Turha usko

promoottori

Raamatusta ei löydu vl-uskoa ei sitten hakemallakaan.
Turha on vl-usko se vie kadotukseen.

10

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • acimllainen

      Mikä on määritelmäsi mukaan vl-uskoa?

      • Promoottori

        VL-usko on lujaa luottamusta ja epätoivoa liikkeen opetuksiin jotka eivät pelasta.


      • Promoottori kirjoitti:

        VL-usko on lujaa luottamusta ja epätoivoa liikkeen opetuksiin jotka eivät pelasta.

        opetettu: Paavalia lainaten:

        3. Sillä se on Jumalan tahto, teidän pyhyytenne, että te huoruutta vältätte,
        4. Että jokainen tietäis pitää astiansa pyhyydessä ja kunniassa,
        5. Ei himoin halauksissa niinkuin pakanat, jotka ei Jumalasta mitään tiedä,
        6. Ja ettei yksikään sortaisi eikä pettäisi veljeänsä jossakussa asiassa; sillä Herra on kaikkein näiden kostaja, kuin me myös teille ennen sanoneet ja todistaneet olemme.
        7. Sillä ei Jumala ole meitä kutsunut saastaisuuteen, vaan pyhyyteen.
        8. Joka siis nämät katsoo ylön, ei hän katso ylön ihmistä, vaan Jumalan, joka myös Pyhän Henkensä meihin antanut on.
        9. Mutta veljellisestä rakkaudesta ei minun tarvitse teille kirjoittaa; sillä te olette itse Jumalalta opetellut rakastamaan toinen toistanne,
        10. Ja sen te myös kaikille veljille teette, jotka koko Makedoniassa ovat; mutta me neuvomme teitä, rakkaat veljet, että te vielä täydellisemmäksi tulisitte,


        Se, että tämä maailma ei opeta lihan töitä vangiksi ottamaan, se on jo iso ero meille ja tälle maailmalle. Me emme elä ns. helppoa elämää. Kaukana helppous. Myöskään vl-naisen eikä miehenkään elämä ole helppoa. Toisten tunteilla ei ole halua lähteä leikkimään. Se, että jos halailee on paitsi oman lihan halun tyydyttämistä myös toisen tunteilla leikkimistä. Ja voi johtaa todella suuriin lihan hekuman syövereihin. Ehkä lopputuloksena myös katkeruuteen ja vihaan suhteen loputtua. Tai niin, että suhteen loppumisen jälkeen himot palavat ja katsotaan taakse himojen ja halujen perään, tämän maailman tarjonnan perään. Mutta maailma katoo ja sen himot katoovat.


      • Promoottori kirjoitti:

        VL-usko on lujaa luottamusta ja epätoivoa liikkeen opetuksiin jotka eivät pelasta.

        21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;


        Me emme hyväksy homoutta, kuten jo niin laajasti tunnutaan sekin hyväksyttävän. Me emme myös hyväksy itsensä saastuttamista, itsetyydytyksenkään muodossa. Kyllä lihan työt Hengen kautta kuoletetaan. Jos ruokkii lihaa, niin silloin tahtoo Jumalan mielen murheelliseksi saattaa. Syntien anteeksiantamus on se, jolla pestään sieluja puhtaaksi. Kun ihminen tuntee katumusta synneistä, niin silloin meillä on armoalttari alhaalla ja syntejä annetaan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan.

        Mutta viimeisenä aikana he laittavat oven teidän ovenne viereen... niin elikkä eri uskoiset voivat ihan lähelle tulla näkemyksissään meidän uskoamme. Huone on kuitenkin eri, ja ovi sinne eri. Meidän huoneeseemme käydään sen oven kautta, että ennen uskoneen suun julistuksella saarnataan epäuskoiselle kaikki synnit anteeksi, ja hän tahtoo sen uskolla vastaan ottaa, silloin sielu vastaa rauhalla.


      • Viitalan vaari
        Leenu.n kirjoitti:

        21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;


        Me emme hyväksy homoutta, kuten jo niin laajasti tunnutaan sekin hyväksyttävän. Me emme myös hyväksy itsensä saastuttamista, itsetyydytyksenkään muodossa. Kyllä lihan työt Hengen kautta kuoletetaan. Jos ruokkii lihaa, niin silloin tahtoo Jumalan mielen murheelliseksi saattaa. Syntien anteeksiantamus on se, jolla pestään sieluja puhtaaksi. Kun ihminen tuntee katumusta synneistä, niin silloin meillä on armoalttari alhaalla ja syntejä annetaan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan.

        Mutta viimeisenä aikana he laittavat oven teidän ovenne viereen... niin elikkä eri uskoiset voivat ihan lähelle tulla näkemyksissään meidän uskoamme. Huone on kuitenkin eri, ja ovi sinne eri. Meidän huoneeseemme käydään sen oven kautta, että ennen uskoneen suun julistuksella saarnataan epäuskoiselle kaikki synnit anteeksi, ja hän tahtoo sen uskolla vastaan ottaa, silloin sielu vastaa rauhalla.

        baalia palvelet, kun Oulun miesten keksimää "vain me" oppia palvelet.


      • Viitalan vaari kirjoitti:

        baalia palvelet, kun Oulun miesten keksimää "vain me" oppia palvelet.

        kyllä kerran selviää sinullekkin, että mikä oli se oikea. Että oliko tämä baali vaiko ei. Helppo tie tämä ei kylläkään ole, jos tähän uskoon lähtee mukaan, niin helppoutta ei ole luvassa.


      • promoottori
        Leenu.n kirjoitti:

        opetettu: Paavalia lainaten:

        3. Sillä se on Jumalan tahto, teidän pyhyytenne, että te huoruutta vältätte,
        4. Että jokainen tietäis pitää astiansa pyhyydessä ja kunniassa,
        5. Ei himoin halauksissa niinkuin pakanat, jotka ei Jumalasta mitään tiedä,
        6. Ja ettei yksikään sortaisi eikä pettäisi veljeänsä jossakussa asiassa; sillä Herra on kaikkein näiden kostaja, kuin me myös teille ennen sanoneet ja todistaneet olemme.
        7. Sillä ei Jumala ole meitä kutsunut saastaisuuteen, vaan pyhyyteen.
        8. Joka siis nämät katsoo ylön, ei hän katso ylön ihmistä, vaan Jumalan, joka myös Pyhän Henkensä meihin antanut on.
        9. Mutta veljellisestä rakkaudesta ei minun tarvitse teille kirjoittaa; sillä te olette itse Jumalalta opetellut rakastamaan toinen toistanne,
        10. Ja sen te myös kaikille veljille teette, jotka koko Makedoniassa ovat; mutta me neuvomme teitä, rakkaat veljet, että te vielä täydellisemmäksi tulisitte,


        Se, että tämä maailma ei opeta lihan töitä vangiksi ottamaan, se on jo iso ero meille ja tälle maailmalle. Me emme elä ns. helppoa elämää. Kaukana helppous. Myöskään vl-naisen eikä miehenkään elämä ole helppoa. Toisten tunteilla ei ole halua lähteä leikkimään. Se, että jos halailee on paitsi oman lihan halun tyydyttämistä myös toisen tunteilla leikkimistä. Ja voi johtaa todella suuriin lihan hekuman syövereihin. Ehkä lopputuloksena myös katkeruuteen ja vihaan suhteen loputtua. Tai niin, että suhteen loppumisen jälkeen himot palavat ja katsotaan taakse himojen ja halujen perään, tämän maailman tarjonnan perään. Mutta maailma katoo ja sen himot katoovat.

        miksi sitä käskyjen joukkoon on lisätty lestaadiolaisia näkemyksiä ja tehty niistä lakia,
        autuuden ehdoksi?


      • promoottori
        Leenu.n kirjoitti:

        21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;


        Me emme hyväksy homoutta, kuten jo niin laajasti tunnutaan sekin hyväksyttävän. Me emme myös hyväksy itsensä saastuttamista, itsetyydytyksenkään muodossa. Kyllä lihan työt Hengen kautta kuoletetaan. Jos ruokkii lihaa, niin silloin tahtoo Jumalan mielen murheelliseksi saattaa. Syntien anteeksiantamus on se, jolla pestään sieluja puhtaaksi. Kun ihminen tuntee katumusta synneistä, niin silloin meillä on armoalttari alhaalla ja syntejä annetaan anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan.

        Mutta viimeisenä aikana he laittavat oven teidän ovenne viereen... niin elikkä eri uskoiset voivat ihan lähelle tulla näkemyksissään meidän uskoamme. Huone on kuitenkin eri, ja ovi sinne eri. Meidän huoneeseemme käydään sen oven kautta, että ennen uskoneen suun julistuksella saarnataan epäuskoiselle kaikki synnit anteeksi, ja hän tahtoo sen uskolla vastaan ottaa, silloin sielu vastaa rauhalla.

        raamattu tuntee vl-oven sanoen sitä helvetin sisäänkäynniksi ja kadotukseen johtavaksi poluksi.


      • promoottori kirjoitti:

        miksi sitä käskyjen joukkoon on lisätty lestaadiolaisia näkemyksiä ja tehty niistä lakia,
        autuuden ehdoksi?

        ihmisen synnistä. Aiheuttaa synnin hädän. Kun ihminen on synnin hädässä, niin hänellä on mahdollisuus tehdä parannus. Mutta jos kuluttaa etsikkoaikansa, niin silloinpa on voi voi sille ihmiselle. Ei Jumala puhuttele ihmistä iänkaikkisesti. Ja herätyksen sijaan tulee paatumuksen henki, ei synti enää silleen puhuttele, herättele, vaan ihminen elää synnissä. Ihmisellä ei ole Henkeä, jonka kautta voisi lihan työt kuolettaa, ei ole omassa tunnossa ääntä, että se on syntiä, laita pois. Tosin jos omassa tunnossa on kaksi ääntä, toinen sanoo, että tee niin, toinen taas toisenlaista. Varmasti sielunvihollinen sanoo kaikin voimin omaa sanomaansa jokaisen korvaan, sillä sekin tietää, että sillä ei ole enää pitkästi aikaa ja se haluaa mahdollisimman monen omakseen.


      • promoottori
        Leenu.n kirjoitti:

        ihmisen synnistä. Aiheuttaa synnin hädän. Kun ihminen on synnin hädässä, niin hänellä on mahdollisuus tehdä parannus. Mutta jos kuluttaa etsikkoaikansa, niin silloinpa on voi voi sille ihmiselle. Ei Jumala puhuttele ihmistä iänkaikkisesti. Ja herätyksen sijaan tulee paatumuksen henki, ei synti enää silleen puhuttele, herättele, vaan ihminen elää synnissä. Ihmisellä ei ole Henkeä, jonka kautta voisi lihan työt kuolettaa, ei ole omassa tunnossa ääntä, että se on syntiä, laita pois. Tosin jos omassa tunnossa on kaksi ääntä, toinen sanoo, että tee niin, toinen taas toisenlaista. Varmasti sielunvihollinen sanoo kaikin voimin omaa sanomaansa jokaisen korvaan, sillä sekin tietää, että sillä ei ole enää pitkästi aikaa ja se haluaa mahdollisimman monen omakseen.

        laki osoittaa synnin ja helvetin oven.
        Jumalan henki vaikuttaa synnin olevan synti vaikka
        sitä ihmiset vähättelevätkin ja kieltävät sen
        olematta synti mutta synti pysyy syntinä.
        Paatuneet nimelliset kristityt turhaan seuraavat opettajia ja oppeja jotka sotivat Jumalan sanaa vastaan.
        Voi että sylettää iänikuinen valhekristillisyys
        ja en tarkoita lestaadiolaisuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe