Tällä palstalla aniharvoin puhutaan herrala-taloista, johtuneeko siitä että merkki ei herätä niin kiivaita tunteita kuin muutamat muut? (vrt. älväri jne).
Mielestäni herralat ovat melko kalliita, kysyin itse tarjouksen 120 m2 yksitasotalosta, ei erkkereitä tms. ja hinta lähemmäs 70 000e. Tosin ulkomaalaukset, ikkunat, ovet ja katteet valmiina toimituksessa, samoin väliseinät.
Olisin kysellyt herralan rakentaneilta, että mikä on tuntuma, tuliko herrala loppupeleissä kalliimmaksi vai korvaako laaja valmiusaste tämän korkealta tuntuvan hinnan? Mietityttää vaan, kun samankokoinen omatalo taas oli 45 000 eur, tosin alhaisemmalla valmiusasteella selkeästi.
Herralan talot ovat mielestäni kauniita (perínnetalotyyppisiä), ymmärrän tosin että kaikkia tämä krumeluuri-tyyli ei puhuttele :)
kokemuksia Herralasta?
2
1169
Vastaukset
- Hinnasta en tiedä
Rakennutimme avaimet käteen alakerran itse olen rakentanut yläkertaa. Olisi ehkä saanut halvemmallakin paketin (ainakin rääsää sälekaihdinta ym. muissa). Vaikea sanoa onko muu´t parempia. ´Hyvin samantyyppisiä näyttävät olevan kaikki. Talotehtaan osalta kaikki hoidetiin OK. Pitää muistaa että talotehtaan osuus on pieni (vaikkakin meilläkin oli isolla valmiusasteella elementit). Kyllä työtä riittää vielä paljon ja lopputulos riipppuu useasta urakoitsijasta.
- oma herrala
Minulla on rakenteilla suurelementeistä kasattu perinnetalo 1½ krs asp 162 / kerroala 181 neliötä. Malli on aivan oma, mistään ei löytynyt haluamaani huonejärjestystä. Annoin talotehtaille hahmotelman josta jokainen sai tehdä oman suunnitelmansa ja tarjouksensa. Harkitsin pitkään Herralan ja Kastellin välillä. Haluamallani valmisasteella ja varustelulla hintaeroa ei juurikaan ollut.
Ulkoapäin täysin valmis, ulkoseinät myös sisältä valmiina (levyt ja pistorasioiden pohjatkin), kantava väiseinä toiselta puolelta levytettynä, välipohja harvalaudoitettuna, yläkerta auki seinästä seinään, ikkunoita vähintään 2/huone, sisäänvedetty parveke, kuisti, terassit ym. = 74000 e. Paikalla käyneet ammattilaiset sanoivat, että olen valinnut hyvän paketin (katsellessaan naapuriin rakennettavan Kastellin kattorakenteita).
Teen itse vain pieniä aputöitä, sukulaiset tekevät varsinaisen rakentamistyön.
Yksi syy Herralan valintaan oli se, että vanhemmillani on -89 rakennettu Herrala. Ei mitään moittimista siinäkään.
Saimme käydä katsomassa taloni elementtien rakennusta tehtaalla. Asennus sujui uskomattoman hyvin, se kesti vain seitsemän työpäivää H3 vaiheeseen. H4 tehdään tämän kuun aikana.
Vastaanottotarkastuksessa vastaava valvoja ei löytänyt kuin kahden kipsilevyn kiinnityksessä puutteita -löytyivät vasta vatupassin avulla. Ne korjattiin jo tarkastuksen aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1367177Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1254971L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa674336TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153483Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242291Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3011773Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä231545- 671485
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91459Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581448