Onko muilla yksinäisillä kämppä päässyt järkyttävään kuntoon, kun pelkästään itseään varten ei viitsi siivota? Mistä saisi motivaatiota vastenmieliseen siivoukseen, kun vieraita on turha toivoa?
Siivous
15
247
Vastaukset
- räjähtänyt.
Mulla on sama juttu. Viimeks oon imuroinnu puol vuotta sitten ja siivonnu kunnolla vuos sitten. Vieraita ( siis mutsi ja faija ) kävi kaks vuotta sitten kylässä.
Vieraita ei oo tulossa, varmaan ikinä. Inhoan siivoomista ja mulle on ihan sama vaikka koko kämppä on räjähtäneen näköinen. Vaikka tykkäisin että olis viimesen päälle siisitiä niin silti en jaksa kun sillä ei oo mitään merkitystä. - -----------
Sama vika. Siivoan harvoin, vain silloin kun itseämalkaa ahdistaa. On mulla muitakin luotaantyöntäviä piirteitä, mutta uskon että ne ovat seurauksia eikä syitä. Mitä väliä jos käytän paljon alkoholia, siivoan harvoin, en juurikaan katso peiliin kun lähden töihin, valvon usein aamuun asti, nukun milloin huvittaa jne kun ei mulla ole mitään eikä varsinkaan ketään?
Joku valopää voi nyt sanoa että ota itteäs niskasta kiinni jne. mutta kun tätä on jatkunut lapsuudesta asti niin ei se millään ulkokultaisella muutu. En kelvannut ennen, en kelpaa nyt enkä tule koskaan kelpaamaan. - riisihäröt
No mä saan motivaatiota siitä, kun edellisessä kämpässäni riisihäröjä. Ne oli inhoja seuralaisia ja oli tosi noloa, kun ne levisi naapureihin ja koko kerrostalo jouduttiin myrkyttämään 3 kertaa ennen kuin niistä päästiin eroon. Jouduin muuttamaan häpeän takia pois, kun kaikki tiesi että mä olin sotkuisen kämppäni kanssa se ongelma jonka takia muut joutui heittämään ruokaansa roskiin ja siivoomaan kämppänsä monta kertaa... En toivoisi samaa kenellekään.
- Ruma äijä.
Ei ole siivous ongelma ja siivoankin aika usein. Eilen moppailin kunnolla lattiat. Keittiössäkään ei ole likaisia astioita kun tiskaan aina heti kun olen syönyt.
- puhdas koti
Miettikääs myös siltä kantilta, että on jotain tekemistäkin ja aika kuluu, kun siivoaa ja pitää kämppäänsä puhtaan, vaikka ei ketään käviskään niin vaan ittensä kannalta ja kuten edellinenkin tossa sanos niin pahimmas tapaukses tulee niitä tuholaisia jotka levii sitten naapuriin. Onhan se oman viihtyvyytensä kannaltakin mukavaa kun on paikat järjestyksessä ja siistiä. Ei tarvii joka päivä siivota, mutta edes kerran kuukaudessa siivoaisi ja muuta. Roskat vie ja semmosta. Ei vaadi paljoa. Ei varmaan oo kivaa kulkea likasissa vaatteissa ja haista lialle...
- Aina samat nurkat
Yksinäisten pitäisi tehdä sopimuksia, joissa siivotaan ristiin toisten koteja. Olisi paljon mielekkäämpää tehdä puhdasta jälkeä jollekulle toiselle ja ilahduttaa. Ehkä vessat tosin voisi jättää jokaisen omalle kontolle..
Toisaalta kun ihmisiä olemme, tuosta nousisi pian riita, että sinun kotisi oli kamalammassa kunnossa kuin minun tai tein parempaa jälkeä kuin sinä. Taitaa olla kuolleena syntynyt ajatus siis.. - siisti yksinäinen
Mä oon ihan päinvastainen. Olen yksin siistissä kodissani. Siivoan usein koska se on mukavaa puuhaa ja siitä saa hyvän mielen.
- moppaaja.
Ei tän yksiön siivoamiseen mene kauaa.
- Siko Lätti
Kämpässä paljon viihtyisämpää kun se on siisti. Siivoa vaikka vähän kerrallaan 15 minuuttia päivässä ja kerran viikossa tunti. Kyllä se siitä vähitellen siistiytyy.
- 8+4
Entä kun tunnen oloni kotoisaksi sotkujen keskellä ja siisteys ahdistaa? Mulla on iso asunto, johtuu ehkä osittain siitä. Yksinäisyys korostuu, kun ympärillä on paljon tyhjää tilaa.
- dsvsdgbsd
Joo eipä tuota usein tule siivoiltua kun ei ketään koskaan käy. Tosin nyt kun on kämppä alta myynnissä niin täytyy sillontällön vähän pyyhkäistä kun välittäjä soittaa että näyttöä pukkaisi. Saisi edes aikaiseksi lähteä vetämään täältä.
