallisesti, kuitenkin pieniä hommia kotona puuhastellen (pyykkejä, tiskejä, taimien siirtoa isompiin ruukkuihin). Huimaus on todella voimakasta ylösnoustessa ja rasitun pienestäkin, muuten ei päiväsllä oikein mitään ihmeempää. Oleilin päivällä useamman tunnin ulkona, eikä niiden aikana tai välittömästi jälkeen ollut minkäänlaisia täysin normaalista olotilasta poikkeavia oireita (siis tuon huimauksen ja rasittumisen lisäksi).

      Nyt sitten rintakipu alkoi kymmenenaikoihin ensin hieman vaimeampana, voimistuen taas puristavaksi kivuksi koko rintakehän alueella. Verenpaineet n. 100/70, syke oli 60-76. Tiedä sitten säteileekö tuo selkäänkin/hartioihin, kun on sellainen olo, että pitäisi venytellä yläselkää josko se auttaisi, mutta ei siis auta.
      Samanlainen olo oli lauantaina oireiden ollessa päällä, ennen siis kuin edes epäilin vielä kipujen vakavuutta, koitinkin siis venytellä selkää auki ilman mitään vaikutusta. Olin tuolloin istunut pari tuntia katsomassa ratsastuskisoja ja ajattelin aluksi oireiden johtuvan juurikin siitä istumisesta, että olisin istunut jotenkin väärin, tai että yläselkä olisi muuten vaan jumissa. Silloin tajusin myös että kipua ja raskasta hengitystä on tosiaan esiintynyt torstaista asti kohtauksittain ja rupesin vasta itsekin huolestumaan asiasta.

      MIelessä käynyt sydänlihastulehdus tms, mutta tuo vissiin nostaisi crp:n koholle?

      • aa ja oo

        Mietippä ihan tarkkaan sitä flunssaa.. älä hermostu mun puheista :)
        sitten se paniikkikohtaus.. jota eräs tuossa edellä ehdotti. Eikös
        siihenkin liity sellasta lyhyttä ylähengitystä? Keuhkokuumeesta siitepöly
        allergia? Ymmärsinköhän edellä olleen toisen kommentoijan nyt oikein?
        Tarkoitan, että kehkokuume, ehkä jokin muukin on herkistänyt sinut nyt..
        juuri tänä keväänä.. ei ennen koskaan, mutta nyt? Kun mainitsit sen
        korvatulehduksenkin... sitä vaan ajan takaa, kun sitäkin on siitepöly
        herkistyneillä, eli olisiko mennyt talvi.. flunssa, josta se keuhkuume
        tulee jälkitautina toisinaan.. olisiko nuo kaikki sinut herkistäneet...
        ja sitten blaa blaa mun pölyjuttuja. Siks ajan sitä takaa, kun se on
        nyt ajankohtaista.
        Ja nyt kun puhuit vielä tuosta sydänlihastulehduksesta.. mistäs sä nää
        kaikki löydät? ja hymiö:) joo, löydäthän sinä.. moni muukin löytää.. ja
        on inhottavia asioita miettiä.. kuunnella omaa kehoa, ..oireita.
        Periaatteessa hyvä, mutta oireet voi vaan pahentua.. mieli ja ruumis
        toimii niin täysin yhteen. Kaikki ei halua edes tunnustaa.. sitten olin
        havaitsevinani kovaa kontrollia kaikkiin lisäaineisiin.. voi ollakin
        hyvä, en kiellä.. mut tarviitko todella tuon melko ison D.vit. annoksen
        päivittäin? Varsin kovaa kontrollia havaitsen sun harrastavan.. tavallaan
        hyvä.. mutta voi johtaa harhaan.
        Kaikki tuollaiset selän niskan lihaskireydet kannattaa selvittää kyllä..
        kuten kerrot tehneesi. Itse ajan takaa sitä, että erilaisten tapahtumien
        summa on juuri tänä keväänä saanut sinut tuohon tilaan. Eli ei yksi syy,
        vaan tapahtumaketju.. ehkä jo syksystä saakka.. monien epämääräisten
        asioiden summa! Elimellinen häiriö tai vika on tietysti mahdollinen, mulla
        vaan on tunne, että hengittäminen on se, minkä ympärille tää jotenkin
        kietoutuu.. lihasjännitys ym.


      • aa ja oo
        aa ja oo kirjoitti:

        Mietippä ihan tarkkaan sitä flunssaa.. älä hermostu mun puheista :)
        sitten se paniikkikohtaus.. jota eräs tuossa edellä ehdotti. Eikös
        siihenkin liity sellasta lyhyttä ylähengitystä? Keuhkokuumeesta siitepöly
        allergia? Ymmärsinköhän edellä olleen toisen kommentoijan nyt oikein?
        Tarkoitan, että kehkokuume, ehkä jokin muukin on herkistänyt sinut nyt..
        juuri tänä keväänä.. ei ennen koskaan, mutta nyt? Kun mainitsit sen
        korvatulehduksenkin... sitä vaan ajan takaa, kun sitäkin on siitepöly
        herkistyneillä, eli olisiko mennyt talvi.. flunssa, josta se keuhkuume
        tulee jälkitautina toisinaan.. olisiko nuo kaikki sinut herkistäneet...
        ja sitten blaa blaa mun pölyjuttuja. Siks ajan sitä takaa, kun se on
        nyt ajankohtaista.
        Ja nyt kun puhuit vielä tuosta sydänlihastulehduksesta.. mistäs sä nää
        kaikki löydät? ja hymiö:) joo, löydäthän sinä.. moni muukin löytää.. ja
        on inhottavia asioita miettiä.. kuunnella omaa kehoa, ..oireita.
        Periaatteessa hyvä, mutta oireet voi vaan pahentua.. mieli ja ruumis
        toimii niin täysin yhteen. Kaikki ei halua edes tunnustaa.. sitten olin
        havaitsevinani kovaa kontrollia kaikkiin lisäaineisiin.. voi ollakin
        hyvä, en kiellä.. mut tarviitko todella tuon melko ison D.vit. annoksen
        päivittäin? Varsin kovaa kontrollia havaitsen sun harrastavan.. tavallaan
        hyvä.. mutta voi johtaa harhaan.
        Kaikki tuollaiset selän niskan lihaskireydet kannattaa selvittää kyllä..
        kuten kerrot tehneesi. Itse ajan takaa sitä, että erilaisten tapahtumien
        summa on juuri tänä keväänä saanut sinut tuohon tilaan. Eli ei yksi syy,
        vaan tapahtumaketju.. ehkä jo syksystä saakka.. monien epämääräisten
        asioiden summa! Elimellinen häiriö tai vika on tietysti mahdollinen, mulla
        vaan on tunne, että hengittäminen on se, minkä ympärille tää jotenkin
        kietoutuu.. lihasjännitys ym.

        Tuo edellä aik. kertomasi, että viimeisen puolen vuoden aikana on ollut
        paljon erilaisia tulehduksia, on kyllä huomionarvoista.. mille olet ?
        altistunut ? ehkäpä jo viime keväästä saakka.. eikai mihinkään hevosiin,
        heiniin? Yleensähän nykyään nuo asiat on kunnossa.. homepölyä voi kyllä
        esiintyä heinissä, kun sateinen kesä vähentää laadukkaan saatavuutta.


    • synteettinen.

      Syötkö synteettistä B-vitamiinia ja moninkertaisia annoksia suosituksiin verrattuna?

      Jätä tuo B-vitamiinisi pois, niin saattaapi olla että vaiva häviää.

    • huolissaan

      B-vitamiinina tämä: http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-B-Right-100-Capsules/110. Joskin näitä tulee napsittua hyvin harvoin kun aiheuttivat joskus kurjaa oloa, eli tätä purkista ehkä kerran pari kuussa, jos sitäkään. Toki tuon voisi varmaan kokonaan pudotaakin pois.

      Aa ja oo:lle vastailen huomisen puolella, kohta pakko painella treffeille nukkuMatin kanssa. :)

      • sitraatti

        % DV tarkoittaa että 100% on viralline suositus ja sen ylimenevä on ylimenevä.

        Itse syön tätä.

        http://www.valioravinto.fi/rikas-oluthiivatabletti

        Maksaa alle 10€, Citymarket

        Jos koko ajan tarkkailet oloasia ja pelkäät jo etukäteen jotain kohtausta, niin ihan varmana se tulee.

        Ja silloin se on paniikkihäiriötä.

        Verenpaineesi on normaali.

        Nouse hitaasti, koska minullakin alhainen verenpaine aiheuttaa voimakasta huimausta, jos hiukankin nopeammin nousen ihan mistä vaan.

        Mie oon tähän tottunut, kun aina on ollut alhanen verenpaine.


    • sitraatti
    • kivuton hiihtäjä

      Kun mulla oli infarkti kipu tuntui syvällä rinnassa ja käsivarressa. Ei mennyt taju ja muistan samanluokankipua olleen korvatulehduksessa. Onneksi läksin sairaalaan silloin. Olisin voinut jäädä kotiinkin. Aistin huonosti kipua muutenkin. Ainakin minä suhtaudu vakavasti tästä eteenpäin pieneenkin kipuun.

      • masaa,,,,,,,

        Vaimoni veli oli juuri vuorokauden sairaalassa rintakipujen vuoksi.Ei loöytynyt sydämestä syytä kipuun, eikä rasitustesti näyttänyt mitään.Lopputulos oli ,että syynä todennäköisesti närästys,eli liikaa mahahappoja ja voi oireilla rajustikin. Itselläni oli infarkti 2kk sit,,en tunnistanut sitä siksi,,vaan söin närästystabletteja oireisiin.Vasta ku verenpaine nousi 220/120 läksin terveyskeskukseen.EKG:n jälkeen ambulanssiin ja pallolaajennukseen,joka suoritettiin heti,,eli 3 laajennusta.EKG näytti ST nous infarktin ja Troponiinit oli 750(entsyymit) verikokeessa.Vaimoni veljellä ei mitään siis EKG:ssä eikä entsyymiarvoissa.Vaikka on närästystä,niin se ei aina nouse suuhun asti ja on ikäänkuin *piilevänä*,varsinkin makuuasennossa ja levossa.


    • Jiipajaa

      Samat kokemukset

    • Anonyymi

      Onkohan keskustelun aloittajalle selvinnyt jo oireiden syy? Äkillisesti oireilemaan alkanut sepelvaltimotauti tuli itselleni mieleen ja mahdollinen sydänveritulppa.

      Omalla kohdallani erittäin kovia rintakipukohtauksia viime viikkoina, joihin tarvittu ambulanssiakin. Sydänfilmit kuitenkin olleet normaaleja ja sydämen vianmääritys verikoearvotkin normaaleja.

      Nyt on kuitenkin todettu, että sydämeni päävaltimo on tukossa noin 50%.

      Käytän Xarelto- lääkitystä veritulppaan, joka on todettu parisen kuukautta
      sitten.

      • Anonyymi

        ...ja olen niinikään käyttänyt myöskin vuosien ajan kalaöljyjä päivittäin (omega 3).


    • Anonyymi

      Samankaltainen tilanne itselläni. Jatkuvaa rintakipua, joka yltyi kohtauksiksi, jolloin tarvittin ambulanssiakin. EKG aina normaali ja katsottiin monta kertaa ja samoin oli tnt- verikoe.

      Sydän on nyt kahdesti TT-kuvattu ja todettu sepelvaltimotauti, jonka ei kuitenkaan pitäisi aiheuttaa rajuja kohtauksia ja leporintakipua.

      Xarelto-lääkitys on ollut päällä jo pidempään alaraajan massiivisen veritulpan takia.

      Omalla kohdalla todennäköisintä on, että hyytymien likkeelle lähtö on aiheuttanut sydänveritulppia sydämen päävaltimoon.

      Todella rajuja ja pelottavia oireita, mutta leimattiin vain luulosairaaksi.

      • Anonyymi

        ..siis samankaltainen tilanne kuin ketjun aloittajalla.


      • Anonyymi

        Avaajasta poiketen itselläni oli kyllä selkeä puristava rintakipu keskellä rintaa, eikä vain epämukavuuden tunnetta. Mutta koska EKG oli normaali ja P-tnt testi, niin ei tarkempia sydäntutkimuksia, vaikka tila lienee ollut hengenvaarallinen ja usempaankin kertaan.


      • Anonyymi

        Xarelto on nykyään jonkinlainen ihmelääke, joka hoitaa veritulpat keuhkoista ja aivoista... ja sydämeen ei kuulemma edes muodostu tulppia kun on Xarelto-lääkitys. Olen tästä eri mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe