Olen siis kahden vaiheilla. Olen hakemassa Tallinnaan lukemaan kauppatieteitä, ja oleb yrittänyt lukea kaikki koulujen sivut ja mahdolliset keskustelut, mutten ole vielä saanut selvää vastausta.
Onko kellään tietoa onko noissa kahdessa koulussa (Estonian Business School ja Tallinn University of Technology) mitään merkittävää taso eroa? Ja onhan tuo EBS:in tarjoama tutkinto myös nimenomaan kauppatieteitä (economics) eikä esimerkiksi mikään tradenomia vastaava business tutkinto?
Kiitos jo etukäteen! Kaikki apu on tarpeen!
Tallinna: EBS vai TUT kauppatieteet!
8
2456
Vastaukset
- ebsparas
EBS todellakin!! Paras koulu, ite tokaa vuotta :)
Täällä tehdään ne oikeet businessmiehet. Ja ihan vastaa yliopistotutkintoa! - kielikysymys
Voiko noissa opiskella myös viron kielellä vai vaan englanniksi? Miten haku menee nykyään?
- tudengttus
Voit opiskella viroksi tai englanniksi, valitse itse.
Tosin ilman viron kielen taitoa se ei onnistu, pitää osata yleensä edes B1-tasolla eli suht sujuvaa juttelua. :) Viron kieliset linjat ovat valtion yliopistoissa ilmaisia, EBSissä maksullisia.
- TUT opiskelija
TUT:ssa voi opiskella enkuksi oikeustiedettä (kansainvälinen ja vertaileva, EU), international relations ja kauppiksessa. Haku suomalaisille on kesällä aika myöhään, tsekkaa TUT sivut, sieltä löytyy myös suomenkielinen sivusto noihin opintoihin.
- 2015 TUT:iin hakeva
Pääsitkö jompaan kumpaan? :)
- ylioppilaaaaksi2015
ehdottomasti EBSiin. kansainvälisesti tunnetumpi. ja kirjat taitaa sisältyy hintaa ym. EBS. sinne haen.
- EBS-hakija
Itsekkin hain EBS:ään. Haastattelut ensikuussa :) Osaako joku kertoa minkälainen haastattelu on kyseessä ? Mitä kysytään millainen englannin tasokoe on jne. ?
- TUT_kandidaatti
Itse opiskelin kauppatieteitä TUT:ssä ja olin todella tyytyväinen. Itse koulu nousee koko ajan rankingeissa ja ohi EBS. Ensi syksyllä aloitan Maisterin tutkinnon ulkomailla CEMS linjalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713468
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851486Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251239- 1581212
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192978- 35961
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16933Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57822Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk85761- 62745