Aasian tutkimuksen /Afrikan tutkimuksen koe 2014

Cancancan

Hei,
Halusin kysyä miten teillä meni tämän vuoden koe. Itse koin oudoksi että siinä oli iso tehtävä afrikkalaisista ja englantilaisista sanoista. Oli mielestä vaikampi koe kuin viimevuonna. En itse osaa sanoa että miten koe meni omalta osaltani. Muistaako kukaan vastausta siihe Länsi-Afrikan islamin uskoon. Vahvistiko se hallitsijoiden pyhää valtaa vai ei?
Monivalinnat on itselläni se kompastuskivi. Onko teillä millaisia hankaluuksia?

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1644

      Täällä toinen hakija!

      Mielestäni oli hyvin yksityiskohtainen koe, mutta se ei omaa menoa hidastanut, sillä olin opiskellut hyvin yksityiskohtaisesti asiat. Meinasin itsekkin hieman panikoida kyseisestä tehtävästä ensin, mutta kunhan rauhotuin, tajusin ainakin osittain mitä siinä haettiin, vaikkei se ihan nappiinkaan mennyt. Samanlaisia tehtäviä on yleensä ollut suomen kielen kokeessa, niillä testataan kielellistä tajua.

      Länsi-Afrikasta sen verran, että juttuna oli se, etteivät hallitsijat ottaneet sitä "innostuneena ja heti" tai miten se siinä nyt ilmaistiin. Länsi-Afrikan hallitsijat eivät halunneet omaksua islamia heti, koska se olisi kieltänyt heidän oikeutuksensa pyhään valtaan (jos nyt muistan oikein.)

      • Cancancan

        Jes no sitten se meni oikein. Istuskelin ikuisuuden miettimässä sitä kun en keksinyt että miksi ihmeessä islam olisi muka vahvistanut pyhää valtaa. Mitä tulitte vastanneensa siihen englannin kohtaan. Se meni itsellä aika veikkauksen puolelle:P
        Jännittää vähän tämän vuoden pisterajat kun ne välillä heittelee. Parhaiten itsellä ainakin meni varmaan ne historian selitystehtänät kun niitä yksityiskohtia oli tullut päntätä mutta se miestä maasta ne keksinnöt oli meni huonommin kuin olisin toivonut kun en ollut täysin varma niin en vastannut kaikkiin.

        Lasketteli yhtään että missä menisipisteenne jos ei tulisi virheitä?:)


    • Kummissaan

      Onko Afrikan/Aasian tutkimuksen tohtoriopiskelijoille jokin erityinen koe? En nimittäin ole kuullut koskaan muiden alojen tohtoriopiskelijoiden vastaavasta kokeesta.

      • Cancancan

        Kyseessä on siis pääsykoe yliopistoon:)


      • treewee
        Cancancan kirjoitti:

        Kyseessä on siis pääsykoe yliopistoon:)

        Miksi tällä palstalla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3744
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2469
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1720
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      326
      1572
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1218
    Aihe