Itsetehtyjen korttien hinnoittelu

korttejakaikille

Millasia hintoja olette laittaneet itsethdyille korteille? Nyt en tarkoita sellasia tyyliin "lasten tekemät" vaan esim. Vintage-tyylisiä kortteja joissa on käytetty tuotemerkkien kuviopapereita, pitsiä, leimausta, kukkia ym. koristeita.

Tein tuossa erästä projektia ja laskin paperille kaikki materiaaleista syntyneet kustannukset..ja hintaa sille kortille tulb materiaalin osalta n. 8 euroa.Entäs käyttämäni aika? Suunnitteluun,sommitteluun ym. kuluu aikaa itse kortin kokoamisen lisäksi. Tähän projektiin olen käyttänyt työtunteja jo 8h. Mitä siitä voi pyytää kokonaisuudessaan?

13

3749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumman markkinat

      Pyytäähän voi mitä tahansa, eri asia mitä ostaja suostuu maksamaan.

      Täytyisi olla aika erikoinen kortti, että itse maksaisin edes sitä 8 euroa, jonka kerrot kuluneen materiaaleihin.

      • korttejakaikille

        Mikä on sitten erikoinen sun mielestä? Jos ajatellaan että korttiin tulee esim. jokin metallikoriste, joka maksaa itessään jo 5 euroa kipale...ja tämäkin vain yksi pieni osa kortista. Ite teen kortteja sillain ettei ne ole tusina tavaraa..joissa on siis kaikenlaista spesiaali komponentteja. Se että jos joku laittaa pienen pieneen askartelukartongin palaseen tarran taikka 3D-kuvan , ei tee kortista erikoista. Ja sellasesta ei voi pyytää 2 euroa enempää.

        Omissa korteissa on runsaasti papereita, pitsejä ym. koristeita jotka ei suinkaan aina ole kovinkaan halpoja. Enkä minä ainakaan halua myydä 4 eurolla sellasta johon olen laittanut materiaaleja 8 euron edestä..sehän on tappiota. Taitaa olla paree että en sitten tilauksia otakaan vastaan, jos käsityön arvostus on tuota luokkaa muillakin.

        Alla olevassa linkissä on eräs taitava kortteilija ja esimerkki korttityylistä, joita itsekin valmistan ja tälläsestä olisin ite valmis maksamaan ainakin 10e. Entä sinä?

        http://www.julizdesignpost.blogspot.co.uk/2013/12/perfect-little-gentleman.html


        Ja tästä seuraaavasta mallista maksaisin maksimissaan sen 2 euroa

        http://kotiliesi.fi/joulu/joulublogi/joulukorttien-askartelua


        Onhan noissa hiukan eroa..materiaalikustannuksissa sekä vaivannäössä.


      • kumman markkinat
        korttejakaikille kirjoitti:

        Mikä on sitten erikoinen sun mielestä? Jos ajatellaan että korttiin tulee esim. jokin metallikoriste, joka maksaa itessään jo 5 euroa kipale...ja tämäkin vain yksi pieni osa kortista. Ite teen kortteja sillain ettei ne ole tusina tavaraa..joissa on siis kaikenlaista spesiaali komponentteja. Se että jos joku laittaa pienen pieneen askartelukartongin palaseen tarran taikka 3D-kuvan , ei tee kortista erikoista. Ja sellasesta ei voi pyytää 2 euroa enempää.

        Omissa korteissa on runsaasti papereita, pitsejä ym. koristeita jotka ei suinkaan aina ole kovinkaan halpoja. Enkä minä ainakaan halua myydä 4 eurolla sellasta johon olen laittanut materiaaleja 8 euron edestä..sehän on tappiota. Taitaa olla paree että en sitten tilauksia otakaan vastaan, jos käsityön arvostus on tuota luokkaa muillakin.

