Mikä ihmeen teknillinen korkeakoulu?

Historian havinaa

Eikös se entinen TKK ole ollut jo monta vuotta osa Aalto-yliopistoa ...?

7

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyn kumminkin

      Pitäisikö palstan otsikon olla sitten mielestäsi "Aalto-yliopisto, teknillisen alan opinnot"?

      • Historian havinaa

        Ei tietenkään pitäisi Aalto-yliopiston teknillisellä alalla olla omaa palstaa. Mitäpä tuota edes kysyt. Onhan tekniikan alan opiskelua muuallakin, muissakin yliopistoisssa ja korkeakouluissa.

        Tämän palstan otsikot pitäisi uusia vastaamaan nykyistä todellisuutta. Suomessahan korkeakoulut ovat yleiskäsite, joka pitää sisällään ammattikorkeakoulut ja yliopistot. Jos ammattikorkeakoulut halutaan pitää omalla palstallaan, niin tämän palstan otsikko voisi olla lyhyesti vain Yliopistot. Toinen vaihtoehto on pitää otsikko entisellään Yliopistot ja korkeakoulut ja muuttaa alaotsikot: Amattikorkeakoulut, Avoin ylioisto ja korkeakoulu, Jatko-opiskelu, Maisteriohjelmat, Yliopistot.


    • teekkari1888

      Teknillinen kk. (pienellä) on eria asia kuin yliopisto, niin historiallisesti kuin tänäkin päivänä. Eron ymmärtääkseen on tunnettava hieman teknillisten yliopistojen, technische universität, historiaa keskieuroopassa, josta ne ovat lähtöisin. Ja tietysti myös Suomessa, jossa niitä on useita.

      Meillähän on edelleen rinnakkain "Aalto-yliopiston" korkeakoulut sekä Helsingin yliopiston Luonnontieteellinen tiedekunta, Kemian tiedekunta jne., jotka ovat varsinaisia yliopistoja.

      2000-luvulla mainostoimistot ja konsultit tykkäävät antaa asioille raflaavia nimiä merkityksistä sen kummemmin välittämättä.

      Kerrottakoon vielä, että Otaniemestä oli tarkoitus tulla osa Helsinkiä, kun TKK muutti Espoon maalaiskunnan Otaniemen kartanon tiluksille vuonna 1949.

      • Jämeräntaival

        Suomen lain mukaan korkeakouluja ovat yliopistot ja ammattikorkeakoulut.

        Ja vaikka ei niin hallinnollisesti ole, niin käytännössä Otaniemi on osa Helsinkiä.


      • Mee hissapalstalles

        Mua ei kuule kauheasti kiinnosta historia vaan opiskelu ja haluaisin löytää palstalta aiheet loogisista paikoista sen mukaan kuin asiat on nyt eikä niin kuin ne oli joskus hamassa menneisyydessä.

        Historiapalsta on muualla.


      • suoli24 kuittaa
        Mee hissapalstalles kirjoitti:

        Mua ei kuule kauheasti kiinnosta historia vaan opiskelu ja haluaisin löytää palstalta aiheet loogisista paikoista sen mukaan kuin asiat on nyt eikä niin kuin ne oli joskus hamassa menneisyydessä.

        Historiapalsta on muualla.

        Olet kuule väärässä paikassa jos tuo kiinnostaa. Tämä on kuule pelkästään väittelyitä ja muiden mollaamista varten.


      • teekkari vm. 19 vee
        suoli24 kuittaa kirjoitti:

        Olet kuule väärässä paikassa jos tuo kiinnostaa. Tämä on kuule pelkästään väittelyitä ja muiden mollaamista varten.

        Humandereiden, samoin kuin "aaämkoolaisten", koulutukseen taitaa kuulua ensisijaisesti omin heikompien älyllisten lahjojen kompensointitaitojen kehittäminen hölmöjä kirjoitellen ja riitaa tyhjästä haastaen.

        Samaa mieltä toisen teekkarin kanssa: painupa takasin sinne omiesi pariin!

        Och samma på selkokielellä: painu vittuun trollaamaan (:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe