Tassujen puhdistaminen

Tassutpuhtaaksi

Mikä neuvoksi, kun pentu käy aina käteen kiinni, kun sen tassuja kuivaa ulkoa tultaessa. Se ei ole järin kiva tapa.

3

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apinaemo

Pennulla on pennun elkeet. Hoidat vaan homman eleettömästi. Älä reagoi mitenkään. Olet ehkä reagoinut pennun puremiseen ja näin vahvistanut sille käsitystä, että sen kannattaa jatkaa tällaista touhua?

• villakoiran omistaja

Pentu ei välttämättä hahmota, mitä pyyhe tekee sen tassuille, kun se on laajana tassun ympärillä monessa paikassa ja sormet puristavat tassua milloin mitenkin, ja niin se ehkä ottaa kumman pois ja katsoo itse. Jos lämpöisen varovasti kuin turkkia harjatessa nostaisi toisella kädellä tassua ja (mielellään pienen) pyyhkeen pitäisi lättänänä kämmenellä, jolla painaisi tassua yhdeltä puolelta kerrallaan, niin pennun olisi ehkä helpompi hahmottaa, mitä sille tapahtuu ja miksi (selitä rauhallisella äänellä). Myöhemmin sitten kahdelta puolelta yhtä aikaa jne.

• kipale

Tuollaista se oli meilläkin, kun koira oli ihan pentu. Sama juttu kynsienleikkuun ja harjaamisen kanssa, yritti syödä harjan aina, paitsi jos antoi jotain muuta mussutettavaa. Mutta kun tarpeeksi monta kertaa juuri esim kuivaa ne tassut niin siitä tulee normaali ja jopa tylsä asia eikä koira enää hölmöile asian kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3210
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2883
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      23
      1651
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe