saako isännöitsijä itselleen valita tilin- ja toiminnantarkastajan..mistä löydän tämän faktatiedon
Isännöitsijä
9
205
Vastaukset
- Hpj
Isännöitsijä on taloyhtiön palkkarenki, joten hän ei voi valita tilintarkastajia, eikä muitakaan hallinnon henkilöitä. Asioista päättää yhtiökokous ja hallitus sekä isännöitsijä toteuttaa yhtiökokouksen päätökset.
- ....,,,,
Asunto-osakeyhtiölaki, ilman asiatonta uhoilua.
Varsinainen yhtiökokous:
Kokouksessa on päätettävä:
1) tilinpäätöksen vahvistamisesta;
2) taseen osoittaman voiton käyttämisestä;
3) vastuuvapaudesta hallituksen jäsenille ja
isännöitsijälle;
4) talousarviosta ja yhtiövastikkeen määrästä,
jos tämä kuuluu yhtiökokoukselle;
5) hallituksen jäsenten, tilintarkastajan ja
toiminnantarkastajan valinnasta, jollei tässä
laissa säädetä tai yhtiöjärjestyksessä määrätä
toisin näiden toimikaudesta tai valinnasta;
sekä
6) muista yhtiöjärjestyksen mukaan varsinaisessa
yhtiökokouksessa käsiteltävistä asioista. - annelit
no eihän tuo laki kerro mitään, jos isännöitsijä itse ehdottaa itselleen tarkastajat.tuossahan lukee vain 5) hallituksen jäsenten, tilintarkastajan ja
toiminnantarkastajan valinnasta, jollei tässä
laissa säädetä tai yhtiöjärjestyksessä määrätä
toisin näiden toimikaudesta tai valinnasta;
sekä- LakiLex
Yhtiökokous päättää. Isännöitsijällä ei ole äänivaltaa yhtiökokouksissa.
- Täsmentäjä
Tarkoitus olikin näyttää että yhtiökokous valitsee tilin-/toiminnantarkastajan (ei isännöitisijä). Isännöitsijällä ei ole esitys- ja äänestysoikeutta yhtiökokokouksessa.
- Yhtiön parhaaksi
Minä olen ehdottanut toiminnantarkastajiksi tiettyjä henkilöitä ja yhtiökokous on ne hyväksynyt. Olen osakas ja oto-is.
- hyväsarja
ps. Kun intoilulta kerkeette niin katsokaa yle areenalta Naapurina madridissa siinä saa tuntua yhtiöasumisesta parhaillaan
- Njet kolhoosi-rivari
Saavat tehdä ihan mjitä itse tahtovat. Tulevat jopa toisten asuntoihin ilmoittamatta ja ilman syytä.
- katso mitä kysyt
Kysymys kuului: saako isännöitsijä valita itselleen ...
Kyllä saa mutta ei taloyhtiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882