Entäs nuudelit, millaisen tuomion sellaisesta kaltoinkohtelusta saisi.. Ei psyykkisesti sairastavat vanhemmat kai saisi minkäänlaista tuomiota, eikä asia varmaankaan etenisi sosiaalitoimea pidemmälle kun jo alkaisi pään silitys. Ei lapselle, vaan sille psyykensairaalle vanhemmalle, kuten kai hesassakin tapahtui esim, ja pikku-Eerika kuoli.
Vanhemmat syöttivät tyttärelleen lähes pelkkää puuroa
Iltalehti tänään:
Keskiviikko 21.5.2014 klo 15.32
Syyttäjä vaatii ehdollista vankeutta sekä sakkoja pariskunnalle lapsen heitteillepanosta.
Syytteen mukaan isä sekä tämän uusi puoliso laiminlöivät tekoaikaan 5-6-vuotiasta tyttöä, sillä he eivät antaneet hänelle riittävän paljon ja monipuolista ruokaa. Tyttö söi lähes pelkästään puuroa.
Yksipuolinen ruokavalio vahingoitti tytön terveyttä. Lisäksi hänen painonsa laski nopeasti. Tytön pituuskasvu pysähtyi ja lihaksistossa oli surkastumisen merkkejä.
Samassa taloudessa asuneet neljä muuta henkilöä saivat monipuolisempaa ruokaa, ja sitä annettiin riittävästi.
Syyttäjän mukaan pariskunta huomasi tytön kärsivän aliravitsemuksesta, mutta ei hankkinut tälle apua.
Teko tapahtui Oulussa 2009-2010.
Tapausta käsiteltiin Oulun käräjäoikeudessa keskiviikkona. Jutussa annetaan tuomio kesäkuussa
Lapselle pelkkää puuroa, vankeustuomiota vaaditaan
11
141
Vastaukset
- Voimaa puurosta
Puuroa ja ruisleipää minäkin söin pääasiallisesti ja silti voitin koulun jokavuotiset urheilukilpailut. Ja vielä opiskelin lääketieteen lisensiaatiksi . Kyllä ne on mäkkärisapuskat ja jatkuvat karkkipäivät nykynuorison terveyden esteenä. Se on kytevä aikapommi. Diabetes ja muut ylipainoon liittyvät elintasosairaudet alkavat kehittyä jo lapsuudessa väärien ruokatottumusten vuoksi.
- von Lagerbom
Olet aivan oikeassa Loundi.. Mutta tietysti vähän vaihtelua nykypäivänä saisi ruokavaliossa olla, ettei pelkkää puuroa. Voi silti terveellisesti syödä vaikka ei puuroa lainkaan lapselle annettaisi. Ihan normaalilla kotiruoalla minäkin kasvoin ja olin nuorena voimissani, ennen voimamieskisojen aikaa jo kaatelin autoja vain helmapellistä ja ovesta kiinni pitäen, eikä tarvittu minkäänlaisia lisähormooneja..
- Voimaa puurosta
von Lagerbom kirjoitti:
Olet aivan oikeassa Loundi.. Mutta tietysti vähän vaihtelua nykypäivänä saisi ruokavaliossa olla, ettei pelkkää puuroa. Voi silti terveellisesti syödä vaikka ei puuroa lainkaan lapselle annettaisi. Ihan normaalilla kotiruoalla minäkin kasvoin ja olin nuorena voimissani, ennen voimamieskisojen aikaa jo kaatelin autoja vain helmapellistä ja ovesta kiinni pitäen, eikä tarvittu minkäänlaisia lisähormooneja..
Loundi?
- Ruokko
Aloitit uuden sepustusketjun ennen kuin vastasit edellisen kysymykseen.
Oliko epämiellyttävä kysymys, vai miksi et osannut vastata ? Samoin on käynyt ennenkin- von Lagerbom
Ruokolle vastaus, olen vastannut ennenkin, ettei minulla ole yhtään ns. ruokkoja maksamatta.
- bower
Onko tämä lagerbom muuttanut Nakkilasta Uuteenkaupunkiin kun jatkuvasti lukee meille valmiiksi lehtiä?
On varmaan mennyt autotehtaalle mersuja kokoomaan...eikö sinne palkattu väkeä? - :D ???
http://porilaine.satakunnankansa.fi/2013/09/16/tyottoman-yh-isan-murheita-ja-iloja/
Tässäkin on luettavaa arjesta. Päähenkilö ei tällä kertaa ole yh-äiti vaan yh-isä!- KevytKymppi
Nakkilan kuuluisin henkilö. Lukuisilla eri keskustelupalstoilla esiintyvä. Aikaa kun on riipustella. Ja välillä nokoset kukallisen päiväpeitteen alla.
- von Lagerbom
Luin ylimalkaisesti lävitse, mutta vaikutti siltä että isän ajatusmaailma antoi hälyttäviä merkkejä, ettei jaksaisi lapsen kanssa.. Luen myöhemmin sen kokonaan..
- kumpaa?????
von Lagerbom kirjoitti:
Luin ylimalkaisesti lävitse, mutta vaikutti siltä että isän ajatusmaailma antoi hälyttäviä merkkejä, ettei jaksaisi lapsen kanssa.. Luen myöhemmin sen kokonaan..
Teeppä se ja mieti samalla onko se faktaa vai fiktiota?
- Nakki-la
kumpaa????? kirjoitti:
Teeppä se ja mieti samalla onko se faktaa vai fiktiota?
HHHHSSSSH! Taisi mennä kukallisen päiväpeitteen alle päivänokosille. Silloin häntä ei tule häiritä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823303
- 922965
- 532242
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201675- 191624
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111570Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221438Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61398Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131371Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371343