Esimerkki:
Perustan jääkiekkoaiheisen nettisivuston. Sivusto on maksullinen ja jaan siellä muualta (netistä tai paperilta) kopioituja ottelutuloksia ja statistiikkaa.
Laillista vai laitonta?
Jokuhan tuon datan on tehnyt, mutta onko se vapaata riistaa jaettavaksi maksua vastaan, vaikka tekijä tiedettäisiin? Käytännössä siis pyydän maksua muiden tekemistä tuloksista.
Kaupallista vai ei
Lähdesuojaus
1
233
Vastaukset 1
- Gaspard
Ottelutulokset sinänsä eivät ole suojattuja, joten kuka tahansa saa kertoa, miten Tapparan ja Kärppien pelissä kävi ja pyytää tästä maksuakin. Useampia tuloksia saa myös listata, kunhan keräät tiedot itse ja muotoilet ne omin neuvoin. Tekijänoikeuslain 49 §:n luettelokynnys on tulkinnanvarainen, mutta jatkuva valmiiden tuloslistojen kopiointi toisen sivustolta kaupalliseen tarkoitukseen tuskin mahtuu lain puitteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931008- 102895
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei293876- 77748
- 82726
- 75720
- 50655
- 37646
- 45631
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609