Pääsykokeet Ympäristöekonomia

piinn

Nyt on pääsykokeet ohi ja olisi kiva kuulla yleisiä fiiliksiä. Miten tuntu että meni? Oliko teidän mielestänne vaikea jne? :)

17

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm...

      Ihan ok meni, aika julma temppu laittaa kyl joukkoon 10 pisteen essee, joka on viel niin tieukasti rajattu...:/

    • piinn

      Mikäs niistä oli 10 pisteen? Onnistuin jotenkin ihan totaalisesti olemaan katsomatta niitä pistemääriä :(

    • hakija

      Oli kyllä selvästi vaikeampi koe mielestäni verrattuna viime vuosiin. Vaikea sanoa että miten meni.

      • kolmattakertaa

        Kyllä kanssa kolmatta kertaa hakeneena yhdyn tuohon vaikeuteen. Osasin jo vähän odottaakin, ettei voi enää ihan samoja asioita taas kysellä, ja perusjuttuja, kun pisteet vaan nousee joka vuosi. Tänä vuonna vielä hakijamäärätkin tais vähän tippua, niin ihme saa käydä jos ei pisteet laske.

        Sain itse 22/30 monivalinnoista, ja yhteensä pitäis sellaset 42-45 pistettä tulla. Luulis että sillä elintarvike-ekonomiaan jo paikka irtoais.. :)


      • tokakertatodensanoo
        kolmattakertaa kirjoitti:

        Kyllä kanssa kolmatta kertaa hakeneena yhdyn tuohon vaikeuteen. Osasin jo vähän odottaakin, ettei voi enää ihan samoja asioita taas kysellä, ja perusjuttuja, kun pisteet vaan nousee joka vuosi. Tänä vuonna vielä hakijamäärätkin tais vähän tippua, niin ihme saa käydä jos ei pisteet laske.

        Sain itse 22/30 monivalinnoista, ja yhteensä pitäis sellaset 42-45 pistettä tulla. Luulis että sillä elintarvike-ekonomiaan jo paikka irtoais.. :)

        Mielestäni koe oli kyllä viimevuotta vaikeampi, oudoin oli essee asiakaskokemuksesta, mitä laitoitte siihen? Tajusin vasta kokeesta päästyäni että mulla on ollu vanhentunu painos tosta liiketoimintaosaamisen kirjasta (2012), että saa nyt nähdä miten menee.. Ja muuten kirjotitteko mitään porterin arvoketjutehtävään vai piirsittekö vaan kuvan elementteineen..? Itse vaan piirsin sen kaavion. Hermostuttaa ihan kauheasti vaikuttaako vanha painos hirveesti tulokseen.. Ykkösenö mulla on elintarvike-ekonomia, tokana metsäekonomia ja markkinointi. 18 p pitäs tulla monivalinnoista, esseet meni aika hyvin että ehkä on vielä toivoa :)ainakin jos pisterajat laskee


    • ping

      mitä vastasitte puun haihdutusnopeustehtävään? b-osan laskut tuntu jotenkin liian helpoilta verrattuna aiempiin vuosiin, niin pelkään että mokasin kaikki. monivalinta meni ihan jees

    • piinn

      Joo sama fiilis tuli niistä b osion matikoista. Oli jotenkin helpon tuntusia ja siksi tuli pelko että väärin meni :/ kerroin ne silleen ristiin. Yhtn en kyllä muista mikä siinä yuli tulokseksi. Mitä sait vastaukseksi niistä nopista? :) b osiossa siis :)? :)

    • ping

      laitoin että 6 sivua on valkoisia yhteensä! ja sitte siihen öljytehtävään taisin saada 114

    • piinn

      Joo mä sain kans ton 6 sivua yhteensä. :) Hitsi ku en muista mitä siihen öljytehtävään sain :( mut jotain tonne päin se tais mennä. Katoitsä paljon olit saanu monivalinnoista? Oliko eka kerta ku hait?

      • ping

        sain 25 omien laskujen mukaan, miten sulla meni? ihmettelin muute siinä sitävrengastehtävän vastausta ku mulla pyöristy se muistaakseni 7,1 niin en siks laittanu sitä 7,6


      • ping
        ping kirjoitti:

        sain 25 omien laskujen mukaan, miten sulla meni? ihmettelin muute siinä sitävrengastehtävän vastausta ku mulla pyöristy se muistaakseni 7,1 niin en siks laittanu sitä 7,6

        niin ja oli tosiaan eka kerta kun hain


    • ekaa

      Itse laitoin öljytehtävän vastaukseksi vähintään 114, jotta (viimeistään) 20 vuoden päästä olis tyhjä ;) Toivottavasti en menetä pisteitä näsäviisastelusta... Nopista kans 6, haihtumistehtävän vastausta en kyllä muista...

    • piinn

      Mul tais olla vissii toi sama siinä rengastehtävässsä koska siis musitaakseni sain jtn joka liippas läheltä.. en kyl oo iha varma, ainaki yhen niistä tehtävistä kaa kävi niin :/ omien laskujeni mukaan 23 siitä a osiosta. Toivottavasti riittää :) mites ne b osion taloustieteet? Oliko susta helpompia ku aiemmin? Vähän ihmetytti se nash tasapainon puuttuminen ku kaikis aiemmis kokeissa mitä oon netistä kattonu ni se on ollu :D

      • ping

        no se inflaatio kysymys meni ehkä huonosti ku en kirjottanu mitään lyhyestä/pitkästä aikavälistä tai siis niiden erosta. mut saa nähdä :) ei kyl millään jaksais odottaa niin pitkään tuloksia!


    • piinn

      Joo jotenki turhan pitkään niissä kestää, ois se paljon kivempi jos viikossa selviäis :D

    • kysymyssokr

      Morjesta tietääkö vastasiko joku tähän tehtävään? mikä olisi oikea vastaus ? itse vastasin että a on oikea vastaus.
      23. Seuraavat seikat pätevät kysynnän ristijoustolle:
      a. Kysynnän ristijousto lasketaan siten, että hyödykkeen x määrän suhteellinen muutos jaetaan hyödykkeen y hinnan suhteellisella muutoksella
      b. Kysynnän ristijousto lasketaan siten, että hyödykkeen y määrän suhteellinen muutos jaetaan hyödykkeen x hinnan suhteellisella muutoksella
      c. Kysynnän ristijousto lasketaan siten, että hyödykkeen x hinnan suhteellinen muutos jaetaan hyödykkeen y määrän suhteellisella muutoksella
      d. Kysynnän ristijousto lasketaan siten, että hyödykkeen y hinnan suhteellinen muutos jaetaan hyödykkeen x määrän suhteellisella muutoksella

    • abba1

      Sun mielestä siis a on oikein ja b väärin? Haluaisitko avata millä tavalla nuo ovat erilaisia :D?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe