voiko kissa "suuttua"?

hömppä kissa

Meillä on tosi hassu kissa joka on ottanut minut omakseen perheessämme. Se nuolee kasvojani ja makoilee mahani päällä, muille se ei tee niin ikinä. Sitten joskus, jos olen ollut pitempään poissa, esim yli vuorokauden niin käy jotain hassua. Kissamme makoili sohvalla ja menin tervehtimään sitä, mutta se vain katseli muualle kun paijailin sitä. Sitten se mebi pois luotani ja meni makaamaan äitini syliin! Äiti vähän ihmetteli, kun ei se ikinä ole itse mennyt syliin. Muitakin tapauksia on ollut ja aina se menee äkkiä pois luotani ja kiehnää muiden jaloissa..muutaman tunnin kuluttua se palaa ennalleen.

6

1827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pepsi next %

Meillä on vähän saman tapaista, että kissa on lähes aina minun perässäni, kun saa minulta eniten huomiotakin. Kissa kumminkin muuttaa käytöstään, jos olen koko päivän muualla tai tänne tulee kylään joku, jonka kanssa vietän aikaa. Saa tehdä vähän töitä vieraan käynnin jälkeen, kun kissa ei tule maukuen luokse tai osaa rentoutua kuten tavallisina päivinä.

Minä luulen, että kyseessä voisi tosiaan olla suuttahtamista, mutta loogisempi vaihtoehto olisi, että kissa vähän vierastaa sen takia, koska ihmisessä on silloin erilaisempia hajuja, mitkä on tarttuneet muualta/muilta, ja sitten hakisi jopa turvaa siltä lähimmältä eläimeltä tai ihmiseltä, jossa on vahvemmat tutut ja turvalliset tuoksut.

• Juuri noin, käyttäytyy minunkin kissani.
        Toisessa ketjussa juuri mainitsin, ettei syö, kun olen poissa.
        Vaikuttaa, kuin olisi loukkaantunut.
        Kissa ottaa luottoihmisen siinä, kuin koirakin.
        Japanissa on tutkittu muun muassa sellainen asia, että kissa tunnistaa ihmisen parhaiten äänestä.

• Hyvä luoja! *_*
        kissamummu kirjoitti:

Juuri noin, käyttäytyy minunkin kissani.
        Toisessa ketjussa juuri mainitsin, ettei syö, kun olen poissa.
        Vaikuttaa, kuin olisi loukkaantunut.
        Kissa ottaa luottoihmisen siinä, kuin koirakin.
        Japanissa on tutkittu muun muassa sellainen asia, että kissa tunnistaa ihmisen parhaiten äänestä.

Anteeksi vain!!! Mutta olen aika ihmeissäni että jotkut eivät tajua että kissalakin on tunteet ja minä olen tiennyt sen jo eskari ikäisestä, tähän päivään saakka! Oikeesti miettikää ihmiset! TOTTAKAI ELÄIN VOI SUUTTUA!!!!

• pepsi next %
        Hyvä luoja! *_* kirjoitti:

Anteeksi vain!!! Mutta olen aika ihmeissäni että jotkut eivät tajua että kissalakin on tunteet ja minä olen tiennyt sen jo eskari ikäisestä, tähän päivään saakka! Oikeesti miettikää ihmiset! TOTTAKAI ELÄIN VOI SUUTTUA!!!!

Tottakai eläin suuttuu, jos sitä tahalteen äryttää. Opette itse tutkimaan koko ketju läpi äläkä vastaa vain otsikon kysymykseen, vaan vastaa sen perusteella mitä ap on kirjoittanut.

• Sannnnnnnnni

Tuo on hyvin tunnettua kissakäytöstä, esim. Barbara Hollandin kirjassa Name of the Cat (en tiedä onko käännetty, mutta jos osaa lukea englantia niin erinomainen kissaopas) kerrotaan kissasta joka kieltäytyi pesemästä itseään viikkotolkulla koska sen luottoihminen oli poissa. Omallamme on -valitettavasti -senverran aivoja että se on oppinut yhdistämään matkalaukun ja ihmisten katoamisen, ja saa raivarin vain matkalaukun nähdessään. Jos ihmisellä on se onni että kissa jostain vain kissalle tunnetusta syystä valitsee "omakseen" niin ei auta juuri muu kuin yrittää ottaa kissa mahdollisimman paljon mukaan kaikkialle.

• Fall

Kyllä voi "suuttua" eli loukkaantua, olit poissa normaalin poissaolon ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      88
      3234
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      321
      2822
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1556
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1282
    5. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1252
    6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1041
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1000
    8. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      997
    9. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      970
    10. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      924
    Aihe