        Alla olevassa linkissä on eräs taitava kortteilija ja esimerkki korttityylistä, joita itsekin valmistan ja tälläsestä olisin ite valmis maksamaan ainakin 10e. Entä sinä?

        http://www.julizdesignpost.blogspot.co.uk/2013/12/perfect-little-gentleman.html


        Ja tästä seuraaavasta mallista maksaisin maksimissaan sen 2 euroa

        http://kotiliesi.fi/joulu/joulublogi/joulukorttien-askartelua


        Onhan noissa hiukan eroa..materiaalikustannuksissa sekä vaivannäössä.

        Aivan kuin olisit loukkaantunut. Hämmentävää.

        Se nyt vain on tosiasia, että myyjä hinnoittelee tuotteensa sen mukaan, mitä itse oikeaksi kokee, ja asiakas sitten päättää, onko valmis sen hinnan maksamaan.

        Noista linkitetyistä esimerkeistä - tuota korttia, josta olet valmis maksamaan ainakin 10 euroa, en itse ostaisi ollenkaan. Ei ole minun tyyliäni. Noita kotilieden korttien tyylisiä taas en osta, voin tehdä (ainakin) samantasoisia itsekin.

        Teet aivan väärän tulkinnan käsityön arvostuksestani. Arvostan käsityötä, toisin kuin luulet. Teen käsitöitä itsekin. Hyvin suunnitellusta, taidolla toteutetusta käsityöstä, josta pidän, olen valmis myös maksamaan. Pelkkä materiaalien hinta taas ei välttämättä korreloi edellisen kanssa. Yksinkertainenkin voi olla kaunis tai erikoinen.


      • tilaustyö
        korttejakaikille kirjoitti:

        Mikä on sitten erikoinen sun mielestä? Jos ajatellaan että korttiin tulee esim. jokin metallikoriste, joka maksaa itessään jo 5 euroa kipale...ja tämäkin vain yksi pieni osa kortista. Ite teen kortteja sillain ettei ne ole tusina tavaraa..joissa on siis kaikenlaista spesiaali komponentteja. Se että jos joku laittaa pienen pieneen askartelukartongin palaseen tarran taikka 3D-kuvan , ei tee kortista erikoista. Ja sellasesta ei voi pyytää 2 euroa enempää.

        Omissa korteissa on runsaasti papereita, pitsejä ym. koristeita jotka ei suinkaan aina ole kovinkaan halpoja. Enkä minä ainakaan halua myydä 4 eurolla sellasta johon olen laittanut materiaaleja 8 euron edestä..sehän on tappiota. Taitaa olla paree että en sitten tilauksia otakaan vastaan, jos käsityön arvostus on tuota luokkaa muillakin.

        Alla olevassa linkissä on eräs taitava kortteilija ja esimerkki korttityylistä, joita itsekin valmistan ja tälläsestä olisin ite valmis maksamaan ainakin 10e. Entä sinä?

        http://www.julizdesignpost.blogspot.co.uk/2013/12/perfect-little-gentleman.html


        Ja tästä seuraaavasta mallista maksaisin maksimissaan sen 2 euroa

        http://kotiliesi.fi/joulu/joulublogi/joulukorttien-askartelua


        Onhan noissa hiukan eroa..materiaalikustannuksissa sekä vaivannäössä.

        "Taitaa olla paree että en sitten tilauksia otakaan vastaan, jos käsityön arvostus on tuota luokkaa muillakin."

        Jos nimenomaan tilauksesta teet kortteja, niin ainoa järkevä tapa toimia on se, että sovit etukäteen tilaajan kanssa, millainen kortti tehdään ja mitä se maksaa.


    • Helistinkortti

      Itse olen pyytänyt max. 4-5€ (tämänhetkisen osaamisen mukaan), riippuen juurikin korttipohjan materiaalista (erikoispaperi, helmiäinen....), leimakuvista, 3D-kuvista, koristeista, taustapapereista jne. Aikaa en ole toistaiseksi laskenut mukaan. Riippuu tietysti, onko kortti tilaustyö vai omaksi iloksi tehty esim. kirppikselle myyntiin. Olen nähnyt lahjatavarakaupoissa paljon yksinkertaisempia kortteja (suoraan valmiiseen korttipohjaan leimattu kuva, väritys puuväreillä, ehkä juuri tätä "lasten tekemä"-tyyliä) ja hinta 6-7€. Että ihan hyvin voi tuolla vaivalla ja materiaalilla tehtyä korttia lähteä myymään vaikka sillä 8€ ja alentaa hintaa jos ei mene kaupaksi. Harva vain itsetehdyn arvoa ymmärtää.

