Olemmeko me muut vääräuskoisia??

<3""8>

Vl laina;
Onneksi SRK ja vl-saarnamiehet opettavat, että vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.
.
Säikähdin luettuani, mitkä ovat heidän perusteet tuolle, vai hallintapolitiikkaa.

23

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

Niin , eipä hae kaukaa Ruotsilaisista esiokoislestyaadiolaisitakaan .
      Sillä hekin luulee olevansa maailman napoja , ja mitä he todellisuudessa on
      he on paavaja tai ainakin samanlaisia ja vaativia eivät ole huomanneet
      että nöyryys ei ole nöyristelyä. .

Kävin VL:n palstalla ,ei sielä mitään ollut ?
      Tai olihan siellä rumia kuvia kirjoitettu tauluun.

• jallis........

ovatko ne teu narsisseja;)) siellä liikkeesä? ainoita oikeita.. Ruattissaki..

• teu,

"jallis "

Kyllä ne voi olla vaikka narsisseja ..tosin jos menen Kukka KASUPPAAN.
        OSTAN MIELUIMMIN KUKKANA KOSKA NE ON NÄTTEJÄKIN .
        Niin kyllä sellaisia on Suomessakin , mutta pahimmat on juuri Veikoissa.
        lapin veikoissa..

• Oman vääräuskoisuutensa voi testata, jos haluaa. Siinä täytyy altistua "ainoalleoikellejulistukselle". Ei pitäs mennä sellaisiin seuroihin ja kuunnelle tarkoin. Etukäteen kannattaa tehdä rukouksessa sopimus, että Pyhä Henki suojelee, jos paikassa julistetaan väärää oppia. Hän tekee sen mielellään. Toinen rukous, jos itse olen väärällä tiellä niin ilmoita se minulle.

Kun tällä tavalla avoimena kuuntelee, niin usein käy niin, että kuulee Jumalan sanaa, mutta inhimillisesti painotettuna jossain kohdin ja silloin ei tarvitse tehdä johtopäätöksiä.

• teu,

Meillä eräs saarnaaja , alkoi noin kuukautta ennen puhumaan pehmosia . että
        nyt jo pitää asennoitua siihen ,että kun lapin veikot alkaa saarnaamaan Jumalan
        sanaa ..Mistä hän voi tietä että se olisi Jumalan sanaa , kun lapin veikot ei ole
        jietäänkseenkään ryhtyneet neuvotyteluun , ja asettuneet yhteisen ymmärryksen
        alle . Vihne sanoit hyvin ei pitäsi mennä sellaisiin seuroihin , siellä voisaada
        vain haavan sieluunsa

Rukouksista olen samaa mieltä. muuten paitsi Lapin veikkojen tulisi tarkkaan
        pyytää jos olen väärässä niin ilmoita se minulle , Tästä olen sata varma että
        lapin veikot ei ole tätä suorittaneet. ..

• elikkä
        teu, kirjoitti:

sanaa ..Mistä hän voi tietä että se olisi Jumalan sanaa , kun lapin veikot ei ole
        alle . Vihne sanoit hyvin ei pitäsi mennä sellaisiin seuroihin , siellä voisaada
        vain haavan sieluunsa

Teu, vihne tarkoitti varmaan että "eli" eikä EI.

"Eli pitäs mennä sellaisiin seuroihin ja kuunnella tarkoin."

• elikkä kirjoitti:

Teu, vihne tarkoitti varmaan että "eli" eikä EI.

"Eli pitäs mennä sellaisiin seuroihin ja kuunnella tarkoin."

Hyvä huomio, kyllä tarkoitin Eli... En huomannut kirjoitusvirhettä.

• Syntisten Vapahtaja
        teu, kirjoitti:

vain haavan sieluunsa

Sen henkisiä on paljon esikoislestadiolaisuudessa, myöskin siis Suomessa, jota Jellivaaran miehet edustavat,

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Joka teita kuulee se minua kuulee. Eräs saarnaaja veti siitä yhtäläisyysviivan suoraan lapinmiehiin, niin että joka katsoo ylen lapin opetukset, katsoo ylen Jumalan.

Saarnaajat eivät voittopuolisesti vaivaudu sen vertaa tutkimaan Raamattuaan, kenelle Jeesus sanansa sanoi.

