terve onko kellään käsitystä mikä on pyörien todellinen ero noin niinku normaali käyttäjälle tosin hinnassa tietysti eroa,mut lähinnä huollot ,kestävyys, ajo-ominaisuudet jne.. Mielenkiinnosta kyselen koska molempia saa tosi vähän ajettuna myyntipalstoilta.ELI KUMPI KANNATTAA OSTAA JOS HINTAA EI HIRVEESTI AJATELLA!
honda 1000 cbr vai 1100xx
11
3611
Vastaukset
- määrää
Itselläni on 00 vuoden xx, mut hyvin näyttää kaverit ajelevan F:lläkin.
Itse katsoin että xx on uudempaa tekniikkaa, voin olla väärässäkin. Xx:ssä on tuplasti värinävaimennettu moottori, hyvä ruiskutekniikka.
Mun mielest xx on paremman näkönen. Enemmän mod osaa ja virivaihtoehtoi. XX oli kai hiukan kevyempi. Molempiin on tarjolla hyviä telineitä ja laukkuja. En tiedä, vertaa tekniikkaa esim Bikez.com:ssa.
Moottori on XX:ssä itseasiassa 1134ccm ja noin 20% enempi tehoo ja vääntöö kun F:ssä. Huippunopeus 30km/h enempi. XX meinaa olla jo hieman tylsä koska se ei vapise, ei heittele edes kun perä on hieman lipsunut, kai se johtuu pitkästä akselivälistä. Eihän se mikää ketterä kaupunkitykki ole mutta maantiellä jättää jopa Yamahan R1:sen. F:ssä hieman pystympi ajoasento. Itseasiassa Hayabusakin on pystympi kun XX. Käy koeistumas tai miel. ajamassa.
Merkkivalinta on kyl menny nappiin!
Kuvii: bikepics.com
tietoo: superblackbird.info
osia yms: blackbirdspares.co.uk - hyviä
Mulla on ollut molemmat. Tällähetkellä XX. Tykkäsin paljon myös F:stä. Äffä on todellinen matkapyörä jolla voi surauttaa herkästi sen tankillisen (n.340km) yhtä kytii. Molemmat on hieman "tylsiä" vakio kikkeillä, joten kannettaa hieman ehostaa. Mun 1000f:llä oli ajettu 65tkm, kun täytyi nokkaketjun kiristin vaihtaa(tyyppivika molemmissa).Muuten ei ole tarvinu muuta kun kovaa ajoo. Molemmat on hyviä ja kestäviä. Tupla äksä on kyllä kevyempi ajaa mutkatietä, koska painopiste on alempana.
- chris
Kyllä xx vastaa paremmin tämän päivän käsitystä matkasporttipyörästä. Niin hyvä pyörä kun cbr 1000:n on ollutkin, niin se alkaa auttamattomasti olla teknisiltä ominaisuuksiltaan vanhentunut.
Jos, itse pitäis valita, niin xx olisi valintani näitten vaihtoehtojen välillä. Jostain syystä suomessa maksetaan tai pyydetään mielestäni cbr 1000sta ylihintaa. Selkee trendi euroopassa on että vanhat vannoutuneet cbr 1000 kuskit siirtyvät xx sarviin. - blade_runner
Ihan samoilla linjoilla kuin edellisetkin vastaajat. Minullakin on ollut molemmat. Tosiasia on vain se, että cbr:n tekniikka alkaa olemaan aikansa elänyttä, vaikka toisaalta ihminen vain on sellainen luonteeltaan, että mikä oli huippua 5 vuotta sitten on nykyään vanhanaikaista. Eli tosiasissa tekniikka ei ole vanhentunut vaan uusi tekniikka on syrjäyttänyt vanhemman.
Matkapyöränä pidin cbr:ää parempana koska oli raskaampi ja näin ollen vakaampi. Tupla x on kuitenkin tärinättömämpi kuten joku tiesi kertoakkin. Toisaalta minun ruumiinrakenteelleni cbr oli sopivampi, joten ei uusikaan aina ole sopivin vaikka kylläkin tehokkain.
Sanoisin, että jos ei rahasta ole kiinni niin osta suoraan tuplax...siihen kuitenkin joskus päädyt, mitä siis odotella.
Itse ostin tänä vuonna kolmannen tuplani uudesta ja ajattelin vaihtaa taas ensi keväänä vaikka kilometrejä ei ole vielä kuin 3500...huono kesä kun oli ajelun kannalta. Odotelen yhä sitä 1200 tupla x:ää, jota on lupailtu jo pari vuotta. - Hondaman
Itsellä on CBR 1000 ajettu 97 tkm ja olen pyörään tyytyväinen.Ei ongelmia.Olen yli 190cm pitkä, joten 200 km kerralla on max.matka yhtäkyytiä.Sitten tauko paikalla ja taas mennään.
Kysymys XX: omistajille,paljonko XX:ssä on satulan ja jalkatapin väli? CBR:ssä noin 45 cm. Tekis mieli XX:ää, ja tuo väli on se mistä ahdistaa.- chris
Hankkimalla säädettävä jalkatappisarja, niin ongelmaan on varmasti saativissa apua. Itselläni ei ole kokemusta xx:n istuma-asennosta.
- hdc
Älä osta tonnista se on vanhanaikainen raskas norsu.
XXää saa melkein samaan hintaan, ei sekään mikään keijukainen oo mutta uudempiaikainen=kehittyneempi, tehikkaampi kuin tonninen.- norsu
jutut on minusta hieman väsyneitä. Eikö porukka todellakaan tajua, että kyseessä on MATKAPYÖRÄ!! Ei varmasti pärjää radalla RR-pyörille, mutta juuri tämän takia motukoita on markkinoilla moneen lähtöön. Raskaampi pyörä on erinomainen kolmen laukun kera kuormattuna ja kaksi päällä ajettaessä. Ei oikein tekisi mieli 1000RR lähteä Lapin reissulle. Osaavissa käsissä ähvä kyllä taipuu nätisti myös mutkatiellä. Itselläni on nyt XX, mutta ei minulla ole moitittavaa 1000f:stäkään.
- 330d ja hajis
norsu kirjoitti:
jutut on minusta hieman väsyneitä. Eikö porukka todellakaan tajua, että kyseessä on MATKAPYÖRÄ!! Ei varmasti pärjää radalla RR-pyörille, mutta juuri tämän takia motukoita on markkinoilla moneen lähtöön. Raskaampi pyörä on erinomainen kolmen laukun kera kuormattuna ja kaksi päällä ajettaessä. Ei oikein tekisi mieli 1000RR lähteä Lapin reissulle. Osaavissa käsissä ähvä kyllä taipuu nätisti myös mutkatiellä. Itselläni on nyt XX, mutta ei minulla ole moitittavaa 1000f:stäkään.
en olekaan se joka kirjoitti tuon viestin johon vastasit: Jos haluaa ajaa vanhanaikaisella pyörällä, niin siitä vaan. XX on todellakin paljon parempi kaikissa olosuhteissa. No ok, takaistuin on huonompi, mutta taas kate suojaa paremmin myös takana istujaa jostain syystä. Ainakin minun tonnikkaassa oli takana ihme pyörteitä, jotka heiluttivat kypärää vähänkin kovemmissa vauhdeissa. Hyvää ja ketterää (-rämpää) ajettavuutta ja parempia jarruja tuskin kukaan oikeasti haluaa vältellä vain sen takia, että "pyörä olisi vakaa". Raskaasti kuormattuna tonnikas oli hieman parempi kuin bläkkäri, mutta maantiellä suoraan ajettaessa (vaikka bahnalla) ei bläkärissä ollut mitään vikaa, päin vastoin! Moottori on helppo ja tehokas verrattuna tonnikkaaseen. Ainoa iso miinus tulee siitä, että tanko on mielestäni liian kaukana. Pelkäsin ostaa nykyisen busani, koska XX:ää pidetään matkapyöränä ja sitä meillä ajo enimmäkseen on. Pelkäsin kuitenkin turhaan, koska busassa on tanko lähempänä, vaikka se ilmeisesti onkin alempana. Siis hyviä ajo-ominaisuuksia ei tarvita vain radalla, vaan kaikessa liikumisessa! Se on se yksi osa sitä ajonautintoa... Eikä oikeasti bläkkärillä missään radalla tee juurikaan mitään... Niinkuin ei busallakaan.
- pekka
kiitos kaikille vastanneille, mukava nähdä että asia kuiteski kiinnostaa , ja tulee kunnon tietoa nimenomaan käyttäjiltä jne. terv pekka
- 330d ja hajis
bläkkäri. Ne pyörät ovat ihan eri planeetalta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803