Moikka,
Olisin kiinnostunut ostamaan oman asunnon, nyt siis asun vuokralla. En vain oikeinn tiedä onko minulla mitään mahdollisuuksia yksin asuvana ostaa esim 100 00€ asuntoa? Olen siis töissä tällä hetkellä mutta ensi vuonna haen kouluun ja siitä seuraavat 5-6-vuotta opiskelijana.
Tuntuu vaan niin turhalta maksaa vuokraa kun voisi maksaa samalla summalla omaa asuntoa. Asun suht suuressa kaupungissa, joten asuntojen hinnat keskustan tuntumassa ovat tuota 100 000e luokkaa. Tietenkin halvempiakin löytyy mutta ne täytyisi sitten rempata, joten -0...
Mielipiteitä?
Asunnon osto
3
237
Vastaukset
- egds
Mitäpä kuule, jos varaisit ajan pankkiin ja pyytäisit sieltä tarjousta. Se ei velvoita mitään asuntolainaa vielä ottamaan, mutta saat parempaa tietoa siitä, minkähintaiseen asuntoon sinulla olisi mahdollisuus.
ps. 10 000€ vai 100 000€? - Epäkorrekti neuvo
Puhtaasti tulokysymys. Opiskelijoilla on yleensä kovin pienet tulot, joten on vaikea tehdä pitkäaikaisia sitoumuksia suurista summista. Sadantonnin laina 20 vuoden maksuajalla ja kuuden prosentin korolla vaatii hoitoonsa siinä 800 euroa kuukaudessa. Lisäksi vastike niin puhutaan tuhannesta eurosta. Tällä hetkellä korko tosin on pienempi, joten 700 riittäisi asumiseesi lähiaikoina.
Entäs jos jatkat töissä ja maksat asunnon ennen kuin lähdet opiskelemaan? Saatat jopa huomata, että opiskelu vähentää elinaikaisia tulojasi enemmän kuin siitä ehkä seuraava lisäpalkka ehtii niitä lisätä. Varsinkin jos koulun takia joudut pysymään 5 - 10 vuotta pitempään vuokralla. - kilpailuttaja
kannattaa myös kilpailuttaa pankit. Marginaaleissa on nimittäin valtavat erot, itse kilpailutis sampo:n, nordean, osuuspankin, säästöpankin, aktian ja paikallis osuuspankin. näiden pankkien marginaaleissa oli suurimmillaan 2,3 %:in erot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274815Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133018Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451075Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231034PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138884Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport40845- 112799
- 37784
- 142713