absenor?

tiina

moi

onko kellään kokemusta absenor nimisestä epilepsia lääkkeestä?olisi kiva kuulla onko lääke tehokas vaikka yksillöllistähän se tietty on mutta jokatapauksessa.itse syön sitä 2x 500mg vuorokaudessa

35

17043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy

      absenor aiheutti mulle sivuvaikutuksia seuraavasti : hormoonit sekasin, paino nousi 30 kiloa ja hiukset lähti päästä.mut yksilöllistä...

      • tiina

        kauanko sulla meni lääkkeen aloittamisesta kun nämä oireet ilmaantuivat?söitkö esim.e pillereitä samaa aikaan mitä e pillereitä?olen itse syönyt absenoria n.4 päivää ainut oire mikä on tähän mennessä tullut on pahoinvointi.toivottavasti ne nyt sopisivat minulle.itse syön e pillereitä saman aikaisesti.


      • Made
        tiina kirjoitti:

        kauanko sulla meni lääkkeen aloittamisesta kun nämä oireet ilmaantuivat?söitkö esim.e pillereitä samaa aikaan mitä e pillereitä?olen itse syönyt absenoria n.4 päivää ainut oire mikä on tähän mennessä tullut on pahoinvointi.toivottavasti ne nyt sopisivat minulle.itse syön e pillereitä saman aikaisesti.

        Lapsella on ollut pari kuukautta käytössä Absenor (iso annos 900 mg/vrk - pieni lapsi). Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, joskin pienet kohtaukset jatkuvat yhä. Iholle roiskuessa Absenor (nestemäinen) tekee kyllä pahan ihottuman... Absenor taitaa muuten olla sama aine kuin Deprakine - vain valmistaja on eri!


      • miten ihmeessä

        kasvaako ruokahalu vai mitä kautta deprakine lihottaa, luulisi et kuin saman verran syö, kuin ennenkin niin ei vaikutusta ole. en ole ainakaan huommanut painon nousua, olen vaan ajatellut et jos lääkkeen vaikutuksesta lihoo, niin ei kannata syödä sitä lääkettä.samoin deprakinen muut vaikutukset ovat aika vaaralliset vakava maksavaurio ym, mitä ei ole monillakaan epilepsialääkeillä raportoitu.pyrikin vaihtamaan sen pois itseltäni.


      • tytsy
        tiina kirjoitti:

        kauanko sulla meni lääkkeen aloittamisesta kun nämä oireet ilmaantuivat?söitkö esim.e pillereitä samaa aikaan mitä e pillereitä?olen itse syönyt absenoria n.4 päivää ainut oire mikä on tähän mennessä tullut on pahoinvointi.toivottavasti ne nyt sopisivat minulle.itse syön e pillereitä saman aikaisesti.

        en syönyt, enkä mä muista koska ne ilmeni.sillon viimestään kun se annostus oli sen 8 päivässä.kai löi vähän yli.yhtäkkiä vaan huomasin olevani hieman isompi :D

        älä jännitä suotta.popsit nyt vaan sitä ja katot aikaa eteenpäin.kyl ne lekurit sit sen vaihtaa jos tarve vaatii.


      • tytsy
        miten ihmeessä kirjoitti:

        kasvaako ruokahalu vai mitä kautta deprakine lihottaa, luulisi et kuin saman verran syö, kuin ennenkin niin ei vaikutusta ole. en ole ainakaan huommanut painon nousua, olen vaan ajatellut et jos lääkkeen vaikutuksesta lihoo, niin ei kannata syödä sitä lääkettä.samoin deprakinen muut vaikutukset ovat aika vaaralliset vakava maksavaurio ym, mitä ei ole monillakaan epilepsialääkeillä raportoitu.pyrikin vaihtamaan sen pois itseltäni.

        juu..ruokahalua se kasvatti kyl jonkun verran. sellaset oireet kun olis raskaana. ei olleet kivoja. mut eihän se kaikil.


      • tiina
        tytsy kirjoitti:

        juu..ruokahalua se kasvatti kyl jonkun verran. sellaset oireet kun olis raskaana. ei olleet kivoja. mut eihän se kaikil.

        nyt on viikko menny eikä ole enää pahoinvointia että kai tää tästä.kiitti kertomuksistanne ja kaunista syksyn jatkoa


      • --1

        Hei! mietin vain että mistäköhän se lihominen johtui? pelkästään absenorista? Voitko sanoa että tunne-syömisellä yms.ei ole ollut mitään vaikutusta?


    • girl86

      mä käytin ennen 3x300mg absenoria päivässä mut se laskettii 2x300mg ku se oli jo liian iso annos mulle, etten voi sanoa miten se sulla toimii ku kaikkien epilepsia on niin yksilöllistä. mulla on niin lievä epilepsia ettei oo yhtään kohtausta tullu tällä ajalla ku oon syöny 2 tabuu päiväs.eikä oo ikinä tullu mitään sivuvaikutuksia, et mulla ne on toiminu aivan loistavasti.

      • SENTENSED77

        sitä absenoria käytetään myös kaksisuuntaisen mielialan hoitoon,joillakin vissiin maksa-arvot voi vähän nousta,mut tuskin vakavampaa. Itellä ainakin auttanut tosi paljon tähän maniaan :)) ei oo tullu tehtyä äkkipikaisia päätöksiä,miettiny asioita paljon tarkemmin kuin ennen


      • Jboy77
        SENTENSED77 kirjoitti:

        sitä absenoria käytetään myös kaksisuuntaisen mielialan hoitoon,joillakin vissiin maksa-arvot voi vähän nousta,mut tuskin vakavampaa. Itellä ainakin auttanut tosi paljon tähän maniaan :)) ei oo tullu tehtyä äkkipikaisia päätöksiä,miettiny asioita paljon tarkemmin kuin ennen

        Minullakin Absenor apuna 2-suuntaisessa. Pääasiassa auttaa molempiin suuntiin, mutta välillä meinaa kuitenkin lähteä jompaan kumpaan suuntaan lääkityksestä huolimatta. Isoja episodeja ei ole ollut lääkityksen aikana, jota jatkunut nyt n. 3 vuotta. Annostus 1500 milliä/päivässä. Lisäksi tarvittaessa Diapamia ja unilääkitys. Kuinka isoja annostuksia Absenoria muilla biboilla? Onko toiminut?


      • Anonyymi
        SENTENSED77 kirjoitti:

        sitä absenoria käytetään myös kaksisuuntaisen mielialan hoitoon,joillakin vissiin maksa-arvot voi vähän nousta,mut tuskin vakavampaa. Itellä ainakin auttanut tosi paljon tähän maniaan :)) ei oo tullu tehtyä äkkipikaisia päätöksiä,miettiny asioita paljon tarkemmin kuin ennen

        Huomasin näin pitkän ajan jälkeen tämän ketjun olemassaolon, googlen hakusanalla "Absernor",siellä joku oli lääkkeen käyttäjiltä kokemuksia ko.lääkkestä kysellyt? Voisin kirjoittaa pitkänkin kuvauksen nimen-omaan tästä läkkeestä, koska olen ko.lääkettä pitkään käyttänyt jo 13-vuotta. Sopivaa lääkitystä haettiin minulle kauan. Erinäisten sairaalajaksojen jälkeen lääkäri määräsi kokeilumielessä ,Absernor 1500mg. vuorokaudessa. Lisäksi eräitä muita lääkkeitä. Toimii ! pääsin sairaalakierteesä eroon. Alkuvuosina oli painonnousua n.10 kiloa yhteensä, mutta se on sulannut pois huomaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin näin pitkän ajan jälkeen tämän ketjun olemassaolon, googlen hakusanalla "Absernor",siellä joku oli lääkkeen käyttäjiltä kokemuksia ko.lääkkestä kysellyt? Voisin kirjoittaa pitkänkin kuvauksen nimen-omaan tästä läkkeestä, koska olen ko.lääkettä pitkään käyttänyt jo 13-vuotta. Sopivaa lääkitystä haettiin minulle kauan. Erinäisten sairaalajaksojen jälkeen lääkäri määräsi kokeilumielessä ,Absernor 1500mg. vuorokaudessa. Lisäksi eräitä muita lääkkeitä. Toimii ! pääsin sairaalakierteesä eroon. Alkuvuosina oli painonnousua n.10 kiloa yhteensä, mutta se on sulannut pois huomaamatta.

        Lähtikö nämä ylimääräiset& tosiaan pois? Minä vasta syönyt9kk ja kiloja noin 7


    • Maarit gamila

      hei. olen 45v. sairaanhoitaja ja käytän aamulla 300 500 ja illalla 500 500 mg absenoria. kohtaukset ovat pysyneet poissa kunhan vietän tasapainoista elämää, enkä valvo. olen vain huomannut että käsien vapina on lisääntynyt johon syon beetasalpaajia.saamasi määrä on todella pieni, joten ei huolta. hyvää kesää

      • Hugo.

        Mitä betasalpaajaa? Itseäni keljuttaa eniten, kun sisarusteni lapset ja muutkin tutut ja tuntemattomat huomaavat vapinan ja moni pitää sitä merkkinä, että on alkoholisti.


        Olisi tosi mukava päästä eroon vapinasta. Sosiaalinen kanssakäyminen on vaikeaa ja kun jännittävä tilanne, niin vapina pahenee ja etenkin kun lapsi raukka huomaa ja alkaa pelkäämän sitä.


    • migraena

      Hei!

      Itse söin Absenoria 12 vuotta estolääkityksenä. Sivuvaikutukset olivat muisti huononi, paino lisääntyi. Lääkitystä jouduttiin koko ajan lisään ja lopulta ei enää vaikuttanut ollenkaan. ALAT ja ASAT arvot välillä yli maksimin. Annostukseni oli 500 300 aamu ja 500 300 ilta (depot) eli 1600.

    • retting

      vähällä pääsette itellä 3 3 aamuin illoin siis 500mg depot muut päälle

    • mömmö123456

      900 mg manian hoitoon. Käsien vapinaa tai vapina lienee pahentunut johon propral tarvittaessa. Lisäksi lamictal masennuksen estoon (epilääke kans). KOlme vuotta menny, joista nyt lähes 2 vuotta olen syönyt säännöllisesti päivittäisen annoksen. Jonkinverran oon uupunut mutta en sit osaa sanoa johtuuko lääkkeestä vai mielestä. Mut hyvä lääke. En oo näin suhteellisen hyvin voinut yli 10 vuoteen!

    • Nikos!

      900mg päivässä 1x2 tulee napsittua, muisti huonontunut, väsyttää. Kohta puolitoista vuotta syöty.

      • ahistus12

        Olen syönyt 14vuotta Absenoria 500mg debo . Vähän on muistiin vaikuttanut ja pientä väsymystä. Paino noussut 15 kg ehkä mukana ikälisä. Kerran vuodessa verikoe maksa-arvo ei ole noussut. Minulle lääke on sopinut ei epilepsia kohtauksia. Autoa ajan.


      • ahistus12

        Nikos! Minulla oli myös alkuun 900mg alkuun, minulta leikattiin aivokasvain. Minkä jälkeen sain aivoinfartin ! Nyt syön vain 2X300mg
        en nuku enään niin paljoa.


    • anita21

      Minä söin alkuun 3x500 8 vuotta sitten söin 4 vuotta 2x300 . Tällä hetkellä 300 absenor debot . Oireita väsymys ja painon nousu 12-16 kg. Ei ole ollut kohtauksia.

    • Hugo.

      En tiedä tehoa ja sen vaikutusmekanismia ei tunneta. On vain kuulemma todettu, että se auttaa epilepsiassa. Oma annokseni on 1000 mg aamuin illoin ja hiuksia ei ole, mutta miehellä se ei ole ongelma. Tiedän, että moni nainen kärsii hiusten lähdöstä ja jotkut jopa lopettaa sen syönnin hiusten lähdön takia.

      Olen selkeästi ylipainoinen, mutta myös voimakas. En tiedä onko lääkkeen vaikutusta, sillä liikkumalla saan kyllä painon tippumaan. Ehkä se kuitenkin hidastaa aineenvaihduntaa ja helpommin lihoo ja pitää ainakin kaksi tuntia päivässä hikiliikuntaa, jotta laihtuu. Oma paino nousee kun vähennän liikuntaa ja laskee radikaalisti, kun liikun. 30 kiloa tippu ja nousee kolmessa kuukaudessa liikkumalla/ liikkumatta.

      Omat veriarvoni on erinomaiset maksa-arvojen osaltakin, vaikka välillä olen käyttänyt runsaastikin alkoholia. Krapula on hirveä, joten sitä en mielelläni enää käytä, vaikka alkoholi hyvä lääke tärinään.

      Annoksesi lienee oikea... riippuu tietenkin painosta ja verikokeesta sen pitoisuuden näkee ja sitten nostetaan tarvittaessa ja jos kohtauksia ja siitä apua, niin silloin ainakin itselläni myös nostetaan.

      Vaikka muistini ei ole huippu, niin se on selkeästi yli keski-arvon testeissä. Toivottavasti oli apua.

      Ainiin. Absenor on tosiaan sama kuin Depprakine.

      T. Yli 30 vuotta ko. lääkettä syönyt ja se kannattaa lienee kaikilla olla depot, joka on pidempään vaikuttava muoto.

      • Deprakokemus

        http://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=599&i=ORION PHARMA_ABSENOR
        Minulla Deprakine aiheutti yhtä merkittävän painonnousun. Tehokas liikunta (yli 10 km kävely päivittäin) pudotti painon kuukaudessa.

        Natrium on vaikeassa muodossa, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Toisaalta riittävä suola on tarpeen. Minulla Deprakine aiheutti myös hyponatremiaa (parhaimmillaan 1600 mg/vrk), ja samanaikaisesti Tegretol tehosti sitä. Tilanne helpotti vähän, kun Deprakine vaihdettiin Barbiphenyliin aikanaan. Samoin Deprakine kaksinkertaisti kohtausten määrän, joten se olisi kuulunut lopettaa ensimmäisen puolen vuoden aikana tuolloin.


      • Laiha valporaatti
        Deprakokemus kirjoitti:

        http://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=599&i=ORION PHARMA_ABSENOR
        Minulla Deprakine aiheutti yhtä merkittävän painonnousun. Tehokas liikunta (yli 10 km kävely päivittäin) pudotti painon kuukaudessa.

        Natrium on vaikeassa muodossa, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Toisaalta riittävä suola on tarpeen. Minulla Deprakine aiheutti myös hyponatremiaa (parhaimmillaan 1600 mg/vrk), ja samanaikaisesti Tegretol tehosti sitä. Tilanne helpotti vähän, kun Deprakine vaihdettiin Barbiphenyliin aikanaan. Samoin Deprakine kaksinkertaisti kohtausten määrän, joten se olisi kuulunut lopettaa ensimmäisen puolen vuoden aikana tuolloin.

        Ruokahalun lisääntyessäkö painonnousu tulee ? Pitää muistaa ruokamäärä ei lihota vaan se mitä syö.


      • Mitä höpiset?
        Laiha valporaatti kirjoitti:

        Ruokahalun lisääntyessäkö painonnousu tulee ? Pitää muistaa ruokamäärä ei lihota vaan se mitä syö.

        En puhunut mitään ruokahalun kasvusta viime viestissäni, vaan valproaatin aiheuttamasta painonnoususta, kohtausten lisääntymisestä ja hyponatremiasta. En ole käyttänyt Deprakinea -80-luvun jälkeen.


      • Laiha valporaatti
        Mitä höpiset? kirjoitti:

        En puhunut mitään ruokahalun kasvusta viime viestissäni, vaan valproaatin aiheuttamasta painonnoususta, kohtausten lisääntymisestä ja hyponatremiasta. En ole käyttänyt Deprakinea -80-luvun jälkeen.

        Absenorissa ja Deprakinessä on itsessään niin paljon kaloreita et ne lihottaa ? Tuohon en usko. Sitähän kysyin et mikä sen painon nousun tekee.


    • Absenorin käytön aikana maito sai mahan sekaisin. Piti siirtyä hylamaitoon. Kun lääkettä ei enää tarvinnut, niin tavallinen maito kävi taas.

    • ghijd

      Absenoria löytyis kaapista melkein täys purkki. Lähtiskö sillä määrällä lääkkeitä ja viinalla henki?
      Olen kovin miettinyt itsemurhaa jo tovin.
      Kestäiskö kantti tappaa itsensä.
      Toki sitä helpointa tapaa oon miettinyt.
      Viime aikoina elämä ei ole maistunut kokoajan on murhetta ja painetta.
      Kumppani tuo oman murheenkryynin
      lisämausteeksi.

      Laittakaapas kommentia kyseisestä lääkeestä.

    • Pösilö

      Jaa että suesaittii sitä mietitään? Elä kuule semmosia päästä päähäsi, ne itää. Vaikka olethan jo voinut ehtikin kun etsin apsenorin juttuja ny itsekin vasta.
      Tuon itsemurhatouhun jälkeen minäkin kävin ensin 5 vk hoidossa ja sitten musta pumpattiin verta mennen ja tullen sekä joka käänteessä siellä pillerien syönnin välissä. No its asiassa toinen yritys johti hoitoon, mutta aiemmin paikalliset hörhöt oli mun nuuppaani tutkiskelleet ja hullumpia ne oli kuin minä ja ilmeisesti mikä firma milloinkin parhaiten sponsoroi niin pollatohtorit suosittelivat mulle just sitä.
      Apsenorin ja kolmea muuta mulle alettiin hoidossa syöyteleen ja kun pääsin pois niin "pärjäsin" apsilla ja parilla muulla, töis johtaja hakkasi kinnasta selkään että paina poka töitä lisää niin tuollaiset taudit lähtee.
      Paskat, akka lähti ja talo. Mutta täs vuosien aikana siirryin venlafaksiin ja ketopinoriin. Niillä urheasti etiäppäin vaikka luonne muuttui minulta tyypiksi jollekka ei viina sopinut eikä aina ihmisten seura eikä läsnäolokaan. Seurallisesta synkkyyteen. Siiten vaihdettiin seroniliin 40mg ja mä heitti roskikseen venlafaksiin joiden kokoa en muista mutta semmoiset vieroitus oireet että hyi helvetti, joku kuvasi että huumeistskin pääsee helpommalla. Meinasin jo aloittaa taas käytön muttei sisu sallinut, mutta oli hirveitä viikkoja eikä työterkkarissa ymmärretty apuja antaa. Loukkasikin itseni kun kuuppa oli elosalamoita ja revontulia pullollansa ja vamma taisi jäädä pysyväksi parista leikkauksesta huolimatta.
      Keväällä vaihtoivat apsenorin, vetelin 600 mg niitä päivä ja heitin tapani mukaan seronilit roskiin ja apua eikö piru taas ne oireet, toisen äkkinäinen alas ajo ja toisen ylös, kyllä on taas päässä pärinää pitänyt vaan onneksi olen sairaslomalla.
      Mittasivat veren pitoisuudet ja haukkuivat aiheesta kun heitin pillerit veks ja tuplasivat seronil in eli 1200 mg ja kuulemma voi vieläkin yli 2000:n nostaa jösses!
      Mutta on paska olo, hirveä vieläkin ja läskiä pamahti yht'äkkiä liki 10 kg plussalle, en tiedä kun lihavat pitäisi olla leppoisia mutta kyllä mä niin äkkipikainen ja äreä olen että en muista murkku iästänikään tällaista, kiukkuinen vanha ukon rähjä, aivan perseeseen ammuttu ja kaikesta suutun ja tavarat lentelee.
      Kuuluuko tämä pillereihin vaiko sairauteen, mielensä pahoittajaa en ole katsonut enkä lukenut, mutta muiden mieltä olen kyllä pahoittanut.
      Vai se köysi sittenkin kun elämänhalu ja tekemisen meininki ja into iloineen on kadonnut, kaikki samaa sontaa ja päässä pyörii kuin iso hierrinkivi välillä laitaa kaapaisten, muisti kadonnut ja sekös kiukuttaa sekin.

      • Anonyymi

        Et sä mikään pösilö ole. Noin johdonmukainen kirjoitus .Vastamäkeä tulee eteen joskus niin paljon ja niin jyrkkää ettei milään jaksaisi jatkaa,mutta noustava on!Ei saa jäädä makamaan, jos niin tekee, silloin peli on menetetty. Elämä on lahjaksi saatu, ja se on elettävä loppuun saakka kaikkine huolineen ja murheineen, joskus onnenmurusineen.


    • Anonyymi

      Huomasin kukaan ettei miehellä seiso ton lääkkeen kanssa ja orgasmi ei tullut jos sen peniksen kovaksi sai

    • Anonyymi

      30v. Joutunut syömään ensin "Debrakinea" ja nyt "Absenoria" ,paino pompahtaa kyllä ylös.

      Kaikista kivoin vaihe tulee ,kun lääkitystä aletaan purkaa ja alkaa tulemaan ne järkyttävät "vieroitusoireet" 😒

    • Anonyymi

      Olen syönyt vuosia Absenoria ja Keppraa epilepsiaan (mukamas, yksi kouristus Meilahdessa 12 vuotta sitten). Jo vuosia olen jättänyt ilta-annokset ottamatta. Aamuisin pillerit nielen. Elämäntapojani en ole muuttanut. Kaikkea menee samaan tahtiin kuin ennenkin.

      Ei kerrota lääkäreille, mutta oloni ei muutu pätkän vertaa otanko läänikseni vai en. Tosin oli todella pelottavaa maata Meilahdessa kaksi viikkoa.

      • Anonyymi

        Sekä Absenor että Keppra aiheuttavat hyponatremiaa.

        Kerran päivässä kannattaa ottaa lääkkeet, mutta -omien kokemusteni perusteella- olisi järkevämpää ottaa illalla, sillä sekä Keppra että Absenor väsyttävät. Olen käyttänyt molempia, mutta eri vuosina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe