cipralex

nipsu

söin ennen cipramilia jonka lopetin lääkärin luvalla kun elämä alkoi kulkea taas. nyt on tullut kovasti takapakkia taas ja sain uuden reseptin uudelle lääkkeelle. kovasti mainosti tuo lääkäri että on parempi lääke ja vaikuttaa nopeammin. onko teillä kokemuksia ko. lääkkeestä?

6

2454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paniikkihäiriöinen

      Mulla on sama ongelma.
      olen syönyt Cipramilia jo useita,useita vuosia paniikkihäiriön hoitoon.
      -Nyt olen seuranut näitä keskusteluja ja huomannut tuon Cipralexin!
      Onko se parempi,tehokaampi kuin tuo cipramil ja millaisia sivuvaikutuksia tulee vaihdosta?
      Jos joku tietää, niin kertokaa!!!

      • yksi monista

        Söin serosatia noin 1v,sen sivuvaik.vsyttää jonkin verran.Sitten seroxatin hiljalleen lopet.jälk.aloitin Cipralexin pienin alku annoksin,söin jo kuuk. 10mg,mut se "karmee"olo ei vaan lieventynyt!unettomuus,maha aivan sekaisin,ruoka ei maistunut,oksetti,ja ahdistus voimistui eli oli niin hirveetä että tuntui mitenkähän tästä selviää!eli cipralex pois ja palattiin seroxatiin.Nyt kaikki ok. minulle ei vaan sopinut kyseinen lääke,niin me ihmiset ollaan erilaisia toiselle sopii joku toinen.Mutta jos on "hyvä"lääke käytössä niin miksi vaihtaa?? jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa,opin ainakin sen.


      • nipsu
        yksi monista kirjoitti:

        Söin serosatia noin 1v,sen sivuvaik.vsyttää jonkin verran.Sitten seroxatin hiljalleen lopet.jälk.aloitin Cipralexin pienin alku annoksin,söin jo kuuk. 10mg,mut se "karmee"olo ei vaan lieventynyt!unettomuus,maha aivan sekaisin,ruoka ei maistunut,oksetti,ja ahdistus voimistui eli oli niin hirveetä että tuntui mitenkähän tästä selviää!eli cipralex pois ja palattiin seroxatiin.Nyt kaikki ok. minulle ei vaan sopinut kyseinen lääke,niin me ihmiset ollaan erilaisia toiselle sopii joku toinen.Mutta jos on "hyvä"lääke käytössä niin miksi vaihtaa?? jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa,opin ainakin sen.

        Ite en halunnu cipramilia enää alottaa udelleen kun tuli niin kamalat sivuvaikutukset eka kerralla. nyt oon 3 päivää syöny tätä cipralexia ja oikeastaan ihan hyvä olo. välillä on etova olo ja "pää turrana" ja suuta kuivaa kyllä tosi paljon mutta ei mitään kestämätöntä. paitsi töihin en kyllä uskalla mennä vieläkään ja saikku loppuu sunnuntaina...=(


    • hei!!!
      Samat tuntemukset.....Cipramil aiheutti paniikkihäiriöitä jopa itsemurha-ajatuksia,väsymystä,tukkoisuutta ajatuksessa jms..
      Vaihdettiin Cipralexiin,,olo huomattavasti parempi ja ennenkaikkea iloisempi,aktiivisempi fiilis.

    • minä

      Cipramil:
      Sitalopraamia käytetään masennustilojen ja paniikkihäiriön ja julkisten paikkojen pelon hoitoon. Sitalopraami estää selektiivisesti serotoniinin takaisinottoa. Serotoniini on keskushermoston välittäjäaine.

      Cipralex:Essitalopraami, joka on selektiivinen serotoniinin takaisinoton estäjä (SSRI) ja kuuluu masennuslääkkeisiin. Nämä lääkkeet auttavat normalisoimaan serotoniinin määrää aivoissa. Aivojen serotoniinijärjestelmän häiriöt ovat avainasemassa masennuksen ja muiden siihen liittyvien häiriöiden kehittymisessä

    • mika

      Cipralex ei ollut mulle sopiva lääke. Alkuun tuntui tepsivän, mutta vei yöunet ja seksin. Tai no, kyllä seksi vielä kiinnosti ja tuntui hyvältä, mutta päästä puuttui se laukaiseva tekijä. Unen puute siis peitti alleen lääkkeen mahdolliset hyvät puolet ja lääkitys vaihdettiin Remeroniin. Ja nyt tulee nukuttua, uskokaa pois. Onko kellään kokemuksia yhdistelmästä Remeron 45mg-Efexor depot 150mg?

      Mika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe