Nivel- ja lihassäryt

5 + 16

Aloitin hormonikorvaushoidon puoli vuotta sitten. Gynelta sain Evorel-conti -laastareiden reseptin. Kuvittelin, että luomuna menisin vaihdevuosien läpi, mutta kattia kanssa: oireet olivat niin rajut, etten todellakaan olisi pystynyt käymään töissä.

Laastareiden käytön jälkeen minulla alkoi nivel- ja lihassäryt. Voisin kuvitella, että fibromyalgia tuntuu just tältä. Nukun hyvin ja hikoilu on poissa, mutta olen jatkuvasti täysin uupunut.

Mitä ihmettä voisin tehdä?

Regulat-entsyymivalmistetta olen käyttänyt jo toista pulloa 2 x 10 ml päivässä, mutta ei kyllä auta väsymykseen yhtään. Se siitä lume-vaikutuksesta, josta kaikki puhuu, kyllä minulla oli usko, että Regulat auttaisi väsymykseen, mutta eipä auttanut.

Nyt kysyisin neuvoa muilta, joilla on:

- vaihdevuodet päällä
- väsymystä
- lihasheikkoutta
- nivel- ja lihassärkyjä

Oletko löytänyt jostain avun? Olisin todella kiitollinen neuvoista.

8

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei taas helteitä

olen potenut lihas ja ola ja niskaalueen kiputiloja nyttemmin enemmän,syön primolut nor 10mg puoli vuotta jo-varsinkin kesällä liputilat pahempia ja lämpimällä.talvella ja syksyllä ei pahemmin.sanaan en ole koskaan voinut mennä saan karseat hartia niska säryt jännityksineen,veri ei kierrra ja heittelee päässä

• lämmin herkkis

anteeksi kirjoitusvirheet,uusi näppäimistö outoa,elikä lämpö on pahentanut mun kipu ja särkyjäni,kesällä,saunaan ja lämpimään suihkuun en mene,koska kipu yltyy-talven pakkaspäivin ä olo kevyt ja pirteä

• yksilöllistä

Maca-jauhe on auttanut minua. Tällä hetkellä mitään oireita ei ole.

• Tuskasärky

Nivel- ja lihassärkyjä myös täällä. Kuukautiset ovat vielä normaalit tai no normaalit eivät ole olleet koskaan, aina kärsinyt kivuista ja välillä järkyttävistä kivuista. Viime vuosina kuukautiset ovat nostaneet lievän kuumeen toisinaan, mistä johtuu? On kuin tulehdus olisi päällä koko kehossa ja varsinkin kipu reisissä silloin jäytävä. Kaikenlaista on tullut kokeiltua elämän aikana, ehkä joku konsti joskus auttaa, mutta pysyvää helpotusta ei ole tullut. Mitähän sitä kokeilisi seuraavaksi? Pari päivää joka kuukausi menee työkyvyttömänä ja tuskaisena. Hormoneille ei kiitos.

• maca

Minullakin on ollut nivel- ja lihaskipuja. Ilalla en ole tahtonut päästä ylös tuolista. Kävely on tehnyt kipeää. Olen kokeillut soijaa ja jonkun mainitsemaa maca- jauhetta. Nyt kivut ja jäykkyys ovat olleet pois. Samoin väsymys ja vetämättömyys.

• miekin

paljonko se maca maksaa ja mistä saa

• uusi macan käyttäjä

Minä tilasin Ruohonjuuresta, kilo maksaa vajaan 35 euroa ja sitä saa myös huomattavasti pienemmissäkin erissä, mutta hintoja en osaa näin sanoa.

• Säätöä

Minusta tuntuu, että laastarista tulee lihaskramppeja ja nivelsärkyä sille puolelle ruumista kummalla puolella vatsaa laastari on, erityisesti lonkkaniveleen ja reisilihaksiin. Ehkä se huonontaa jotenkin verenkiertoa. Yritän auttaa tilannetta jakamalla laastarin useampaan palaan, jotka laitan eri kohtiin keskelle alavatsaa, ja otan osan annoksesta pillerinä. Minusta pilleri vaikuttaa aivoihin paremmin kuin laastari, mutta hikoiluun se auttaa vasta valtavina annoksina, kun taas laastarilla hikoilu lähtee normaaliannoksella. Luulen, että pillerissä estrogeenitaso käy alhaalla jossain kohtaa vuorokautta, mutta laastarista tulee koko ajan hikoilun estoon tarvittava määrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe