saako isännöitsijä itselleen valita tilin- ja toiminnantarkastajan..mistä löydän tämän faktatiedon
Isännöitsijä
9
235
Vastaukset
- Hpj
Isännöitsijä on taloyhtiön palkkarenki, joten hän ei voi valita tilintarkastajia, eikä muitakaan hallinnon henkilöitä. Asioista päättää yhtiökokous ja hallitus sekä isännöitsijä toteuttaa yhtiökokouksen päätökset.
- ....,,,,
Asunto-osakeyhtiölaki, ilman asiatonta uhoilua.
Varsinainen yhtiökokous:
Kokouksessa on päätettävä:
1) tilinpäätöksen vahvistamisesta;
2) taseen osoittaman voiton käyttämisestä;
3) vastuuvapaudesta hallituksen jäsenille ja
isännöitsijälle;
4) talousarviosta ja yhtiövastikkeen määrästä,
jos tämä kuuluu yhtiökokoukselle;
5) hallituksen jäsenten, tilintarkastajan ja
toiminnantarkastajan valinnasta, jollei tässä
laissa säädetä tai yhtiöjärjestyksessä määrätä
toisin näiden toimikaudesta tai valinnasta;
sekä
6) muista yhtiöjärjestyksen mukaan varsinaisessa
yhtiökokouksessa käsiteltävistä asioista. - annelit
no eihän tuo laki kerro mitään, jos isännöitsijä itse ehdottaa itselleen tarkastajat.tuossahan lukee vain 5) hallituksen jäsenten, tilintarkastajan ja
toiminnantarkastajan valinnasta, jollei tässä
laissa säädetä tai yhtiöjärjestyksessä määrätä
toisin näiden toimikaudesta tai valinnasta;
sekä- LakiLex
Yhtiökokous päättää. Isännöitsijällä ei ole äänivaltaa yhtiökokouksissa.
- Täsmentäjä
Tarkoitus olikin näyttää että yhtiökokous valitsee tilin-/toiminnantarkastajan (ei isännöitisijä). Isännöitsijällä ei ole esitys- ja äänestysoikeutta yhtiökokokouksessa.
- Yhtiön parhaaksi
Minä olen ehdottanut toiminnantarkastajiksi tiettyjä henkilöitä ja yhtiökokous on ne hyväksynyt. Olen osakas ja oto-is.
- hyväsarja
ps. Kun intoilulta kerkeette niin katsokaa yle areenalta Naapurina madridissa siinä saa tuntua yhtiöasumisesta parhaillaan
- Njet kolhoosi-rivari
Saavat tehdä ihan mjitä itse tahtovat. Tulevat jopa toisten asuntoihin ilmoittamatta ja ilman syytä.
- katso mitä kysyt
Kysymys kuului: saako isännöitsijä valita itselleen ...
Kyllä saa mutta ei taloyhtiölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1494483Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja713437Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12453Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v282230KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2361697Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka261336Mies pelkää mahdollista raskautta
Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j2331277Kiikkustuoli
Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa1691203- 691136
- 63887