Kyselisin teiltä joilla on bulmastiffi että minkälainen bullmastiffi on kouluttaa? Paljonko syö pentuna ja mitä vain voitte kertoa kyseisestä haukusta :)
Jk! Pls asiallisia kommentteja kiitos ja ei tule ekaksi koiraksi on ollut Saksanpaimen koira/Dobermanni/ Pyreneitten mastiffi ja Kaukasialainen :)
Jjk Olen lukenut kyseisestä rodusta mutta se on eri asia kuulla omistajien mielipiteitä joten kiitos paljon jo etukäteen :)
:)
Bullmastiffi
2
206
Vastaukset
- Paremmin saat
varmaan vastauksia seurakoirat palstalla. Bullmastiffi ei ole koskaan edes ollut laumanvartija.
Bullmastiffi on älykäs rotu ja oppi asiat nopeasti(esim. nopeammin kun sakaemannit) mutta niillä on motivaatio ongelmia tottelee silloin kun huvittta, koska rotu ei ole mielyttämishaluinen, rodulle sopii semmoiset kolutukset missä saa itsenäisesti työskennellä, esim rauniokoulutus.
Rotu on työkoira muulla päin maailmaa mutta suomessa on seurakoira eikä pääse osallistumaan pk-kokeisiin siitä kiitos kun rodun kasvattajissa on ihmisiä mitkä pelkäsi pennut ei mene kapuaksi jos rotu saa oikeudet.
Rodun terveystilanne ei ole suomessa kehuttavaa lonkatilanne ja kyyneret kamalaa katsottavaa rodulla molempien kohdalla on suomessa pahemmat kun missään muualla päin maailmaa rodun koirilla on. Jos koiralla on D-lonkat sen kanssa ei voi harrastaa lajeja tai tehdä missä lonkat joutuu kovaan rasitukseen esim esteiden hyppiminen, mutta D-lonakiaen bullmastiffin kanssa kyllä kävellä.
Rotu saattaa olla hyvinkin aamu-uninen eikäö lähde ulos vaikka hihnan laittelisi koiraan kaulaa vaan makoilee paikoillaan, minähän en mihinkään lähde tässä makaan, elikäs osittee rodun jääräpäisyyttää. Sadekelejä rotu inhoo ja laittaa liinna kiinni jos vettä satelee, itse testasin aikoinaan bulleroita koska menee ulos vesikelillä, omakotalon ulko-ovi oli auki olisi voinnut mennä, pieni tauko sateessa sitten meni nopeasti tekemään hädät ja samantien sisälle, elikäs rotu ei myöskään tykkää uimisestakaan.
Tykkää tehdä monienkin tuntien lenkeejä siinä kun sakemannitkin, metsä on rodulle paras paikka missä nautii ulkoillaa, ei mikää koirapuistorotu vaikka koiripuistossakin käy bulleroita.
Itse kyllä mietisin rodun terveystilan takia rotikka mielummin, vaikka esim oma ex urosbullero ei juossut sen melkein kymmenen vuoden aikana mitä eli muuttakuin pakkolliset käynnit rokotuksessa mutta jos saa rodun edustajan millä on rodunomaisia sairauksia niin ei hyvä juttu ja sitten saatetaan ramapata jatkuvasti lekurissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672