onko teille sattunut noin että olette mielestänne palauttaneet tahiette mutta sitä ei teiltä löydy ja nyt kirjasto karhuaa aineiston hinnan? puhumalla tuskin syntiä pois saa tympäsee vain maksaa kun epäselvä. ennen kävi näin ja löytyi aina kirjastosta hyllystä tms kun ei ollut tätä lainausautomatiikkaa, nykyäänhän niin ei voi käydä eli joudut maksamaan,
kirjasta maksu kun olen "hukannut" sen
4
231
Vastaukset
- Tylsä tyyppi
Palauttamatta jättämäsi kirja tuskin mikään kirjoitusopas. Tai jos on niin, sitten se on jäänyt lukematta.
- löytyi se
Kirjastojen säännöissä on, että asiakas on velvollinen korvaamaan uuden kirjan, jos hän sen hukkaa. Silloin ei käy, että käy ostamassa uuden, vaan pitää nimenomaan maksaa kirjaston ostama teos, koska siinä on mukana lainausmaksuja ym. On siis kalliimpaa kuin hankkia kyseinen teos itselle.
Sille, että kirjaa ei löydy, voi tulla selitys paljon myöhemmin. Itse löysin yhden kirjan muuton yhteydessä. Olin pitänyt sitä piilossa, kun vielä asuin vanhempien luona. Kirja löytyi varastohyllyltä muuttaessani omaan asuntoon. - Ma(i)steri
Meillä päin on riittänyt, jos vie saman nimikkeen kirjastoon. On minulta karhuttu kirjaa, joka löytyikin kirjaston hyllystä. Aikanaan, kun täällä vielä palautettiin kirjat tiskille, hävisi yksi kirja (joku todennäköisesti otti sen (ei kuulemma ollut virkailijan mielestä täysin tavatonta)). Jouduin maksamaan sen, koska kyseistä kirjaa ei ollut enää saatavilla. Hintapyyntö oli aluksi 120 mk, mutta sain kohtuullistettua muutaman vuoden vanhan tusinaviihderomaanin hinnan 50 mk:ksi (siinäkin oli 90% liikaa). Ongelma on osaltani poistunut, kun meidän kirjastossa siirryttiin palautusautomaatin käyttöön.
- austerism1
Kyllä lainaus- ja palautusautomatiikka voi aiheuttaa näitä ongelmia. Siksi kannattaakin palautusautomaatista ottaa aina kuitti ja tarkastaa se - muuten ei mahda mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569