Evirakin myöntää: Eläinsuojelurikkomuksia tiloilla paljon

Eikö jo riitä?

7

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästystä

      Rikkomuksia oli siis eläinten ympäristössä - ei eläimissä. Rikkomuksia oli navettojen turvallisuudessa, puhtaudessa, korvamerkkejä on puuttunut eläimiltä jne.
      Suosin edelleenkin suomalaista lihaa.
      Katsoin sanomalehdestä, kuinka viikoittain tuodaan nälkiintyneitä kissoja ja koiria huostaan....

    • Seurailija...

      Karsinatkin mitataan,ovatko tarkalleen lain määräämän kokoisia vähimmäiskooltaan.
      Valaistukset täytgyy olla riittävät, ilmastointi tarpeeksi hyvää, juomakupeista täytyy tulla vettä vähintään tietyllä nopeudella.

    • virike18

      "Laiminlyönnit voivat liittyä esimerkiksi puutteelliseen kirjanpitoon, vähäiseen virikemateriaaliin, pitopaikan rakenteellisiin puutteisiin tai tilaan nähden liian suuriin eläinmääriin. Laiminlyöntitapauksissa eläinten omistaja määrätään korjaamaan eläinten olosuhteet annetussa määräajassa. Kiireellisissä tapauksissa viranomaiset voivat myös järjestää eläimille ulkopuolista hoitoa paikan päälle tai muualle."
      http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/elainsuojelu ja elainten pito/elainsuojelun valvonta/otantaan perustuvat tarkastukset/

    • Eräs emäntä

      Evira ei käytä sanaa "paljon". Toteaa, että niitä on edelleen, ja hiukan aiempaa enemmän. Esim. meillä huomautus tuli siitä, että maitohuoneen ikkunassa ei ollut kärpäsverkkoa. Ovet ja kaikki muut navetan, toimiston, wc.n ja rehuvaraston ikkunat saa olla selällään kesähelteillä ilman kärpäsverkkoa, mutta maitohuoneen ei saa. Viikon sain aikaa korjata asia, eläinlääkäri käydessään tarkasti.

      • Eläinrakas:D

        Se on hyvä, ettei eläimissä ole ollut moittimista, Korjattavaa tulee varmaan paljon maatiloilla - eihän karsinatkaan kestä ikuisuuksia eikä juottokupit, lamput jne. Huomautus niistä kuitenkin tulee, jos tarkastushetkellä ei ole kunnossa katsottavat kohteet.


    • Juupa juu

      Taas toi reaaliaikaisen kameravalvonnan vaatija kuvioissa. Mieti haluatko sinä omaan kotiisi, siis kuvitellaanpa haluatko sinä kameran sinun olohuoneeseesi, jotta joku tarkastaja voi tutkia hoidatko sinä sinun kissaasi/koiraasi tms. asiallisesti? Veikkaan että et halua, koska kyseessä on sinun kotisi, mikäs se meidän navetta sitten on? Ihan koti on sekin, tai pikemminkin kodin piirissä, paikka jossa työskennellään iso osa päivästä. Siksi että se kuuluu kodin piiriin, emme kaipaa ketään hippejä sinne kuvaamaan että voi voi kuinka kamala rike kun eläimet on sidottu KARSINOIHINSA kiinni. ettei vaan olisi parsia ja parsinavetta jolloin se on ihan Suomen lakien mukainen, en kajoa siihen onko se paras mahdollinen mutta ei nykyisillä tuottajahinnoilla niitä kalliita pihatoita voi rakentaa.
      Mutta jos tuommoinen kameravalvonta laitetaan meitin navettaan niin taidanpa harkita joko rikkovani tai peittäväni kamerat, mun yksityiselämää kun ei tarvitse kenenkään ulkopuolisen seurata olin joko navetan ulko- tai sisäpuolella, tai sitten voisi ihan tarkastajien kiusaksi tehdä navettatyöt vaikka ilkosen alasti, eihän sitäkään ole kukaan kieltänyt, yrittäjä saa valita työvaatetuksen itse =) Taitaisivat järkyttyä mutta oma syy kun kurkkivat. Tai sitten siirtäisi kirjaimellisesti kaiken yksityiselämänsä rippeet kameroiden ulottuville, tietääkseni mikään ei kiellä asettumasta asumaan navettaan, siihen sopivasti kameran alle... Tehtäis semmoinen Big brother-navetta versio jota saa sitten seurata netistä =)

    • Tukkijussi

      Housussasi on kamera, filmaa sillä :D Kyllä tätä höpöuutista piisaa, kuka tätä touhua masinoi?

      Tervetuloa reaalielämään kuulemaan selitykset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8474
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      123
      2301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1956
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1694
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe