PEUGEOT 504

josaldinho47772

ONKS NÄIT ENÄÄ LIIKENTEESSÄ
TUNTUU ET SM CITROENIAKAAN EI NÄE ENÄÄ

9

528

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Vähiin ovat käyneet. Suuntaa antavan lukumäärän voit tarkistaa Trafin palveluista.

    • 440

      Peugeotit on paljolti viety afrikkaan, jossa ne toimivat luotettavina taxeina. SM sitikoita ei ole koskaan kymmentä enempää Suomessa ollutkaan?

      • Citgeot Peuroen

        Näin, eiköhän SM Citikkakka ole tänäpäivänä suurempi todennäköisyys kohdata kuin silloin kuin ne olivat uusia. Olisiko aloittaja sotkenut SM:n ja CX:n keskenään?


      • Citgeot Peuroen
        Citgeot Peuroen kirjoitti:

        Näin, eiköhän SM Citikkakka ole tänäpäivänä suurempi todennäköisyys kohdata kuin silloin kuin ne olivat uusia. Olisiko aloittaja sotkenut SM:n ja CX:n keskenään?

        SM Citikka piti kirjoittamani eikä -kakka. Pahoittelen.


      • Citgeot Peuroen
        Citgeot Peuroen kirjoitti:

        SM Citikka piti kirjoittamani eikä -kakka. Pahoittelen.

        Tuli vielä mieleen, maailmalla kun näki aikoinaan paljon kattoluukullisia 504:sia, olihan kattoluukku melkeinpä Pösön kuin Pösön vakiovaruste 50-luvulta aina 70-luvulle. Mutta mahtoiko maahantuoja pitää kattoluukkua meillä edes varustelistalla? Sehän lisäsi potenssiin jotain heti autoveron ja sitäkautta auton hinnan määrää?


      • Citgeot Peuroen kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen, maailmalla kun näki aikoinaan paljon kattoluukullisia 504:sia, olihan kattoluukku melkeinpä Pösön kuin Pösön vakiovaruste 50-luvulta aina 70-luvulle. Mutta mahtoiko maahantuoja pitää kattoluukkua meillä edes varustelistalla? Sehän lisäsi potenssiin jotain heti autoveron ja sitäkautta auton hinnan määrää?

        Olihan se kattoluukku pösöissä, 304 ja 404ssäkin oli kun vanhoja lehtiä lukee.

        Kalliita olivat muutenkin, ei varmaan johtunut pelkästä kattoluukustakaan. Halusikohan maahantuoja pitää yllä jotain laatumerkin vaikutelmaa kovilla hinnoilla? Keski-euroopassahan Peugeot ei ollut sen kalliimpi kuin Renault tai Simca.
        Esim. vielä 1973 vanhentunut 404 maksoi suomessa lähes saman kuin Opel Rekord, joka autona vastasi 504:ää.
        504 puolestaan oli Volvoakin kalliimpi.


      • Citgeot Peuroen
        M1978 kirjoitti:

        Olihan se kattoluukku pösöissä, 304 ja 404ssäkin oli kun vanhoja lehtiä lukee.

        Kalliita olivat muutenkin, ei varmaan johtunut pelkästä kattoluukustakaan. Halusikohan maahantuoja pitää yllä jotain laatumerkin vaikutelmaa kovilla hinnoilla? Keski-euroopassahan Peugeot ei ollut sen kalliimpi kuin Renault tai Simca.
        Esim. vielä 1973 vanhentunut 404 maksoi suomessa lähes saman kuin Opel Rekord, joka autona vastasi 504:ää.
        504 puolestaan oli Volvoakin kalliimpi.

        Joo, tolkuttoman kalliita näyttävät olleen kun vanhoja lehtiä selaa, ainakin kokoluokkaa kalliimpia kilpailijoihin verrattuna (Tulipa taas vaikeasti ilmaistua). Mutta minulle on syntynyt mielikuva että Pösöt olivat kohtuullisen hintavia myös kotimaassaan ja muualla Euroopassa. Ja mitä vaikkapa Oldtimeriä lukee, niin esimerkiksi 404 oli laatuauto Saksassa ja samoin seuraajansa 504. Ja oikeastaan 304 ja 204:kin, kokoluokassaan ainakin. 104:lla sitten romahdutettiin laatu että maine. Iästä johtuen omia muistikuvia ei juurikaan ole mutta jos vaikka katsoo alan lehdistä 204:sen sisustaa, niin onhan se aistikas verrattuna muihin 1.1 litraisiin, kuten Escort, 128, Maileri, Kadett jne.


    • Se oli aikaa

      Näinpä juuri kuin 440 tuossa kirjoittikin eli Afrikassa ovat lähestulkoon kaikki joita ei ehditty paalata jo täällä.
      SM Citikat ovat ja olivat tosi harvinaisia todella tyyriitä luksuskärryjä ja keräilyautojahan ne pitkään olleetkin maailmalla.
      Mikäli moista halajat niin USA tai Arabimaat,niihinhän niitä vietiin kun paras vain kelpasi=)

    • josaldinho57732

      504 1968-1983....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe