Tervejärkiset säästövinkit

boxi

On kaheleita säästövinkkejä, joita noudattamalla tulee yksisilmäiseksi öykkäriksi. Jos aina vain tinkii ja kyttää ja valittaa ja on pummilla ja eroaa kaikista hyvistä järjestöistä niiden jäsenmaksun vuoksi, muuttuu todella tylsäksi ja itsekkääksi tyypiksi, joka menee kaupaksi vain sekundahommiin. Kukaan ei kestä laatuhommissa sellaista itsekeskeistä tylsimystä.
Eli säästämisen on oltava rakeista. Joissain asioissa on oltava todella tiukka,jos rahat ovat tiukalla, mutta toisia asioita ei saa pennivenyttää.
Esimerkiksi tuliainen on vietävä kyläillessä. Hommaa jotain mukaasi: leivo tai jotain,, mutta tuliainen viedään.
Tukka on oltava siisti: shampoota ostetaan.
Vaatteet on pestävä tavalla tai toisella.
Hyvään järjestöön kuulutaan ( kirkko, muu hyvä järjestö, seura yms).
Kotiruoka voi olla vaatimatonta ja samaa ruokaa voi syödä vaikka 5 päivää putkeen. Puuroa ja marjoja tai hilloa syödään sipsien asemesta.
Viinaksia ja tupakkia ei siis käytetä ollenkaan, jos rahasta on pula.
Shoppailemassa käydään omalla kaapilla oikein dramaattisesti: on halpaa, se on siellä jo. Ja ei kun tuunaamaan.
Opettele tekemään ruokaa ja ompelemaan yksinkertaisia vaatteita/ tuunaamaan vanhaa.
Matkan voi tehdä lähellekin.
Kulttuuria saa halvalla esim. koulujen päätöskonserteissa ja kirkkojen loppusoitoissa.
Tsemppiä!

2

327

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Liikaa kun on pihi, en ole ikinä ymmärtänyt. Kuten vaikka ettei luovu tarpeettomasta kodinkoneesta jollei saa tarpeeksi rahaa. Hankkiudun itse niin pian kuin mahdollista kaikesta mikä vie turhaa tilaa, vaikka ilmaiseksi. Koskaan en ole kärsinyt nälkää ja olen pienituloinen.
      Vanhasta ompelukoneesta ei kannata maksaa 75 euroa jollei uutenakaan ollut enempää kuin 150.
      Kauppaan 40 eurolla tai annan ilmaiseksi!

• Säästäjä Väinö

Tee niin että kirjaat kännykkään tai muisti vihkoon kaikki mitä ostat tai muuten käytät rahaa kuukauden ajan. Sitten lasket yhteen tuloksen ja yritä ensi kuussa saada pienemmän tuloksen hommasta voi tehdä mielenkiintoista jos laskee omasta palkasta kulujen erotuksen niin näkee miten paljon säästää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      202
      2122
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1429
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1071
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      908
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      823
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      109
      687
    Aihe