- masentuneen sotkut
En oo imuroinut, lakaissut lattioita, pyyhkinyt pölyjä tms. moneen vuoteen. Paikat on täynnä maitotölkkejä ja muuta roskaa ja rojua. En oo tänä vuonna vienyt roskiin muuta ku biojätteitä enkä oo niidenkään suhteen mikään nipo. Viime vuonna vein sentään muutaman pussin sekajätettäkin. Ruuan murusia on pöydällä, sohvalla ja muualla kun en niitä viitsi siivota pois. Ovenpielet, nurkat ja vastaavat on pahasti banaanikärpästen paskassa ja kuolleita banaanikärpäsiä on seinissä kiinni. Niitä pörräili täällä talvella tosi paljon, kun en jaksanut niitä heti myrkyttää. Parin kuukauden jälkeen sain otettua itteeni niskasta kiinni, vein biojätteet roskiin ja ostin Raidia. Muutaman myrkytyksen jälkeen niitä ei oo enää näkynyt.
Mulla on diagnosoitu masennus jo 3 v sitten eli ei tää sotku oo pelkän yksinäisyyten syytä. Kuinka pahan sotkun keskellä te muut elätte? Pistääkö joku vielä pahemmaksi? - haluan kuolla pois
Mä en pysty siivoamaan koska naapurit ahdistaa.
- ldsfhruhgtuhu
Suomi24 taitaa olla ainoa julkinen mielipiteiden levitysfoorumi, missä esimerkiksi "ujous" tai "yksinäisyyskin" aiheina liittyvät aiheeseen "mielenterveys" (tai ainakin toivottavasti on), mutta että siivoaminenkin vielä siis mielenterveyskysymys Suomi24:n ylläpidon = tän julkisen foorumin omistajien mielestä, hei haloo.
No minä en ainakaan ole sikolättiasukas. En ole yksinäinen, mutta useimmiten en kaipaa seuraakaan. Ja mitä olen erinäisissä opiskelijabokseissa käynyt, niin minä vaikken erityisen suurelti jaksa aina siivotakaan, niin on mun kämppä paremman näköinen siisteystasolta kuin seitsemällä kymmenestä vastaavissa asuvista: hopa mun taloyhtiön huoltomies sanoi samaa, kun punastellen valittelin, etä onpa sotkuista. Siivoaminen on ihan kivaa, mutta hei haloo tajutkaa, että jos ihminen on köyhä ja jos ihmisellä ei ole vaikka autoa jne. niin ei sitä lähdetä mattopyykille kuin korkeintaan kerran vuodessa, ja siivoaminenkin on mukavampaa esteettisesssä ympäristössä ja kodiksi miellettävässä paikassa, kuin paikoissa jotka ovat väliaikabokseja ja joista mistä ei saisi kaunista vaikka hinkkais lattialistoja kolme tuntia per päivä hammasharjalla.
Kyllä tietysti täysjärkinen tietää, että lakanat pitää vaihtaa vähintään kaksi kertaa kuukaudessa, imuroida edes kerran viikossa ja esimerkiksi vessa pestä siten, että siellä voi nähdä peilin. Mä köyhä kun nykyiseen kämppääni aikoinaan muutin, niin täällä edeltävät oli päästäneet kämpän sellaiseen kuntoon, että vessanpöntössä oli levää: kolme päivää siivosin yötä myöten ja sen jälkeen kyllästyin. Ei mun velvollisuus ole pitää umpirähjäisiä kämppää lukaalitasolla. Perussiivous riittää.
On aika isoa vihaa, että joku yrittää yhdistellä yksinäisyys- aiheeseen vielä siivousasioitakin. Eri asia, jos puhuisi muualla kuin netissä, tms. tietokoneiden välityksellä.
Olisin toisaalta kyllä kiinnostunut tietämään, että millaisena pysopaattina minua pidetään, kun en ole muuten mitenkään outo, mutta joskus kirjoittanut Suomi24-palstoille, alapää-aiheisille en toki ikinä.- Haloo nyt vaan
"Suomi24 taitaa olla ainoa julkinen mielipiteiden levitysfoorumi, missä esimerkiksi "ujous" tai "yksinäisyyskin" aiheina liittyvät aiheeseen "mielenterveys""
Osaston nimi ei ole "mielenterveys" vaan "henkinen hyvinvointi ja mielenterveys".
Ujouden paikka voisi ehkä olla jossain muualla, mutta yksinäisyys liittyy henkiseen hyvinvointiin niin vahvasti, ettei siihen pitäisi olla mitään sanomista.
"mutta että siivoaminenkin vielä siis mielenterveyskysymys Suomi24:n ylläpidon = tän julkisen foorumin omistajien mielestä, hei haloo."
Hei haloo nyt itsellesi. Aloittiko ylläpito tän ketjun? Ei aloittanut, joten et tiedä mikä on ylläpidon kanta asiaan. Ja kyllähän tässä ketjussa on alusta asti mukana se yksinäisyysnäkökulma, joten turhaan urputat senkin puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078