Lahjasiitiön syntyneen tarina.

vainyksipuuttuu

Tuntui siltä että on pakko kirjoittaa.

Elikkä, olen 17 vuotias, kolme kuukautta etuajassa syntyny poika. Olen saanut alkuni lahjasiittiöllä. Äitini ja kasvatti "isäni" eivät saaneet lapsia, koska kasvattajallani oli huonot siitiöt. Tämä kyseinen kasvattaja "isäni" alkoi käyttämään alkoholia ja usein haukkui äitiäni ja äidin edellisestä avioliitosta olevia lapsia. Olin 7 kun äitini ja kasvatti erosivat ja myöhemmin 9 vuotiaana kasvatti sai puhuttua minut luokseen asumaan. Se oli virhe. Äitini muutti toiselle paikkakunnalle ja yritti minukin houkutella luokseen, mutta jäin kasvatin luo. En silloin tiennyt ettei isäni jota luulin, ollutkaan isäni. Asuinoloni kasvatin luona oli yhtä tappelua. Joka ilta kun oli juonut hän kokoajan solvasi,syytti ja haukkui milloin mistäkin asiasta. Jopa vääränlainen naurukin riitti. Solvauksesta hän myös siirtyi uhkailuun itsemurhalla ja kodin polttamisella. Olin iloinen lapsi joka myöhemmin muuttui sulkeutuneeksi ja araksi, kasvatin kitkessä iloisuuteni. Kko 5 vuotta hänen luona asuessaan hän minua alisti ja piikitteli. Kunnes 14 vuotiaana sain kuullu äidiltäni ettei kasvattini ollutkaan isäni. Tuntui kuin isokin kivi pyörähti sydämeltä. Ei tarvinnut pelätä,että minusta tulisi samallaista kuin kasvattia. Pian välit kasvattiin tulehtuivat pistäessäni hänelle kampoihin. Muutin äitini luokse kauas pois. Katkaisin kaikki välini kasvattiini. Niin ilkeä hän minulle oli.Jopa selvinpäinkin. Hän on minulle vain vieras ihminen. Aloin pohtimaan ja pohdin vieläkin kysymystä:" Kuka ja millainen on oikea isäni?" Yritin kysyä äidiltäni kuka hän on, että onko äidillleni annettu jotain tietoa, mutta ei tiennyt. Muutakuin, että luovtussiittiö otettiin pakasteesta. Haluaisin kovasti tavata tämän luovuttajan, selvittää juureni ja tutustua häneen. Ei tarvi kuin odottaa vuosi niin saan selville onko anonyymi tai anatanu tietoja. Jos ei halua minua tavata, tuntisin itseni hylätyksi. Olo on nyttenkin hylätty, kun ei TIEDÄ!!!! Omia lapsia en halua hankkia, seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi. Välit äitiini on hyvät, mutta se toinen puuttuu. Nytkin itku meinaa tulla jos biologinen isäni hylkää minut.

4

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Tarinasi on surullinen. Toivottavasti pääset eteenpäin elämässä. Sinulla ei kuitenkaan ole varsinaisesti biologista "isää", joka voisi hylätä. On vain mies, joka on halunnut auttaa lapsettomuudessa ja luovuttanut siittiöitä. Et oikeastaan voi odottaa häneltä mitään. Voit kuitenkin löytää elämässä ystäviä, joiden kanssa rakentaa hyviä ihmissuhteita. Monella on huonot välit geneettiseen perheeseensäkin, ja parhaat ihmissuhteet voivat löytyä sen ulkopuolelta. Voimia elämääsi!

    • Surullinen tarina :(

      Periaatteessa tilanteeseesi ei vaikuta mitenkään alkuperäsi.

      Jos kasvatti-isäsi olisi pystynyt saamaan omia biologisia lapsia, niin ei se olisi tehnyt hänestä parempaa isää. Yhtä lailla alkoholisti ja luonnevikainen ihminen laiminlyö biologisia lapsiaan. Hän on siis valitettavasti ainoa isäsi, mutta lohtuna on se, että et ole perinyt hänen geenejään. Tosin eivät geenit ketään pakota kaatamaan viinaa kurkkuunsa, eikä lapsi ole vanhempansa kopio, joten hänen biologisesta lapsestaan olisi voinut tulla ihan hyvä ihminen myös.

      Isäsi käytös ei ole sinun vikasi. Hänellä on omassa elämässä asiat menneet pieleen, ja siksi hän ei pysty olemaan sinulle sellainen vanhempi kuin minkä olisit ansainnut. Maailma on epäreilu paikka. :( Monilta on toinen vanhempi esim. kuollut, sinun tapauksessasi kuulostaa, että ei kauheasti kannataa olla isän kanssa tekemisissä. Mutta onneksi sinulla on edes hyvät välit äitiin. Miehen mallia sinun pitää sitten hakea muualta. Onko sinulla ukki tai isoveli tai joku tuttava, joka on sellainen kuin itsekin haluaisit olla?

      On ymmärrettävää, että haluat tietää geneettisen alkuperäsi, mutta siittiöiden luovuttaja ei ole isäsi. Hän ei ole hylännyt sinua, vaan on halunnut auttaa vanhempiasi saamaan oman lapsen. Vaikka löytäisit hänet, niin hän on kuin kuka vain sukulainen, mutta isää et valitettavasti hänestä saa.

      Ihan varmasti siittiöiden luovuttaja on toivonut sinulle hyvää elämää, kun on päättänyt auttaa sinua syntymään. Nyt sinun täytyy itse yrittää tehdä elämästäsi niin hyvä kuin omista lähtökohdistasi pystyt. Kukaan muu ei pysty tekemään elämästäsi hyvää kuin sinä itse.

    • vainyksipuuttuu

      Ukki on kuollut kauan ennen kuin synnyinkään. On minulla yksi 16 vuotta vanhempi veli , joka on syntyny äidin edellisestä liitosta. Veljen kanssa olen ollut tekemississä viimeksi 9 vuotta sitten. En ole koskaan ollu veljen kanssa mikään läheinen. Veli oli 16 vuotias kun synnyin ja eikä tiennyt että olen lahjasiittiön ansiota. Kasvattini kohteli veljeäni huonosti ja hän usein ilmeisesti toivoi,että kasvattini ja äitini eroaisivat. Kun synnyin veljeni alkoi tekemään ilkivaltaa ja muita pikkurikoksia. Hän mitä ilmeisemmin silloin ajatteli, että se on minun vika kun kasvatti ja äitini eivät eronneet. Veljeni isä oli juoppo naistenhakkaaja ja isäpuolensa samanlainen. Veljelläni ei ollut ketään kelle avautua. Koitin olla häneen yhteydessä facebookissa ja kerroin ettei kasvatti ole biologinen isäni. Se ei auttanu,t vaan hän minulle haistatteli ja sanoi ettei minua kaipaa. Äidilläni on uusi avokki. Avokki on raitis, mutta muuten ärsyttävä. Hän usein naljaileepi miloin mistäkin. Eikä tämä avokki tunnu oikeen miltään. Hänellä on omia lapsia edellisestä avioliitosta jo parikymppisiä poikia. Olen yrittänyt olla näitten poikien kanssa tekemisissä, mutta eivät oikeen kommunikoi.

      • Surullinen tarina :(

        No teidän äidin kaikki miehet taitaa sitten olla aika kelvottomia isiksi. Äidilläsi on hieman huono miesmaku, kun hän jotenkin osaa valikoida aina väärät tyypit. Epäreilua teille lapsille, olisitte ansainneet parempaa, mutta minkäs sille enää tekee. Päätä sitten vain itse olla juuri päinvastainen mies kuin he, ota sellainen käänteinen miehen malli heistä. Onneksi sinulla on edes äidin kanssa ollut hyvät välit, eikähän kaikilla lapsilla muutenkaan ole kuin yksi vanhempi. Voi sitä sitten katsella ihan muita ihmisiä ja miettiä, että tuollaiseksi minäkin haluan tulla.

        Sillä, miten sinut on laitettu alkuun ei ole oikein mitään vaikutusta, sillä ihan samoin olisi asiat vaikka olisit saanut alkusi perinteisellä menetelmällä. Hyvänä puolena kuitenkin, että sinulla ei ole sellaisen ihmisen geenejä, joka on kohdellut sinua ja äitiäsikin huonosti. Joka tapauksessa itse rakennat itsellesi hyvän elämän, sitä ei isä eikä isäpuoli tee puolestasi. Onnellista elämää sinulle! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe