Ero

Miten on?

Kuinka paljon minun on mahdollista saada nähdä lastani kuukausittain, nyt kun ero tuli? Nainen sanoo, että saan nähdä 1 tunnin per kuukausi.

11

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä suostu

      No ei se lapsen äiti noin vain voi päättää että tunti/kk :D Asutteko lähellä toisianne? Minkä ikäinen lapsi? Ja millä eksäsi perustelee tuon tunti/kk.

    • Kiusaa

      Välimatka on tällä hetkellä n. 20km, olen kyllä suunnitellut, että muuttaisin lähelle 1-2km säteelle. Lapsi on pian 2 vuotias. Ei hän perustele sitä millään, haluaa vain tehdä kiusaa, koska en halua enää olla yhdessä. Sanoo "Sinä et halua olla minun kanssa, minä en anna olla sinun lapsen kanssa"

      • Kolmen iskä

        Jos lapsi on noinkin pieni ei kannattaisi lainkaan erota. Parisuhdeongelmat vähenevät lapsen kasvaessa. Miksi sinä et enää halunnut olla lapsen äidin kanssa? Tiedätkö, että parasta mitä isä voi tehdä lapsensa hyväksi on rakastaa hänen äitiään?


      • Isä
        Kolmen iskä kirjoitti:

        Jos lapsi on noinkin pieni ei kannattaisi lainkaan erota. Parisuhdeongelmat vähenevät lapsen kasvaessa. Miksi sinä et enää halunnut olla lapsen äidin kanssa? Tiedätkö, että parasta mitä isä voi tehdä lapsensa hyväksi on rakastaa hänen äitiään?

        En ole aloittaja, mutta kerron silti, että voi olla aika vaikea olla eroamatta, jos toinen ilmoittaa löytäneensä uuden ja muuttavansa hänen kanssa asumaan.
        Aina kyse ei ole siitä, etteikö isä haluaisi olla lapsen äidin kanssa, sillä useimmiten eroa hakee juuri nainen.


      • Nyt hyvin!
        Isä kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kerron silti, että voi olla aika vaikea olla eroamatta, jos toinen ilmoittaa löytäneensä uuden ja muuttavansa hänen kanssa asumaan.
        Aina kyse ei ole siitä, etteikö isä haluaisi olla lapsen äidin kanssa, sillä useimmiten eroa hakee juuri nainen.

        Heh joo!
        Vaikea rakastaa naista, joka rakastaa niin montaa miestä.
        Olin paljon poissa, enkä huomannut, siskoni tiesi, vaan ei kertonut kuin jälkeenpäin.
        Tyttöystäväni ja 3 lapsen äiti nosti minut pihalle, mutta minun olisi pitänyt jäädä vain häntä palvelemaan "lasten takia" asumaan lähelle.
        Se oli hel..tti irti, kun tapasin vaimoni. Ja on ollut edelleen siitä asti kohta 10 vuotta. Lasten äidillä on aina vain monta miestä ja minun tarvitsisi olla niistä yksi?!? Passaamassa ja kuskaamassa häntä, lapsista viis, ne pääsevät itsekin.


      • Kolmen iskä
        Isä kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta kerron silti, että voi olla aika vaikea olla eroamatta, jos toinen ilmoittaa löytäneensä uuden ja muuttavansa hänen kanssa asumaan.
        Aina kyse ei ole siitä, etteikö isä haluaisi olla lapsen äidin kanssa, sillä useimmiten eroa hakee juuri nainen.

        Ehkä tuota sanontaa pitäisi muokata niin, että ihan ensteks parasta, mitä isä voi tehdä tulevan lapsensa hyväksi, on tehdä lapsi naisen kanssa, jonka tuntee yhden miehen naiseksi.


    • Isä

      Kyllähän sinä väkisinkin saat pitää lasta sen kammottavan vähäisen joka-toinen-viikonloppu -kaavan mukaisesti, mikäli ei ole epäilyksiä siitä, ettetkö pystyisi hoitamaan sitä.

      Vaikka Suomessa äiti käytännössä omistaakin lapset, ei hän nyt sentään ihan kaikkea voi määrätä.

    • Mielenvikainen äiti

      Äiti sanoo, että ei suostu antamaan viikonlopuksi, voiko silloin joku käydä väkisin lapsen hakemassa sieltä pois? Äiti tuntuu olevan muutenkin oikeasti hieman mielenvikainen, mitä tässä voi tehdä?

      • Isä

        Jos tapaamisista joudutaan sopimaan oikeusteitse, niin äiti on velvollinen luovuttamaan lapsen isälleen tuomiossa määrättyinä aikoina. Jollei äiti suostu, niin silloin voidaan pyytää viranomaiset apuun lakia valvomaan.


        Ja lopulta suurimpana kärsijänä on taaskin lapsi.


    • Älä tee lapsia!

      Jos lasten äiti kieltäytyy antamasta lasta/lapsia tapaamisiin, niin vain oikeuden kautta voit hakea apua tapaamisiin.

      Muutoin äiti tekee kaikkensa, että tapaamissopimuksetkaan eivät päde, eivät toimi, vaikkakin on itse ne allekirjoittanut.

      Monista äideistä, onneksi ei kaikista, ilmeisesti kuoriutuu "oikeasti hieman mielenvikaisia", valitettavasti.

    • kokemus-k

      Aloittajan kirjoituksesta ei käy ilmi, onko ero jo tullut voimaan ja onko tapaamisesta sovittu jotain virallista. Oletan kuitenkin että näin ei ole koska asiaa kysellään.
      Jos siis ero ei ole vielä virallinen eikä lasten tapaamisesta ja huoltajuudesta ei ole mitään virallista paperilla, molemmat vanhemmat ovat eropäätöksestä huolimatta aivan samalla tavalla vanhempia kuin aikaisemminkin. Mies siis saa ainakin teoriassa nähdä lapsiaan juuri niin paljon kun haluaa. Käytännössä tilanne on kuitenkin kimurantimpi koska äiti voi käytännössä estää miehen näkemiset vaikka kokonaan jos pieni lapsi asuu hänen luonaan.
      Ensisijainen keino on kyllä se että yrittää vielä keskustella äidin kanssa ja vedota lapsen etuun. Onhan selkeästi lapsen etu että hänellä on hyvät suhteet molempiin vanhempiinsa. Jos äiti kuitenkin itää lapsen kokonaan itsellään, on toinen mahdollinen keino kääntyä lastensuojelun puoleen. Äidin käytös kuitenkin vaarantaa lapsen hyvinvoinnin jos hän haluaa käytännössä estää tapaamiset isään kokonaan silloin kun asiasta ei ole mitään oikeuden päätöstä mihinkään suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe