söin ennen cipramilia jonka lopetin lääkärin luvalla kun elämä alkoi kulkea taas. nyt on tullut kovasti takapakkia taas ja sain uuden reseptin uudelle lääkkeelle. kovasti mainosti tuo lääkäri että on parempi lääke ja vaikuttaa nopeammin. onko teillä kokemuksia ko. lääkkeestä?
Vastaukset 6
- paniikkihäiriöinen
Mulla on sama ongelma.
olen syönyt Cipramilia jo useita,useita vuosia paniikkihäiriön hoitoon.
-Nyt olen seuranut näitä keskusteluja ja huomannut tuon Cipralexin!
Onko se parempi,tehokaampi kuin tuo cipramil ja millaisia sivuvaikutuksia tulee vaihdosta?
Jos joku tietää, niin kertokaa!!!- yksi monista
Söin serosatia noin 1v,sen sivuvaik.vsyttää jonkin verran.Sitten seroxatin hiljalleen lopet.jälk.aloitin Cipralexin pienin alku annoksin,söin jo kuuk. 10mg,mut se "karmee"olo ei vaan lieventynyt!unettomuus,maha aivan sekaisin,ruoka ei maistunut,oksetti,ja ahdistus voimistui eli oli niin hirveetä että tuntui mitenkähän tästä selviää!eli cipralex pois ja palattiin seroxatiin.Nyt kaikki ok. minulle ei vaan sopinut kyseinen lääke,niin me ihmiset ollaan erilaisia toiselle sopii joku toinen.Mutta jos on "hyvä"lääke käytössä niin miksi vaihtaa?? jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa,opin ainakin sen.
- nipsu
yksi monista kirjoitti:
Söin serosatia noin 1v,sen sivuvaik.vsyttää jonkin verran.Sitten seroxatin hiljalleen lopet.jälk.aloitin Cipralexin pienin alku annoksin,söin jo kuuk. 10mg,mut se "karmee"olo ei vaan lieventynyt!unettomuus,maha aivan sekaisin,ruoka ei maistunut,oksetti,ja ahdistus voimistui eli oli niin hirveetä että tuntui mitenkähän tästä selviää!eli cipralex pois ja palattiin seroxatiin.Nyt kaikki ok. minulle ei vaan sopinut kyseinen lääke,niin me ihmiset ollaan erilaisia toiselle sopii joku toinen.Mutta jos on "hyvä"lääke käytössä niin miksi vaihtaa?? jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksensa,opin ainakin sen.
Ite en halunnu cipramilia enää alottaa udelleen kun tuli niin kamalat sivuvaikutukset eka kerralla. nyt oon 3 päivää syöny tätä cipralexia ja oikeastaan ihan hyvä olo. välillä on etova olo ja "pää turrana" ja suuta kuivaa kyllä tosi paljon mutta ei mitään kestämätöntä. paitsi töihin en kyllä uskalla mennä vieläkään ja saikku loppuu sunnuntaina...=(
hei!!!
Samat tuntemukset.....Cipramil aiheutti paniikkihäiriöitä jopa itsemurha-ajatuksia,väsymystä,tukkoisuutta ajatuksessa jms..
Vaihdettiin Cipralexiin,,olo huomattavasti parempi ja ennenkaikkea iloisempi,aktiivisempi fiilis.- minä
Cipramil:
Sitalopraamia käytetään masennustilojen ja paniikkihäiriön ja julkisten paikkojen pelon hoitoon. Sitalopraami estää selektiivisesti serotoniinin takaisinottoa. Serotoniini on keskushermoston välittäjäaine.
Cipralex:Essitalopraami, joka on selektiivinen serotoniinin takaisinoton estäjä (SSRI) ja kuuluu masennuslääkkeisiin. Nämä lääkkeet auttavat normalisoimaan serotoniinin määrää aivoissa. Aivojen serotoniinijärjestelmän häiriöt ovat avainasemassa masennuksen ja muiden siihen liittyvien häiriöiden kehittymisessä - mika
Cipralex ei ollut mulle sopiva lääke. Alkuun tuntui tepsivän, mutta vei yöunet ja seksin. Tai no, kyllä seksi vielä kiinnosti ja tuntui hyvältä, mutta päästä puuttui se laukaiseva tekijä. Unen puute siis peitti alleen lääkkeen mahdolliset hyvät puolet ja lääkitys vaihdettiin Remeroniin. Ja nyt tulee nukuttua, uskokaa pois. Onko kellään kokemuksia yhdistelmästä Remeron 45mg-Efexor depot 150mg?
Mika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661060
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72697
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37665Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76623- 45596
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k201559Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111547Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
- 81436
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102404- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383