Finnair maksaa korvaukset lahjakorteilla, laillista?

Onko rahat loppu

Rikkooko Finnair lakia? Finnair on minulle velkaa korvauksina 200 euroa puhelinkuluja jotka syntyivät kadotettujen laukkujen selvittämiseen.

Voiko Finnair maksaa korvauksen lahjakorteilla. He ovat antaneet vaihtoehtoina, että joko korvaavat 100 euroa rahana, tai 200 euroa lahjakorttina.

Mielestäni tuo rikkoo jo lakia.

16

1479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laukut....

      Ihmettelen suuresti kuinka oot voinu soitella parinsadan euron edestä puheluja muka selvittääkseen missä laukut ovat, kun katoamisilmoitusta tehdään kentällä ja sen jälkeen laukut tuodaan kotiin tai hotelliin. Ei niiden laukkujen perään tarvitse soitella tunnin välein. Finnair on varmaankin tullut tässä vastaan puhelinkuluissa ja korvaavat puolet kuluista. Tai sitten voit ottaa korvauksen vouchereina. Mihin se olettamus perustuu siis että Finnair olisi sulle velkaa 200 euroa? Niinku sanoin laukut tulee perille kun tulee. Kun laukut löytyy, yleensä kuljetusfirma soittaa sulle että oletko kotona tai varmistaa vielä toimitusosoitteen. Mun ei oo koskaan itse tarvinnut soitella laukkujen perään.

    • 5+15

      Ainakin airBaltic toimii noin. Joko varsinainen korvaussumma rahana tai voit itse valita isomman korvauksen, joka maksetaan vouchereina.

      Tuo jälkimmäinen on ainakin usein omalla rahalla matkustavalle ihan hyvä vaihtoehto. Ja jos firma kerran tarjoaa korvauksen rahana, varmaan myös laillinen.

    • Korvaus rahassa

      Kyllä Finnair rikkoo lakia, jos he ovat korvausvelvollisia tietystä summasta, mutta aikovat maksaa summan lahjakortilla. Tietysti jos kantaja suostuu lahjakorttiin niin tilanne on toinen. Muuten summa kuuluu siis maksaa rahalla sataprosenttisesti.

      • 3 + 15

        Mutta jos se asiakas on turhaan soitellut ja kasvattanut puhelinlaskuaan asiassa, jossa ei tarvitsisi tehdä muuta kuin odottaa laukkujen saapumista. Tästä syystä Finnairin ei tarvitsi maksaa korvauksia ollenkaan, mutta Finnair tulee vastaan korvauksissa satasen verran tai sitten 200 euroa vouchereilla.


      • Finnairissa ei opita
        3 + 15 kirjoitti:

        Mutta jos se asiakas on turhaan soitellut ja kasvattanut puhelinlaskuaan asiassa, jossa ei tarvitsisi tehdä muuta kuin odottaa laukkujen saapumista. Tästä syystä Finnairin ei tarvitsi maksaa korvauksia ollenkaan, mutta Finnair tulee vastaan korvauksissa satasen verran tai sitten 200 euroa vouchereilla.

        Palvelu on mennyt persieelleen jo ihan lähtökohtaisesti kun asiakkaan tavarat on hukattu ja kun asiakas joutuu ruveta soittelemaan tavaroidensa perään. Asiakas on maksanut itsensä ja tavaroidensa kuljettamisen. Jos tavarat ovat hukassa, Finnairin pitäisi olla selvittelevä ja yhteyttä ottava osapuoli.

        Mutta sellaistahan se Finnairin ns. palvelu on aina ollut. Kun jotain tapahtuu, Finnairi virkailjat ovat viimeisiä jotka saavat tiedon tapahtuneesta.


      • Laukut...
        Finnairissa ei opita kirjoitti:

        Palvelu on mennyt persieelleen jo ihan lähtökohtaisesti kun asiakkaan tavarat on hukattu ja kun asiakas joutuu ruveta soittelemaan tavaroidensa perään. Asiakas on maksanut itsensä ja tavaroidensa kuljettamisen. Jos tavarat ovat hukassa, Finnairin pitäisi olla selvittelevä ja yhteyttä ottava osapuoli.

        Mutta sellaistahan se Finnairin ns. palvelu on aina ollut. Kun jotain tapahtuu, Finnairi virkailjat ovat viimeisiä jotka saavat tiedon tapahtuneesta.

        No sehän ei läheskään aina ole Finnairin vika jos laukut matkalla hukkuu ja laukkujen hukkumista nyt vaan tapahtuu kaikille lentoyhtiöille. Sekin miten asiat sitten hoidetaan kun huomataan ettei laukku tullut on hyvin yksinkertaista. Otetaan laukun tiedot ylös, sekä asiakkaan yhteystiedot ja osoite mihin laukku toimitetaan. Yleensä tässä vaiheessa jo tiedetään missä laukku on ja millä lennolla se on tulossa perässä, joten myöskin arvioitu toimitusaika kotiin/hotelliin osataan kertoa. Jos saavun HEL illalla ja laukku ei ole saapunut, saan sen kotiin/työpaikalle yleensä seuraavana iltapäivästä. Tämä järjestely sopii mulle oikein hyvin, eikä mun tarvitse soitella enään kenelläkään tässä välissä. Jos taasen laukku ei saavu lomakohteeseen samalla lennolla ja jos seuraava mahdollinen laukun tulo on vasta 24 tunnin päästä seuraavalla lennolla, onkin aika lähtä shoppailemaan vaatteita ja hygieniatuotteita matkavakuutuksen piikkiin.
        Jotenkin nyt tämä alkuperäisen kysyjän juttu haiskahtaa. Mitä oikeesti on tapahtunut ja miksi on syntynyt 200 euron puhelinlasku?


      • Finnairissa ei opita
        Laukut... kirjoitti:

        No sehän ei läheskään aina ole Finnairin vika jos laukut matkalla hukkuu ja laukkujen hukkumista nyt vaan tapahtuu kaikille lentoyhtiöille. Sekin miten asiat sitten hoidetaan kun huomataan ettei laukku tullut on hyvin yksinkertaista. Otetaan laukun tiedot ylös, sekä asiakkaan yhteystiedot ja osoite mihin laukku toimitetaan. Yleensä tässä vaiheessa jo tiedetään missä laukku on ja millä lennolla se on tulossa perässä, joten myöskin arvioitu toimitusaika kotiin/hotelliin osataan kertoa. Jos saavun HEL illalla ja laukku ei ole saapunut, saan sen kotiin/työpaikalle yleensä seuraavana iltapäivästä. Tämä järjestely sopii mulle oikein hyvin, eikä mun tarvitse soitella enään kenelläkään tässä välissä. Jos taasen laukku ei saavu lomakohteeseen samalla lennolla ja jos seuraava mahdollinen laukun tulo on vasta 24 tunnin päästä seuraavalla lennolla, onkin aika lähtä shoppailemaan vaatteita ja hygieniatuotteita matkavakuutuksen piikkiin.
        Jotenkin nyt tämä alkuperäisen kysyjän juttu haiskahtaa. Mitä oikeesti on tapahtunut ja miksi on syntynyt 200 euron puhelinlasku?

        En ole aloittaja, mutta kadonneen matkalaukun jäljitys ja palautus ei aina toimi kuten kerrot omalla kohdallasi tapahtuneen. Tiedän itsekin tapauksia joissa Finnairista on soitettu kadonneen matkalaukun löytymisestä ja ilmoitettu että saa tulla hakemaan laukun lentoasemalta. Ei sen niin pitäisi mennä kun lentomatkaon päättynyt päiviä aikaisemmin.

        Jos laukku on kadonnut paluulennolla, kotipaikkakunnalla ei pääse ostelemaan "hygieniatuotteita" vakuutuksen piikkiin.

        Laukun voi olla hukannut Finnairin ulkopuolinen taho, mutta matkalipun hinnassa Finnairille maksetaan myös matkalaukun kuljettamisesta. Finnairi on pääurakoitsija matkalaukun perillesaamisessa, vaikka itse työn suorittaa maapalveluorganisaatiot.


    • Ex kanta-asiakas

      Finnairin kannattaisi ehdottaa maksamista omilla osakkeillaan. Osakkeissa arvo alenee vuosi vuodelta. Edullinen maksutapa.

      • ymmärrätkö mitään?

        Miten yhtiö hyötyisi osakkeen arvon alenemista tulevaisuudessa, jos maksaisi korvauksia osakkeillaan?


    • pörssistä päivää

      Korvaukset voivat olla pois jonkun pomon bonuspotista, joten ...

    • Rikkoo lakia

      Minun tapauksessani Finnair on itse kehoittanut soittanut heidän palvelunumeroonsa mikä maksoi siis 3 euroa minuutilta ulkomailta soitettaessa. Nyt he eivät kuitenkaan aio maksaa kuin puolet syntyneistä puhelinkuluista. Tässä nyt ainakin rikotaan lakia.

      • sepitetty tarina

        Jos matkalaukku katoaa Suomesta ulkomaille lennettäessä, niin Finnair ei takuulla pyydä soittamaan Suomeen. Miksi pyytäisi? Tällaisessa tapauksessa asioidaan määräkentän tulopalvelun kanssa, jonne tehdään ilmoitus kadonneesta laukusta.

        Olet myös keksinyt tuon puhelumaksun. Finnairin nettisivun mukaan soitto maksaa 3,15 €/vastattu puhelu pvm. Siis kolme euroa per PUHELU, ei per minuutti.

        Mikä on motiivisi sepitellä tällaista? Kenties olet saanut potkut ja yrität mustamaalata entistä työnantajaasi?


    • 17 + 15

      Mikäli matkatavarasi ei tule perille samalla lennolla kanssasi, tee ilmoitus lentoaseman tulopalveluun. Tulopalvelussa täytetään ilmoitus matkatavaran viivästymisestä ja saat viitenumeron.
      Viitenumerolla voit seurata tilannetta ja täydentää yhteystietojasi World Tracer - etsintäjärjestelmässä.
      Jos matkatavarasi ei löydy 72 tunnin sisällä, on tärkeää täyttää matkatavaranetsintälomake
      Kun matkatavarasi löytyy, otamme sinuun yhteyttä kuljetuksen järjestämiseksi

      Tässä varmaankin ollut tyypillinen lomalentomatkaaja. Matkalaukku ei ole tullut perille ja sitten aletaan stressaamaan kun ei ole niitä omia kauhtuneita shortseja ja varvassandaaleja. Soitellaan useamman kerran päivässä Suomeen Finnairille. Kun järkevä matkaaja olis ottanut taksin ja mennyt lähimpään ostariin ostamaan uudet shortsit ja sandaalit, sekä tarvittavia toiletti tarvikkeita, sekä nauttinut lomastaan.

      Et voi todennäköisesti millään todistaa että Finnair on käskenyt soittamaan heille yli tunnin puhelua.

      • Mitä Finnair tekisi

        On vaikea todistaa että Finnair on pyytänyt soittamaan heille. Finnair nauhoittaa kaikki puhelut, mutta yksityishenkilöt harvemmin pystyvät siihen. Mitäs luulette jos Finnairilta pyytää nauhoitteita puheluista. Öh.. antavat??.. heh eivät anna?? Jos ajaisin autolla törkeää ylinopeutta ja olisin videoinut sen, niin antaisinko videon poliiseille esitutkintaa varten.. Lainrikkojat eivät kai yleensä auta itsensä kiinnisaamisessa. Joillekin murhaajille tulee välillä tarve tunnustaa kun on niin paha olo.. Olisiko Finnairilla paha olo..


    • Anonyymi

      Finnair on täysin toimimaton lentoyhtiö. En käytä enää heidän "palvelujaan" !!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe