Omien lapsieni aikana ei opettajalle viety mitään lahjoja. Amerikkalaisissa filmeissä oppilaat saattoivat viedä omenan opettajalle ja sekin tuntui ihan hassulta meikäläisestä.
Nyt tuntuu olevan lahjojen hankkiminen ihan järjestettyä toimintaa. Lapsien vanhemmat keräävät rahaa ja ostavat lahjakortin opettajalle!
Hyvänen aika.
Opettaja saa palkan työstään. Hän on kasvattaja ja auktoriteetti, ei mikään palkollinen.
On ymmärrettävää, jos esim. taloyhtiön osakkaat keräävät keskuudestaan lahjakortin auttavaiselle huoltomiehelle tai porrassiivoojalle, mutta opettaja on kaupungin virassa.
Miten teidän lastenlasten kouluissa menetellään!
Opettajien lahjat
6
93
Vastaukset
- ...
Meillä on pärjätty niin loistavasti koulussa, ettei numeroita ole tarvinnut hankkia lahjomalla.
- MirjaMa
Meidän taloyhtiössä porrassiivojalle maksetaan ihan oikeata palkkaa. Kukaan ei ole tippien varassa, kuten Jenkeissä palkansaanti nykyisin kulkee tietyillä aloilla.
Ei niitä numeroita osteta.
Ihmiset haluavat kiittää ymmärtävästä ja hyvästä opetuksesta lapselleen.
Nykyisin rahaa ja tavaraa on. Ja kiittäminen jossain muodossa on hyvää käytöstä.
Muistan kuinka oma esikoispoikani oli purskahtanut itkemään ekaluokalla, kun ei ollut ymmärtänyt jotakin laskutoimitusta tms. ja opettajan seuraavan kerran nähdessäni (olin samassa koulussa töissä) hän kertoi asiasta. Kysyin, miten tilanne ratkesi. Hän kertoi ottaneensa pienen poikani syliinsä ja kuivanneensa hänen kyyneleensä, opettaneensa vielä kerran kyseisen asian, joka sitten upposi pojan päähän. Olin itse kyyneleissä kuulemani jälkeen. Keväällä tietäessäni, että hän saa tarpeeksi kukkia koulun päätyttyä ostin hänelle pienen kristalliesineen kiitokseksi ymmärtäväisyydestä. Hän oli muutenkin loistava opettaja.
- ei lahjota
Lapsenlapset eivät ole vielä koulussa, mutta meiltä ei viety koskaan lastemme opettajille lahjoja, vaikka opettajista pidettiinkin. Ajattelen niin että opettaja tekee työtään ja saa siitä palkan. Lahjoissa on lahjomisen makua.
Ei anneta lahjoja myöskään postinkantajalle, vaikka jotkut sitäkin tekevät. Suomessa työntekijöille maksetaan palkkaa.
Ihmettelin kun opettajat itse jossain lehdessä ehdottelivat että saisivat tavaroiden sijaan rahaa tai viinipulloja. Olisi ollut fiksumpaa sanoa, ettei tarvitse mitään - ei ainakaan alkoholia.- työtehtävät
Opettajan työtehtäviin kuuluu antaa hyvää ja ymmärtävää opetusta ja suhtautua lapsiin hyvin. Siitä ei tarvitse palkita erikseen
- ....................
No - by the way - postin- tai ainakaan lehdenjakajille ei makseta edes paljon palkkaa...
- jees
... Mutta opettajille maksetaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446