Rasvoittuvan päänahan hoito

miska9

Miten hoitaa päänahkaa, joka alkaa erittämään talia runsaasti jo tunnissa pesun jälkeen? Nizoralia käytän kaksi kertaa viikossa ja vaikka se ei pureudukaan talinerityksen ongelmiin vähentää se kuitenkin pitkäaikaisessa käytössä rasvaisuutta hiukan ja myös päänahan tulehdustilaa.

Onko olemassa mitään apteekista tai netistä tilattaa shamppootta, jolla on tutkimustuloksia takanaan? Ymmärrän, että ongelma on krooninen ja osittain hormoneista johtuvaa, mutta haluasin saada edes hiukan helpotusta vaivaan. Nizoralin käyttöä tulen jatkamaan, mutta tarvitsisin hyvän shamppoon välipäiville ja jos tuote toimii voisin joskus jopa jättää pesupäivän väliin.

12

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomivaa

Itselläni auttoi teepuuöljy shampoo.

• miska9

Mistä saan kyseistä litkua hankittua? Löysin vain lemmikeille tarkoitettua tavaraa. Olisin ikionnellinen jos pystyisin harventamaan pesuväliä, niin että joka toinen päivä voisi unohtaa hiukset. Tällä hetkellä rasvainen otsa kiiltää jo tuntien kuluttua pesusta. Suostuuko ihotautilääkärit määrämään vaikka roaccutan kuurin, jos sillä saisi ongelman kuriin, koska näin nopeasti rasvoittuva päänahka ei ole mielestäni normaalia.

• Garr9

Itse kärsin myös tuosta ja kaiken lisäksi hiuksissa oli tunkkainen haju jo muutama tunti pesun jälkeen.

Koin, että näistä oli apua:
      -Anna Nizoralin vaikuttaa pitempään kuin mitä pullon kyljessä sanotaan, itse ajan parran ja pesen kehon samalla kun shampoo vaikuttaa päässä eli noin 10minuuttia. Itsekin käytän 2krt viikossa.

-Älä pese jokapäivä hiuksia. Joka toinen päivä riittää. Liika pesu kiihdyttää talineritystä. Pesin ennen 6-7krt/vk hiukset ja kyllä siihen tottuu harvempiin pesukertoihin. Jos hiukset tuntuu haisevan, käytä välipäivinä kuivashampoota tai sitten suihkutat hiuksiin hiuslakkaa sprayna, joka peittää hajua.

-Selukos shampoo apteekista ilman reseptiä. Sillon tällöin pesen, ohjeen mukainen käyttö. Miinuksena tästä on haju, joka tarttuu hiuksiin ja päänahkaan vaikka pesetkin normishampoolla selukosin jälkeen. Ja kannattaa todellakin pestä normishampoolla Selukosin jälkeen koska Selukos huonosti huuhdeltuna taitaa värjätä hiukset, mitä oon netistä lukenut ja tais ohjeissakin lukea.

• Selukos ok

Ei ole hajua jäänyt ainakaan minulle. Ei kannata pestä selukosin jälkeen normaalishampoolla jos lukee ohjeet pullon kyljestä.

• toimii mulla.

ruokavalio?

Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

• Tomivaa

Punnitse ja säästä sieltä teepuuöljy shampoo ja hoitoaine. Auttanut minulla suuresti ja tali ei tuki hiustuppia. Letti alkanut kasvaa takaisin.

• sori vaan

• apina3

Hah. Ei tolla shampoolla ole mitään tekemistä manboobsien kanssa vaan huonoilla geeneillä, ruokatottumuksilla, liikunnan puutteella ja niin edespäin.

• Big Titty Man

Unohdit listasta sen ilmeisimmän : Finasteridin.

• pöööö

kyllä teepuuöljy ja laventeliöljy tutkitusti kasvattavat esimurrosikäisillä pojilla gynekomastiset rinnat. lue ylläolevan linkin muistaakseni ensimmäinen hakutulos.

• ravinto a ja o

Rasvoittuuko pelkkä päänahka ja koko muu kropan iho on hyvässä kunnossa?

Itsellä tupakka ja huono ruokavalio aiheutti rasvaisen mustapäisen ihon naamassa ja rasvaisen päänahan ja kiillottomat hiukset.

Aloin syömää paremmin ja hyvää ruokaa ja lopetin röökaamisen.

Nykyään on hyvä iho, hyvä päänahka ja todella hyvät hiukset, vaikka ikääkin on lähes 50v eli ei ole iästä kiinni ihon ja hiusten kunto, vaan elintavoista ja kaikki alkaa ravinnosta ja tupakoimattomuudesta.

• asdsdasasd

Itse sain revivogen shampoolla (joka päivä pesen) rasvoittumisen kuriin. Ennen oli sietämätöntä olla koko päivän pesemättä kun oli niin rasvainen tukka koko ajan. Tuo on kyllä auttanut. Priorinia käytän päälle sen vuoksi että se kosteuttaa myös päänahkaa jos aikoo vaikka työntää vielä rogainet sun muut vielä yöksi.. Nyt en siis näitä tuotteita ylistä että ne korjaisivat hiustenlähtöongelmaa. Se on ja pysyy valitettavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe