Zed on perseestä

V12

8

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkitys

      Helevata kun mä säikähdin tota sun viestin otsikkoa kun se ilmestyi tohon ruudulle silmiinpistävästi lihavoituna.. ;)

      http://digitoday.fi/showPage.php?page_id=12&news_id=35773

      Toimisko nyt paremmin?

      Mut joo, itse asiaan. Täyttä asiaa puhut, itsekin oon jo seurannut keskustelua samasta aiheesta toiselta foorumilta, Matkapuhelinfoorumilta ja täytyy sanoa etteivät toimi hyvien markkinointitapojen ja sääntöjen mukaan. Eli boikottiin menee ainakin meikäläiseltä ja täytynee varoittaa tuttujakin Zedistä. Mielestäni tollaiseen sms-mainontaan PITÄÄ kysyä asiakkaalta lupa eikä niin että erikseen joutuu kieltämään. Hyvä että kuluttajaviranomainen vihdoin puuttuu tuohon ongelmaan.

      Onneksi on muitakin palveluita ja numeroita ym. tietoja voi kysellä monestakin eri palvelusta mm. Buumi Numerot (17118), Eniro (16123), Numeronetti (16505) ja sitten vielä 173118 (en tiedä kenelle tuo numero kuuluu) ym., samoin soittareita, logoja ym. saa muiltakin kuin Zediltä.

      • "Kuluttaja-asiamies vastusti lain valmisteluvaiheessa sitä, että yritys saisi käyttää suoramarkkinointiin myös ennen lain voimaantuloa keräämiään yhteystietoja. Lain perustelujen mukaan tämä on kuitenkin mahdollista, vaikka asiakkaalle ei olekaan tällöin kerrottu, että hänen tietojaan voidaan käyttää suoramarkkinointiin eikä hänelle ole tarjottu mahdollisuutta kieltää sitä, virasto sanoo."

        Kuluttaja-asiamies on siis eri mieltä tulkinnasta, mutta laki on laki.


      • on kerran
        shamr0ck kirjoitti:

        "Kuluttaja-asiamies vastusti lain valmisteluvaiheessa sitä, että yritys saisi käyttää suoramarkkinointiin myös ennen lain voimaantuloa keräämiään yhteystietoja. Lain perustelujen mukaan tämä on kuitenkin mahdollista, vaikka asiakkaalle ei olekaan tällöin kerrottu, että hänen tietojaan voidaan käyttää suoramarkkinointiin eikä hänelle ole tarjottu mahdollisuutta kieltää sitä, virasto sanoo."

        Kuluttaja-asiamies on siis eri mieltä tulkinnasta, mutta laki on laki.

        tuollainen niin sitten laki on laadittu päin persettä ja kuluttajan oikeuksista välittämättä!
        Eli syyttävä sormi osoittaa siinä tapauksessa sitten Arkadianmäelle!


      • shamr0ck kirjoitti:

        "Kuluttaja-asiamies vastusti lain valmisteluvaiheessa sitä, että yritys saisi käyttää suoramarkkinointiin myös ennen lain voimaantuloa keräämiään yhteystietoja. Lain perustelujen mukaan tämä on kuitenkin mahdollista, vaikka asiakkaalle ei olekaan tällöin kerrottu, että hänen tietojaan voidaan käyttää suoramarkkinointiin eikä hänelle ole tarjottu mahdollisuutta kieltää sitä, virasto sanoo."

        Kuluttaja-asiamies on siis eri mieltä tulkinnasta, mutta laki on laki.

        ... mutta kun tuskin olen ainoa, jonka mielestä Zedin toiminta on suoraan hanurista.

        Aika kumma, että "palveluja" myyvä yritys ei ole kiinnostunut yrityksen imagosta.

        Oli oikein hyvä, että matkapuhelinviestinnässä ei hyväksytty samanlaisia roskaviestejä kuin normaalissa viestinnässä. Kuluttajalla piti olla oikeus olla välittämättä tälläisistä tyrkytyksistä. Aiemman lain kirjain ja henki oli aivan selvä. Ilman etukäteen annettua lupaa ei tekstiviestimainontaa saanut tehdä.

        Olisi mielenkiintoista tietää miksi Zed on säilyttänyt matkapuhelinnumeroita, kun aiemman lain mukaan sillä ei ollut mitään syytä tähän, vai oliko. Taisivat osata odottaa tätä nykyistä lakia. Ties vaikka olisivat jopa lobanneet. En yhtään ihmettelisi.


      • V12 kirjoitti:

        ... mutta kun tuskin olen ainoa, jonka mielestä Zedin toiminta on suoraan hanurista.

        Aika kumma, että "palveluja" myyvä yritys ei ole kiinnostunut yrityksen imagosta.

        Oli oikein hyvä, että matkapuhelinviestinnässä ei hyväksytty samanlaisia roskaviestejä kuin normaalissa viestinnässä. Kuluttajalla piti olla oikeus olla välittämättä tälläisistä tyrkytyksistä. Aiemman lain kirjain ja henki oli aivan selvä. Ilman etukäteen annettua lupaa ei tekstiviestimainontaa saanut tehdä.

        Olisi mielenkiintoista tietää miksi Zed on säilyttänyt matkapuhelinnumeroita, kun aiemman lain mukaan sillä ei ollut mitään syytä tähän, vai oliko. Taisivat osata odottaa tätä nykyistä lakia. Ties vaikka olisivat jopa lobanneet. En yhtään ihmettelisi.

        Mikä tahansa maksullisia viestipalveluja tarjoava yritys laskuttaa asiakasta palveluistaa. Eiköhän siinä kohtaa yleensä ole tapana ottaa tiedot ylös siitä ketä laskutetaan ja mistä, jos vaikka asiakas sattuu reklamoimaan. Kirjanpitolaki edellyttää esim kauppoja säilyttämään kuittikopiorullat tietyn aikaa, eiköhän samasta asiasta tässäkin ole kysymys. Ja tyhmähän yritys kuin yritys olisi, ellei lain niin salliessa hyödyntäisi tällaista puolivahingossa kertynyttä rekisteriä.


      • Numba
        shamr0ck kirjoitti:

        Mikä tahansa maksullisia viestipalveluja tarjoava yritys laskuttaa asiakasta palveluistaa. Eiköhän siinä kohtaa yleensä ole tapana ottaa tiedot ylös siitä ketä laskutetaan ja mistä, jos vaikka asiakas sattuu reklamoimaan. Kirjanpitolaki edellyttää esim kauppoja säilyttämään kuittikopiorullat tietyn aikaa, eiköhän samasta asiasta tässäkin ole kysymys. Ja tyhmähän yritys kuin yritys olisi, ellei lain niin salliessa hyödyntäisi tällaista puolivahingossa kertynyttä rekisteriä.

        ...ja ainahan kuluttajalla on lakiin perustuva oikeus kieltää mainonta ilmoittamalla kielto suoraan mainostavalle yritykselle tai Suomen suoramarkkinnointiliiton ylläpitämään yhteiseen rekisteriin (velvoittaa ko. liiton jäseniä).


      • joo
        Numba kirjoitti:

        ...ja ainahan kuluttajalla on lakiin perustuva oikeus kieltää mainonta ilmoittamalla kielto suoraan mainostavalle yritykselle tai Suomen suoramarkkinnointiliiton ylläpitämään yhteiseen rekisteriin (velvoittaa ko. liiton jäseniä).

        noudattaako ne sitä kieltoa...taitaa vaan olla niin et ken kerran on "postituslistalle" joutunut niin ei hevin sieltä irti pääsekään ja saahan ne silti kaivettua numeron jos se ei ole salainen.


    • Mika0800

      Numerotiedot textarilla tai netistä:

      16505

      tai

      http://www.numeronetti.fi/

      Ei tartte käyttää zediä, jos haluaa numeropalvelua.

      netissä keskihinta 35 snt/haku (edellyttää,ettet hukkaa tunnuksiasi!)

      textarilla sitten enemmän, hinnat em. osoitteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe