Aloitin hormonikorvaushoidon puoli vuotta sitten. Gynelta sain Evorel-conti -laastareiden reseptin. Kuvittelin, että luomuna menisin vaihdevuosien läpi, mutta kattia kanssa: oireet olivat niin rajut, etten todellakaan olisi pystynyt käymään töissä.
Laastareiden käytön jälkeen minulla alkoi nivel- ja lihassäryt. Voisin kuvitella, että fibromyalgia tuntuu just tältä. Nukun hyvin ja hikoilu on poissa, mutta olen jatkuvasti täysin uupunut.
Mitä ihmettä voisin tehdä?
Regulat-entsyymivalmistetta olen käyttänyt jo toista pulloa 2 x 10 ml päivässä, mutta ei kyllä auta väsymykseen yhtään. Se siitä lume-vaikutuksesta, josta kaikki puhuu, kyllä minulla oli usko, että Regulat auttaisi väsymykseen, mutta eipä auttanut.
Nyt kysyisin neuvoa muilta, joilla on:
- vaihdevuodet päällä
- väsymystä
- lihasheikkoutta
- nivel- ja lihassärkyjä
Oletko löytänyt jostain avun? Olisin todella kiitollinen neuvoista.
Nivel- ja lihassäryt
8
1349
Vastaukset
- ei taas helteitä
olen potenut lihas ja ola ja niskaalueen kiputiloja nyttemmin enemmän,syön primolut nor 10mg puoli vuotta jo-varsinkin kesällä liputilat pahempia ja lämpimällä.talvella ja syksyllä ei pahemmin.sanaan en ole koskaan voinut mennä saan karseat hartia niska säryt jännityksineen,veri ei kierrra ja heittelee päässä
- lämmin herkkis
anteeksi kirjoitusvirheet,uusi näppäimistö outoa,elikä lämpö on pahentanut mun kipu ja särkyjäni,kesällä,saunaan ja lämpimään suihkuun en mene,koska kipu yltyy-talven pakkaspäivin ä olo kevyt ja pirteä
- yksilöllistä
Maca-jauhe on auttanut minua. Tällä hetkellä mitään oireita ei ole.
- Tuskasärky
Nivel- ja lihassärkyjä myös täällä. Kuukautiset ovat vielä normaalit tai no normaalit eivät ole olleet koskaan, aina kärsinyt kivuista ja välillä järkyttävistä kivuista. Viime vuosina kuukautiset ovat nostaneet lievän kuumeen toisinaan, mistä johtuu? On kuin tulehdus olisi päällä koko kehossa ja varsinkin kipu reisissä silloin jäytävä. Kaikenlaista on tullut kokeiltua elämän aikana, ehkä joku konsti joskus auttaa, mutta pysyvää helpotusta ei ole tullut. Mitähän sitä kokeilisi seuraavaksi? Pari päivää joka kuukausi menee työkyvyttömänä ja tuskaisena. Hormoneille ei kiitos.
- maca
Minullakin on ollut nivel- ja lihaskipuja. Ilalla en ole tahtonut päästä ylös tuolista. Kävely on tehnyt kipeää. Olen kokeillut soijaa ja jonkun mainitsemaa maca- jauhetta. Nyt kivut ja jäykkyys ovat olleet pois. Samoin väsymys ja vetämättömyys.
- miekin
paljonko se maca maksaa ja mistä saa
- uusi macan käyttäjä
Minä tilasin Ruohonjuuresta, kilo maksaa vajaan 35 euroa ja sitä saa myös huomattavasti pienemmissäkin erissä, mutta hintoja en osaa näin sanoa.
- Säätöä
Minusta tuntuu, että laastarista tulee lihaskramppeja ja nivelsärkyä sille puolelle ruumista kummalla puolella vatsaa laastari on, erityisesti lonkkaniveleen ja reisilihaksiin. Ehkä se huonontaa jotenkin verenkiertoa. Yritän auttaa tilannetta jakamalla laastarin useampaan palaan, jotka laitan eri kohtiin keskelle alavatsaa, ja otan osan annoksesta pillerinä. Minusta pilleri vaikuttaa aivoihin paremmin kuin laastari, mutta hikoiluun se auttaa vasta valtavina annoksina, kun taas laastarilla hikoilu lähtee normaaliannoksella. Luulen, että pillerissä estrogeenitaso käy alhaalla jossain kohtaa vuorokautta, mutta laastarista tulee koko ajan hikoilun estoon tarvittava määrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831