on riippapaju,tai sen hoito.Miten sitä kuuluisi kastella näin heti istutuksen jälkeen,ja myöhemminkin.Kivan näköiset matalat puut ostin innokkaana,mutta nyt ristiriitaista tietoa kastelusta,ei kuulemma liikaakaan.Neuvoisiko joku jolla on näitä? Kiitos!
Ongelmanani
5
1095
Vastaukset
- Nokkoset kukkivat
Kastelun tarve riippuu tietenkin sateista. Kuumalla ilmalla pitää kastella useammin kuin vilpoisella. Kastele ainakin silloin kun annetaan metsäpalovaroitus. Yritä katsoa, ettei juuripaakku pääse kuivumaan.
- Voi että
Kiitos!Entäs näin alkuun,että juurtuisi kunnolla,jos kastelee liikaa,puu kuolee,mutta mikä on liikaa.Joka päiväkö,siis alkuun?
- Nokkoset kukkivat
Ei nyt sentään joka päivä pidä kastella. Ilmeisesti ostit astiataimia? Eli yritä katsoa sitä (astianmuotoista) juuripaakkua, ettei pääse kuivumaan. Aamupäivä on kasvien kannalta paras aika saada vettä.
- garlic*
En ole kyllä kuullut että ikinä olisi puuta tapettu kastelemalla liikaa. Tietenkin jos kasvi on kaivettu johonkin tiukkaan savimaahan( liian pieneen istutuskuoppaan), mikä imee huonommin vettä, ehkä silloin. Kaivoithan riittävä suuren istutuskuopan ja kastelit sen hyvin ennen istutusta? Ja riippapaju tuskin on rantuin kasvatettava kastelunkaan suhteen.
- Aloittava taas
Niin myyjä sanoi,että jotkut ovat tappaneet,kun ovat alkuun kastelleet liikaa,siksi mietinkin,mikä on oikea tapa kastella.Jaa,toivottavasti tein hyvänkokoisen kuopan,iski epäilys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191