Rikkooko Finnair lakia? Finnair on minulle velkaa korvauksina 200 euroa puhelinkuluja jotka syntyivät kadotettujen laukkujen selvittämiseen.
Voiko Finnair maksaa korvauksen lahjakorteilla. He ovat antaneet vaihtoehtoina, että joko korvaavat 100 euroa rahana, tai 200 euroa lahjakorttina.
Mielestäni tuo rikkoo jo lakia.
Finnair maksaa korvaukset lahjakorteilla, laillista?
16
1241
Vastaukset
- Laukut....
Ihmettelen suuresti kuinka oot voinu soitella parinsadan euron edestä puheluja muka selvittääkseen missä laukut ovat, kun katoamisilmoitusta tehdään kentällä ja sen jälkeen laukut tuodaan kotiin tai hotelliin. Ei niiden laukkujen perään tarvitse soitella tunnin välein. Finnair on varmaankin tullut tässä vastaan puhelinkuluissa ja korvaavat puolet kuluista. Tai sitten voit ottaa korvauksen vouchereina. Mihin se olettamus perustuu siis että Finnair olisi sulle velkaa 200 euroa? Niinku sanoin laukut tulee perille kun tulee. Kun laukut löytyy, yleensä kuljetusfirma soittaa sulle että oletko kotona tai varmistaa vielä toimitusosoitteen. Mun ei oo koskaan itse tarvinnut soitella laukkujen perään.
- 5+15
Ainakin airBaltic toimii noin. Joko varsinainen korvaussumma rahana tai voit itse valita isomman korvauksen, joka maksetaan vouchereina.
Tuo jälkimmäinen on ainakin usein omalla rahalla matkustavalle ihan hyvä vaihtoehto. Ja jos firma kerran tarjoaa korvauksen rahana, varmaan myös laillinen.- Anonyymi
Lentojen Korvaukset - https://compensair.tp.st/EuJ2TXVw
Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.
- Korvaus rahassa
Kyllä Finnair rikkoo lakia, jos he ovat korvausvelvollisia tietystä summasta, mutta aikovat maksaa summan lahjakortilla. Tietysti jos kantaja suostuu lahjakorttiin niin tilanne on toinen. Muuten summa kuuluu siis maksaa rahalla sataprosenttisesti.
- 3 + 15
Mutta jos se asiakas on turhaan soitellut ja kasvattanut puhelinlaskuaan asiassa, jossa ei tarvitsisi tehdä muuta kuin odottaa laukkujen saapumista. Tästä syystä Finnairin ei tarvitsi maksaa korvauksia ollenkaan, mutta Finnair tulee vastaan korvauksissa satasen verran tai sitten 200 euroa vouchereilla.
- Finnairissa ei opita
3 + 15 kirjoitti:
Mutta jos se asiakas on turhaan soitellut ja kasvattanut puhelinlaskuaan asiassa, jossa ei tarvitsisi tehdä muuta kuin odottaa laukkujen saapumista. Tästä syystä Finnairin ei tarvitsi maksaa korvauksia ollenkaan, mutta Finnair tulee vastaan korvauksissa satasen verran tai sitten 200 euroa vouchereilla.
Palvelu on mennyt persieelleen jo ihan lähtökohtaisesti kun asiakkaan tavarat on hukattu ja kun asiakas joutuu ruveta soittelemaan tavaroidensa perään. Asiakas on maksanut itsensä ja tavaroidensa kuljettamisen. Jos tavarat ovat hukassa, Finnairin pitäisi olla selvittelevä ja yhteyttä ottava osapuoli.
Mutta sellaistahan se Finnairin ns. palvelu on aina ollut. Kun jotain tapahtuu, Finnairi virkailjat ovat viimeisiä jotka saavat tiedon tapahtuneesta. - Laukut...
Finnairissa ei opita kirjoitti:
Palvelu on mennyt persieelleen jo ihan lähtökohtaisesti kun asiakkaan tavarat on hukattu ja kun asiakas joutuu ruveta soittelemaan tavaroidensa perään. Asiakas on maksanut itsensä ja tavaroidensa kuljettamisen. Jos tavarat ovat hukassa, Finnairin pitäisi olla selvittelevä ja yhteyttä ottava osapuoli.
Mutta sellaistahan se Finnairin ns. palvelu on aina ollut. Kun jotain tapahtuu, Finnairi virkailjat ovat viimeisiä jotka saavat tiedon tapahtuneesta.No sehän ei läheskään aina ole Finnairin vika jos laukut matkalla hukkuu ja laukkujen hukkumista nyt vaan tapahtuu kaikille lentoyhtiöille. Sekin miten asiat sitten hoidetaan kun huomataan ettei laukku tullut on hyvin yksinkertaista. Otetaan laukun tiedot ylös, sekä asiakkaan yhteystiedot ja osoite mihin laukku toimitetaan. Yleensä tässä vaiheessa jo tiedetään missä laukku on ja millä lennolla se on tulossa perässä, joten myöskin arvioitu toimitusaika kotiin/hotelliin osataan kertoa. Jos saavun HEL illalla ja laukku ei ole saapunut, saan sen kotiin/työpaikalle yleensä seuraavana iltapäivästä. Tämä järjestely sopii mulle oikein hyvin, eikä mun tarvitse soitella enään kenelläkään tässä välissä. Jos taasen laukku ei saavu lomakohteeseen samalla lennolla ja jos seuraava mahdollinen laukun tulo on vasta 24 tunnin päästä seuraavalla lennolla, onkin aika lähtä shoppailemaan vaatteita ja hygieniatuotteita matkavakuutuksen piikkiin.
Jotenkin nyt tämä alkuperäisen kysyjän juttu haiskahtaa. Mitä oikeesti on tapahtunut ja miksi on syntynyt 200 euron puhelinlasku? - Finnairissa ei opita
Laukut... kirjoitti:
No sehän ei läheskään aina ole Finnairin vika jos laukut matkalla hukkuu ja laukkujen hukkumista nyt vaan tapahtuu kaikille lentoyhtiöille. Sekin miten asiat sitten hoidetaan kun huomataan ettei laukku tullut on hyvin yksinkertaista. Otetaan laukun tiedot ylös, sekä asiakkaan yhteystiedot ja osoite mihin laukku toimitetaan. Yleensä tässä vaiheessa jo tiedetään missä laukku on ja millä lennolla se on tulossa perässä, joten myöskin arvioitu toimitusaika kotiin/hotelliin osataan kertoa. Jos saavun HEL illalla ja laukku ei ole saapunut, saan sen kotiin/työpaikalle yleensä seuraavana iltapäivästä. Tämä järjestely sopii mulle oikein hyvin, eikä mun tarvitse soitella enään kenelläkään tässä välissä. Jos taasen laukku ei saavu lomakohteeseen samalla lennolla ja jos seuraava mahdollinen laukun tulo on vasta 24 tunnin päästä seuraavalla lennolla, onkin aika lähtä shoppailemaan vaatteita ja hygieniatuotteita matkavakuutuksen piikkiin.
Jotenkin nyt tämä alkuperäisen kysyjän juttu haiskahtaa. Mitä oikeesti on tapahtunut ja miksi on syntynyt 200 euron puhelinlasku?En ole aloittaja, mutta kadonneen matkalaukun jäljitys ja palautus ei aina toimi kuten kerrot omalla kohdallasi tapahtuneen. Tiedän itsekin tapauksia joissa Finnairista on soitettu kadonneen matkalaukun löytymisestä ja ilmoitettu että saa tulla hakemaan laukun lentoasemalta. Ei sen niin pitäisi mennä kun lentomatkaon päättynyt päiviä aikaisemmin.
Jos laukku on kadonnut paluulennolla, kotipaikkakunnalla ei pääse ostelemaan "hygieniatuotteita" vakuutuksen piikkiin.
Laukun voi olla hukannut Finnairin ulkopuolinen taho, mutta matkalipun hinnassa Finnairille maksetaan myös matkalaukun kuljettamisesta. Finnairi on pääurakoitsija matkalaukun perillesaamisessa, vaikka itse työn suorittaa maapalveluorganisaatiot.
- Ex kanta-asiakas
Finnairin kannattaisi ehdottaa maksamista omilla osakkeillaan. Osakkeissa arvo alenee vuosi vuodelta. Edullinen maksutapa.
- ymmärrätkö mitään?
Miten yhtiö hyötyisi osakkeen arvon alenemista tulevaisuudessa, jos maksaisi korvauksia osakkeillaan?
- pörssistä päivää
Korvaukset voivat olla pois jonkun pomon bonuspotista, joten ...
- Rikkoo lakia
Minun tapauksessani Finnair on itse kehoittanut soittanut heidän palvelunumeroonsa mikä maksoi siis 3 euroa minuutilta ulkomailta soitettaessa. Nyt he eivät kuitenkaan aio maksaa kuin puolet syntyneistä puhelinkuluista. Tässä nyt ainakin rikotaan lakia.
- sepitetty tarina
Jos matkalaukku katoaa Suomesta ulkomaille lennettäessä, niin Finnair ei takuulla pyydä soittamaan Suomeen. Miksi pyytäisi? Tällaisessa tapauksessa asioidaan määräkentän tulopalvelun kanssa, jonne tehdään ilmoitus kadonneesta laukusta.
Olet myös keksinyt tuon puhelumaksun. Finnairin nettisivun mukaan soitto maksaa 3,15 €/vastattu puhelu pvm. Siis kolme euroa per PUHELU, ei per minuutti.
Mikä on motiivisi sepitellä tällaista? Kenties olet saanut potkut ja yrität mustamaalata entistä työnantajaasi?
- 17 + 15
Mikäli matkatavarasi ei tule perille samalla lennolla kanssasi, tee ilmoitus lentoaseman tulopalveluun. Tulopalvelussa täytetään ilmoitus matkatavaran viivästymisestä ja saat viitenumeron.
Viitenumerolla voit seurata tilannetta ja täydentää yhteystietojasi World Tracer - etsintäjärjestelmässä.
Jos matkatavarasi ei löydy 72 tunnin sisällä, on tärkeää täyttää matkatavaranetsintälomake
Kun matkatavarasi löytyy, otamme sinuun yhteyttä kuljetuksen järjestämiseksi
Tässä varmaankin ollut tyypillinen lomalentomatkaaja. Matkalaukku ei ole tullut perille ja sitten aletaan stressaamaan kun ei ole niitä omia kauhtuneita shortseja ja varvassandaaleja. Soitellaan useamman kerran päivässä Suomeen Finnairille. Kun järkevä matkaaja olis ottanut taksin ja mennyt lähimpään ostariin ostamaan uudet shortsit ja sandaalit, sekä tarvittavia toiletti tarvikkeita, sekä nauttinut lomastaan.
Et voi todennäköisesti millään todistaa että Finnair on käskenyt soittamaan heille yli tunnin puhelua.- Mitä Finnair tekisi
On vaikea todistaa että Finnair on pyytänyt soittamaan heille. Finnair nauhoittaa kaikki puhelut, mutta yksityishenkilöt harvemmin pystyvät siihen. Mitäs luulette jos Finnairilta pyytää nauhoitteita puheluista. Öh.. antavat??.. heh eivät anna?? Jos ajaisin autolla törkeää ylinopeutta ja olisin videoinut sen, niin antaisinko videon poliiseille esitutkintaa varten.. Lainrikkojat eivät kai yleensä auta itsensä kiinnisaamisessa. Joillekin murhaajille tulee välillä tarve tunnustaa kun on niin paha olo.. Olisiko Finnairilla paha olo..
- Anonyymi
Finnair on täysin toimimaton lentoyhtiö. En käytä enää heidän "palvelujaan" !!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848