hammaslääkis

ylioppilas2014

Kirjotin nyt keväällä ja suuntana olis hammaslääkis Kuopiossa. Yo-kokeet meni omalta osaltani tosi hyvin, mutta lukioaikanani en tajunnut opiskella fysiikkaa kahta kurssia enempää, sillä en vielä silloin tiennyt haluavani hammaslääkikseen. Onko siis mitään mahdollisuuksia päästä sisään pelkällä biologian (sain L) ja kemian (sain E) osaamisella? Vanhoja pääsykokeita katsellessani iskee epätoivo, koska tuntuu etten osaa melkein mitään.

7

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anon--2

      Kannattaa ainakin yrittää, siinä ei mitään menetä :D

      Fysiikkaa kyllä on melko paljon ollut vanhoissa kokeissa, joten sitä kannattaa opiskella jos ei tänä vuonna pääse sisälle.

    • Minäkin hain

      Käsittääkseni aika monella ensimmäinen pääsykoe menee harjoitteluksi.

      Seuraavana vuonna tiedetään mitä on odotettavissa ja on koko vuosi aikaa valmistua. Kannattaa myös käydä jokin valmennuskurssi.

      Eli ei mene hukkaan tämä hakukerta, vaikka et pääsisikään.

    • jepaliini

      Mielestäni hammaslääkiksen/lääkiksen pääsykoe oli todella helppo, kun sen itse läpäisin. Monilta kognitiivisilta ominaisuuksiltani olen tutkitusti keskinkertainen, mutta silti pääsin viiden viikon ahkeralla lukemisella hammaslääkikseen.

      • Tämä tapaus

        on vaatinut huomattavan suurta tuuria. Suuri valtaenemmistö loistavilla kognitiivisilla kyvyilläkin tarvitsee keskimäärin 2.3 hakukertaa.


      • urpåt
        Tämä tapaus kirjoitti:

        on vaatinut huomattavan suurta tuuria. Suuri valtaenemmistö loistavilla kognitiivisilla kyvyilläkin tarvitsee keskimäärin 2.3 hakukertaa.

        Katkera siellä taas aukoo päätään ja antaa kunniaa kuuluisalle "tuurille" ahkeran lukemisen sijaan...


      • Miksi olisin
        urpåt kirjoitti:

        Katkera siellä taas aukoo päätään ja antaa kunniaa kuuluisalle "tuurille" ahkeran lukemisen sijaan...

        katkera kun olen jo valmistunut lääkiksestä 2013?

        Tuo puostaus jonka laitoin pohjautuu ihan karuihin tilastoihin. Joka kerta kokeessa on 2-4 kertaa enemmän niitä jotka ovat tehneet todella ahkerasti töitä kuin mitä pääsee sisään.

        Joten kommettini ei ollut katkeruutta vaan realismia.

        Nyt jos sinulla on yhtään tapoja niin pyydät anteeksi törkeyttäsi ja myönnät kommettisi asiattomaksi.


      • o.O??

        Viiden viikon???

        Vau oot kyllä tosi taitava, ite luin nyt 5 kuukautta, pitäen pääsiäisenä 2 lukuvapaata päivää. 18 kirjaa laskuineen 5 viikossa on aika huima suoritus! Siis niin että pääsee sisään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe