BMW 318iS E36

Niilo

Löytyykö tietoa: Onko iS- koneella tehty myös sedania? Minkälaisia kokemuksia on muuten ollut koneesta ja löytyykö muita eroja 318i-malliin kuin moottori.
Vai kannattaako suoraan hankkia 320i? Mielipiteitä ja kokemuksia kiitos.

9

3987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorppe.

Tietääkseni on, mutta Suomen maahantuojan ohjelmaan ei sedan iS oo koskaan kuulunut. Hyvä moottori.

• Kyllä E36 318is -mallia on Suomeen tuotu sedaninakin. Tutullani on kyseinen Suomiauto vm.95 =)

-Masa-

• bmw

En tiedä puhutaanko samasta mallista, mutta mulla on pihalla 318is sedan mallia -96 !? Aikaisemmin on ollut muutama 320i ja ero on lähinnä siinä, että jos tykkää 6-koneesta niin onhan se aina 6-kone. Mutta kyllä 318is on hyvä kone ja hyvin on pelannut ja tehot riittää Suomen olosuhteisiin!

• Niilo

Mites kulkupuoli ja kulutus verrattuna kakskymppiseen?

• bmw
        Niilo kirjoitti:

Mites kulkupuoli ja kulutus verrattuna kakskymppiseen?

Kulutus on 318is:ssä pienempi, kulkee kesäkelillä tasasta maantieajoa n. 6 litraa / 100km. Neloskone on toki "terävämpi" ja kuutosen "hiljainen hyrinä" puuttuu. 318is on "pikkuautomaisempi"...mutta kyllä kiihtyvyys ja nopeus riittää vallan mainiosti ja silloin saa bensaakin menemään helposti pari litraa sataselle enemmän!

• ripakinttuli

Olen saanut kulutuksen sinne 6.5 l/100km työmatka-ajona Tuusulasta Otaniemeen, jos ei ole ruuhkaa ja pääsee ajamaan vitosella koko matkan. Nätisti kulkee vm. 97 318 is coupe ja tarvittaessa saa kyllä ohituskiihtyvyyttä ihan kunnolla 100 kW tehoilla. Bensaa saa kyllä kulumaan , jos sikseen tulee. Kulutusmittarista on paljon apua , näkee onko moottorijarrutuksesta hyötyä. Taloudellisin matkavauhti näyttäisi olevan siinä vähän yli satasen.

• Taassenähtiin

On kyllä säälittävä auto jos vie 1,8 litrasella koneella yhtä paljon kun 5.0 L Mersu 6,5 l.

• Baijerin paholainen

Mulla oli aikoinaan 318iS Coupé vm- 93. Koeajoin myös 320i: n, mutta 318iS: ssa oli enenemmän vääntöä matalimmilla kierroksilla. Hyvä auto, ei voi muuta sanoa. Vieläkin tekee mieli ostaa vastaava.

• Jerehhhh

320i oli ainakin niin lussu ettei kumpaakaan. 325 ainoo joka liikkuu johonkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2867
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2356
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2169
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      95
      1713
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1591
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1353
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      209
      1102
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe