Ensimmäinen opiskeluvuosi on (opiskelumuotona avoin AMK ja opiskelu lähes identtistä tutkinto-opiskelijoiden kanssa) ollut aika monimutkainen. Ensimmäisenä päivänä keksittiin, ettei harjoitteluja saa tehdä ja useimmat samassa tilanteessa olevat panostivat sitten teoriaopintoihin.
Syyslukukauden vaihtuessa kevääksi pidettiin palaveria opintotuutorin ja yhden opettajan kanssa, jossa he tuntuivat kevyesti ehdottelevan koulun lopettamista, kritisoiden taito-ominaisuuksiani. Eräs taitotentti ei ollut mennyt läpi ja pyysin opettajaa palaamaan asiaan ja tiedottamaan mahdollisesta uusinnasta. Useita kuukausia myöhemmin mitään sellaista ei ole kuulunut.
Kesän lähestyessä olen yrittänyt hakea ensimmäisen harjoittelun paikkaa kesäksi lyhentääkseni tulevaa tutkintoa. Ensimmäisestä tärppipaikasta luvattiin harjoittelua yhdeksänkymmenen prosentin varmuudella. Laitoin sitten sähköpostia, missä selitin tilannettani kuten pitikin tehdä ja yhtäkkiä ääni muuttui; tulikin vain lyhyt sähköpostiviesti, jonka mukaan ei voida ottaa harjoittelijaa.
Seuraavassa paikassa puhuttiin sitten paikan "lupaamisesta" minulle aika optimistisin sanakääntein. Oli puhe, että laitan sähköpostia pian ja selvitän siinä lisää tilannetta, sillä puhelimessa menisi liikaa aikaa. Lähetin opintorekisteriotteen (opintoja riittävä määrä) ja kouluni ohjeet harjoittelun suorittamisesta, koska harjoittelupaikka sijaitsee eri paikkakunnalla. Odotin sitten vastausta sähköpostiin melkein kaksi viikkoa ja siinä välissä soitinkin ko.paikkaan, että mikähän siellä maksaa. Porukka oli kuulemma vapaalla. Nyt harjoittelupaikkaa ei enää olekaan tarjolla.
Huonojen kokemusten jälkeen, joihin kuuluu myös lievää erimielisyyttä hömppäkurssien opettajien kanssa, mietin vakavasti kannattaisiko minun vielä aloittaa puhtaalta pöydältä ja hakeutua itsenäisempään ja päivätyöpainotteisempaan terveysalan koulutukseen kuten suuhygienian tai fysioterapian puolelle siirtymällä; näistä koulutuksista kun minulla ei vielä ole paskan makua suussa ja SH-koulutus ei ole minulle 100% pakko. En haluaisi luopua tästä terveysalan identiteetistä ja tiedän minulla olevan annettavaa.
Huijataanko minua? (SH-koulutukseen liittyvää)
17
624
Vastaukset
- 10+200
Työnantajia ei kiinnosta sinun harjoittelupaikkasi tms. yhtään jos et jotenkin edistä heidän etuaan. Jos joku työnantaja lupaa sinulle jotain, voit unohtaa asian samoin tein. Sosiaali- ja terveysalalla työnantajat puhuvat paskaa enemmän kuin peräaukosta sitä tulee.
Suosittelisin fysioterapian alaa, jossa suuntaudut esim. liikunnan ohjaajaksi, tietty jos tämä vain kiinnostaa. Sporttinen fyssari on kuitenkin läskiä sairaanhoitajaa edelellä esim. sosiaalisessa hierarkiassa meidän yhteiskunnassa. Liikunnan ala on usein mukavaa, ja työ on antoisampaa kuin esim. haisevien vanhusten hoitaminen.
Älä vain kuuntele läskiperseitä työnantajia sekuntiakaan. (Useimmiten terveydenhuollon yksikön johtaja on ylipainoinen läskiperse).- HiljainenKesäEdessä
Olen kyllä ollut hyvin kiinnostunut fysioterapiasta ja olen hyväkuntoinen mutta en varsinainen urheiluhullu, enkä haluaisi viettää aikaani penkki- ja maratonituloksia miettivien ihmisten kanssa vaan hoitaa tavallisia ihmisiä.
Tällä hetkellä olen miettinyt suuhygienistin ammattia. Syitä siihen ovat ne, että se on päivätyö, potilaat eivät suuremmin puhu eikä tarvitse katsoa silmiin, saisi ehkä oman työhuoneen kuten terveydenhoitaja eikä töissä tulisi todennäköisesti mitään kovin yllättäviä tilanteita vaan noudattaisi paljon rutiinia. Seurustelu ja nöyristely muiden hoitotiimin jäsenten kanssa olisi aika vähäistä.
Olen erittäin hyvä piirtäjä ja omaan konemaisen käsialan, joten kädentaitoni voisivat olla eduksi tuolla alalla.
Toki siinä ammatissa on huonot puolensa, joista olen tietoinen mutta haluaisin ehkä vielä kerran repäistä ja kokeilla vaihtoa. Olen alle 30-vuotias.
Haluaisin olla työssäni hyvä ja SH-koulutuksessa ei ole tullut sellaista fiilistä, että minulle annettaisiin aikaa tulla hyväksi. Sen lisäksi käsitellään hyvin suuria kokonaisuuksia ja uteliaisuuden tyydyttäminen vaatii suurta itseopiskelua. Voin tietysti jatkaa lääketieteellisen kirjallisuuden lukemista ja itseni sivistämistä toisessakin ammatissa. - ...
HiljainenKesäEdessä kirjoitti:
Olen kyllä ollut hyvin kiinnostunut fysioterapiasta ja olen hyväkuntoinen mutta en varsinainen urheiluhullu, enkä haluaisi viettää aikaani penkki- ja maratonituloksia miettivien ihmisten kanssa vaan hoitaa tavallisia ihmisiä.
Tällä hetkellä olen miettinyt suuhygienistin ammattia. Syitä siihen ovat ne, että se on päivätyö, potilaat eivät suuremmin puhu eikä tarvitse katsoa silmiin, saisi ehkä oman työhuoneen kuten terveydenhoitaja eikä töissä tulisi todennäköisesti mitään kovin yllättäviä tilanteita vaan noudattaisi paljon rutiinia. Seurustelu ja nöyristely muiden hoitotiimin jäsenten kanssa olisi aika vähäistä.
Olen erittäin hyvä piirtäjä ja omaan konemaisen käsialan, joten kädentaitoni voisivat olla eduksi tuolla alalla.
Toki siinä ammatissa on huonot puolensa, joista olen tietoinen mutta haluaisin ehkä vielä kerran repäistä ja kokeilla vaihtoa. Olen alle 30-vuotias.
Haluaisin olla työssäni hyvä ja SH-koulutuksessa ei ole tullut sellaista fiilistä, että minulle annettaisiin aikaa tulla hyväksi. Sen lisäksi käsitellään hyvin suuria kokonaisuuksia ja uteliaisuuden tyydyttäminen vaatii suurta itseopiskelua. Voin tietysti jatkaa lääketieteellisen kirjallisuuden lukemista ja itseni sivistämistä toisessakin ammatissa.Kokemuksesta sanon, että hammashoitoala on kaikkea muuta kuin yksinkertainen. Siellä olet sellaisessa hierarkiaviidakossa ettet uskokaan. Peesata saat vaikka ketä!
- Ristiriitaista
HiljainenKesäEdessä kirjoitti:
Haluaisin olla työssäni hyvä ja SH-koulutuksessa ei ole tullut sellaista fiilistä, että minulle annettaisiin aikaa tulla hyväksi. Sen lisäksi käsitellään hyvin suuria kokonaisuuksia ja uteliaisuuden tyydyttäminen vaatii suurta itseopiskelua. Voin tietysti jatkaa lääketieteellisen kirjallisuuden lukemista ja itseni sivistämistä toisessakin ammatissa.Nopeasti en keksi mitään sosiaalisempaa alaa kuin terveydenhuoltoon liittyvät alat, joten tuon "seurustelu muiden hoitotiimin jäsenten kanssa olisi aika vähäistä" voit unohtaa.
Jos et halua tehdä töitä ihmisten parissa, suosittelen suuntautumaan työhön, jossa työskennellään koneiden kanssa, ei ihmisten. Todennäköisesti palkkaankin tulee samalla 25% lisä.
Lisäksi, kerrot haluavasi olla hyvä työssäsi. Kannattaa suuntautua alalle, jossa kapeasta erityisosaamisesta on hyötyä (ei täsmää sairaanhoitoalaan yleisesti).
- 12+18
Koko aloitus on todella sekava. Onko nyt siis se ydinkysymys se, että vaihdatko alaa vai se, ettet ole onnistunut saamaan harjoittelupaikkaa kesäksi? Puhut opettajien nuivasta asenteesta kohtaasi, epäonnistuneesta tentistä, mietit onko sairaanhoitajan ammatti sinulle se oikea jne. Eli missä sinua nyt siis huijataan otsikon valintaan viitaten?
Et kerro mitään siitä, että oletko esim. lähestynyt harjoittelupaikkoja hakien palkatonta vai palkallista paikkaa? Jos nimittäin olet odottanut saavasi palkkaa harjoitteluajalta, niin ei ole mikään ihme etteivät palaa asiaan tai yhtäkkiä paikkoja ei enää olekaan tarjolla. Sehän olisi tuolloin kesätyö, ei harjoittelu.
Onko ylipäätään ko. koulutus sinua varten? Mene ja tiedä, mutta jotenkin tästä tekstistäsi saa sellaisen kuvan, ettei sydämesi ole hommassa mukana. Ehkä tosiaan tuolloin olisi parempi vaihtoehto se, että vaihdat suuntautumista? Aivan miten ne opettajatkin ovat varmaankin asian päätelleet puhumattakaan siitä, ettet edes itse taida olla asiasta niinkään varma.
Pakko vielä lisätä, että oli se opiskelumuoto mikä tahansa niin aina se päävastuu omasta oppimisestaan on juurikin itsellään. Kerrot kuinka haluaisit sinulle annettavan aikaa saadaksesi enemmän irti? Valitettava tosiasia on se, että nykyisessä muodossaan oleva amk-opiskelu (toki muissakin muodoissa) oli se sitten päivä-, ilta-, päätoimi- tai monimuoto-opiskelua niin saadaksesi suurimman mahdollisimman hyödyn irti on itsenäinen opiskelu ja asioiden selvittäminen.
Ammattikorkeakoulussa opettajat ovat suurimmaksi osaksi siellä tekemässä vain ja ainoastaan sen pakollisen työn rahansa eteen, ei ekstraa. Se siis tarkoittaa sitä, että teet mitä sanotaan kyseenalaistamatta asioita Jos kyseenalaistat tai kehtaat kysyä perusteluita, niin ole valmis saamaan paskaa niskaasi. Valitettavaa mutta totta.- ennemmin fyssari
Kyllä niitä sairaanhoitajakoulun tenttejä saa lain mukaankin uusimassa käydä.En tiedä kuinka monta kertaa,mutta uusimisoikeus on.Jos opettajat eivät uusintaa järjestä,niin ota yhteys heidän esimieheen.Kai siellä nyt joku koulutuspäällikkö on tai jotain...Siitä huolimatta.Suosittelen sydämeni pohjasta alan vaihtoa.Miljoon akertaa ennemmin fyssari,mitä sh.
- ennemmin fyssari
ennemmin fyssari kirjoitti:
Kyllä niitä sairaanhoitajakoulun tenttejä saa lain mukaankin uusimassa käydä.En tiedä kuinka monta kertaa,mutta uusimisoikeus on.Jos opettajat eivät uusintaa järjestä,niin ota yhteys heidän esimieheen.Kai siellä nyt joku koulutuspäällikkö on tai jotain...Siitä huolimatta.Suosittelen sydämeni pohjasta alan vaihtoa.Miljoon akertaa ennemmin fyssari,mitä sh.
Jatkoa edelliseen viestiin...Ja tässä hieman perusteluja sille että miksi ennemmin fyssari mitä sh.Jo työvuorotkin ovat inhimillisemmät.Yleisesti ottaen fyssarit ovat pelkissä aamuvuoroissa.Ainakin ovat olleet kaikissa niissä sairaaloissa,missä minä olen työskennellyt.Siksi toisekseen...Ei laiteta työelämässä vaihtelemaan kakka ja pissavaippoja.Lähihoitajat/sairaanhoitajat pesevät potilaan valmiiksi ennekuin fyssari tulee heitä jumppauttamaan.Se onkin sitten asia erikseen jos jumppauttamiseen kuuluu pesemisen harjoittelu.Mutta yhtään kertaa en ole nähnyt että fyssari olisi vaihtanut vaippoja keltään.Paljon mielekkäämpi työ.
- mitä ihmettä???
ennemmin fyssari kirjoitti:
Jatkoa edelliseen viestiin...Ja tässä hieman perusteluja sille että miksi ennemmin fyssari mitä sh.Jo työvuorotkin ovat inhimillisemmät.Yleisesti ottaen fyssarit ovat pelkissä aamuvuoroissa.Ainakin ovat olleet kaikissa niissä sairaaloissa,missä minä olen työskennellyt.Siksi toisekseen...Ei laiteta työelämässä vaihtelemaan kakka ja pissavaippoja.Lähihoitajat/sairaanhoitajat pesevät potilaan valmiiksi ennekuin fyssari tulee heitä jumppauttamaan.Se onkin sitten asia erikseen jos jumppauttamiseen kuuluu pesemisen harjoittelu.Mutta yhtään kertaa en ole nähnyt että fyssari olisi vaihtanut vaippoja keltään.Paljon mielekkäämpi työ.
Hei nimimerkki 10 200.Erittäin hyvin sanottu!Sosiaali-ja terveysalalla työnantajat todella puhuvat p...askaa enemmän kuin peräaukosta sitä tulee.He-hee...Kantapään kautta on sekin aikoinaan opittu!!!Sitten...Keskustelun aloittaja...Missä sinua on oikein huijattu?Opettajatko ovat huijanneet että järjestävät uusintatentin,mutta eivät järjestäkään vai osastollako on huijattu että pääset sinne harjoittelijaksi,mutta et pääsekään?Siis häh???Miten niin on sanottu,ettei harjoitteluja muka saa tehdä?Koulutukseenhan kuuluvat tietyt pakolliset opintoviikot harjoittelua?Sekava aloitus.Eikö teillä opettajat järjestä harjoittelupaikkoja teille?Itsekö muka pitää järjestää?Kesälläkö muka ollaan harjoittelijoina?Miten niin lyhentää tutkintoa?Eikö pakolliset harjoittelut ole lukuvuoden aikana,eivätkä ne mitään lyhennä.Jos olet suorittanut tietyn määrän opintoja ja olet kesätöissä,niin eikai se nyt mitään opintoja lyhennä?Sehän on vain työtä,jolla sinä pääset kesällä tienaamaan,eikä liity koulutukseesi mitenkään?Siis täh?
- en ymmärrä?
mitä ihmettä??? kirjoitti:
Hei nimimerkki 10 200.Erittäin hyvin sanottu!Sosiaali-ja terveysalalla työnantajat todella puhuvat p...askaa enemmän kuin peräaukosta sitä tulee.He-hee...Kantapään kautta on sekin aikoinaan opittu!!!Sitten...Keskustelun aloittaja...Missä sinua on oikein huijattu?Opettajatko ovat huijanneet että järjestävät uusintatentin,mutta eivät järjestäkään vai osastollako on huijattu että pääset sinne harjoittelijaksi,mutta et pääsekään?Siis häh???Miten niin on sanottu,ettei harjoitteluja muka saa tehdä?Koulutukseenhan kuuluvat tietyt pakolliset opintoviikot harjoittelua?Sekava aloitus.Eikö teillä opettajat järjestä harjoittelupaikkoja teille?Itsekö muka pitää järjestää?Kesälläkö muka ollaan harjoittelijoina?Miten niin lyhentää tutkintoa?Eikö pakolliset harjoittelut ole lukuvuoden aikana,eivätkä ne mitään lyhennä.Jos olet suorittanut tietyn määrän opintoja ja olet kesätöissä,niin eikai se nyt mitään opintoja lyhennä?Sehän on vain työtä,jolla sinä pääset kesällä tienaamaan,eikä liity koulutukseesi mitenkään?Siis täh?
On tietenkin hyvä asia jos opiskelija etsii koulutukseensa kuuluvien pakollisten harjoittelujen ajaksi harjoittelupaikat aktiivisesti itse.Opiskelija ei kuitenkaan ole velvollinen niitä itse hankkimaan.Opettajan tehtävä on järjestää opiskelijoille tarvittavat harjoittelupaikat.Osastonhoitajat saattavat luvata opiskelijoille mitä lystäävät ja lupaukset unohtuvat yhtä nopeasti,mitä ne on annettukin.Yleensä kuitenkin jos osastonhoitajat ovat luvanneet opettajalle sähköpostissa ottavansa opiskelijan harjoittelujaksolle,niin nämä lupaukset pitävät.Opettajilla on näissä asioissa opiskelijaa painavampi sana.Opettajilla on myös tiettyjä sairaaloita,joden kanssa he ovat voineet tehdä yhteistyötä jo vuosia ja lähettää sinne opiskelijoita harjoitteluun.Eikö sairaanhoitajakoulun alussa kerrota montako pakollista harjoittelua tutkintoon kuuluu?Pitäisi kertoa.Miten niin muka harjoitteluja ei saa tehdä?Nehän ovat pakollinen osa tutkintoa,täh???Puhutko kesätöistä???Niitä eivät opet järkkää...
- selitä tarkemmin
en ymmärrä? kirjoitti:
On tietenkin hyvä asia jos opiskelija etsii koulutukseensa kuuluvien pakollisten harjoittelujen ajaksi harjoittelupaikat aktiivisesti itse.Opiskelija ei kuitenkaan ole velvollinen niitä itse hankkimaan.Opettajan tehtävä on järjestää opiskelijoille tarvittavat harjoittelupaikat.Osastonhoitajat saattavat luvata opiskelijoille mitä lystäävät ja lupaukset unohtuvat yhtä nopeasti,mitä ne on annettukin.Yleensä kuitenkin jos osastonhoitajat ovat luvanneet opettajalle sähköpostissa ottavansa opiskelijan harjoittelujaksolle,niin nämä lupaukset pitävät.Opettajilla on näissä asioissa opiskelijaa painavampi sana.Opettajilla on myös tiettyjä sairaaloita,joden kanssa he ovat voineet tehdä yhteistyötä jo vuosia ja lähettää sinne opiskelijoita harjoitteluun.Eikö sairaanhoitajakoulun alussa kerrota montako pakollista harjoittelua tutkintoon kuuluu?Pitäisi kertoa.Miten niin muka harjoitteluja ei saa tehdä?Nehän ovat pakollinen osa tutkintoa,täh???Puhutko kesätöistä???Niitä eivät opet järkkää...
En ole koskaan kuullut että sairaanhoitajaopiskelija olisi opintoihin kuuluvassa ensimmäisessä pakollisessa harjoittelussa ollut kesällä.Kyllä ne harjoittelut ovat olleet aina lukuvuoden aikana.Kesällähän opettajatkin ovat lomalla.Miten he ovat harjoittelua suorittamassa olevaa opiskelijaa tukemassa ja auttamassa,jos kentällä tuleekin jotakin ongelmia?Lomalta käsin vai?Tuskin.En myöskään ole koskaan kuullut että sairaanhoitajaopiskelija olisi joutunut itse etsimään itselleen harjoittelupaikkaa.Vapaaehtoisesti toki on moni halunnut etsiä itse,mutta että olisi pakko etsiä itse tai ei muuten pääse harjoitteluun.Se on ihan hevon kukkua!!!Opettajien tehtävä on järjestää opiskelijoilleen harjoittelupaikat.Joskus opettajien voi olla vaikeaa löytää näitä paikkoja,mutta se on silti heidän velvollisuutensa.Sitä ei voi jättää pelkän opiskelijan tehtäväksi.Opiskelijoita on paljon kesätöissä.Kesätöitä opettajilla ei ole velvollisuutta järjestää.Kuka on sanonut ettei harjoitteluja saa tehdä?Nyt tipuin kärryiltä.Harjoitteluthan ovat pakollinen osa tutkintoa.Vai tarkoitatko että on sanottu ettei harjoitteluja saa tehdä kesällä?En tajua?Tai jos syyslukukaudella on sanottu ettei vielä tehdä harjoitteluja niin entäs kevätlukukausi sitten?Miksi ei kevätlukukaudella muka myöskään ole saanut tehdä harjoitteluja?Eikö juuri silloin ole paljon ensimmäisen vuoden sh opiskelijoita kentällä ensimmäisissä harjoitteluissa?Eikö teillä muka kukaan ole kok vuoden aikana saanut tehdä harjoittelia?Häh?Vai onko niin että muut menivät harjoitteluun,mutta sinua ei ole päästetty,koska on se tentti jäänyt puuttumaan.Jos haluat neuvoja,niin selitä selkeämmin,kiitos.Hyvää jatkoa joka tapauksessa:)
- not follow
selitä tarkemmin kirjoitti:
En ole koskaan kuullut että sairaanhoitajaopiskelija olisi opintoihin kuuluvassa ensimmäisessä pakollisessa harjoittelussa ollut kesällä.Kyllä ne harjoittelut ovat olleet aina lukuvuoden aikana.Kesällähän opettajatkin ovat lomalla.Miten he ovat harjoittelua suorittamassa olevaa opiskelijaa tukemassa ja auttamassa,jos kentällä tuleekin jotakin ongelmia?Lomalta käsin vai?Tuskin.En myöskään ole koskaan kuullut että sairaanhoitajaopiskelija olisi joutunut itse etsimään itselleen harjoittelupaikkaa.Vapaaehtoisesti toki on moni halunnut etsiä itse,mutta että olisi pakko etsiä itse tai ei muuten pääse harjoitteluun.Se on ihan hevon kukkua!!!Opettajien tehtävä on järjestää opiskelijoilleen harjoittelupaikat.Joskus opettajien voi olla vaikeaa löytää näitä paikkoja,mutta se on silti heidän velvollisuutensa.Sitä ei voi jättää pelkän opiskelijan tehtäväksi.Opiskelijoita on paljon kesätöissä.Kesätöitä opettajilla ei ole velvollisuutta järjestää.Kuka on sanonut ettei harjoitteluja saa tehdä?Nyt tipuin kärryiltä.Harjoitteluthan ovat pakollinen osa tutkintoa.Vai tarkoitatko että on sanottu ettei harjoitteluja saa tehdä kesällä?En tajua?Tai jos syyslukukaudella on sanottu ettei vielä tehdä harjoitteluja niin entäs kevätlukukausi sitten?Miksi ei kevätlukukaudella muka myöskään ole saanut tehdä harjoitteluja?Eikö juuri silloin ole paljon ensimmäisen vuoden sh opiskelijoita kentällä ensimmäisissä harjoitteluissa?Eikö teillä muka kukaan ole kok vuoden aikana saanut tehdä harjoittelia?Häh?Vai onko niin että muut menivät harjoitteluun,mutta sinua ei ole päästetty,koska on se tentti jäänyt puuttumaan.Jos haluat neuvoja,niin selitä selkeämmin,kiitos.Hyvää jatkoa joka tapauksessa:)
Koko vuosiko muka pelkkiä teoriaopintoja eikä yhtään pakollista harjoittelua?Ei voi olla...Missä ihmeen koulussa oikein olet?I don`t understand?????????
- Mikä ihmeen avoinAMK
Hei,keskusteluketjun aloittaja...Eikö sinulla jo tässä vaiheessa opintoja pitäisi olla ainakin ensimmäinen pakollinen harjoittelu suoritettuna?Kyllä sairaanhoitajaopiskelijat suorittavat ensimmäisen vuoden aikana pakollisia harjoitteluja/harjoittelun.Miksi sinä et ole suorittanut?Miten erilaiset säännöt voi muka olla avoimessa AMK-opiskelussa harjoitteluihin liittyen,jos muka opiskelu on muuten melkein identtistä tutkinto-opiskelijoiden kanssa?Tä?
- selitä tarkemmin
Hetkinen...Ymmärsin juttusi väärin.Luulin aluksi että olet oikea sairaanhoitaja opiskelija.Et ole siis oikea sairaanhoitajaopiskelija,vaan opiskelet avoimessa AMK:ssa.Sinun tulee hakeutua oikeasti AMK:hon tutkinnon opiskelijaksi.Siellä opet järkkäävät sinulle harjoittelupaikat ja muut.Luin juttusi niin nopeasti että luulin sinun olevan oikea tutkinnon opiskelija.Lähde OIKEAAN kouluun.
- en ymmärrä?
selitä tarkemmin kirjoitti:
Hetkinen...Ymmärsin juttusi väärin.Luulin aluksi että olet oikea sairaanhoitaja opiskelija.Et ole siis oikea sairaanhoitajaopiskelija,vaan opiskelet avoimessa AMK:ssa.Sinun tulee hakeutua oikeasti AMK:hon tutkinnon opiskelijaksi.Siellä opet järkkäävät sinulle harjoittelupaikat ja muut.Luin juttusi niin nopeasti että luulin sinun olevan oikea tutkinnon opiskelija.Lähde OIKEAAN kouluun.
Sama täällä.Myös minä luin keskustelun aloittajan kirjoituksen niin nopeasti etten tajunnut että hän siis ei ole virallisesti sairaanhoitajan tutkintoa opiskelemassa vaan on opiskelemassa avoimessa AMK:ssa alaa.Oikeassa AMK:ssa virallisesti sairaanhoitajan ammattiin valmistavaa tutkintoa opiskeleville henkilöille koulun opettajat järjestävät kyllä tutkintoon kuuluvien pakollisten harjoittelujen paikat.Ja tenttien uusinnat myös.Avoimesta AMK:sta minulla ei ole harmainta aavistustakaan,miten toimivat.En ole sellaisesta itseasiassa koskaan ennen kuullutkan.Olen kuullut vain avoimesta yliopistosta.
- ennemmin fyssari
en ymmärrä? kirjoitti:
Sama täällä.Myös minä luin keskustelun aloittajan kirjoituksen niin nopeasti etten tajunnut että hän siis ei ole virallisesti sairaanhoitajan tutkintoa opiskelemassa vaan on opiskelemassa avoimessa AMK:ssa alaa.Oikeassa AMK:ssa virallisesti sairaanhoitajan ammattiin valmistavaa tutkintoa opiskeleville henkilöille koulun opettajat järjestävät kyllä tutkintoon kuuluvien pakollisten harjoittelujen paikat.Ja tenttien uusinnat myös.Avoimesta AMK:sta minulla ei ole harmainta aavistustakaan,miten toimivat.En ole sellaisesta itseasiassa koskaan ennen kuullutkan.Olen kuullut vain avoimesta yliopistosta.
Ja täällä on vielä kolmas...Minä ihmettelin että on se kumma jos ei sairaanhoitaja opiskelija muka pääse tentin uusintaan...Itse kun aikoinaan tuli muutamia tenttejä vedettyä hieman riman alta ja uusittua vaikka kuinka monesti!Sitten tajusin...Hetkinen...Ethän edes ole tutkinto-opiskelija.Minulla ei ole minkäänlaista tietoa,mitä lakeja tai säädöksiä on avoimen AMK:n tentteihin liittyen.Voisiko olla mahdollista että osastolla oltaisiin käsitetty väärin myös?Jos vaikka luulivat ensin että saavat sairaanhoitajaopiskelijan sinne painamaan hikihatussa duunia kesäksi ja tutkintosuorituksen nähtyään tajuavatkin että hei,sehän ei olekaa oikea opiskelija.Mene nyt jo hyvä ihminen oikeasti suorittamaan AMK-tutkintoa.Mene,mene,mene...
- Ei ole huijattu
Ei ole huijattu.Et ole oikea sairaanhoitaja opiskelija vaan opiskelet avoimessa AMK:ssa.Sinulla ei ole samoja oikeuksia eikä etuuksia mitä vakituisilla tutkinto-opiskelijoilla on.Jos sinulle on sanottu että harjoitteluja ei sitten voi tehdä,niin kaipa se sitten niin on,että harjoitteluihin eivät pelkässä avoimessa opiskelevat pääse.Minulla ei ole aiheesta varmaa tietoa,kannattaa kysellä oppilaitoksesta itse.Ei opiskelusi avoimessa ole kuitenkaan hukkaan mennyt.Siinä on sinulle hyvä pohja jos lähdet suorittamaan oikeaa AMK-tutkintoa.Ja sitä kai tarkoitat tulevan tutkinnon lyhentämiselläkin.Eli opiskelusi avoimessa jollakin tavalla hyväksi luetaan ja saat vapautuksia oikeasta AMK-tutkinnon tietyistä kursseista.Jos lähdet opiskelemaan sairaanhoitajaksi AMk:hon oikeaksi tutkinto-opiskelijaksi,niin ensimmäisenä vuonna olet kyllä jo kentällä harjoittelussa.
- Ei hajuakaan...
Sairaanhoitajan tutkintoa suorittavat tutkinto-opiskelijat saavat koulun puolesta harjoittelupaikat.Ne heille järkkäävät opettajat.Opiskelijalla on myös tietenkin lupa hankkia harjoittelupaikka itse.Heillä on myös oikeus uusia hylättyjä tenttejä.Mikä sitten on käytäntö avoimessa AMK:ssa?Minulla ei ole aavistustakaan.Ei minkäänlaista hajua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3456903Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai675948Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1945426Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi814233Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan503441HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok663395Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63383Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan373074Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta442700Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739122297