Ei siellä ollut lestadiolaisia, eikä lapinvanhimpia kuulijoiden joukossa.
        Jeesus ei todellakaan ole vain lestadiolaisten vapahtaja, vaan jokainen joka häneen uskoo, ja kastetaan se pelastuu. Ei ole vaikea asia käsittää, kun se näin Raamatussa suoraan ja selkeästi lukee hyvin monissa kirjeissä ja kirjoituksissa, mutta muutamille se näyttää olevan mahdoton käsittää.

• teu,

Kun ryhtyy omaa vääräuskoisuutta testaamaan , kannattaa katsoa että liedon
        pappi olisi lähellä ,tai joku muu ,koska itse itseensä ei ,voi tuomita eikä kiittää .
        Eikä tuloksesta oli mitään ARVOA ,ellei jää todistusta . varmaan ymmärrät
        mitä ajan takaa .

• jotakin avauksesta

OIkea Jumalan sanan kirkastaa Jeesusta Kristusta ainoana tienä pelastukseen,
      ja Jumalan antamaa uskoa hänen lahjansa vastaanottajana. Eli siis korotetaan Kristusta, ja masennetaan kaikelkaisia lihanpyrkimyksiä. Vihollinen osaa etevästi pukea synninkin pyhyyden kaapuun ja valheen se osaa muuttaa totuudeksi vain muutamia JUmalan sanoa muuntamalla.

Mitä enemmän liike on "ainoa autuaaksi tekevä" omasta mielestään, sen enemmän julistukseen tulee liikkeen mainosta, mainoksen perään.

PItää aina muistaa että evankeliumi ei purista mistään. Puristuksen tulevat omasta lihasta ja paholaisesta käsin. MOnen ressukan elämä on mennyt
      hiki otsalla puurtamiseksi, kun on uskottu omanvanhurskauden keleen
      saarnoja.

Kun Jumala jotakin odottaa meiltä, hän antaa sen toteuttamiseen myöskin voiman, innon ja viisauden.

• teu,

Ei minun viestrini ole "eli " sanasta millänsäökään .
        Jos ei voi kirjoittaa sen verran väljästi että asia oikeistuu.
        ei varmasti pärj'ää täällä , olen henkilö joka rakastaa pintä .
        sanomista en myös ole pitkävihainen , mutta kuitenkin ..

• teu, kirjoitti:

Ei minun viestrini ole "eli " sanasta millänsäökään .
        Jos ei voi kirjoittaa sen verran väljästi että asia oikeistuu.
        ei varmasti pärj'ää täällä , olen henkilö joka rakastaa pintä .
        sanomista en myös ole pitkävihainen , mutta kuitenkin ..

Olet oikeassa, jos pelottaa niin ei pidä testata. Se vaatii jonkinlaista vahvuutta, että uskaltaa kyseenalaistaa tavanomaisia asioita.

• teu,
        vihne kirjoitti:

Olet oikeassa, jos pelottaa niin ei pidä testata. Se vaatii jonkinlaista vahvuutta, että uskaltaa kyseenalaistaa tavanomaisia asioita.

Niin ,vihne" kivakun vastasit ,siksi kuitenkin kysyin että ihminen on paska ,
        syntinen kurja siksi hän ei voi mitata itseensä millään tavalla .Tai voi ..
        Mutta ei synti määrittelyssä ,
        Vaan jos joku luulee voivansa , saada pelottomuuden kautta jotakin aikaiseksi
        niin siitä vaan ,,voiko kukaan kyseen alaistaa omia asioita rehellisesti . tämä voi
        kyllä vaatia jonkin laista vahvuutta , Silti pit'ää uskaltaa , olla Jeesuksen uskossa

Palaan vielä tähän , Vääräuskoisuuteen , Olkoon vaikka kuinka hyvä lapin veikko
        Hänen sanansa on jo pieless'ä ,kun hän avaasuunsa Vääräuskoisena ..

Miksi ? siksi kun 1998 tapahtumat lilluu edelleen korjaamattomina , tai en ole
        ainakaan kuullut että niitä olisi korjattu., missään päin maassamme . Toiseksi
        2011 , vasta oppi Lapin veikot yleensä anomaan anteeksi , mutta näitä asioita
        Ei korjata siin'ä puheessa .

Minä uskon että SS. sanoi hyvin , meidän kaikkiaen kristittyjen tulee Rukoilla
        että Lapin vanhimmat , voivat kirkastaa Kristusta oikeasti . aamen .,.

• Lapplandsbranten
        teu, kirjoitti:

Niin ,vihne" kivakun vastasit ,siksi kuitenkin kysyin että ihminen on paska ,
        syntinen kurja siksi hän ei voi mitata itseensä millään tavalla .Tai voi ..
        Mutta ei synti määrittelyssä ,
        Vaan jos joku luulee voivansa , saada pelottomuuden kautta jotakin aikaiseksi
        niin siitä vaan ,,voiko kukaan kyseen alaistaa omia asioita rehellisesti . tämä voi
        kyllä vaatia jonkin laista vahvuutta , Silti pit'ää uskaltaa , olla Jeesuksen uskossa

Palaan vielä tähän , Vääräuskoisuuteen , Olkoon vaikka kuinka hyvä lapin veikko
        Hänen sanansa on jo pieless'ä ,kun hän avaasuunsa Vääräuskoisena ..

Miksi ? siksi kun 1998 tapahtumat lilluu edelleen korjaamattomina , tai en ole
        ainakaan kuullut että niitä olisi korjattu., missään päin maassamme . Toiseksi
        2011 , vasta oppi Lapin veikot yleensä anomaan anteeksi , mutta näitä asioita
        Ei korjata siin'ä puheessa .

Kohtahan se nähdään ovatko kirkastuneet! Tuskin ovat...

• 7+17

Pankaapa merkille, että ainoa oikea lukittujen ovien takana perustettu seurakunta ilmaistaan niin, että vain painotuksilla, äänenpainoilla ja puheen tau´otuksiia osoitetaan, että se on tämä ja vain tämä yhteisö. (Ja sehän halusti uskotaan).

Siis sanat voidaan ymmärtää myös niin, että seurakuntaan kuuluvat myös kaikki ne, joissa Jumalan Pyhä Henki on johdattanut elävään uskoon ja jotka julistavat ja kuuntelevat elävää Jumalan Sanaa. Sitä ei vain sanota.

Verratkaapa Jeesuksen sanoja kanaanilaiselle naiselle. Äkkikuulemalta tuntuu, että Jeesus ei jätä hänelle mitään mahdollisuutta. Hänhän kuului väärään kansaan, oli vääräuskoinen eikä muitakaan edellytyksiä ollut. Jeesuksen sanat eivät kuitenkaan poisleikanneet häntä. Jeesus kehuukin hänen uskoaan ja toteuttaa naisen toiveen. Hänestä tulee Jeesuksen seuraaja.

Meidän kuulijoiden sydämen kovuuden tähden me leikkaamme pois ne, jotka eivät täytä niitä ulkoisia avuja, jotka me kuulijat uskovaisille olemme asettaneet.

• teu,
        Lapplandsbranten kirjoitti:

Kohtahan se nähdään ovatko kirkastuneet! Tuskin ovat...

"Lablandranden "

Joo ei se varmasati vielä anna tulosta ,mutta ehkä toisella kierroksella .

OLen samaa mieltä ,kohta nähdään , liian pian , ja siloloin kaikki on
        kirkastuneet ,,tai sitten eivät , se hän piti KRISTUSTA KIRKASTAA: .

• herätys nyt

En voikäsittää tätä lapinmiesjuttua !?

Sen täytyy olla jokin sisäpiiriongelma että jostain tunturin juurelta käydään laumaa komentelemassa ja vetämässä linjoja hah !

Kuka ne on siihen valtuuttanut, ei hyvänen aika mikä on ettette pääse irti moisista lapsellisista orjuuksista palvelemaan Jumalaa yksinomaan levossa ja rauhassa.

Miksi te tuota lestadiusta raahaatte perässänne kuin jotain varajumalaa aina vaan vuosikymmenistä toisiin !?

koittaistte jo herätä valo on jo saapunut kaikkeen maahan, ei sitä tarvi lapista asti säkillä kantaa.

• teu,

"herätys nyt"

"miksi te tuota LLL:n raahaatte " ei me ole sitä sillai raahattu 153 vyoteen ,
        Koska hän kuoli 1861 ja hänet pantiin hautaan , Ja hän on levossa ja rauhassa
        siinä Paratiisissa jonka JUMALA loi vähääennen Sitä pääsiäistä jolloin
        te tapoitte JEESUKSEN ja Roomalaiset ,sen Ryövärin jokla pääsi ensimmäisenä
        asukkaana Uuteen Paratiisiin ..

Valo tuli ensimmäisen kerran silloin ,KUN JUMALA SANOI TULKOON VALKEUS .
        se tapahtui vain pikkuista ennen kuin HÄN LOI AURINGON . 3 PÄIVÄÄ ENNEN

Tuossa joku koettaa hölmöläis vertausta , kantaa säkillä valoa , Matti tuli
        kylään ,ja kysyi mitä te teette , hölmöläiset sanoi laitamme valoa sisään ,,
        matti katsoo vän aikaa toimintaa , ja sanoo tewiltä on unhottunut ikkunat
        minä näytän kuinka ne tehdään , kaikki oli ok sitten kuului ruminaa mitä
        nyt ,olitaphtunut työtapaturma ( kun ikkuna aukkojen teko oli helppo ja
        ahkerat hölmöläiset teki liikaa aukkoja . Luhistui talo miten lapin veikot
        nyt sanoisi .. Jos he ei tulisi lainkaan voisi tilanne parantua parhaiten ..

• Toisjalkanen ..
        teu, kirjoitti:

"herätys nyt"

"miksi te tuota LLL:n raahaatte " ei me ole sitä sillai raahattu 153 vyoteen ,
        Koska hän kuoli 1861 ja hänet pantiin hautaan , Ja hän on levossa ja rauhassa
        siinä Paratiisissa jonka JUMALA loi vähääennen Sitä pääsiäistä jolloin
        te tapoitte JEESUKSEN ja Roomalaiset ,sen Ryövärin jokla pääsi ensimmäisenä
        asukkaana Uuteen Paratiisiin ..

Valo tuli ensimmäisen kerran silloin ,KUN JUMALA SANOI TULKOON VALKEUS .
        se tapahtui vain pikkuista ennen kuin HÄN LOI AURINGON . 3 PÄIVÄÄ ENNEN

Tuossa joku koettaa hölmöläis vertausta , kantaa säkillä valoa , Matti tuli
        kylään ,ja kysyi mitä te teette , hölmöläiset sanoi laitamme valoa sisään ,,
        matti katsoo vän aikaa toimintaa , ja sanoo tewiltä on unhottunut ikkunat
        minä näytän kuinka ne tehdään , kaikki oli ok sitten kuului ruminaa mitä
        nyt ,olitaphtunut työtapaturma ( kun ikkuna aukkojen teko oli helppo ja
        ahkerat hölmöläiset teki liikaa aukkoja . Luhistui talo miten lapin veikot
        nyt sanoisi .. Jos he ei tulisi lainkaan voisi tilanne parantua parhaiten ..

Tätä ole miettinut kauan,,hyvä huomio tuossa loppu kaneetissa .

• teu,
        Toisjalkanen .. kirjoitti:

Tätä ole miettinut kauan,,hyvä huomio tuossa loppu kaneetissa .

"aloittajale "

Olemmeko me muut VÄÄRÄUSKOISIA ?
        TOTEAN VAIN . että OULUN VL: RUKOUSHUONEEN ,,SEINASSÄ luke.
        Metrisdin kirjaiumin , TAIVAAN VALTAKUNTA ,? Niin ei sanota Raamatussa .

No miten Raamatussa sanotaan ? Siten ett'ä Minun valtakuntanmi on täällä .
        Oman tunnon , sydämmen , sielun , kokoisina palasina , joista sitten tehdään
        yhistämällä valtakunta .

Samalla Raamatusa ei sanotya SRK tai VL:t olisi oikeita ,siis aINOITA OIKEITA
        NYT TULTIIN SIIHEN , EI RAAMATU TUNNE srk:TA EIKÄ vl:t. ei kai tämä
        ole niin vaikeaa , etten voisi kirfjoittaa TOTUUDEN ..

• voi herran kenkunat

Oikeinko todella siellä oulun seinässä lukee että taivaan valtakunta....haaaa ei voi olla totta ####

kuka on voinut alentua tuollaisen tekstin laittamiseen!

• teu.

VL:t ja SRK ..: etkai luullut Es/koisissa. Heillä on , Heillä on Siirtolantie 28. (välivainoi)
        No ei ole pitkän matkan takana kumpikaan toisistaan .
        siellä molemmilla Rukoushuone lähellä ,,paitsi VL:llä on Taivaan valtakunta .

• kaikkee luullaan

Oulun rauhanyhdistyksen talon seinässä ei lue mitään, ei ulko- eikä sisäseinässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      97
      4832
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      171
      4509
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      88
      4244
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2688
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2207
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2097
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1880
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1769
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1757
    Aihe