9.6 ikärajojen kohtalo päätetään

Maanantaiksi 9.6 on kutsuttu luotsitapaaminen jossa sitten viedään päätökseen chatin päivänpolttavin aihe: " ...Paikalla olevien kesken päätetään myös chatin ikäryhmähuoneiden kohtalosta."

Haastan nyt chat-luotsit kertomaan mielipiteensä aiheesta. Ylläpito on ilmaissut varsin jyrkän kannan ikärajojen noudattamisen puolesta ilman että asiaa on varsinaisille chattaajille julkistettu mitenkään. Tiedotus on jätetty luotsien tehtäväksi. Tämä ei ole mielipide vaan facta.

On hyvä että asiaan saadaan jokin selvä päätös ja sen takia nyt tarvitaan niitä mielipiteitä puolesta ja vastaan. Olkaa hyvä luotsit. Nyt niitä ajatuksia kun on viimeinen hetki vaikuttaa!

36

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelleen olen vastaan uudistusta ikäryhmiin kohdistuvasta säännöstä. Ensinnäkin siksi että a. on mahdotonta valvoa ihmisten ikää jos se on vapaaehtoista onko se näkyvillä vai ei ja epäreilua kaikkia kohtaan kun osa potkitaan ulos ja osa ei kun ikä on piilossa.
      Ja myös tämä on aiheuttanut ihan liikaa eripuraa ikäryhmissä. Mitenpä selität miksi potkitaan ulos kun missään ei mitään lue selvästi että olet 31 älä tule huoneeseen 22.
      Ja b en näe tuossa mitään järkeä. Ainoa mitä kannatan on näiden nuorempien kohdalla tuo tiukka kuri iän suhteen.. Eiköhän esim. 22 vuotiaat tajua itse puhuvatko he pekka 34 vuotiaan kanssa vai ei

    • Ja minun kantahan ei ole tainnut salaisuudeksi jäädä...

      Olen täysin vastaan tätä minun mielestäni uutta linjausta. Aikaisemmin EI OLE OLLUT ikäryhmissä mitään sellaista sääntöä että ikäryhmään kuulumaton ei saisi olla huoneessa. Poikkeuksena 16 huone joka juontaa jo nuoriso-huoneen säännöistä.

      Aikaisemmassa ketjussa ylläpito on kirjoittanut että voidaan käyttää maalaisjärkeä eikä tarvitse olla mustavalkoinen. Ja mihin tämä johti: Viime yönä poistettiin 40 huoneesta 39v vakikeskustelija. On hienoa että luotetaan luotseihin mutta kun luodaan säännöstö ja samalla annetaan sen tulkintaan ja toteuttamiseen täysin vapaat kädet on tulos valtava riita ihan turhasta.

      Vetoan siihen että ylläpidolla on kanttia myöntää että tämä ei vain voi toimia näin. Chatissa yhä useampi profiili suljetaan ja uusia nickejä perustetaan ilman ikätietoja. Minä en näe mitään hyviä seurauksia tästä.

      Minun kantani yhä edelleen on että ikäryhmät ovat viitteellisiä ja ihminen itse päättää mihin hän kuuluu. Kyllä se luonnollinen siirtymä tapahtuu kun henkilö alkaa tuntea olevansa ulkopuolinen jutuissa ja hakee uusia huoneita. Kyllä muilla käytössäännöillä pitää pystyä huolehtimaan huoneen viihtyisyydestä.

    • itse olen jo kertonut oman mielipiteeni tämän asian suhteen ylläpidolle

    • No nythän tuolla aulassa näkyy ikäryhmät joita mikin huone koskee mutta olen kyllä sillä kannalla että jollei tuokaan toimi niin kannatan poistoa.

    • Heips vaan!

      Voi hyvät hyssykät tuota huoneiden ikäryhmärajoitusta!!!! Olen jyrkästi vastaan ainakin tuota varttuneemman (50-70v) väen lokeroimista määrättyyn huoneeseen.
      Tiedossani on monia chattäreitä jotka tulevat tervehtimään vanhoja kamujaan tuttuun tapaansa ikäänsä nuorempien huoneeseen, niin hänet kehoitetaan siirtymään aivan vieraaseen ympäristöön tai joutuu menemään ikänsä edellyttämään huoneeseen joka on mahdollisesti tyhjä.

    • Ja kukas on tämä "S S" joka on mennyt kopioimaan tämän keskusteluketjun kehitysideat palstalle?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12263025
      Kyllä oletus on se että mitä tänne kirjoitetaan on vain ylläpidon ja luotsien keskinäistä keskustelua!

    • Kannatan itsekin, että ikäryhmät ovat viitteellisiä ja järkeä saa käyttää.

      Kävinkin jo kommentoimassa tuohon toiseen ikäryhmäketjuun mutta esim. 50 on aivan sekaisin kun porukka vain miettii kuka on jo 60.

      Tuo iän valvominen ei vain toimi. Monellako esim. on ikä profiilissa? Siinä, että yrittää valvoa nuorten puolella on jo tarpeeksi työtä. Ja se pitäisi vielä laajentaa kaikkiin huoneisiin? Ei, ei, ei.

      Nuorempien puolella ymmärrän, että valvotaan tarkemmin mutta onko aikuisten kesken oikeasti niin suuri merkitys onko joku 39 vai 45? Pitääkö täysin asiallinen huoneen vakiokeskustelija heittää pihalle, jos on vuosi liikaa ikää?

    • Itse olen myös samaa mieltä, että aivan hullua on häätää huoneesta pois henkilöitä jotka keskustelevat asiallisesti. Nuoriso on mielestäni ainoa poikkeus tässä..he saisivat pysyä omissa kategorioissaan. Esim. 50 siellä juttelee paljon 60 ja jopa 70 henkilöitä, en tajua miksi heidät tulisi häätää pois huoneesta jossa he asiallisesti viihtyvät. 60 ja 70 huoneet ovat jo kuolleita..ei niihin väkisin ihmisiä saada!!!

      En kannata ikäryhmien lopettamista kokonaan vaan kannatan ikäryhmien järkeistämistä..esim. 50 huoneessa saisi chattailla kaikki noin 50 henkilöt vaikka ikään 100 saakka. Aukeaahan noita uusia huoneita sitä mukaa kun vanha täyttyy, joten ei liene tilanpuutekaan syynä sille ettei tällaista laajemman ikäryhmän huonetta voisi tehdä.

      Me "vanhukset" myös olemme jutuissamme aika lailla samalla tasolla ollaan sit 50 tai 70, koska nykyään senioritkin pysyvät nuorekkaina myös jutuissaan.

      Nää on tällaisia "henkimaailman" juttuja nää ikäryhmät..jostakin syystä vaan ihmiset tykkää tunkea itsensä sinne mis on paljon jo ennestään sakkia.

      • Aivan, mä olen sitä mieltä,että lähinnä alaikäisiin (ikäryhmähuoneen suositus ikä) pitäisi puuuttua, kohtuudella! Ei tarvitse alkaa nipottaa muutamasta vuodesta,mutta,että on "suunnilleen " esim. 40 vuotias. Käyttäjät nykyään poistavat ikänsä profiilsta tai piillottavat sen.. jotenka.. plus miinus nolla?


    • Ja tämäkös ei sitten aiheuttaisi närää nuorempien puolelta, että miksi heitä syrjitään vain koska ovat nuoria/nuorempia mutta vanhemmilla on eri oikeudet ?

      • Tuskin se sen enempää aiheuttaa närää kuin nytkään, ei ne nuoret niin usein vanhemmissa ikäryhmissä käy ja kun käyvät, suurin osa heista vain voinkaa mummuseksiä, ei kiva ilmiö sekään. Sitäpaitsi vastaavasti vanhemmilla henkilöillä ei ole myös lupaa mennä nuorten huoneisiin..itse en näe tässä toimintamallissa minkäänlaista ristiriitaa.


    • Kun katselee tuota 50 -ketjuakin, miksi siis muunmuassa huonetta jossa kerran noinkin paljon häiriötä on, puolletaan ja niin, toki niitä on varmaankin jokapuolella ja nuorissakin mutta tulipa vain mieleeni tämä ajatus

      • Häiriköitä on kaikkialla ja niitä ei pysty netistä poistamaan noin vain. Häiriköille ei myöskään saa antaa periksi lopettamalla ikäryhmiä joissa on käydään kuitenkin chatin vilkkainta keskustelua. Häiriköt tulisi karsia pois tehokkaammin konstein, mm. luotsien työkaluja lisäämällä.


    • Mitä sillä ajetaan takaa että otetaan tiukka linja iän suhteen? Miten sitä valvotaan? Saammeko käyttöömme kaikkien henkilötunnukset työtämme varten? Tarkistaako yp nikin rekkauksen yhteydessä että annetut tiedot on oikeat?
      Tuleeko sättiin kirjautua jatkossa pankkitunnuksilla?
      Onko tarkoitus alasajaa koko sätti?
      Osaako yp heittää ilmaan (mietittäväksi) enää yhtään typerämpää ideaa?

      Jos sääntöjä muutellaan ja otetaan tiukka linja esim. ikärajan suhteen niin antakaa sitten oikeat työkalut valvontaa varten. Tällänen mutu:un perustava ohjeistus ja säätely aiheuttaa vain eripuraa ja ihan varmasti myös käräjöintiä sananvapauden loukkaamisesta.

    • Ennenkin yp:n kanssa asioista vääntänyt ja silloin ohjeistus on ollut, nuorten huoneiden osalta tämä.

      "Pelkkä nimimerkin perässä näkyvä numero ei varmasti viittaa käyttäjän ikään joten se ei voi olla poiston syy"
      Jotenkin näin taisi vastaus silloin ainakin kuulua.

      Joten miten asia on sitten nytten? Miten varmistamme käyttäjän iän? Etenkin piilotetuilta profiileilta tai niiltä jotka ovat piilottaneet ikänsä?

      Miten meinaatte ns auttaa meitä, että voisimme tehdä tämän valvonnan.
      Juu näitten nuorempien osalta 16 pitäisi tehostaa valvontaan ettei liian vanhat siellä ole, mutta siihenkään ei ole työkaluja. Nää vanhemmat osaa pitää huolta ittestään .

      Turha uudistus..

    • Tässäpä tuollainen ketju, jossa on myös tämä s s kirjoittanut ja aivan avoimesti tuossakin laittaa luotsien palstalle kuuluvaa asiaa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12255608#comment-67952052

      Tässä myöskin mainitaan että me luotsit olemme aivan turhia ja osaavat huolehtia itsestään mutta keiltähän useimmat pyytelisivät mm. vippiä tai apua kun on jumissa jne. mikäli olemme noinkin turhia. Ja mitä tuohon minun osuuteeni tulee, olen toiminut vain kuten minua on ohjeistettu kuten toimivat varmasti muutkin.

    • Itse olen vastaan tuota uudistusta.... ainoa huone mihin tuo ikä homma o hyvä o 16 mutta muihin huoneisiin en sitä kyllä miellä.

    • älytön oikeastaan koko sääntö, ainoastaan missä tämä sääntö on hyvä, on 16 huone

    • Hei!

      Huomauttaisin edelleen, että kyseessä ei ole uudistus.

      Ikäryhmähuoneet ovat aina olleet ikäryhmähuoneita, niitä ei vain ole kohdeltu sellaisina. Se on sitten oma juttunsa, että miksi sääntöä ei ole valvottu. Tämä valvonnan tehostaminen päätettiin tehdä käyttäjien palautteen perusteella, eli se ei ole tullut aloitteena ylläpidolta.

      Mikäli esimerkiksi 40 huonetta ei haluta pitää ikäryhmähuoneena, se poistetaan sillä se joko on nelikymppisten huone kuten nimikin antaa ymmärtää. Tai sitten se ei ole ja silloin se poistetaan ettei nimi johda harhaan.

      Nyt onkin hyvä miettiä vähän laajemmin: mitä huoneita Chat oikeasti tarvitsee?


      S24 Ylläpito / Saga

    • Niin ja luotseillahan kerran ei ole esim. oikeutta vaatia ikää esille, eli vaikka näissä huoneitten aulassa olisi kuinka suuntana mille ikäryhmälle mikin huone on niin silloinhan siellä voi kuitenkin olla minkä ikäinen tahansa eikä näin ollen luotsit asialle mitään mahda. Ja kun kerran esim. vuosiluku nimmerkin perässäkään ei aina tarkoita juuri ikää tms.(näin on sanottu). Niin millä me luotsit sitä sitten valvomme ?

    • Olen edelleen sitä mieltä, että 22 huoneeseen ei kuulu yliikäiset. Työtähän tuo karsiminen vaatii, mutta sehän on osana tätä tehtävää. Piilotetut profiilit ovat hankalia, ja ne ovat lisääntyneet paljon. Kuitenkin eräistä nikeistä tiedetään henkilön ikä, ennen hänen piilotettuaan profiilin. Henkilöthän voivat aina pistää iäkseen mitävain, meidän mielestäni pitäisi toimia sen mukaan mitä näemme profiilissa. Minulla on suurimäärä nikkejä ja heidän iät, jotka olen saanut Evil Cat, hänen toimiessaan sivustolla varanikillä ja näin saanut iät selville. Jos cättäri on edelleen valehdellut ikänsä, mielestäni se on hänen murheensa. Olen poistanut jokaisen henkilön jotka listassani on merkattuna yläikäiseksi ja samoin henkilöt joidenka ikä näkyy profiilissa, ylittäen sallitun rajan. Vieläkään en ymmärrä sitä, että jotkut teistä hyväksyisi yli 50v.kin majailun 22 huoneessa, tai yli 22v. majailun 50-60v. huoneissa. Näiden kaikkien henkilöiden tarkoitusperiä ei tiedetä, miksi näin toimivat. Osa tiedetään ja heistä on tiedotettu ylläpitoa, koska henkilöiden tarkoitusperät huoneissa eivät ole olleet rehelliset. Näin minä ajattelen tästä ikäryhmä asiasta. T:lkor

    • No kattellaan..kyllä se selviää 9 päivä miten tässä edetään. En ala asiasta riitelemään, jos ikäryhmät poistetaan, se on sitten käyttäjien tahto ja sitä on enää jälkeenpäin turhaa parkua. Yllärrän ylläpidonkin turhautumisen asiaan ja jatkuvaan valittamiseen.

      Jos ikäryhmät pidetään, saamme toivottavasti paremmat työkalut hoitaa ala ja yli ikäiset huittulan kuttuun. Minä' en ainakaan tiedä ihmisten ikää..en ole koskaan kysynyt, koska se ei mua kiinnosta, mua kiinnostaa vain hyvä käytös.

      • "Ikäryhmähuoneet ovat aina olleet ikäryhmähuoneita, niitä ei vain ole kohdeltu sellaisina. Se on sitten oma juttunsa, että miksi sääntöä ei ole valvottu. Tämä valvonnan tehostaminen päätettiin tehdä käyttäjien palautteen perusteella, eli se ei ole tullut aloitteena ylläpidolta."

        Tähän on vielä pakko kommentoidan sen verran, että entinen ylläpito kielsi ehdottomasti poistamasta esimerkiksi nuorisoa ikäryhmistä, jos he käyttäytyvät hyvin. Entisen ylläpidon mukaan kaikki ikäryhmähuoneet paitsi nuorten ovat kaikille myös avoinna, myös ala ja yli ikäisille. Syy miksi ei tätä ole ennen valvottu on silloisessa ylläpidossa ei Luotseissa.


    • Hmm ei nyt oikeasti, että pitäisi jotain syöttinikkejä käyttää myös muuallakin ku nuorten huoneissa.. Tuohon on naurettavaa.
      Vai tehhäänkö sefulaan jotain ikälistoja :D
      Olisimme oikeasti enemmän huolissamme näistä nuoremmista kavereista (alle 18v)
      Sillon ku me taisteltiin nuorten huoneiden säännöksistä meitä ei todellakaan otettu tosissaan. Mikä vitutti suunnattomasti...

      Me olemme _vapaaehtoisia_ meillä riittänee varmaan tehtävää siinäkin mielessä, että valvomme, että sääntöjä noudatetaan..
      en itse ainakaan jaksaisi 22 huoneessa alkaa vielä jotain notepad/exel/word listaa katselemaan hahaa tämäpä on 50 v poistoon vaan.

      Fakta: Jos meillä ei ole suomi24 puolelta annettuja työkaluja valvoa asiaa emme voi tehdä sitä..

      Huomioita:
      -Asia voisi olla ok jos meillä ensinnäkin olisi ne työkalut jolla me voimme asian tarkistaa.

      -Ikäryhmä huoneet muutettaisiin suuntaa antaviksi

      40 vuotiaille ja sen kynnyksellä oleville. (Mikä tarkoittaisi myös hieman nuoremmat saisivat siellä olla älkää siis poistako vaikka 38 vee tyyppiä ulos sieltä)

      -Emme ole kenenkään huoltajia joten jos herra 50 v haluaa jutella 22 vuotiaan tytön kanssa tämä 22 vuotias kyllä osaa pitää varmaan huolen itsestään ja järjen päässään. Olisimme edelleen huolissamme näistä nuoremmista kavereista..

      -Älkää nyt ottako tätä sydämen asiana, että tätä sääntöä noudatetaan pisteeseen asti.. (Emme huomaa kuitenkaan aivan kaikkea)

      Vielä huomiona. Joo Ikor emme voi tietää tarkoitusperiä, mutta emme voi olla kaiken vahtina ymmärrän jos asiana olisi nuoret jotka saattavat vielä lakien puitteissa holhousta ja apua elämässään.
      Kuitenkin Suomi24 tarjoaa useita eri chat huoneita jossa nämä ikäryhmät voivat olla keskenään tekemisissä emme voi holhouksen perusteella poistaa tyyppejä huoneeta "Emme tiedä tarkoitusperiäsi"

      Tavallaan tämä ikäryhmä jupakka toisi kyllä huoneisiin sitä vakautta, että tämä on nyt tämän ikäryhmän chatti, mutta meidän EI pitäisi katsoa tätä sääntöä niin, että se on kiveen kirjoitettu.. Esim joku 31 vuotias olisi hetken aikaa huoneessa juttelemassa kaverinsa kanssa..
      Tuohon siis tarkottaa samaa mitä kirjotin yllä, että huoneet olisivat suuntaa antavia

      16 osalta kannatan edelleen, että siellä vallitsisi kuri ja järjestys, ettei vanhempia siellä olisi.

    • Olen tuolla jo aiemmin sanonut, että POIS koko ikäryhmät nimikekin jo, kun siinä ei ole mitään järkeä loppujen lopuksi ja se ei toimi täällä. Ei ole mukava välillä edes udella ihmisten ikiä noilla ns.seurantanikeillä. Sanoin jo aiemmin, että olkoot vaikka 18 - 100 asti kaikki sekaisin. Kyllä jokainen osaa mutettaa henkilön kenen kanssa ei halua puhua!

      Ei Suomi24 voi rajoittaa kenen kanssa kukakin haluaa jutella, seurustella, tai mennä vaikka vihille saakka ... jos sikseen. Tapaamiset, vaikka sitten tämän chatin kautta on jokaisen oma asia. Jos joku on niin hölmö / uhkarohkea, että lähtee omin nokkineen tapailemaan ventovierasta henkilöä, joka voi sitten osoittautuakin vaikka jopa murhamieheksi - tai naiseksi, niin se vastuu on jokaisella chattaajalla itsellään.

      Poikkeus on huone 16-21 huone!!!

      Joten poistakaa nimikkeet "Ikäryhmähuoneet huoneet"! Tehkää niiden tilalle erinlaisia nimikkeitä omaavia huoneita, missä voi olla sitten kuka haluaa ilman kummempia rajoituksia.

      Ikärajoitus niihin vaikka, että "Ei alle 18 vuotiaille!

      Minä tajuan sen, että sääntö EI OLE uusi vaan se on nyt tiukennettu, mutta kaikki menee tällä tapaa suoraan sanottuna päin per...äsintä!

      Selvästi chattaajia on vähentynyt... jo nyt!

      P.S

      Kiitos siitä Ylläpidolle, että laitoittesilloin nuo ikärajanumerot huoneiden oville, kuten minäkin ehdotin teille, mutta ei ne siltikään auttanut asiaa, eikä auta vastaisuudessakaan, koska koko tuo rajoitus on aivan tuhoon tuomittu juttu!

    • Hmm.. mikäli tämä ikäryhmä sääntö halutaan pitää voimassa ja valvottavissa,niin eikö voitaisi ottaa käyttöön jokin käyttäjien tunnistamis menetelmä? esim. pankkutunnukset tms? Sitä en tiedä miten se olisi teknisesti toteutettavissa,mutta uskoisin sen toimivan ja myöskin henkilöt joilla on tyyliin 100 nikkiä,vähenevän?
      sekä mietin myös vaikuttaisiko se ipbannin käyttöön? Loppuisi tod näk. noiden ip osoitteiden vaihtaminen :/

    • Ei onnistu pankkitunnusjutut. Meinaan, että niitä vastanumeroita kuluisi tuhottomasti, vaikka ajatus on erittäin hyvä.

      • Joo, tajusin ton itsekin kun tarkemmin mietin, mutta jokin vastaava pitäisi kyllä kehittää :/


    • juu, ei pankkitunnuksilla kirjautumisessa ole järkeä, se ainoastaan kadottaisi käyttäjiä, myös luotsejakin

      ikäryhmät pois vaan ja höllemmät huoneet tilalle

    • Mielestäni tämä ei oikein ole sellainen palvelukaan jota kannattaisi pankkitunnuksilla käyttää, eikä oikein verrattavissakaan mm. pankkipalveluihin tms joita näillä lähinnä käytetään. Enkä tiedä hyödyttävätkö kaikenmaailman rajoitteetkaan asiaa sen paremmin, niistä tulee vain taas lisää närää käyttäjiltä. Ja kun/jos johonkin ratkaisuun päädytään (olkoon se nyt sitten millainen ratkaisu tahansa) niin mielestäni olisi sitten hyvä infota myös chattaajia asioista tarpeeksi selkeesti ettei se kaikki sitten taas kasaannu luotsien niskaan. Ja myöskin jotenkin lisätä tietoturvallisuutta kenties ?

      • Auronis ... veit juuri sanat suustani -- huom --->

        " Ja kun/jos johonkin ratkaisuun päädytään (olkoon se nyt sitten millainen ratkaisu tahansa) niin mielestäni olisi sitten hyvä infota myös chattaajia asioista tarpeeksi selkeesti ettei se kaikki sitten taas kasaannu luotsien niskaan. "

        Tuo on nyt niin hyvä pointti, että se saa minulta välittömästi sen 10 pistettä ja sen iänikuisen komean Papukaija - merkin ! Hyvä !


    • En pääse paikalle luotsitapaamiseen, joten yritän huudella täällä vähän omaa kantaani.

      En kannata sitä, että ikäryhmät rajataan noin tiukasti. En näe mitään järkeä alkaa kyttäämään aikuisten ihmisten keskuudessa onko joku 39 vai 41.

      Ja silloin kun itse olen sheriffinä aloittanut ja toiminut ohjeistus oli, että ikäryhmät on SUUNTAA ANTAVIA (poislukien jo edesmennyt nuoret-huone, jota valvottiin erityisen tarkasti). Ja tämä ohje tuli ylläpidolta, joten hieman outoa sanoa syyttävään sävyyn meille luotseille, että sääntö on aina ollut sitä vain ei ole noudatettu.

      Tuo iän valvominen on tarpeeksi hankalaa jo tuolla nuorempien osastolla, jossa se on huomattavasti tärkeämpää kuin korkeammissa ikäluokissa. Profiiliin kun voi laittaa iäksi ihan mitä vaan tai piilottaa kokonaan. Miten tätä valvottaisiin? Kysytäänkö jokaiselta chattaajalta ikää ja kuvitellaan vastauksen olevan totta?

      Ikää tärkeämpänää pitäisin kuitenkin käytöstä ihan yleisesti. Onhan nuo ikäryhmät aina jonkinverran rajanneet porukkaa vaikka ikää ei ole sokeasti tuijotettukaan, joten ei voi sanoa ettei niillä olisi koskaan mitään merkitystä mutta jos joku 45-vuotias on asiallinen chattaaja ja viihtyy keskustelemassa 50 ikäisten kanssa niin en näe ongelmaa.

    • En yleensä kirjoita tänne mitään, koska en koe tämän jaarittelun edistävän asiaa. Ylläpidolle tein selväksi, Martalle nimittäin, että koko idea tiukasta ikärajan kyttäämisessä muissa kun alaikäisten ja seksihuoneiden kohdalla ei ole mitään järkeä. Varsinkaan kun ikänsä pystyy varsin kätevästi piilottamaan profiilissa. Samaten kun koko profiilin luominen on valvomaton ja luottamukseen perustuva asia on TERVEEN järjen vastaista karsinoida liikaa, missä kukin palvelua käyttävä voi, tai saa olla.

      Eihän sitä ennätä muuta sitten tekemäänkään, kun kyttäämään noita juttuja, ja potkimaan käyttäjiä ulos huoneista.

      Ehdotan että ikäryhmät jaetaan vain kolmeen osaan.
      1. piltit ( alle 22 vuotiaat)
      2. potentit ( 22-70 vuotiaat varauksella tosin)
      3. piimäsuut ( 70 - noutajaikäiset)

      Samaten huoneiden kokoa pitäisi suurentaa, jotta halukkaat pääsevät lässyttämään. Toki joku raja siinäkin pitäisi olla.

      Edelleen yhteyden katkeaminen saa aikaan aaveeksi huoneeseen jäämisen. Tämä asia pitäisi hoitaa niin että uudella sessiolla sama nimimerkki korvaa aaveen. Tästä koituu käyttäjille harmia, koska monet käyttävät mobiililaajakaistaa ja se ei aina pidä yhteyttä jatkuvasti yllä.

      Keskustelemme näistä illalla. T. piiska

    • On mun mielestä järjenvastaista, että S24 säännöt estää kahden kaveruksen juttelun jos näillä on esim vuosi tai pari ikäeroa. Ja isommissa ikäluokissa varsinkin! Säännöt saisi muutenkin olla sovellettavissa, kuten esim englanninkielen käyttö keskustelukanavalla. En ole moiseen puuttunut koska omaan englanninkielen taidon.

    • Väsymiseen asti on toistettu samaa asiaa:

      Käyttäjiltä saadun palautteen perusteella ikärajojen valvontaa tehostettiin. Kun kyseessä on vuosikymmenittäin määritetyt ikärajahuoneet (ei minimi-iällä varustetut), niitä on valvottu juuri sellaisina.

      Jos haluamme pitää kyseisen huoneen, se huone on sitten se miksi se on määritetty. Jos emme halua määritelmää, luovumme huoneesta.

      Henkilökohtaisesti on älytöntä että tällaisesta asiasta on nyt riidelty kuukausikaupalla niin luotsien kuin käyttäjienkin kanssa.

      Pyrkikää pääsemään asiassa eteenpäin. Mikä olisi ratkaisu?

      Se, että 40 -huoneessa chattaa kakskymppiset "vaan siks" ei ole ratkaisu.

      S24 Ylläpito / Saga

    • No katsotaan kuinka se noilla nyt toimii jotta saataisi taas homma sujumaan kaikinpuolin. Ja kiitos Evil sanoistasi!=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe