Mitä tehdä jos äiti lyö lasta?

Väkivaltainen äiti

Äiti esimerkiksi kerran löi lasta käteen, niin että siihen jäi punainen jälki ja lapsi alkoi itkemään. Lapsi on reilu vuodenikäinen.

52

6015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotaan

      Ilmoitus epäpäteviä työntekijöitä täynnä olevaan lastensuojeluun.Toivotaan parasta.

      • Alan vitsi...

        että, epäpätevät heittää kruunaa ja klaavaa kannattaako juttua noteerata.


      • hätänumero
        Alan vitsi... kirjoitti:

        että, epäpätevät heittää kruunaa ja klaavaa kannattaako juttua noteerata.

        Hei pikku Eerika, siellä jossain taivaassa?

        Viime vuonna Suomessa pahoinpideltiin yli 1800 lasta. (tilastojen mukaan, suurimmasta osasta ei tehty rikosilmoitusta).

        Ihminen, joka pahoinpitelee toisia, varsinkin puolustuskyvyttömiä lapsia tai eläimiä, on vakavasti sairas ja tarvitsee apua.


    • ehdoitus

      läppäse sitä akkaa kepillä käteen ja sano, et seuraavalla kerralla se on rampa.

    • EI kivaa

      Olen myös nähnyt kun hän tönii ja jalalla "potkii", useasti lapsi on alkanut itkemään niissä tilanteissa

      • Mitä tehdä

        Miten tuollaisesta menet kenellekkään sanomaan, jos ei ole todisteita? Se on sellaista läpsimistä yms epämukavaa. Onko se sitten hyväksyttävää missään muodossa? Mitä kukaan voi tehdä, en uskalla noin vain kertoa kellekkään asiasta.


      • luurikäteen
        Mitä tehdä kirjoitti:

        Miten tuollaisesta menet kenellekkään sanomaan, jos ei ole todisteita? Se on sellaista läpsimistä yms epämukavaa. Onko se sitten hyväksyttävää missään muodossa? Mitä kukaan voi tehdä, en uskalla noin vain kertoa kellekkään asiasta.

        Miksi ei uskalla? Isä on lapsen toinen vanhempi. Soita neuvolaan, kerro mistä olet huolestunut ja ota ohjeet vastaan. Jokainen voi tehdä vaikka mitä, ja häpeän, salailun ketjut katkaistava alkuunsa puhumalla. OK?


      • 737473728282
        luurikäteen kirjoitti:

        Miksi ei uskalla? Isä on lapsen toinen vanhempi. Soita neuvolaan, kerro mistä olet huolestunut ja ota ohjeet vastaan. Jokainen voi tehdä vaikka mitä, ja häpeän, salailun ketjut katkaistava alkuunsa puhumalla. OK?

        Perheneuvola, poliisi, kriisikeskus.... Soita ja kysy apua.


    • Ei kerrasta poikki

      Onko aloittaja lapsen isä vai joku muu? Jos pääsisi seuraamaan, tapahtuuko usein, ehkä sitten kannattaa puuttua.

      Lapseni on nyt jo nuori eikä lyöminen kuulunut kasvatusmenetelmiini. Mutta kerran hän 5-vuotiaana oli oikein kuriton, kirmasi pitkin kämppää eikä antanut pestä hampaita eikä tehdä muitakaan iltapuhteita. Sain tukasta kiinni ja käteeni jäi tuppo ja lapselle paljas paikka päähän. Nyt jos yhdestä ainoasta kerrasta joku olisi ilmoittanut lastensuojeluun, näkyvä todistehan oli, niin kyllä olisi lapselle jäänyt traumoja. Ja tullut iso hulapaloo. Hän muistaa tilanteen ja nauraa sille. Itse kyllä silloin säikähdin pahanpäiväisesti.

      • KALLE KELLO

        Kyllä 5 vuotiaan pitää saada itse jo pestä hampaansa tai ainakin pitää antaa yrittää itse, ei öitien enää tarvitse tehdä sitä lasten puolesta vaikka jälki ei olisikaan niin hyvä, mutta ei siihen kuole. Moni "kuriton kakara" on kuriton juuri siksi, etteivät äidit (nimenomaan äidit) anna näiden opetellä itse tekemään. Lapsetkin turhautuvat, kun eivät saa tehdä itse. Kurittaminen on paikallaan, kyse ei siis ole pahoinpitelystä vaan kurituksesta, vaikka läpsäys persuksille.. Ei ne kakarat siihen kuole. Turhaa sosiaalitanttojen kauhistelua.. Kaikki 40 ikäiset aikuiset olisi aikanaan otettu huostaan, jos silloin olisi sosiaalitantat ollut vallassa. Mitä meistä on tullut? Kunnollisia veronmaksajia (jos töitä on). Mitä on kakarat vm 1980> kun kurittaminen kiellettiin? Täysiä hanttapuleja ja tämän päivän kakarat... Lintsataan kouluista ja jos siellä käydään, haistatellaan vittttua opettajille, kanssakulkijoille, varastetaan, käytetään aineita, kuljetaan puukot ja puntarit mukana, juodaan kaljaa jne jne jne..Kyllä olisi risuilla hommia. Politiikot on pistäneet paskalandian matalaksi kaikelta osin, ja jälki on tässä. Nyt kun tarvittaisiin laitoksia, kallonkutistajia, töitä jne, niin kaikki on pistetty matalaksi viimeisintäkin piirtoa myöten. Sitä niittää mitä kylvää.


      • neuvolasta opittua
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Kyllä 5 vuotiaan pitää saada itse jo pestä hampaansa tai ainakin pitää antaa yrittää itse, ei öitien enää tarvitse tehdä sitä lasten puolesta vaikka jälki ei olisikaan niin hyvä, mutta ei siihen kuole. Moni "kuriton kakara" on kuriton juuri siksi, etteivät äidit (nimenomaan äidit) anna näiden opetellä itse tekemään. Lapsetkin turhautuvat, kun eivät saa tehdä itse. Kurittaminen on paikallaan, kyse ei siis ole pahoinpitelystä vaan kurituksesta, vaikka läpsäys persuksille.. Ei ne kakarat siihen kuole. Turhaa sosiaalitanttojen kauhistelua.. Kaikki 40 ikäiset aikuiset olisi aikanaan otettu huostaan, jos silloin olisi sosiaalitantat ollut vallassa. Mitä meistä on tullut? Kunnollisia veronmaksajia (jos töitä on). Mitä on kakarat vm 1980> kun kurittaminen kiellettiin? Täysiä hanttapuleja ja tämän päivän kakarat... Lintsataan kouluista ja jos siellä käydään, haistatellaan vittttua opettajille, kanssakulkijoille, varastetaan, käytetään aineita, kuljetaan puukot ja puntarit mukana, juodaan kaljaa jne jne jne..Kyllä olisi risuilla hommia. Politiikot on pistäneet paskalandian matalaksi kaikelta osin, ja jälki on tässä. Nyt kun tarvittaisiin laitoksia, kallonkutistajia, töitä jne, niin kaikki on pistetty matalaksi viimeisintäkin piirtoa myöten. Sitä niittää mitä kylvää.

        No itse asiassa ihan neuvolasta jaettavassa materiaalissa kerrotaan, että lapsi tarvitsee apua hampaiden pesussa noin 10-vuotiaaksi asti. Vasta sitten on niin hyvä motoriikka ja taito, että pystyy pesemään ihan itse.


      • Anonyymi
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Kyllä 5 vuotiaan pitää saada itse jo pestä hampaansa tai ainakin pitää antaa yrittää itse, ei öitien enää tarvitse tehdä sitä lasten puolesta vaikka jälki ei olisikaan niin hyvä, mutta ei siihen kuole. Moni "kuriton kakara" on kuriton juuri siksi, etteivät äidit (nimenomaan äidit) anna näiden opetellä itse tekemään. Lapsetkin turhautuvat, kun eivät saa tehdä itse. Kurittaminen on paikallaan, kyse ei siis ole pahoinpitelystä vaan kurituksesta, vaikka läpsäys persuksille.. Ei ne kakarat siihen kuole. Turhaa sosiaalitanttojen kauhistelua.. Kaikki 40 ikäiset aikuiset olisi aikanaan otettu huostaan, jos silloin olisi sosiaalitantat ollut vallassa. Mitä meistä on tullut? Kunnollisia veronmaksajia (jos töitä on). Mitä on kakarat vm 1980> kun kurittaminen kiellettiin? Täysiä hanttapuleja ja tämän päivän kakarat... Lintsataan kouluista ja jos siellä käydään, haistatellaan vittttua opettajille, kanssakulkijoille, varastetaan, käytetään aineita, kuljetaan puukot ja puntarit mukana, juodaan kaljaa jne jne jne..Kyllä olisi risuilla hommia. Politiikot on pistäneet paskalandian matalaksi kaikelta osin, ja jälki on tässä. Nyt kun tarvittaisiin laitoksia, kallonkutistajia, töitä jne, niin kaikki on pistetty matalaksi viimeisintäkin piirtoa myöten. Sitä niittää mitä kylvää.

        Joo no eikös s e nimenomaan tuo vanhempi sukupolvi ollut se "alkoholisti" sukupolvi


    • ...tai isä

      Varmaan siinä pitää tehdä samoin, kuin jos isä lyö lasta. Sanoa, että se oli sitten viimeinen kerta tai ilmoitat asiasta eteenpäin.

    • Näin minulla

      Mä olen joutunut elämäni ensimmäiset 16v äitini pahoinpitelemäksi.
      Eihän sitä lapsena ymmärtänyt ja tuntosarvet oli kokoajan aktiivisena, millä mielellä äiti on.
      Nöyryyttävää oli esim. kun 15 v. paljaalle pepulle lyötiin 10 krt nahkavyöllä vain sen takia että naurahdin äidille kun oli käyny ottamassa permanentin. Teki tuskaa istua.

      Uskon ja tiiän että 70 luvun lapsia on paljon pahoinpidelty. itse olen nuorena käynyt terapiassa ja hyvä että minusta on tullut täyspäinen nainen jolla oma perhe ja kiva työ. Itse en ole koskaan nostanut kättä tytärtäni kohtaan, halailen ja pussailen häntä. Asioista pitää osata puhua. Olen ensimmäinen äiti monen sukupolven jälkeen joka lopetti lyömisen.

      Olin pitkään katkera äidilleni mutta kerran istuttiin alas ja annoin tulla kaiken pahan ulos. Samalla hän pyysi sydämestään anteeksi ja kertoi miten mummoni oli pahoinpidellyt häntä ja ollut kylmä äiti. Mä päätin etten märehdi enään menneisyydessä vaan katson tulevaisuuten, kuukaudet meni ja tulimme äidin kans paremmin toimeen. Nyt rakastamme ja arvostamme tasapuolisesti toisiamme.

      Aloittajalle toivon että puhu tälle äidille, yhdenkään lapsen ei tarvi kärsiä tai pelätä. Lapsen hyvinvointi pitää mennä kaiken edelle. Älä anna tuon jatkua.

      • Kiusaamista

        Itselleni ei olisi tullut mieleenkään nauraa äitini ulkonäölle, vaikken olisi permanista pitänytkään. En siksi, että olisin pelännyt äitiäni, vaan siksi että rakastin häntä. Mahdoitte te olla tavan tunnevammainen perhe?


      • Jotain rajaa
        Kiusaamista kirjoitti:

        Itselleni ei olisi tullut mieleenkään nauraa äitini ulkonäölle, vaikken olisi permanista pitänytkään. En siksi, että olisin pelännyt äitiäni, vaan siksi että rakastin häntä. Mahdoitte te olla tavan tunnevammainen perhe?

        Ei tuo ole kiusaamista vaan sellaista hyväntahtoista naurua pikemminkin, en usko että on pahalla tarkoitettu. Ei kaikkea kannata niin vakavasti ottaa. Ei mikään oikeuta lyömään lasta, en voi uskoa että edes sanot noin! Kertoo kyllä enemmän sinusta.


      • 3qft3
        Kiusaamista kirjoitti:

        Itselleni ei olisi tullut mieleenkään nauraa äitini ulkonäölle, vaikken olisi permanista pitänytkään. En siksi, että olisin pelännyt äitiäni, vaan siksi että rakastin häntä. Mahdoitte te olla tavan tunnevammainen perhe?

        Tunnevamma on sinulla jos et ymmärrä tuota juttua.


      • Kiusaamista
        3qft3 kirjoitti:

        Tunnevamma on sinulla jos et ymmärrä tuota juttua.

        Juu, olen sitten tunnevammainen, mutten edes "hyväntahtoisesti" naura rakkaan ihmisen ulkonäölle.


      • Kiusaamista
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Ei tuo ole kiusaamista vaan sellaista hyväntahtoista naurua pikemminkin, en usko että on pahalla tarkoitettu. Ei kaikkea kannata niin vakavasti ottaa. Ei mikään oikeuta lyömään lasta, en voi uskoa että edes sanot noin! Kertoo kyllä enemmän sinusta.

        Mitä se kertoo minusta? Sen, että meillä ei pilkata perheenjäseniä. Miellä ei harrasteta psyykksitä, eikä fyysistä pahoinpitelyä. Kyllä, sitä se kertoo minusta. Kiitos.


    • mek

      Jos olet naisen mies niin sanot muijallesi että seuraavan kerran kun lyöt lasta niin sinö lyöt muijaasi samalla mitällä ja se siitä. Taitaa olla niin että naiasta on lapsuudessa lyöty lapsuuden kodissa ja nyt toistaa toimintatpaansa tai on sitten muuten hermoheiko jos ei puheella osaa lasta kasvataa. Itse jo melkin 20v tytteren isänä en ole koksaa tarvinnut mitään ruumillista kuritusta käytää ja aina puhella oppinut.

    • jk8555661

      Kaikki se mitä lapsi kokee kotona toistuvasti on malli, joka on myös hänelle
      sallittua suhteessa toisiin lapsiin. Ikävä kyllä päiväkodit ja koulut on täynnä
      lapsia, jotka ovat kotona imeneet väkivaltaisen käyttäytymismallin. Siellä kun
      isin ja äidin pikkukulta saa raivarin, niin pitelemiseen tarvitaan joskus kaksikin
      aikuista.
      Lapselle rajojen asettaminen ei tarkoita lyömistä, ja muistetaan, että viime-
      kädessä kasvatusvastuu on aina kotona. Jokainen päiväkotilainen ja koululainen
      on kotoa kotoisin

    • juupsa

      teet niin tai näin aina mene väärin päin,, on kun ei saa omaa lasta kurittaa,,siis kohtuus kaikessa kuiteskii,,jos ei puheeet auta,,,niinpä, ne hyvät nuapurit sit,,, sossu tulee ja hakee lapsen pois,,

    • jk8555661

      Halusin vielä jatkaa edelliseen sen, että kotona käytetyt päihteet ja sitä seuraava
      riitely, vie lapsilta sen keskeisen perusoikeuden, joka heille kuuluu ja se kotona
      saatu perusturvallisuus. Siihen ei kuulu päihteiden käyttö, huutaminen nuppi
      punaisena, lapsen persoonan mitätöiminen eikä lyöminen.
      Toki jokaisessa kodissa riidellään, sehän on tervettä, kysymys on vaan siitä,
      että miten riidat sovitaan. Taas hyvää mallioppimista lapsille.
      Se on huolestuttavaa, jos lapsi ei uskalla tulla kotiin tai oppii valehtelemaan
      pelätessään väkivaltaista rangaistusta.
      Perusturvallisessa kodissa lapsen ei tarvitse olla tuntosarvet pystyssä, kun
      ei tiedä missä mielentilassa kotona ollaan.

      Puhun omasta kokemuksesta, koska minä sain kotoa perusturvavamman.
      Kesti useita vuosia puhua terapiassa paha olo pois.

      ELÄKÄÄ, RIIDELKÄÄ MUTTA ANTAKAA ANTEEKSI

    • , ., .,.

      Aina ensimmäiseksi PITÄÄ sanoa ensin tekijälle eli keskustellen kiinnittää huomio ko. asiaan. Mahdollisesti äiti on kokematon eikä tiedä/ymmärrä, että tuon ikäistä lasta ohjataan muuhun toimintaan kun tekee ei toivottua. Toiseksi lapsi ei ymmärrä miksi häntä läpsästiin kädelle ja siksi itki kun sattui. Hölmöä ottaa ensin lastensuojeluun yhteys. Sitten vasta kun sitä lyömistä keksustelusta huolimatta esiintyy ja on reilua sanoa, että aikoo olla yhteydessä lastensuojeluun.

    • apuja saa!

      Äidille omaa aikaa ja apua!!!
      Soitto Maria-Akatemian auttavaan puhelimeen.

      • neljän äitee

        Aina samaa p*skaa, äidille omaa aikaa ja apua. Jos kyseessä olisi isä, niin lapset äkkiä pois hullunukon luota ja lähestymiskielto, vaikka isällä ei olisi omaa aikaa koskaan (työ kodinulkopuolella ei ole omaa aikaa), ja yhden ainoan kerran antaisi luunapin lapselle. Jos ei äiti lastaan jaksa ilman pahoinpitelyä, niin lapsi turvaan äidiltä.


    • poisväkivalta

      Äidit ovat pahimpia lasten pahoinpitäjiä.Miksi?Aloittajan tapauksessa vielä pieni joka ei vielä tiedä ymmärrä kaikkia sanoja mitä tarkoittaa, ajattele jos sinulle joka et osaa esim.englantia niin menee vuosia sitä opetellessa että ymmärrät kaikki sanat?ei alle kaksivuotiasta auta mennä läpsimään,ei ravistelemaan eikä tukasta repimään Jos joskut näet lasta jonkun lyövän sano pahoinpitäjälle suoraan mitä ajattelet .

    • katkaiskaa kierre

      Omaa isääni on kuulemma lyöty pienenä kuin "vierasta sikaa" ja itse sain pienenä aina välillä tukkapöllyjä tai luunappeja yms. Itse taistelen kovasti sitä halua vastaan, että tekisin jotain väkivaltaista lapsilleni. Olen onnistunut tähän asti hyvin, vaikka välillä on hermot ja jaksaminen olleet äärimmäisellä koetuksella. Korkeintaan otan nipun tukkaa tai korvanlehden sormieni väliin ja niistä talutan johonkin rauhoittumispaikkaan hetkeksi, mutten ikinä todellakaan yhtään kovakouraisesti. Lähinnä muistuttaen, että kuka se on joka määrää ja hyvin tuntuisi menevän perille, vaikka ovatkin vilkkaita. Nykyisin lasten kanssa voidaan keskustella asioista tosi hyvin, mutta näkyy selvästi ne hetket kun äitiä koetellaan. Sitten mietin, että mikä siinä voi olla takana, ovatko nälkäisiä, väsyneitä, stressaantuneita tai tekemisenpuutteessa ja korjaan asiat, mikä yleensä auttaakin.. näin me pärjäillään.

    • Jästipää

      ei mitää,ihme touhua ite sai remmistä pienenä sun muuta se koulii tavoille.Vanhat tavat kunniaa

    • väkivaltasetvittuuun

      NO MINÄ VOIN SANOA ETTÄ MUA HAKATTIIIN KOKO LAPSUUS KOSKA SAIRASTAN ADHD:TA!
      Ja se jätti jälkensä niin että olen aivan vitun vihanen ja jos mun vanhemmat koskis muhun enää tikullakaa ni saisivat pelätä henkesä edestä ! Ja minä aion kostaa, kun he ovat vittu vanhoja ja vaikka rampoja menen mätkäsemään turpaan saatana molempia, tää on ajatus mikä pitää mut jonkinäkösessä tasapainossa tän vitun vihan kans.
      Ja jokainen joka näkee että heikkoa lasta hakataan niin vittu pamauta sitä mutsia turpaan ja kysy tajuaakse miltä se tuntuu ja että mitä vittua meni tekemää lapsen jos ei halua muutaku pilata sen elämän !

      Ja siis kai järkevämpi neuvo: sulla on velvollisuus ilmottaa lastensuojelutyöntekijälle. En tiedä pitäiskö tästä ketjusta ilmottaa poliisille? Koska mua ainaki kiinnostaa se lapsi jota saatetaan tälläki hetkellä vetää turpaan! Multa on esimerkiks menny keuhkot kasaan ku mutsi veti nyrkillä mahaan, meinasin tukehtua kun haukoin happea muttei menny keuhkoihin. Ja ku perseelle läiskittii ni sen verran perverssi musta tuli että nykyään onki miehen kans piiskaleikkejä. Mut mun mielest semmoset kuuluuki enneminki makkarin puolelle ku vanhempien ja lasten väliseks asiaks... Kivahan se jonku pedarifaijan on pikkutytön pillulle läiskiä saatana!

    • BigBull

      Kysymykseen vastaus: LYÖDÄ TAKAISIN !

    • Ukijuik

      Hybä .vorsa

    • valveutunut isomummo

      Ilmoitus lastensuojeluun on ainoa oikea toimintatapa. Kukaan ei saa lyödä lasta eikä ketään muutakaan!

    • rikottu

      Ilmoitus. Tuosta ei hyvä seuraa, jos äidin hermot nyt jo niin kireellä, vaikka lapsi vasta vuoden vanha. Epäilemättä äiti itsekkin jonkinlaisen avun tarpeessa. Omaa ahdistustaan ja neuvottomuuttaan purkaa läiskimällä ja tönimällä. Ei ole mitään johdonmukaista kasvatusta. Puuttumalla voi kenties auttaa yhtä lasta traumatisoitumasta..estää sukupolvesta toiseen jatkuvan kaltoinkohtelun ketjun..

    • euro4

      Minäkin sain lapsana kovasti kuritusta kyllä se jätää jäjet olen kohta kuusukyppinen ja vieläkin mietin kauhulla sitä lyömistä olen työkyvyttömyys eläkkellä ja raskasta on en halua että lasta lyödään .itsekkin sorruin sitä joskus tekemään ja hävettää niin pirusti.onenksi olen saanut pojaltantani anteeksi.

    • Hagbard4

      On tilanteita jossa on välttämätöntä lyödä lasta. Ei ole mahdollista ratkaista tämä kysymys sanomalla joko "saa lyödä" tai "ei saa lyödä". Joka rakastaa lastaan enemmän kuin Suomen lakia, käyttää asiassa omaa harkintaa lapsen parhaaksi eikä ensiksi katso itsekkäästi mahdollisia seuraamuksia omalta kohdalta. Lapsella on myös oikeus saada ruumiillista kuritusta vanhemmiltaan silloin kun se on tarpeen ja asiallista.

      Ymmärrän että tähän pitää lisätä lause, ettei pahoinpitely ole sallittua - niiden takia jotka lukevat tämän ja reagoivat sanomaani omien pahojen kokemusten perusteella. En siis nyt kirjoittanut pahoinpitelystä ja väärinkäytöstä.

      • äitee vaan

        Siis vuoden ikäisen kanssa ei tule tilanteita että on pakko löydä. Tosin itse annoin tukkapöllyä neljä vuotiaalle joka yritti itsensä tapattaa auton alle, onneksi autossa oli jarrut. Mutta vuoden ikäisellä ei ole vielä "ajatusta" yhtään mukana, eikä voi tehdä väärin kun vasta opettelee maailman menoa ja ihmisenä oloa.


    • erkki123

      Osallistu saatanan tollo itekkin kakarasi kasvattamiseen! minua vituttaa nämä nössö iskät jotka tuovat kakaransa kauppaan tms paikkaan huutamaan ja riehumaan. mikä mies se oikein on jos ei oma pentu kieltoa usko. itse en ole kuin kerran antanut tukkapöllyn ja siihen loppu turha temppuileminen. jos muijas jatkuvasti sen penskan huutoa kuuntelee niin ihme ettei ole jo lähtenyt omille teilleen.

      pahoinpitely ja kurinpito on kaksi eri asiaa. penskalla on oltava rajat ja vanhempaa on toteltava silloin kun kielletään.

      ihme nössöilyä! kattokaa sitä super nanny ohjelmaa niin näätte mihin olematon kuri johtaa.

    • 1-vuotias,tajuatko?

      IDIOOTTI! Kyse on 1 vuotiaasta lapsesta, joka ei vielä ymmärrä mitään.

    • lastenhakkaajatkuolk

      "On tilanteita jossa on välttämätöntä lyödä lasta. Ei ole mahdollista ratkaista tämä kysymys sanomalla joko "saa lyödä" tai "ei saa lyödä". Joka rakastaa lastaan enemmän kuin Suomen lakia, käyttää asiassa omaa harkintaa lapsen parhaaksi eikä ensiksi katso itsekkäästi mahdollisia seuraamuksia omalta kohdalta. Lapsella on myös oikeus saada ruumiillista kuritusta vanhemmiltaan silloin kun se on tarpeen ja asiallista." pliis provo vai ootko sä aivan vitun tyhmä? kerro osottees ni tuun näyttää sulle rakkauden merkit lapsenhakkaaja...!
      hagbard: mä luulen et tälle yhteiskunnalle on välttämätöntä et tapat ittes. kaikella rakkaudella :)
      ja erkkki.. ai että tukkapollyllä loppu no vautsi vau kuule. eli järki ei riittäny edes puhumaan LAPSILLE niin että lopettasivat kaupassa temppuilemisenn. ei älli kertonu ratkasuu nyrkit taas puhu voi vittu onnee pointti oli se et : TAIDAT OLLA AIVAN VITUN TYPERÄ JOS ET PIKKULAPSILLEKAA PÄRJÄÄ ILMAN VÄKIVALTAA. Ootko ylpee siis siitä että uskalsit repiä 3x pienempää ihmistä hiuksista !?? Ja että pelolla ratkasit asiat. KURINPITO ON PAHOINPITELYÄ SILLOIN KUN SE TÄYTTÄÄ VÄKIVALTARIKOKSEN TUNNUSMERKIT KUTEN : hiuksista repiminen. minäkin joo sain tukkapöllyjä niin että isoja tuppoja puto riidan jälkeen päästä ja se tunne kun harjasin hiukseni riidan jälkeen ja näyttä siltä kun puolet hiuksista ois tippunu lattialle :( ohuet hiukset ollut aina , en tiedä onko tuo se syy.. vanhemmiten ehkä vähän paksuuntuneet kun ei enää uskalla repiä mun hiuksista koska turpaan tulis, ei mulle vaan niille kohta vanhuksille. Mä oon parikymppinen ja voimaa löytys.. Mut kappas vaan, "kurinpito" loppui samaa tahtia kun mulla kasvo voimat. Semmoset pelkurivanhemmat. Ja kun viimeks sanoin et jos faija tulee lähemmäs ni mätkäsen sitä turpii ni heti piipitti et soittaa poliiseille sit... tuli vaa mielee miksen minä lapsena soittanu... koska en tienny edes et se on mahollista, osannu käyttää puhelinta, uskaltanu, olin lojaali heitä kohtaan... olin LAPSI

    • ONNELLINEN 4:N ÄITI

      Kyllä lapsen lyöminen on syvältä ja ei todella tarvitse siihen ryhtyä, jos osaa muutkin konstit. Aletaan lähtökohdasta rakkaus,välittäminen,hoivaaminen,kiinnostuneisuus,oikean ja väärän kertominen,esimerkki käytös, turvan antaminen, rajat, leikkiminen ja yhdessä oleminen........Vaikka itse jäin 3:n lapsen yksinhuoltajaksi ja kasvatin siis heidät pienestä asti ja välillä huusin kuin palosireeni, kun meni hermot...silti en lyönyt.Luunapin ja vähän niskavilloista pitäminen ei ollut kuin varoitus minun mielestä.Uhkasin kerran piiskalla, mutta en hennonut antaa sitä...joten huomasin heti, että ei minun tarvitsekkaan. Lapset oppi säännöt ja kertoi minulle kaikki touhunsa ilman pelkoa teini-iässäkin. Nyt minä saan kehua, kuinka hienoja muksuja minulla on. Koulut käyty ja ammatit ja kivat kaverit heillä.yms. Auttavat minua kun sairastellut ja ovat empaattisia yms. Silloin ei ollut viellä kielto tukistaa ja se tehtiinkin sen takia, koska missäs asetat rajan isolle tukkarepimiselle ja tukistukselle, niin että vaan vähän nipistää..siis oikeudessa rajata asia...jos ei todisteitakaan.

      • Perhekulissit

        ONNELLINEN 4:N ÄITI kerroit..

        "Kyllä lapsen lyöminen on syvältä ja ei todella tarvitse siihen ryhtyä, jos osaa muutkin konstit. Aletaan lähtökohdasta rakkaus,välittäminen,hoivaaminen,kiinnostuneisuus,oikean ja väärän kertominen,esimerkki käytös, turvan antaminen, rajat, leikkiminen ja yhdessä oleminen"


        Juu, juu..
        Samaa on kuultu ennenkin, aitoa rakastamista ja plaa plaa plaaa. Hyvä se on lapsia kurittaa ja painostaa piilossa kun ei ole silmiä näkemässä. Tuosta samaa lasten painostamista eri tavoin tehdään myös eri uskontokunnissa. Esitetään viatonta huomioin poisviemiseksi ja tutkinnan harhauttamiseksi. Aivan kuin lasten hyväksikäyttö olisi hyväksyttyä - sallittua. Tuosta asiasta on paljon netissä tietoa.
        Jehovan todistajat on ainakin tekopyhiä ja kulissien takana. Perhetutun lapset myös pelokkaana paljon puhuneet mitä Jehovan todistajissa ovat tehneet.

        Seurakunnan sisällä tapahtuu paljon sellaista mistä ei uskalleta puhua. Nuokin perhetutun lapset on käytetty hyväksi vuosia. Tuomioita on myös jaettu. Outoa on että lastenhyväksikäyttö vain jatkuu tuomioista huolimatta. Viranomaiset eivät enää puuttua lasten hyväksikäyttöön kertoo selkeästi siitä että hyväksikäyttö on viranomaisten suojelussa tekijöitä myöten. Lapsia sijoitetaan lastenkoteihin ja jälleen lapset tulevat hyväksikäytetyksi turvapaikassaan. Yksi erittäin tärkeä huomio on ainakin siinä että ihmeen usein salaseurat myös liittyvät uskontokuntien ja salaseurojen kulissien takana tapahtuvissa hyväksikäyttötapauksissa. Salaseurat ja virkamieskorruptio pyörittää lastenkotibusinesta pesten rahaa valtion kassasta. Sama virkamieskorruptio joka pyörittää huostaanottobusinesta tekee Lastensuojeluviraston kanssa läheistä yhteistyötä.

        Todellisuudessa lastensuojelu on salaseurapainotteisen virkamiesrikollisliigan käsissä. Useat entiset lastenkotien työntekijät ja lastensuojelun työntekijät jättävät työnsä koska eivät halua olla tekemisissä sellaisen "naamioidun lastensuotoiminnan" kanssa joka ei vastaa tervettä moraalia ammattietiikassa. Oikeusasiamiehiä on myös eronnut koska hekin ovat huomanneet virkamiesrikollisuuden ja salaseurojen yhteyden.
        On hienoa että nyt tästä vaietusta asiasta on alettu puhua suoraa. Joillakin suomalaisilla on vielä terve järki päässä ja ymmärrystä siitä mitä on terve ammattietiikka. Ammattiin valmistuminen ei nykyään aikakaan tarkoitan sitä että sosiaalisessa työssä tai muussa viihtyy, etenkään jos joutuu rikkomaan lakia tai mikäli joutuu työssään olemaan tahtomattaa osa salaseurojen virkamieskorruption likaista ja moraalitonta "lastensuojelutoimintaa".

        Todellisuudessa lastensuojelubusiness on moraalisesti väärin koska lastensuojelutoiminta täyttää ihmiskaupan tunnusmerkistöt. Lastenkotitoiminta on siis huostaanottobusinesta jossa lapsia käytetään hyväksi fyysisesti mutta myös kavalletaan rahat lastenkotitoiminnan kulissien takana. Lastenkotitoiminta läpeensä mätä ollut kautta aikojen mutta nyt asiasta on alettu puhumaan enemmän eronneiden virkamiesten toimesta ja lasten osalta. Useat lapset ja eronneet virkamiehet ovat tulleet kertomaan siitä mitä kulissien takana tehdään kansalta salassa. Lapset myös ovat kertoneet avoimesti siitä mitä heidän kasvatuksensa kotioloissa on ollut ja missä käsityksessä ja tietämättöminä muut ovat.


    • Tee jotain

      Aivan sairaitakin kommentteja joukossa..."välttämätöntä lyödä lasta"...on varmasti tilanteita, joissa on pakko pitää kiinni, ettei lapsi loukkaa itseään ja että rauhoittuu. Mutta lyöminen ei ole vaihtoehto eikä varsinkaan pakko missään tilanteessa.

      Ilmoitus lastensuojeluun lyömisestä. Jos koet epävarmuutta sen tekemiseen, niin kysy neuvoa nimettömänä vaikka rikosuhripäivystyksestä tai muusta vastaavasta - he kyllä osaavat neuvoa ja veikkaampa että hekin neuvovat ottamaan yhteyttä lastensuojeluun.

      Voimia sulle jaksaa toimia tämän asian kanssa oikein. Mutta muista, että saatat pelastaa sen lapsen ja äidinkin tulevaisuuden.

    • jk8555661

      Koska tällä palstalla ei saa kiroilla, eikä haukkua miespareja niin en voi toistaa
      sanoja joita päivittäin pikkulasten suusta kuulee. En voi edelleeenkän tulla kuin
      siihen johtopäätökseen, että sanat ovat arkipäivää valitettavan monessa per-
      heessä. Asenteethan esim hyväksyä ihonväri tai erilaisuus imetään kotoa.

      Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että jokaiseen hyvää
      tarkoittavaan ja tarpeelliseen keskusteluryhmään iskee jossain vaiheessa,
      joitakin joilla ei ole lääkitys kohdallaan.

    • Olette sairaita

      Kyllä mielestäni on säälittävää lyödä pientä lasta, ajatelkaa miten pieni on alle 2 vuotias, mitään sellaista syytä ei ole että häntä pitäisi lyödä. Jos niin pieni lapsi riehuu tai mitä vaan, niin silloin voi pitää kiinni lapsesta. Eikä kyllä vanhempiakaan lapsia mennä lyömään. Sairaat ihmiset lyövät lapsia ja eläimiä.

    • Sairasta touhua

      Tuossa on oma riskinsä että jos lapsi joutuu epäpätevien lastensuojeluviranomaisten käsiin, alkaa lapsen pyöritys pelinappulan tavoin. Tällä hetkellä vain joka kymmenellä lastensuojeluviranomaisella on lain edellyttämä pätevyys vaarantaa lapsen tulevaisuuden ja kehityksen. Yleensä lapsi joutuu huostaanottobusineksen uhriksi ja osaksi virkamieskorruptiohallinnon rahanpesuhanketta. Tällä hetkellä huostaanottobusineksessa on kymmeniä tuhansia lapsia. Tuo sama mielivaltainen huostaanottokuvio toistuu toistumistaan vuosi toisensa jälkeen.

      Suomessa ei ole tahoa joka ottaa lapsia pysyvään paikkaan jossa ei joudu millään tavoin lapsiuhriksi tai pelinappulaksi tai edes välillisesti ihmiskaupan välineeksi virkamieskorruption loputtomaan pyöritykseen. Aivan käsittämätöntä että lapset joutuvat kärsimään taas tuossakin. Viranomaiset jotka "valvovat ja säätävät lakeja, samaan aikaan polkevat ihmisoikeuksia on käsittämätöntä kaksinaismoraalia, kaksinaamaista. Toinen asia on lasten vieraannuttaminen, eli etäännyttäminen vanhemmastaan ja sukulaisistaan. Useat lapset kärsivät että lähivanhempi kiusaa lasta vieraannuttamalla lasta lapsen omasta biologisesta vanhemmasta ja sukulaissuhteista. Todella sikamaista toimintaa ja vielä virkamieshallinto edustaa eliittiä, porvaristoa (Kokoomus, SDP jne..), sivistynyttä kansanryhmää ja samaan aikaan tukevat ja pyörittävät kulissien takana ihmiskauppaan. Voiko enää selkeämpää bulvaanivirkamieshallintoa, byrokratiaa ja korruptiota salaseuroineen enää olla.

      Paha paikka lapselle kun eivät voi itse tehdä mitään. Ei voi valita vanhempiaan eikä kohtaloaan. Lapsi on vain heittopussina, on todella surullista. Sairasta touhua lasten äidiltä ja sosiaalijärjestelmältä sekä muulta virkamiesjärjestelmältä. Tuohon järjestelmään vielä kuulu Ihmisoikeuskeskus ja THL on uskomatonta. Ihmisoikeuskeskus ja THL on niin sairaita ihmisiä täynnä ettei tunnista itse olevansa osa ongelmaa koska ei kykene lopettamaan harjoittamaansa mielivaltaa lapsia kohtaan huostaanottobusineksen osalta.

      Kun katsotaan esimerkiksi Ihmisoikeuskeskuksen toimintaa joka toimii ministeriön alaisuudessa, alkaa ymmärtämään miten tuo on mahdollista. Useita lähipiirin ihmisiä on ollut eduskuntatalossa töissä jotka ovat vuotaneet asioita.

      Ministerit kuuluvat myös salaseuroihin ja harjoittavat byrokratiaa ja virkamieskorruptiota kulissien takana. Yksi mielivaltapuolue on Kokoomus joka on täynnä virkamieskorruption väkeä. Sama virkamiesrikosliiga kuuluu salaseuraan ja kavaltaa rahaa valtion kassasta sen minkä kerkeävät. "Pässit kaalimaan vartijana". Sama virkamieskorruptio vielä toimii maailmalla edustamassa Suomea on aivan käsittämätöntä.

    • Uskomaton tapaus

      Meillä tilanne että poika on alkanut pelätä äitiä? Äiti "repeilee" ja antaa tukkapöllöä ja uhkailee "nuijimisella" ja paukuttelee luunappeja.
      Ikävä tilanne. En viitsisi sekoittaa lastensuojelua tilnteeseen, ainakaan vielä. Tulen ehdottamaan että saisi poika tulla minun luokse. On kuvottavaa kuunnella kuinka poika voi pelätä omaa äitiään, ikäänkuin tarkoituksella ajaisi poikaansa luotaan. Kuinka sairas ihmisen täytyy olla että onnistuu tässä? Oma äiti.
      Olen useasti ilmoittanut että tilanteen täytyy muuttua.
      On erittäin sääli jos tilanne äityy rumaksi.. Siinä tapauksessa ei ole voittajia.
      Ymmärtääkseni 12 vuotiaalla on jo sanansa sanottavana asuin paikastaan.. Siihen vain on vielä muutama vuosi..
      Lapsen ollessa luonani toistuu sama lause yhä uudelleen ja uudelleen kuinka täällä on koti ja äidin luona vain puolikoti, vaikka olen vain viikonloppu isä.
      En tiedä kuinka edetä. Pitääkö minun todella tehdä rikosilmoitus tästä hermorauniosta ja alkaa vaatia huoltajuutta itselleni?

    • HullutNaisetJaÄidit

      Se sinun täytyy tehdä, itsekin olen pahassa tilanteessa. Lapseni äiti jopa sanoi näin, että vihaan teitä (minua ja lastamme). Kysyin miksi vihaat lastasi? Hän vastasi, koska sinä et rakasta minua. Äidit ovat aivan hulluja ja naiset yleensä.

      • äiti 1976

        Älä viitsi yleistää. Itsekin olen äiti ja lapseni on mulle maailman rakkain ja tärkein ihminen. Mulle on aivan sama vaikkei mies rakastaisi minua pätkääkään, minä rakastan ja vaalin lastani siitä huolimatta niin kauan kun elän.

        Yksikään mies ei ole sen arvoinen, että lasta siihen vaihtaisin. Ei edes lapsen oma isä mene lapsen edelle.


    • JaakkoKanerva

      äitini hakkasi minua 2 vuotta sitten rautatangolla ja verhon koristenauhalla. Olimme mökillä minä äitini ja kaksi veljeä. Olimme tulossa autolla autolla mummon ja papan haudoilta kun kysyin, että lähdemmekö kotiin kun minulla on huomenna aamulla jalkapallo peli. Hän vastasi "emme ei se haittaa" suutuin ja painoin auton pissapoikaa. Emme puhuneet loppu matkalla mitään Mökillä äiti otti jostain rautatangon ja alkoi jostain syystä hakata minua sillä. Yritin huutaa hänelle että LOPETA! mutta hän ei välittänyt yritin suojautua sänkyyni ja kääryin peittoon. Yritin jaloillani estää häntä lyömästä mutta hän löi minun jalat verille ja sattui aivan helvetisti. Yritin estää häntä lyömästä käsillä mutta kädetkin hän löi verille. Lopuksi hän löi minua verhon koristenauhalla jonka oli saanut jostain en tiedä mistä varmaan pöydältä, mutta hän löi minua sillä päähän niin että oli niin iso kuhmu että pelkäsin kuolla. Lähin karkuun yhteen veto kaappiin ja soitin isälleni joka sanoi että jos äiti ei rauhoitu soita 112 mutta en uskaltanut. No äitini rauhoittui ja uskalsin lopulta mennä keittiöön hän ei sanonut mitään. Sen jälkeen on tullut lukuisia huutoja, lyöntejä ja valheita. En tiedä mitä pitäisi tehdä mutta toivon että kukaan ei joudu tämmöiseen kohteluun.

    • Anonyymi

      Välittömästi yhteys neuvolaan.

    • Anonyymi

      Emt..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe