Myös sinun lapsesi pakkoruotsin orjuuttamana?

falkensee

On todella ikävää ja jopa traagista että maamme lapset ja nuoret joutuvat yhä opiskelemaan pakollisena ruotsia. Tämä on aihe joka tulee ottaa yhteiskunnalliseen tarkasteluun paljon vakavammin kuin mitä on tähän asti suostuttu tekemään(!)

On älyllisesti epärehellistä väittää yhä että ruotsilla olisi oikeassa elämässä hyötyä kotimaassamme. Ja vielä älyttömämpää on vaatia kokonaisia ikäluokkia opiskelemaan tuota vähemmistökieltä. Elämme taloudellisesti todella kovia aikoja. Siitäkään huolimatta maamme valtaapitävät eivät katsoneet tarpeelliseksi ede keskustella pakkoruotsin poistamisesta. Haluan tietää mitkä tahot ajavat RKP;n lisäksi tätä hulluutta maassamme! Ja miten on mahdollista että he saivat ujutettua pakkoruotsin aloitusajan sellaiseksi että se alkaa jo 6:lta luokalta? Tätä voi itse kukin ihmetellä.

Olen tavannut kymmeniä tuttaviani yhteiskunnan eri toimialoilta; Yrityselämästä, tehdastyöstä, ulosottovirastosta, opettajista, politiikasta jne. On irvokas tosiasia että kukaan ei osannut nimetä tilannetta jossa ruotsin kieltä olisi todella tarvittu.
On myös tapahtunut sitä että jotkut opiskelija tuttavistani on lopettanut opintonsa tai heidän opintonsa ovat viivästyneet pakkoruotsin vuoksi. Heillä on ollut luovuttamaton periaate että he eivät suostu opiskella ruotsia vain siksi että poliittinen koneisto ei suostu tekemään päätöstä pakkoruotsin poistamisesta.

On tullut aika vaatia eri poliittisilta toimijoilta perusteluja pakkoruotsin ylläpitämiselle! Onko todella näin että jatkamme samaa polkua ja annamme lastemme kärsiä tästä melkoisen turhasta kielestä. He ovat maamme tulevaisuus.

Minulle ja tuhansille muille vanhemmille ei ole yhdentekevää mitä jälkikasvu opiskelee ja miksi. Emme elä Neuvosto-liitossa emmekä Venäjällä. Poliittisia lehmänkauppoja meillä EI PITÄISI olla , mutta näin vain on päässyt käymään. Nämä tällaisen lehmänkaupat ovat tulossa kalliiksi yhteiskunnallemme, mutta ennenkaikkea lapsillemme. Aikanaan he luultavasti kysyvät ; "Äiti, miksi minä jouduin opiskella ruotsia. Kun sitä ei ole tarvinnut käyttää kun kerran siellä ruotsissa" Mitä sinä vanhempi vastaisit tuohon?

23

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Jos pakkoruotsi pitää poistaa suomenkielisiltä niin silloinhan ruotsinkielisiltä pitää poistaa pakkosuomi.

      • Pakko pois.

        Just. Nyt se pakkomatematiikka alkaa surullekkin aueta.


      • HURRIT!!

        Pakko suomi ei poistu,niin kauan kun asutte suomessa!poistukaa itse!


      • minä
        HURRIT!! kirjoitti:

        Pakko suomi ei poistu,niin kauan kun asutte suomessa!poistukaa itse!

        Niin, suomihan on kaksikielinen maa. Tiesitkö muuten että ruotsinkieliset ovat yhtä suomalaisia kuin suomenkieliset.


      • Muffe sporassa
        minä kirjoitti:

        Niin, suomihan on kaksikielinen maa. Tiesitkö muuten että ruotsinkieliset ovat yhtä suomalaisia kuin suomenkieliset.

        Eivätpä ole.
        Itse haluavat esiintyä ja eriytyä omaksi "kielelliseksi ja kulttuuriseksi kansan ryhmäkseen".
        Ruotsissa kaupittelevat itseään," ei tavallisina" suomalaisina.
        Jopa yrittävät saada ruotsissa suomenruotsille vähemmistökielen aseman.Se jopa ruotsalaisia kovin ihmetyttää.

        Sellaista se on meno...
        Ja suomihan ei ole kaksikielinen maa. Muuten kuin paperilla.
        Tämä pakkoruotsi on vain surujen erikoisruokinta aseman takuu.Suomalaisen valtiokommunismin viimeinen linnake.


      • Muffe sporassa
        minä kirjoitti:

        Niin, suomihan on kaksikielinen maa. Tiesitkö muuten että ruotsinkieliset ovat yhtä suomalaisia kuin suomenkieliset.

        Missä minä minä minä ? Lite bätre en du, finne....


      • tosisuomalainen

        joo ,yhtä hyvin venäjänkielen voisi ottaa pakolliseksi,mut me asutaan suomessa.


      • kannatetaan

        Eiku pois vaan pakkosuomikin ruotsinkielisiltä. Siinäpähän elelevät täällä pienellä rantakastaleella keskenään. Me muut päärjäämme ympäri Suomen.


    • jaytm81

      Olet vain katkera kun et osaa maan kielet kuten me. Tule pois kiven alta ja mene takaisin kouluun.

      • Kusin folkket

        Skriva inte so praa. Orkka inte tala so mukket. Har snusen rvarta tender = Int få na pimppa....kanske para kusin flikkan ger.....


      • Mankelikielett

        Jokos jaytm on saanut pillua? Opettele ensin suomea ja komentele vasta senjälkeen parempiasi.


    • ----------

      Kyllä aloittajan kirjoitus on arka pala monelle, kun huomaa että on itsekin
      tullut petetyksi siinä kun valtiovalta on uskotellut kuinka tärkeä kieli on ruotsin kieli.
      Sittemmin kun on kasvanut aikuiseksi on huomannut että todellisuudessa tuota kieltä
      ei ole tarvinnut käytännössä lainkaan. Sitä samaa rataa joutuvat nykyiset lapsemme
      nyt tarpomaan. Vailla järjen hiventäkään.

    • Er-nesti

      En pitänyt opiskeluaikana ruotsin kielen opiskelua mitenkään traagisena. Historian opiskelua pidin. No kumpikin jäi päähäni yhtä huonosti. Historian oppeja en ole koskaan tarvinnut, mutta ruotsin kieltä monesti. Sen osaaminen jopa kehittyi vuosien mittaan. Kummaa vouhottamista kielen opiskelun pakollisuudesta. Onhan koulussa ollut muitakin pakollisia aineita, joita kaikki eivät myöhemmässä elämässään tarvitse. Keksittyjä perusteluja.

    • åäåtr

      ikäviä asioita. poliittinen hidas koneisto tulisi saada toimimaan. Vääryys kun saa vallan, niin turmeltuu koko yhteiskunta.

    • huolet pois

      Tulossa muutos. näin vain asia on.ei huolta---

    • mitä-nyt-taas

      In Finland we have this "Tala svenska jävla finne".

      Ja mitä Rasistiseen Kansan Puolueeseen (RKP) tulee, niin se olisi syytä jo lakkauttaa. Tai tukahduttaa kuten pakkoruotsikin.

      • On luettu

        Lukekaa kirja: isbn 978-951-96348-8-3 Itämaasta itsenäisyyteen. Julkaisija Suomalaisuudenliitto ry Bookwell Oy 2010.
        Jostainsyystä tuo katoaa kirjastosta hyvin nopeasti........


    • Jävlävaan

      Hyvä kommentti tuo "mitä nyt taas". Tiedän että olet Oulusta koska tietääkseni keskustelin kanssasi viime torstaina!! :) Ja jälleen todella hyvä kirjasuositus!!!! Oulu rulettaa!" Siellä ruotsia puhuvaa vedetään pohjalaiseen tapaan ........ ja aivan

    • Kiusaamista4

      Kyse on toki ikävästä ilmiöstä.- Pakkoruotsin tulee poistua pikimmiten. Pietarsaaressakin teitä suomenkielisiä sorretaan aivan suotta.

    • aivan_joutavaa

      Ex-jeppisläisenä käyn joskus tällä palstalla kurkistelemassa. Muutin muualle sieltä 80-luvulla. Jeppiksessä en koskaan puhunut sanaakaan ruortsia kuin pakolliset kouluruotsit, ja vietin siellä kuitenkin elämäni ensimmäiset 20 vuotta. Hyvin pärjää suomella. Nyt olen asunut useilla paikkakunnilla muualla Suomessa ja voin rehellisesti sanoa etten ole ruotsia oikeastaan kuullutkaan, saati tarvinnut. Ja meille vakuutetaan kuinka ssssssaatanan tärkeää se on. Olisiko taustalla ihan muut syyt...?

    • mihin.hävis

      Vafaaan henuhe tukudii fååår man intnaa skriiva på riktisvenska såm haaa viri vari elle vuri men så rukut så int föståå nånstaaa

    • jävla_finne

      Nykyisen Suomen valtion alue kuului Ruotsin valtakuntaan 1100–1300-luvuilta vuoteen 1809 asti.

    • RastättebIRKENHOF

      NÄin ruotsalaisuuden päivänä muistutamme edelleen tästä kansakuntaa jäytävästä epäkohdasta, katkeruus kasvussa. pois vain pakkoruotsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe