Minua kiinnostaa lukion jälkeen jatkaa maisema-arkkitehdiksi, koska vaikkakin se sisältää omat lakinsa, esimerkiksi tietyt fysiikan ja matematiikan vaatimukset, kiinnostaisi se minua kovasti, koska se on kuitenkin taiteellisempi ammatti sekä vapaamman muotoinen kuin monet muut.
Harmikseni eipähän ole pitkää matematiikkaa, fysiikkaa tai kemiaa valittu, ja mietin että vähentävätkö ne mahiksiani päästä, entä jos panostan kaikkeni lyhyessä matikassa?
Ps. olen lukion toisella!
Maisema-arkkitehdiksi, matikka
1
216
Vastaukset 1
- Xenia Onatop
Nyt joudun menemään 1980-90-luvuille. Siellä ei pelkästään vaadittu pääsykokeessa taustana pitkän matematiikan lukio-oppimäärää, vaan myös itse TKK:n opinnoissa tietyissä koulutusohjelmissa vaadittiin ns. A-matematiikka, joka vaativana oppiaineena toi huomattavia vaikeuksia myös Helsingin yliopiston sellaisille matematiikan opiskelijoille, jotka opiskelivat silloin myös TKK:n oppiaineita. A-matematiikkaa opiskelivat ainakin teknillisen fysiikan, tuotantotalouden, tietotekniikan ja sähkötekniikan teekkarit. En tiedä arkkitehtiopiskelijoista, mutta muut lukivat helpompaa B-matematiikkaa.
Ota siis Aalto-yliopistoon yhteyttä matematiikan vaatimuksissa; sinullahan siihen pitäisi olla aikaa ja kapasiteettia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142133
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,511280Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861147- 81986
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56881- 71813
- 100802
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.353714- 38705