Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Opettajien peruskoulun päättötodistukset

Opettajaksi(ko)

Millaisia päättötodistuksia opettajat ovat saaneet peruskoulusta? Itselläni on yli 9,5 keskiarvo, ja olen epävarma, pääsenkö opiskelemaan lempiainettani yliopistoon. Minulla on tosin lukio vielä edessä, ja motivaatio on huipussaan.

4

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8,4

      Kuules. Sillä, mikä on ollut peruskoulun päättärin keskiarvo, ei ole mitään väliä, eikä siitä ole kukaan kiinnostunut sen jälkeen, kun on päässyt seuraavaan kouluun. Keskiarvon pitää olla semmoinen, että sillä pääsee jatkamaan opintojaan. Muu on turhaa. Sama pätee lukion päättäriin. Yliopistoon pyrkiessä vain kirjoitukset ja pääsykoemenestys ratkaisevat. Ja ellet sitten pyri tutkijaksi, ei työelämässä kukaan ole kiinnostunut siitä, saitko jostain kurssista nelosen vai vitosen tai mikä oli gradun arvosana.

    • Kukinmiten

      Muistaakseni 8,5 noin...

      Laudatur ylioppilaskaverini reputti sen monet kerrat yliopiston tenteissä. Minä valmistunut kiitettävin arvosanoin.

      Ei ne arvosanat koulussa vaikuta tuon taivaallistakaan. Liika tuudittautuminen arvosanoihin johtaa siihen, kuten yllä, että kuvitellaan liikaa itsestään ja oikeassa elämässä, siellä yliopistossa opiskelusta ei tule paskaakaan... ja työelämäkään ei arvosanoilla kulje.

    • amkope

      6,6 ja opettajana AMK:ssa seitsemän vuotta.

    • hauskaa1

      No ei ihme että amk on shit tier jos sellaiset pääsevät opettamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe