Auto on automaattivaihteinen Variant. Vanha auto vm. -91, mutta on aina kotona saatu itse korjattua (oma ukko korjaa) ja nämä pari-kolme vuotta riittänyt meikäläiselle, jo 5-kympin rajan ylittäneelle naisihmiselle, joka vasta pari vuotta sitten kävi autokoulun.
Ihan hyvä kauppakassi ja täällä pöpelikössä tulee ajettua pari työkeikkaa viikossa. En sen hienompaa autoa tarvitse, kunhan nyt liikkuu paikasta A paikkaan B. Välimatkat kuitenkin sellaiset, että kun julkinen liikenne on viety, eikä polkupyörällä pysty kovin pitkiä pätkiä ajamaan, niin pakko kuitenkin olla edes joku auto. Vähävarainen kun vielä olen, niin pakko tyytyä siihen autoon minkä on saanut. Korjaamolle en pysty viemään, kun ei yksinkertaisesti ole tuota rahaa millä korjaukset maksais, joten onneksi mies on osannut korjata.
Paitsi nyt... alkaa tuntua jo aika haasteelliselta ja epätoivoiselta.
Auto on kulkenut aiemmin kuin ihmisen ajatus, (osaa kait jo tutun tienkin ;) ), mutta nyt alkoi sitten kiukuttelu. No, tosin sateesta, tai kovasta sumusta on saattanut joskus ottaa nokkiinsa, eikä ole enää seuraavana aamuna suostunut käynnistymään, mutta kuivailun jälkeen taas kyllä.
Nyt se ei sitten yhtenä kauniina päivänä ensin suostunut vaihtamaan enää suuremmille vaihteille. Jos ajoi enintään 5-kymppiä, niin kulki. Kun kiihdytti, niin kierrokset vaan nousi ja lopulta auto sammui tielle. Mies oli onneksi mukana ja sai sen taas käyntiin.
Pari kertaa se vielä "puolivahingossa" vaihtoi suuremmalle vaihteelle, mutta kun välissä piti taas ajaa pienempää nopeutta, niin sitten ei enää onnistunutkaan.
Auto saatiin ajettua kotiin ja ukko etsi siitä vikoja n. 12 tuntia.
Vaihdelaatikossa oli joku piuha poikki, mutta se liittyyi ilmeisesti johonkin lamppuun. Tulppia ja johtoja syynättiin ja huollettiin ja kait jotain vaihdettiinkin ja lopulta myös bensapumpun suodatin putsattiin. Vika tuntuikin olevan lopulta siinä. Sen jälkeen auto taas kulki. Pääsin sillä liukkaankelin radallekin , suorittamaan autokoulun 2. vaiheen loppuun.
Siitä nyt meni sitten n. viikko ja yhtenä aamuna vaihdekeppi ei suostunut liikahtamaankaan. Mies sitä vähän aikaa rassaili ja taas pelitti.
Eilen kuitenkin taas sama juttu, kun mun piti lähteä liikenteeseen. Mies sai sen taas toimimaan ja sen jälkeen auto kulki taas ihan ok.
No, nyt sitten tänä aamuna se ei lähtenyt käyntiin ensinkään.
Vikaa ei ole vieläkään löytynyt ja alkaa tulla jo uskonpuute ja pienoinen paniikki.
Kakkosautoakaan kun ei tällä hetkellä ole, kun sekin on just nyt parhaalla hetkellä rikki.
Voi elämä... :/
Mikä Passat-raukalla on hätänä?
pulassa...
3
134
Vastaukset
- 12341234
testaa, että akku ja laturi on ok. Kun kone käy lautausjännite on noin 14 volttia, yleismittarilla voi mitata. Akun kunto selvivää lataamalla se ajamalla tai ulkosiella laturillä täyteen. Vuorokauden päästä akkujännite ilman kuormaa pitäisi olla lähellä 13 volttia. Myöskin akun tulee säilyttää rittävä varaus monta päivää.
- huh huh.
Kunnon seko.
- No niinpä olet!
!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747834Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372526
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352084- 232030
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151683- 601633
- 181599