      • Korttejakaikille

        Juurikin näin..ne hinnasta marisjiat on tyypillisesti niitä, joilla ei taitoa riitä itse tekemään oli se sitten mitä tahansa kädentaitoa ja ymmärrystäkään ei ole siitä mitä mikäkin maksaa.
        Omistan BigShotin ja stansseja ja niillä sitten valmistellaan kortteihin kivoja spesiaaleja yksityiskohtia,joita ei kaupan hyllystä valmiina saakaan. Ne ei-harrastelijat ei tajuakaan miten kalliista satsauksesta on kyse..ja ilmaseksi pitäs kaikki tehdä :(


    • njet njet

      Kyllä se vain niin on minunkin mielestäni, että vaikka on kuinka hienoja kortteja ja arvokasta materiaalia niihin käytetty, niin keskiverto ostaja ei maksa tuollaisia hintoja kortista. Olen nähnyt itse kirppareilla todella kauniita kortteja, joihin on vielä lisätty mukaan kauniit kuoretkin, hinta 2-4 euroa. Siinäpä kortit seisovat päivästä toiseen.
      Se vain on niin, että kun ihmisen pitää muistaa ystäväänsä/tut!tavaansa/sukulaistaan kortilla, niin hän ostaa sellaisen tavallisen kortin kaupan korttihyllyköstä tai sitten tekee itse sen kortin. Harva ostelee mitään 10 euroa maksavaa korttia, koska itselläni ainakin on epäilys siitä, osaako vastaanottaja arvostaa korttia sen summan edestä. Toisaalta tuollaisessa kortissa ei ole mitään tunnearvoa, sehän on jonkun vieraan ihmisen väsäämä.
      En ymmärrä näitä katkeria kirjoituksia: "Ilmaiseksi pitäisi kaikki tehdä". Ei pidä! Ihmisillä on oikeus ostaa korttinsa juuri sieltä mistä haluaa ja sillä summalla kuin haluaa. Suuren vaivan nähnyt korttien näpertelijä voi käyttää korttinsa itse tai todella YRITTÄÄ myydä niitä, mutta takeita myynnistä ei ole.
      Väkisin ette saa myytyä kovalla hinnalla korttejanne, on niiden valmistamiseen käytetty vaikka kultahippusia

    • Oma valinta

      Valitettavasti, Korttejakaikille, tässä olet nyt naamatusten harrastustason käsin tekijän karun todellisuuden kanssa. Koneella tehdään niin paljon halvemmalla ihan toimivaa tavaraa, niihin hintoihin ollaan totuttu. Jos joutuu tavallisilla kaupanhinnoilla materiaalit hankkimaan, niin hyvä jos omansa saa takaisin myydessä. Ostajalle taas materiaalien hinta on samantekevä jos estettiikka kokonaisuudessaan ei pelaa, mikä onkin itsestäänselvyys.

      Se on vaan jokaisen oltava realisti, päättää mikä on omasta mielestä kohtuullista kaikin puolin, ja sitten tehdä tai olla tekemättä sen mukaan. Ostaja sitten ostaa tai ei, riippuen siitä mitä tarvitsee tai muuten vaan tarpeeksi himoitsee. Ja mihin on varaa. Näillä työttömyysluvuilla jne monet ei voi turhia ostella.

      Henkilökohtaisesti voisin kuvitella ostavani tämän tyyppisen erikoisen kortin vain erikoistilaisuuksiin, saajalle muistoksi jostain suuresta tapahtumasta tms, tilaustyönä johon tulisi mukaan jotain henkilökohtaista. Silloin voisin todistetusti taitavalle, luotettavalle tekijälle maksaa useammankin kympin.
      Muuten ostan halvan tavallisen kortin tai teen itse.

      • kortteilija itsekin

        Kortin hinnaksihan voi laittaa ihan mitä lystää, mutta ostavan ja maksavan asiakaskunnan löytäminen on melkoinen haaste. Useimmat ihmiset pitävät jo kahden euron kortteja kalliina koska kaikilla on vielä muistissa että Tiimarista sai kymmenen korttia kahdella eurolla tms. Osa ihmisistä nimittäin kuvittelee että jotkut askartelevat kortit itse koska eivät raaski niitä kaupasta ostaa, ja luulevat että itse tehty on kortti on halvempi kuin ostettu. Sehän ei pidä paikkaansa jos laskee mitä paperit, värit, leimasimet, tarrat ym koristeet maksavat. Harva asiaa harrastamaton tajuaa miten kauan yhden kortin tekoon menee, valmistukseenhan voi mennä tuntikausia. Ja hinnaksi voi helposti tulla montakin kymppiä jos käyttää kaikkea sitä tarvikepaljoutta mitä askartelukaupassa nykyään myydään.

        Itse en kyllä 10 euroa kortista maksaisi, vaikka tietäisinkin miten paljon tarvikkeet on maksaneet. Teen nimittäin itse kortin halvemmalla ennemmin kuin ostan valmiin. Useimmat ihmiset eivät arvosta kortteja yhtään, joten hieno kalliskin kortti lentää roskiin melko pian sen saatua, joten kalliin kortin antaminen on kuin heittäisi rahaa hukkaan. Useimmille on järkevää antaa ihan vaan edullinen "peruskortti". Ja sitten ne hienoimmat teen itse ja annan ihmisille jotka niitä arvostavat.

        Suomessa voi olla aika pienet markkinat kalliille korteille, mutta toki asiakkaita voi löytää esim. netistä. On ihmisryhmiä jotka ovat valmiita maksamaan paljonkin juuri heille kustomoiduista tuotteista, joten kenties maksuvalmiutta löytyy myös korttien ostoon. Mutta pahoin pelkään että et korteillasi saa kasaan edes noita materiaalikuluja, tai ainakaan helppoa se ei tule olemaan.


    • Kortitonxxx

      Kummallista... Jos päätät tehdä kortteja joiden materiaalikustannukset ovat 8e, silloin teet niitä? Jos haluat laittaa työllesi hinnan, laitata sen. Tunthinta esim. 40e/korttien määrä. Siihen vielä vähän voittomarginaalia päälle, saat kortin kappalehinnan. Se voi olla ihan mitä tahansa.

      Pian tulet sitten tietämään meneekö korttisi kaupaksi tällä hinnalla. Saanen epäillä, että ei mene. Sitten voikin miettiä miten materiaalikustannuksia saa vähennettyä, entä työn nopeuttaminen jne.

      Pähkinänkuoressa: pyytää saa mitä tahansa, asiakkaat päättävät mitä ovat valmiit maksamaaan.

    • mandariiniappelsiini

      En tiedä mitä pyytäisin.. Ihan pilvissä yleensä nuo hinnat kyllä :D

    • Huhheijaa mitä hinto

      Jos itseväännetyistä korteista sais tuollaisia hintoja, niin kaikkihan niitä tekisi. Minä ainakin pistäisin bisneksen pystyyn välittömästi. Pari korttia päivässä ja olisi ruokarahat plakkarissa.

    • joulukortit

      Tämäpä on nyt ajankohtainen aihe. Tee itse joulukortit ovat minusta aina arvokkaampia kuin kaupasta ostetut joulukortit. Minulla on ollut tapana askarrella itse joulukortit ja tilata niihin lisäksi joulukortit valokuvasta. Sitten niitä olen modannut. Tällaisille korteille en kyllä antaisi mitään hintaa, sillä ne ovat hyvin henkilökohtaisia eikä niitä varmasti arvosta kukaan muu kuin sukulaiset :D Hintaa noille tulee noin pari euroa kappale ja postitukset päälle. https://www.smartphoto.fi/erikoiset-hetket/joulu-on-taas/joulukorteilla
      Itsetehdyistä pahvisista, kauniista, taiteellisista askartelukorteista olen maksanut joulumarkkinoilla vähä alle kympinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe