Onko kuukaan ottanut vanhalle kissalle(kolli) seuraksi kissanpentua ja onko tullut toimeen hyvin vai onko tullut isojakin ongelmia.?
kissakaveri
2
93
Vastaukset
- näin mä luulen
En ole ottanut, mutta kuullut että jos kovin suuri ikäero, voi tulla ongelmia. Pentu on riehakas ja vanhus taas ei haluaisi/jaksaisi enää alkaa leikkimään se kanssa. Voipi ressaantua vanha tästä.
Jos kissasi on 10- 15 v ja tottunut elämään yksin, parempi ettet ota siihen pentukissaa. Tai jos otat, niin 2 pentua kerralla että saavat leikkiä keskenään. - Hannele Iso-Pampa
Oma kokemus on että ikää enemmän vaikuttaa sukupuoli, nartut eivät oikein taivu uuteen tulokkaaseen yhtä hyvin kuin kollit, joilla on taipumus adoptoida tulokas muutamassa päivässä, toki yksillöllisiäkin eroja löytyy. Sitten on tietysti eri asia jos vanhemoi kissa on sairas eikä jaksa temuta pennun kanssa, toisaalta uusi tulokas voi editää toipumista jos vanhus jaksaa innostua ja pentu ei päsmäröi liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492562
- 1961856
- 701647
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91311- 72998
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes189899- 67891