Katsoin tänä aamuna webinfo.fi-postilaatikkooni ja sinne oli saapunut viesti, joka oli osoitettu: [email protected]. En ole ko henkilö, mutta meillä on sama etunimi. Sukunimillä ei ole mitään yhteistä. Miten tällainen on mahdollista? Poistin viestin avaamatta sitä.
Webinfo
9
563
Vastaukset
- örkki
klez virus.
Se tekee kummia juttuja! - jet5set
Skannasin koneen, eikä mitään löytynyt. Olisiko se ollut pyrkimässä sisään sillä viestillä?
- örkki
Mulla yritti ja pääsi sisään hetkeksi. Minun posti toimi IMAPina ja tuho ei ollut kovin suuri. F-securekaan ei sitä aluksi tunnistanut. Klez ainakin piti poistaa erillisellä ohjelmanpätkällä.
Ainakin tämä Klez on ikivanha virus, jonka luulisi uusien virusohjelmien tunnistavan.
Jos et avannut postia, voi olla, ettei koneella ole mitään virusta. Mulla oli Outlookissa (tyhmä minä!) oletuksena, että "avaa posti automaattisesti" ja silloin se livahti sisään. Otti päähän, kun asia on perustavaraa, mikä näissä asioissa pitäisi aina ottaa huomioon (siis se ettei Outlookissa saa olla automaattista postien avausta päällä).
**ruoskii vieläkin itseään** :)
- repa43
Mulla tulee kymmeniä samantapaisia osoitteita päivässä,joskus ihan erilaisa, kun kysyin tätä webinfon infosta, väittivät että kyse on roskapostimainoksista jotka on kopioineet ko osoitteen...munsta hiukan ontuva selitys sillä viestit ovat olleet jotain aivan muuta kuin mainoksia.
Tuntuu siltä että webinfon tietoturva ei pidä vaan vuotaa johonkin, kaiken lisäksi aikovat viellä laittaa vuosimaksun moiseen seulaan...mutta ovat kai tajunneet itsekkin sen ,lupaavat lopettaa kaikki sp,t jotka ei maksa, eli lopettavat koko homman toivottavasti.- 12
Webinfossahan vika on jos päästää väärällä ossulla posteja läpi. Vaihtaisin pikaisesti palveluntarjoajaa, kun tuollainen mahdollisuus, että omat postisikin voivat mennä mihin tahansa.
- 7Wd6w
Postia ei näet kuljeteta sen osoitteen mukaan joka lukee sähköpostissa. Tilannetta voidaan verrata tilanteeseen, jossa postinkantaja poistaa kirjeen kuorestaan, hävittää kuoren ja pudottaa kirjeen postilaatikkoon.
- 12
7Wd6w kirjoitti:
Postia ei näet kuljeteta sen osoitteen mukaan joka lukee sähköpostissa. Tilannetta voidaan verrata tilanteeseen, jossa postinkantaja poistaa kirjeen kuorestaan, hävittää kuoren ja pudottaa kirjeen postilaatikkoon.
Lähettäjän ossun voi tietenkin väärentää. Mutta kyllä vastaanottajan ossu pitää olla oikein ainakin viestirungossa, miten muuten se löytää oikean vastaanottajan? Syyttävän sormen ojennan edelleen Webinfoon.
- 7Wd6w
12 kirjoitti:
Lähettäjän ossun voi tietenkin väärentää. Mutta kyllä vastaanottajan ossu pitää olla oikein ainakin viestirungossa, miten muuten se löytää oikean vastaanottajan? Syyttävän sormen ojennan edelleen Webinfoon.
Siinä se vitsi onkin. Viestin To: kentässä voi lukea aivan mitä vain. Sähköpostia ei tosiaankaan kuljeteta sen perusteella.
- 12
7Wd6w kirjoitti:
Siinä se vitsi onkin. Viestin To: kentässä voi lukea aivan mitä vain. Sähköpostia ei tosiaankaan kuljeteta sen perusteella.
Ihmisten uteliaisuuteenko tällainen roskapostittaja vetoaa? Älytöntähän tuo muuten on. Luulisi, että oikealla nimellä useampi sen avaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631596Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä291574Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251262- 1281135
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1761115Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047- 781046
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3121043