jakopään hihnoja poikki tuhansissa vag autoissa

jullit hävetkää

Yle: Volkswagen teki muutoksen autoihin Oulun jakohihnakohun vuoksi

Ainakin yksi autonvalmistaja on Ylen mukaan reagoinut Oulussa esiin tulleisiin hammashihnaongelmiin, kertoo Yle.

Volkswagen teki omaa selvitystyötä ongelmaan liittyen.

Yhtiö kokeili parantaa jakopään kotelon tiivistystä, kertoo Pörhön autoliikkeen Volkswagenin jälkimarkkinointipäällikkö Pekka Mustonen Ylen mukaan.

Kun tulokset olivat hyviä, alettiin autoihin hänen mukaansa tehdä vastaava tiivistys myös tuotannon mittakaavassa.

Pohjois-Pohjanmaan ely-keskus ja Liikennevirasto kertoivat tänään selvityksen tuloksista Oulun seudulla esiintulleisiin auton jakopäähihnojen rikkoutumisiin liittyen.
tästä se taas alkoi
http://www.hs.fi/autot/Mystinen pöly rikkoo moottoreiden jakohihnoja Oulussa /a1305735584512

voihan v,ttu mitä kusetusta koko ajan
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/878330-volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen.html

74

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selitellään taas

      saakohan vw koskaan tuota tsi moottoreiden jakopäätäkään kestämään

      • osssss

        Voihan tuon välttää kun ei isse osta tsi ja dsg murhetta..


    • landlord

      Miksi pitäisi, kun markkinoidaan tarpeeksi niin porukat ostaa. Autothan on ensisijaisesti markkinointia, joilla luodaan mielikuvia. Silloin kun on vahva markkinointi niin mitä näillä on väliä?

      • dorkapoika taas?

        olet pässi!


      • mennään eteenpäin

        Ja loordille lisää, niihän ne muutkin merkit on myyty mielenkuvien ja tuttujen kokemusten ja suvun perinteen mukaan; on toyotamiestä ja volvomiestä monessa polvessa ja pilkataan muita, kuin ainoat kehityksessä kärjessä olevat olisivat siellä aina ja iankaikkisesti ilman uudistuksi, kehitystä ja kaikkea sitä muutenhan me ajettaisiin takavetovolvoilla ja nastarenkailla ja polttoainetta menisi ja muuta huoltoa myös vai onko menty eteenpäin sitten vaikka 1995 mallin corollan tai saman ikäisen jonkun muun merkin kohdalla pikkaisen menty turvallisempaan ja parempaan ajoon vai eikö silti skodaa pidetään niin itä-autona vaikka samaa kamaa kuin vagessa ja monessa muussa


    • osssss
    • vanhoja juttuja

      Ketjun aloittajan linkin kuvassa oleva octavia on sen verran vanhaa ma
      llia että uudet vag hihnakoneet on tuskin olleet silloin vielä edes suunnittelupöydällä. Näitä samoja vanhoja linkkejä laitellaan vuosikausia. Uusien hihnakoneiden jakopääongelmista vain ei vieläkään näy merkkiäkään, vaggine on oppinut viimeinkin tekemään kunnon hihnakoneen.

    • okto

      Toyotalla on ollut eniten ongelmia Oulun seudulla.

      • osssss

        Ja toyota korvaa jos suunnitteluvirhe?

        Vaan mitä tekee VW konserni.Asiakkaan vika?


      • ex tojo

        Missä tojon moottoreissa ne ongelmat on olleet? Bensakoneet on olleet jo vissiin aika pitkään ketjulla. Vissiin dieseleissä ongelmia tai tosi vanhoissa bensakoneissa. Avensiksen kytkinkin ravisti pahasti vesisateella, vesi pääsi jostakin kytkimeen tosi helposti.


      • hän on viaton, hihii
        ex tojo kirjoitti:

        Missä tojon moottoreissa ne ongelmat on olleet? Bensakoneet on olleet jo vissiin aika pitkään ketjulla. Vissiin dieseleissä ongelmia tai tosi vanhoissa bensakoneissa. Avensiksen kytkinkin ravisti pahasti vesisateella, vesi pääsi jostakin kytkimeen tosi helposti.

        ainakin taannoin oli lehtijuttu jossa asiaa puitiin ja paikallinen asiantuntija mainitsi, että juuri Toyotalla on ollut eniten ongelmia okton kanssa.


      • luee

        Toyotalla on ollut eniten ongelmia koko maailmassa


    • Yksi kuva ei kerro
      • Äimän käki

        Autojen kuten muidenkin tuotteiden laatu luonnollisesti heikkenee jatkuvasti kun niiden valmistuskustannuksista tingitään. Moinen uutisointi tiepölyn tai tiesuolan vaikutuksista on naurettavaa ja osoitus journalismin tason romahduksesta.


      • ,,,sss...o
        Äimän käki kirjoitti:

        Autojen kuten muidenkin tuotteiden laatu luonnollisesti heikkenee jatkuvasti kun niiden valmistuskustannuksista tingitään. Moinen uutisointi tiepölyn tai tiesuolan vaikutuksista on naurettavaa ja osoitus journalismin tason romahduksesta.

        Näin on asiat. Autonvalmistajat vaan yrittää kierrellä vastuutaan heikosta laadusta.


    • chatin aloittaja

      levittää väärää ropakantaa samallatavalla ,kun Ryssän Putin vain eikö ymmärrä lehtikirjoituksen tekstiä.

      ONGELMA KOSKEE KAIKKIJA AUTOMERKEJÄ EI YKSINOMAAN VW-KONSERMIN VALMISTAMIA MERKEJÄ.

      • 8+12

        Tuo tiesuolan aiheuttama ongelma koskee tietysti kaikkia autoja. Ensimmäisenä tietysti rikkoutuvat ne autot, joissa tuo suolaongelman kannalta on heikoimmat osat. Jotkut saattavat välttyä kokonaan rikkoutumiselta. Tässä on autokohtaisia eroja.


    • pete.

      Onneksi mulla on Skodassani huoltovapaa jakoketju. Piru periköön noi hammashinnat.

      • NeverVag

        Oikeassa olet, jakoketju on huoltovapaa. Kun jakoketju venymisen takia vaihdetaan se on korjaamista, ei huoltamista. Huonommassa tapauksessa sitten vaihdetaankin koko moottori.

        VW moottoreiden korjaajilla on taattu työsarka vuosiksi eteenpäin.

        https://www.youtube.com/results?search_query=tsi timing chain


      • pete.
        NeverVag kirjoitti:

        Oikeassa olet, jakoketju on huoltovapaa. Kun jakoketju venymisen takia vaihdetaan se on korjaamista, ei huoltamista. Huonommassa tapauksessa sitten vaihdetaankin koko moottori.

        VW moottoreiden korjaajilla on taattu työsarka vuosiksi eteenpäin.

        https://www.youtube.com/results?search_query=tsi timing chain

        Tällä mun Skodalla on ajettu jo 176 tkm, eikä ketju rallata.


      • äkkiä vaihtoon
        pete. kirjoitti:

        Tällä mun Skodalla on ajettu jo 176 tkm, eikä ketju rallata.

        Onpa vanha skoda, nuilla kilometreilla en enää uskaltaisi lähteä liikenteeseen, voi nimittäin laueta minä hetkenä hyvänsä.


      • haha.
        äkkiä vaihtoon kirjoitti:

        Onpa vanha skoda, nuilla kilometreilla en enää uskaltaisi lähteä liikenteeseen, voi nimittäin laueta minä hetkenä hyvänsä.

        Ahaa, junttapulla nuin niinku kommentoi.


      • Faktat:
        äkkiä vaihtoon kirjoitti:

        Onpa vanha skoda, nuilla kilometreilla en enää uskaltaisi lähteä liikenteeseen, voi nimittäin laueta minä hetkenä hyvänsä.

        Kas kummaa, nimenomaan Skodallahan uskaltaa lähteä liikenteeseen.
        Se kun on todistetusti niitä vähiten tielle jättäviä merkkejä ja silti katsastustilastoissa sillä on vertailuryhmässään usein ajetut kilometrit suurimmasta päästä. Myös Bemarilla, Audilla ja jopa Mersullakin pääsee todennäköisesti perille.

        Sen sijaan ranskiksen omistajan on syytä varata patonkia evääksi peräkonttiin, hinausauton tulo kun voi Pohjois-Suomessa kestää ...

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tiepalvelu paljastaa hyvat ja huonot automerkit/201404676055


    • Romanian ylpeys !

      Dacia ei kestä pohjoisen teillä edes 100 km. !

    • minkähän lainen

      tuo jakoketju oikein on eivain ole vetoketju

      • pete.

        Joo, mutta todella hyvä auto Skoda on ollut mulle BMW:n jälkeen.


    • glykooli

      Kyl mää luule että pohjosen pojilla on olluna nesteet jäässä, jos on ollu punasta longlifee kotimaista sontaa shamppoo kauppiaalta!

    • Raikuli poika

      Mun Essexil on ajettu jo 86 vuotta eikä jakoketjus, 9 rivinen, ole ollut koskaan onkelmia

      • hirviä paikka

        ei lopu tsi moottoreiden jakopää viat ennenkuin viimeinenkin on paalissa,kovin on tälle petelle käynyt huonosti kun bmw,n jälkeen joutui skodan ostamaan,jouduitko työttömäksi vai millainen taloudellinen ahdinko kohtasi.


      • pete.
        hirviä paikka kirjoitti:

        ei lopu tsi moottoreiden jakopää viat ennenkuin viimeinenkin on paalissa,kovin on tälle petelle käynyt huonosti kun bmw,n jälkeen joutui skodan ostamaan,jouduitko työttömäksi vai millainen taloudellinen ahdinko kohtasi.

        Itse asiassa sain paremmin palkatun homman, ja siksi oli varaa ostaa uudehko Skoda. Ne mun vanhat E39 bemarit olivat jo raatoja.


    • LÖGÖLÖGÖLÖKÖG

      HÄPEÄ JULLINJUNTTI

      LEVITÄT VALHEELLISTA TIETOA. MISSÄ ON SANOTTU SE LUKUMÄÄRÄ, ETTÄ TUHANSIA AUTOJA?

      JA ONGELMA EI KOSKE PELKÄSTÄÄN VOLKKARIA, VAAN KAIKKIA MERKKEJÄ.

      "Ongelma koskee lähes kaikkia automerkkejä, joiden nokka-akselia pyörittää hihna, ei ketju. Autoalan asiantuntijat ovat käyneet ihmettelemässä Oulun moottori-ilmiötä eri puolilta Eurooppaa. Se on jatkunut viimeiset viisi vuotta.2

    • Seattiseppo

      Hyvä että edes joku paransi laatua vaikka sama se vageelle; päivän tuotanto meidän vuoden ostamat autot.
      Mitäs ne muut fiiatit ja volvot ja fordit ja mazdat ja kiat mitäs niile tehtiin eikö mitä?

    • juupi yu

      nii se on poijjaat,,ne hihnat,,ta
      tapelkaa ja väitelkää,, hih hih,,, ketju ei hajoa,,riisi kupilla vain ajelaan,, näin se on,, nissa n nissan, jeeee.

    • Bastrado

      Sama ruikutus jatkuu,jatkuu ,jatkuuu........Hommatkaa fillari niin pääsette helpommalla,tosin voihan siitäkin ketjut katketa ja vaihteisto särkyä.

    • useammalla tuntuu

      tänne kirjoitaneelta katkenneet se jakohihna

      • toyoooota

        Kyllä mua harmittaa kun skoota voittaa kaikki testit ja sitä myydäänkin niin paljon....


    • 0lli

      kyllä täällä on aika järjetöntä porukkaa,kun valittaa jostain jakohihnan hajoamisesta,eihän sitä kukaantiedä,koska se hajoaa,ja kuka sen hihnan on valmistanut,ja mistä raaka aineista.nykyisin autot ja niiden osat valmistetaan ties missä.on turha spekuloida joidenkin merkkien paremuudela,kun kaikki voi olla samaa tuotantoa.Turha puolustella,että minä tiedän,jos tiedät lyö faktat pöytään,ja silti suo on kusetettu.

    • LaesdatiolaistenAutoja

      Tielaitoksen pitäisi vaatia korvauksia perusteettomasta syyttämisestä, koska vika olikin Wolfburgissa Saksassa.

      • skädäm_

        Jos Toyota yritti turhaan tiivistää jakopään koteloa, niin mitenkähän se voisi olla Wofsburgin vika???


    • huoltomies-

      Skodassa kestää pakoputken painelaakerit max 50000 km.

    • Testi_Keijo

      VAG kyllä kestää, muttei kriitikon hermo. Fordeilla taisi olla tuolla Oulussa ankeampaa.

    • skädäm_

      Toyota yritti tiivistää jakohihnan koteloa mutta turhaan. Näinhän Hesari kirjoitti aikanaan. Siis ihan romu, kun ei tiivistämisyrityksistäkään ollut apua.

    • VWseonkumminkitaas

      Onko uusia tutkimuksia ja tuloksia tästä kohusta?

      Eli syyllistä ei vissiin haluta nimetä?

      • Valko_takkinen

        Kriitikonpötkäle näkee vainoajia joka puolella. Syyllinen on lääkityksen laiminlyönti.


    • eikestämikäänVWaudi

      Mitä kuuluu jakohihnakohulle nyt?

    • hessumopo

      Aloittajaputte sekoittaa nyt (tahallaan?) kaksi eri asiaa.

      Oulun seurun jakohihnaongelmat olivat DIESELMOOTTOREISSA.

      TSI-moottoreihin ei oktomurske liity mitenkään.

      Niin että eikös vihelletä peli poikki ja palataan päiväjärjestykseen. eikö niin putte?

      PS Toyota yritti tiivistää jakopään koteloa - mutta turhaan.

    • Anonyymi

      Voi sinua Toyotan omapoikaa.
      Hauskinta tuossa Oulunseudun keississä on se, että eniten ongelmia on ollut Toyotalla. Näin kertoi aikanaan paikallinen lehdistö. VW oli myös ainoa joka tutki ja paneutui asiaan, Toyota ei tehnyt mitään.
      Aika rauhallista on ollut asian suhteen jo pitkään ja ilmeisesti ne ongelmat on ollut huoltamattomissa ja vanhoissa autoissa pääosin.

    • Anonyymi

      taas

      • Anonyymi

        mitäs keatävää vw on osannut tehdä,ei mitään.
        maksattaa kaiken paskan tyhmillä asiakkaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäs keatävää vw on osannut tehdä,ei mitään.
        maksattaa kaiken paskan tyhmillä asiakkaillaan.

        Taidat olla jälleen vahvasti valheella matkassa.
        Että sä olet epätoivoinen ja huomionkipeä poika.


    • Anonyymi

      metallit jakopää oli yksi syy

    • Anonyymi

      Skodisteilla rattaat surraa ja vähän kiirettä yläpäässä.

      Toyota sen sijaan on korkean teknologian huipentuma, jonka kuljettajakin kuuluu parhaaseen A-ryhmään!

    • Anonyymi

      Joko luistaa remmi skodisti-reppanalla, votkallako korjaat?

      • Anonyymi

        Ei oo vikaa, vikaa, vikaa
        On paljo votkaa, votkaa, votkaa


    • Anonyymi

      oho

    • Anonyymi

      taas

    • Anonyymi

      eikös sitä joku tutki vieläkin?

      • Anonyymi

        syynä skodien hihnamoottorien täys tuhoon on heikkolaatuiset jakopään hihnapyörät jotka ei kestä tiesuolaa..


    • Anonyymi

      Paikallisissa lehdissä kerrottiin, että eniten ongelmia on ollut Toyotan merkkisissä autoissa. Eikä niitä tapauksia ole mitään tuhansia, kuten Toyotan omahönö ketjun aikoinaan aloitti.

      • Anonyymi

        ^Tämä. Mutta Toyota halusi vaimentaa kaiken keskustelun ja kielsi mediaa mainitsemasta Toyotan nimeä. Volkkari /Skoda sen sijaan osallistui aktiivisesti tutkmuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^Tämä. Mutta Toyota halusi vaimentaa kaiken keskustelun ja kielsi mediaa mainitsemasta Toyotan nimeä. Volkkari /Skoda sen sijaan osallistui aktiivisesti tutkmuksiin.

        mutta ei korvaa mitään?

        oliko pulverimetallia jakopään osat?


    • Anonyymi

      ...ja sama suolausvimma senkun jatkuu

    • Anonyymi

      remontti pulverimetallitko?

    • Anonyymi

      kaikki hajoaa

    • Anonyymi

      Toyota yritti tiivistää jakopään koteloa - mutta turhaan.

      • Anonyymi

        Toyotalla oli eniten ongelmia.
        Eikö tämä ole jo aikansa elänyt juttu ja mennyttä aikaa.


    • Anonyymi

      asiakas maksaa?

      • Anonyymi

        Suosioon nousseiden ladattavien hybridien mainetta varjostavat korkeat kulutusluvut.

        Autoleasing-yhtiö LeasePlanin palautuneiden autojen data-aineisto osoittaa, että lataushybridien todellinen kulutus on keskimäärin 3,5 kertaa suurempi kuin valmistajat autoille ilmoittavat.

        Useiden lataushybridien kulutus on ollut jopa yli 4,5-kertainen verrattuna valmistajien ilmoittamaan kulutukseen.
        Volkswagenin ladattavavien hydridien kulutukset olivat 8.5 l sadalla kilometrillä.

        Kysynpähän vaan että miksi vw edes yrittää tehdä hybridejä..Kulutukset suuremmat kuin normi öljynpolttimossa..

        edelleenkin ontuva dsg ehkä myös lisää vag aitojen kulutuksia entisestään


    • Anonyymi

      mikään ei kestä?

    • Anonyymi

      Pohjoismaissahan on ollut parikymmentä vuotta etelä-eurooppaa 30 000 km lyhyemmät jakohihnojen vaihtovälit luki-luki ohjekirja

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe