Ei enää

Itseinho

Kävin tänään AA:n ovella,en päässyt sisään koska päivystysaika oli ohi.Olen psyykannut itseäni 3 päivää,että uskaltaisin vihdoin antaa muiden auttaa,koska itse en jaksa enää.Soitin neuvontanroon ja vastaajan ääni oli niin ystävällinen että rupesin itkemään.Kauheinta onkin se että myöntää tuntemattomalle oman vakavan ongelmansa,eikä toinen heti tuomitse.Se vie viimeisenkin itsetunnon,ylpeydellähän tässä onkin porskutettu viimeiset 2 vuotta!Että ihminen voikin tehdä itselleen ja läheisilleen niin paljon pahaa:sosiaaliryyppäämisestä viikonloppuisin liukuu pikkuhiljaa ns. kostodokaamiseen muka huonon parisuhteen vuoksi,Sitten huomaa että baarissa viihtyy myös viikolla,eihän siellä ole oma ukko haukkumassa.Lisää riitaa kotona,hyvä tekosyy olla menemättä töihin,kammottavia ahdistuskohtauksia,unettomuutta,itsetuhoisia ajatuksia,lääkkeiden yliannostus kännipäissään,sairaalan kautta suljetulle vuorokaudeksi ja sitä myöten sairaslomalle ja terapiaan.Aikansa levättyään on valmis menemään takaisin töihin.Terapia loppuu kesken omasta aloitteesta,eikä menekään kauaa kun huomaa istuvansa baarissa,kyllä puhuttavaa riittää,ei tietenkään omasta pahasta olosta.Alkaa sama kierre,paitsi aikansa kestettyään sitä jääkin kokonaan pois töistä.Kyllä tekosyitä riittää;haluan olla parempi ihminen,levätä enemmän ja hoitaa itseni kuntoon.Ei siinä muita tarvita!Kuitenkin illalla pelkää mennä nukkumaan,ettei huominen tule liian nopeasti.Asiat pitäisi selvittää;mitä vielä,ehtii sitä ensi viikollakin.Mukaan tulee valehtelu ja toisten ihmisten manipulointi.Ei riitä kantti myöntää että syöksykierre on niin hurjaa ettei peiliin kehtaa katsoa!Kunnes sunnuntaina aloin itkemään kun perhe tuli kotiin.Niin paljon olen pahaa aiheuttanut ja kuitenkin mua rakastetaan,joten ei ole vielä myöhäistä.Huomenaamuna menen vaikeasta ovesta sisään ja itken siellä vaikka koko päivän omaa itseaiheutettua kurjuuttani,mutta aion myös ottaa tarjotun avun vastaan.Niin kauan kun on rakkautta on toivoa minullakin!

4

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raitis alkoholisti

Hyvin tuttua tekstiä..Ei muutakon rohkeasti ovesta sisään ps.voit menettää kurjuutesi.
      T: [email protected]

• viko

miten oot onnistunu?
      mulla on samantyyppinen tilanne.

• alkoholisti

Niin tarkotitko mua vai tuota pitkää stooria?

• viko
        alkoholisti kirjoitti:

Niin tarkotitko mua vai tuota pitkää stooria?

pitempää lähinnä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe