Hellettä piisaa

hhhghfhhfhg

Lähemmäksi kolmekymmentä astetta,ja jossain jopa sen ylikin.Kypsyy perunat ja mansikat ennen juhannusta.Kaupungilla jo naiset ja tytöt ovat pienissä hepenissä kyllä tarkenee

32

189

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      Jokos teillä on kaikki valmiina juhlia varten? Onnea jo etukäteen sankarittarelle. Millaiset jatkosuunnitelmat hänellä on opintojen suhteen?

    • voiko onnitella..?

      Missä lukiossa tyttäresi opiskelee? Helsingissä on paljon lukioita, katsoin juuri luetteloa uusista ylioppilaista.

    • -ra

      Voi kun tulisi ukonilma ja kunnon sade niin helpottaisi tukalaan oloon.Kävelin tänään Keskuspuiston metsän läpi Mannerheimintieltä Pasilaan ja meinasi happi loppua kesken.Ikenet ovat tulehtuneet ja tarvitsee lähteä Haartmanin hammaslääkäri päivystykseen illalla että saa antibiootti kuurin,että pystyy jotain syömään.Nuorin tytär on Turkissa ja odotan viikon jotta pääsemme yhteiselle lomalle.Kauniita päiviä kaikille ja hyvää lomaa joilla jo loma on

      • Bersaus

        Monipuolisia kelejä on ollut.


    • -ra

      Onneksi on vilposta

    • -ra

      Onneksi nuorin tytät tulee Turkista torstaina,on ollut ikävä ja päästään yhdessä viettämään lomaa.Sunnuntaina olin koko päivän lauttasaaressa merenrannalla ja eilen Pikkukosken uimarannalla.Töihib soittelivat en mene pidän kesäkuun lomaa..Hoidan sairaala menoni ja hammaslääkäri keikkani sekä lääkärillä käynnit,töissä olessa se on vähän vaokeampaa.

    • -ra

      Hammaskirurki ottaa ikenen luupalasta näytteen ettei ole syöpää vähän jännittää vaikka uskonkin että proteesit ovat syy ikenien tulehdukseen

      • Bersaus

        Ymmärrän, että jännittää mutta päivä kerrallaan.


      • älä tupakoi
        Bersaus kirjoitti:

        Ymmärrän, että jännittää mutta päivä kerrallaan.

        Hampaat ja tupakanpoltto! En usko syöpään vaan jos -ra lopetat tupakoinnin niin ikensi ja hampaasi tulevat kuntoon.

        Mitä teet itse hampaitesi hyväksi? Itse käytän hammalankaa, hampaiden väli pieniä harjoja,erikokoisia, extra fluori, purkkaa apteekista,imeskeln tablettaja jos suu on kuiva,hamastahnaa joka on mietoa ja sisältää enemän fluoria kuin tavallinen hammastahna,sähkö hammas harjaa,erikois harjoilla joilla harjaan ikeneitäni kevästi.Siinä lista mitä erikois hamashoitajani on minulle suositeltu,käyn hänen luonaan vähintään 3 kertaa vuodessa.

        Mitä mieltä olet tästä?Joka ilta menee n.45 min.kun käyn läpi kaikki nämä toimenpiteet hamapaiteni hyväksi.

        Vielä kerran lopeta tupakointi,niin varmasti ikenesi pysyvät terveinä.Mistään syövästä ei ole kyse,siitä olen varma.Verisuonet ikenisässi eivät voi hyvin kun tupakoit!


      • tavallinen..
        älä tupakoi kirjoitti:

        Hampaat ja tupakanpoltto! En usko syöpään vaan jos -ra lopetat tupakoinnin niin ikensi ja hampaasi tulevat kuntoon.

        Mitä teet itse hampaitesi hyväksi? Itse käytän hammalankaa, hampaiden väli pieniä harjoja,erikokoisia, extra fluori, purkkaa apteekista,imeskeln tablettaja jos suu on kuiva,hamastahnaa joka on mietoa ja sisältää enemän fluoria kuin tavallinen hammastahna,sähkö hammas harjaa,erikois harjoilla joilla harjaan ikeneitäni kevästi.Siinä lista mitä erikois hamashoitajani on minulle suositeltu,käyn hänen luonaan vähintään 3 kertaa vuodessa.

        Mitä mieltä olet tästä?Joka ilta menee n.45 min.kun käyn läpi kaikki nämä toimenpiteet hamapaiteni hyväksi.

        Vielä kerran lopeta tupakointi,niin varmasti ikenesi pysyvät terveinä.Mistään syövästä ei ole kyse,siitä olen varma.Verisuonet ikenisässi eivät voi hyvin kun tupakoit!

        Mikä oikein on erikoishammashoitaja, en ole kuullut? Mitä hän tekee kun käyt siellä, muuta kuin antaa erikoisneuvoja?


      • porkkanaaaa
        tavallinen.. kirjoitti:

        Mikä oikein on erikoishammashoitaja, en ole kuullut? Mitä hän tekee kun käyt siellä, muuta kuin antaa erikoisneuvoja?

        Erikoishammashoitaja hoitaa potilaita jotka syövät lääkkeitä jotka kuivattavat suuta ja puhdistavat hampaat 2-3 kertaa vuodessa,jotta hampaat ja ikenet pysyvät kunossa.Yleensä potilaat ovat syöpäpotilaita,kroonisesti sairaita ihmisiä jne. Hesasta löytyy ihan varmasti.Tärkeintä on tietenkin että potilas hoitaa itse hampaansa kunnolla itse,kuten tuossa on jo kerrottu.Tupakointi on vain lopetettava,ettei käy kuin -ralle on käynnyt.


    • -ra

      Jarjaan hampaani 3 kertaa päivässä käytän hammaslankaa ja tikkuja.Tupakan poltan vaan aamukahvin jälkeen ja ruokailun jälkeen n.5 tupakkaa päivässä.Eihän heilläkään hampaat mene vaikka polttavat asjin päivässä en juo ja sokerituotteita en käytä

      • Apua löytyy -ra

        Eikä syöpääkään hampaisiin tule,se on ihan varma asia! Lopeta tukakointi,ainut mikä auttaa,usko se.

        Miksi harjaat hampaasi 3 kertaa,ei ole hyväksi ikenille. 2 kertaa riittää ja siihen päälle nuo ohjeet joita sait,eikö oma hammas hoitajasi ole kertonut mitään fluorista ja väliharjoista,joita on eri kokoisia,ne käydään hammashoitjan opastuksella läpi,yms.On myös olemassa vaikka kuinka paljon erilaisia hampaille sopivia tablettteja joita voi imeskellä pitkin päivää ja yöksi sylkeä lisäävä geeliä!

        Kantsii ainakin kokeilla,eikä vaan olla kokeilematta ja valittaa.Yhden tupakki askin hinnala saat nämä tuotteet.Kokeile ja kerro kuukauden kuluttua mikä on tilanne suussasi.Vielä on olemassa esim. Andolx nimistä nestettä,jolla voi puuduttaa suunsa,ja kipu häviää.

        Olen myös sytojen jälkeen saanut suuni kipeäksi,kuten moni muukin,ja ymärrän tuskasi,mutta apua löytyy.Käyn myös hammashygienistin luona 2 kertaa vuodessa ja hampaani ja suuni ovat suht koht kunossa,välillä voi olla kipua,mutta sen kivun olen oppinut itse hoitamaan.Apua löytyy,siitä olen aivan varma,jos itsellä intoa riittää.Ei vertailu muihin ja heidän hampaisiinsa.Mieti tätä ja kerro kun olet kokeillut neuvoja mitä oot täälä saanut :)


    • pure porkkanaa

      Järkeä hampaiden hoidossa!

    • -ra

      haartanista terveiset,tulipa taas vietettyä muutama vuorokausi siellä sydämen rytmihäirijöiden vuoksi-Sain uuden lääkityksen taas kertaalleen,aika hurjalle tuntui kun pulssi laski 37 ja alle.No nyt vaan toipuillaan

    • kamalaaaa

      kamalaa! kuis hampaat?

    • -ra

      Hampaat otetaan kokonaan pois ja uudet proteesit tehdään.Sanoivat ettei kannata koko aikaa paikkailla ja ottaa yksi hammas kerrallaan.Viikon päästä hammaskirurgi hoitaa homman

      • älä polta....

        Miten se tupakan poltto,joko oot lopetanut?


    • älä tupakoi!

      Tupakointi on vaaralista!

    • -ra

      Menee vielä 3-5 tupakkaa

      • 9+10

        Nekin on liikaa! Kerroit että harjaat hampaasi 3 kertaa päivässä,miksi?Olet saanut paljon ohjeita muilta,auttaako ne mitenkään?Käytkö hammashygienistin luona säänölisesti?Verisuoni taudit pahentuu tupakoimisesta,oletko ajatelut sitä?Miten olet ajatelut toimia tulevaisuudessa,lopetatko tupakoinnin,koska se ei ole hyväksi terveydelesi!


      • -ra
        9+10 kirjoitti:

        Nekin on liikaa! Kerroit että harjaat hampaasi 3 kertaa päivässä,miksi?Olet saanut paljon ohjeita muilta,auttaako ne mitenkään?Käytkö hammashygienistin luona säänölisesti?Verisuoni taudit pahentuu tupakoimisesta,oletko ajatelut sitä?Miten olet ajatelut toimia tulevaisuudessa,lopetatko tupakoinnin,koska se ei ole hyväksi terveydelesi!

        Muuten otappa selville mitä Kiinalaisille merkitsee kolme nelosta 444,Heidän hotelleissaan ei ole numeroa 444 vaan 443 ja seuraava huone onkin sitten 445 Heille 444 merkitsee kuolemaa


      • kiinaan nyt
        -ra kirjoitti:

        Muuten otappa selville mitä Kiinalaisille merkitsee kolme nelosta 444,Heidän hotelleissaan ei ole numeroa 444 vaan 443 ja seuraava huone onkin sitten 445 Heille 444 merkitsee kuolemaa

        miten luvut kuuluvat sun tupakointiin ja hamapisiin? oleko kiinaan lähdössä?


    • -ra

      Luin juuri tutkimuksesta jossa kerrotaan,että jos ruokailun lopussa syö palan juustoa,loppuu bakteeri hyökkäys hampaista.hammaslääkärit tämän tietävät mutteivät kerro?Muutaman tupakan polttaminen ei paljoa terveyteen vaituta,olen luopunut kaikesta alkohooli pitoisista juomista jo 15 vuotta sitten,niin jos verrataan kumpi on vaarallisempaa alkoholin nauttiminen viikottain vai pari röökiä niin siitä paheestani en luovu

      • älä valita sitten

        mikseivät kertoisi? hullu väittämä! enkä edes usko,mistä luit? vastaan jo,et muista,se siitä.tottakai tupakointi on pahasta,ja on vaaralaista elimistölle,miksi aina vertailet? nyt on kyse susta ja sun hampaista ja sun eri taudeistasi,ei sun naapurin eikä kenekään muunkaan! kun valitat ja valitat koko ajan,niin lopeta se heti ja jatka polttamista!


      • kierrätystä
        älä valita sitten kirjoitti:

        mikseivät kertoisi? hullu väittämä! enkä edes usko,mistä luit? vastaan jo,et muista,se siitä.tottakai tupakointi on pahasta,ja on vaaralaista elimistölle,miksi aina vertailet? nyt on kyse susta ja sun hampaista ja sun eri taudeistasi,ei sun naapurin eikä kenekään muunkaan! kun valitat ja valitat koko ajan,niin lopeta se heti ja jatka polttamista!

        lisään vielä tätä ikuista valittamista kaikesta,aamusta aamuun non stoppia,huono ilma,hiki,tuule,kylmä,sataa vettä, sattuu sinne ja sattu tänne,lääkärit epäilevät syöpiä koko ajan joka puolelle,rillit on saatu,rillejä ei ole saatu,hampaat on menneet,hampaat on tulleet,tytär kirjoitti ,tytär ei kirjoittanut,merellä tuulee,ei tuule,hartmanista, hartmaniin jne...kyllä on siinä lääkäreillä mietimistä,käskevät vaan polttaa tupakkaa jne....


      • heheheheheee
        kierrätystä kirjoitti:

        lisään vielä tätä ikuista valittamista kaikesta,aamusta aamuun non stoppia,huono ilma,hiki,tuule,kylmä,sataa vettä, sattuu sinne ja sattu tänne,lääkärit epäilevät syöpiä koko ajan joka puolelle,rillit on saatu,rillejä ei ole saatu,hampaat on menneet,hampaat on tulleet,tytär kirjoitti ,tytär ei kirjoittanut,merellä tuulee,ei tuule,hartmanista, hartmaniin jne...kyllä on siinä lääkäreillä mietimistä,käskevät vaan polttaa tupakkaa jne....

        heh :)


      • Meteli seis
        kierrätystä kirjoitti:

        lisään vielä tätä ikuista valittamista kaikesta,aamusta aamuun non stoppia,huono ilma,hiki,tuule,kylmä,sataa vettä, sattuu sinne ja sattu tänne,lääkärit epäilevät syöpiä koko ajan joka puolelle,rillit on saatu,rillejä ei ole saatu,hampaat on menneet,hampaat on tulleet,tytär kirjoitti ,tytär ei kirjoittanut,merellä tuulee,ei tuule,hartmanista, hartmaniin jne...kyllä on siinä lääkäreillä mietimistä,käskevät vaan polttaa tupakkaa jne....

        Ja sinä seuraat kuin hai laivaa hehheeee.


    • ggkgkgkk

      Nauruterapiaa

    • ghfffhfgh

      Ville Viluisenkaan ei tarvitse palella

    • nvcnncnnvc

      Monin paikoin yli 30

    • ville viluinen

      Lupailivat lämmön nousevan jopa 32 C asteeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe